دسته‌بندی نشده

راهنمای خرید ورق در بازار ایران

راهنمای خرید ورق در بازار ایران

برای خرید  ورق  با بهترین کیفیت و قیمت باید اطلاعات کافی در مورد انواع و ویژگی های آن داشته باشید، قیمت بازار را دنبال کنید، قیمت جانبی را در نظر بگیرید، بهترین راهنمای خرید را انتخاب کنید و نکات مهم دیگری که در این مقاله به طور کامل از . دایره المعارف فلز و فلز، ما در مورد آن فکر خواهیم کرد. در ضمن تمامی نکات مهم و مهم را به عنوان راهنمای خرید  ورق  در سه مرحله قبل از خرید، حین خرید و پس از خرید در نظر می گیریم تا در نهایت خرید انواع  ورق  برای شما یک تصمیم آسان و کامل باشد.

مشتری باید اطلاعات کاملی در مورد  ورق ی که قصد خرید دارد (شامل وزن محصول، ضخامت و ابعاد قابل سفارش، نوع  ورق  و آلیاژ مصرفی و …) داشته باشد. در زیر تمام اطلاعات لازم را قبل از خرید  ورق  بررسی خواهیم کرد.

نکاتی قبل از خرید ملافه

1- بیانی دالا دالا

علاوه بر نوع، ظاهر و وزن، از دیگر ویژگی های یک  ورق  که قبل از خرید باید با آن آشنا شوید، ضخامت و ابعاد آن است. مشتری پس از مشاوره با مسئول فنی باید مشخصات دقیق  ورق ه های مورد نیاز پروژه را منتشر کند. زیرا پس از ثبت و تایید سفارش توسط مشتری، امکان بازگشت یا تغییر داده وجود ندارد. به همین دلیل مشتری باید با آگاهی کامل و آگاهی دقیق از مشخصات  ورق  های مورد نظر محصول را سفارش دهد.

1-1- نوع دیسک

قبل از خرید باید نوع  ورق  را بر اساس کاربرد مورد انتظار خود تعیین کنیم.  ورق  های فولادی به دو دسته مشکی روکش دار و بدون روکش، گالوانیزه، روغنی، اسیدشویی، رنگی، شیاردار، آلیاژی و غیره تقسیم می شوند.

اگر نوع  ورق  را می شناسید، می توانید جزئیاتی مانند زبری سطح  ورق ، درجه پرداخت یا نوع الگوی قرار گرفته روی آن را مشخص کنید. به عنوان مثال،  ورق  های رنگی انتخاب خوبی برای سقف سوله یا آلاچیق هستند. انتخاب یک صفحه رنگی همچنین به شما این امکان را می دهد که سایر ویژگی ها مانند پرانتز یا مورب یا صاف بودن صفحه را انتخاب کنید.

برای آشنایی با هر نوع  ورق  فلزی توصیه می کنیم مقاله زیر را مطالعه کنید.

# باید خواند شود

آهن ملت ها

نظر تخصصی برادر میلز: مطالعه مقالاتی در مورد انواع صفحات آهنی و کاربرد آنها

سطوح فلزی مختلف

1-2- رول یا  ورق  بودن

ورق  بر اساس ظاهر به چهار نوع طبقه بندی می شود.

بشقاب یا رول پلیت

رول یا سکه: یکی از دسته بندی های  ورق  بر اساس شکل ظاهری،  ورق  است. گاهی به آن رول، رول نیز می گویند; به عنوان مثال: سکه گرم یعنی یک رول  ورق  سیاه. در حال حاضر  ورق  ها به صورت رول از کارخانه خارج می شوند.

برش  ورق : با برش یک  ورق   ورق  به اندازه های مختلف، برش  ورق  اتفاق می افتد.

ورق  فابریک: در این حالت  ورق  مستقیماً به صورت  ورق  یا  ورق  از کارخانه گرفته می شود.

بشقاب و تسمه: با برش صفحه دو صفحه و تسمه متفاوت ایجاد می شود. پلاکی به بریدن  ورق  به قطعات کوچک و بزرگ به شکل مستطیل، مربع، مستطیل، گونیا و غیره اشاره دارد. هدف تسمه قطع برق با عرض کم و طول زیاد است.

ظاهر  ورق  علاوه بر اینکه بر کاربرد آن تأثیر می گذارد، بر قیمت تمام شده  ورق  نیز تأثیر می گذارد. به همین دلیل شناخت انواع بشقاب ها قبل از خرید بسیار مهم است. به عنوان مثال تسمه های ساخته شده از  ورق  های کارخانه فولاد مبارکه نسبت به انواع تسمه (تسمه نورد) قیمت بیشتری دارند. همچنین ابعاد  ورق  پارچه کاملا صاف و صاف است اما در حالت برش ممکن است در ابعاد و قطر آن تفاوت جزئی وجود داشته باشد. به همین دلیل هزینه  ورق  پارچه بیشتر از  ورق  برش خورده است.

1-3- وزن مورد نیاز بر حسب تن (به کیلوگرم یا مقدار  ورق )

اگر می خواهید یک رول  ورق  بخرید، وزن آن مشخص است. اما وقتی نوبت به خرید یک  ورق ه می رسد، وزن  ورق  نیز با توجه به تعداد  ورق ه ها تغییر می کند.

1-4- ابعاد  ورق

ابعاد  ورق  (شامل ضخامت و عرض) یکی از مهم ترین پارامترهایی است که قبل از خرید باید اطلاعات کافی در مورد آن داشته باشید. زیرا به عنوان مثال ضخامت در رنگ و  ورق  های گالوانیزه برای فاز ساخت مهم است. پارامتر عرض نیز برای تشکیل  ورق  بسیار مهم است. زیرا ابعاد مختلف  ورق ، عرض های مفید متفاوتی را پس از کرکره می دهد. عرض  ورق  روغنی، رنگی و گالوانیزه کوتاه (1 متر) و بلند (1.5 متر) می باشد. در ادامه برای سهولت خرید شما ابعاد  ورق  های مختلف را به صورت جداگانه شرح می دهیم.

ابعاد  ورق

ابعاد  ورق  سیاه: عرض استاندارد برای  ورق  های رول مشکی به ترتیب 1000، 1250، 1500 و 2000 میلی متر است. ضخامت  ورق  مشکی به صورت رول شده (یا رول شده) نیز 1.5 تا 100 میلی متر است اما ضخامت  ورق  مشکی پارچه از 3 میلی متر شروع می شود و می تواند تا 100 میلی متر ضخامت داشته باشد.

به طور کلی طول و عرض  ورق  سیاه به صورت زیر بیان می شود:

اندازه  ورق  مشکی

* “طول” – طول تولید شده در کارخانه های مربوطه. به عنوان مثال، کارخانه اکسین قادر به تولید صفحات سیاه به طول های 7، 20، 12 و +12 است. کارخانه کاویان همچنین قادر به تولید  ورق ه های مشکی به اندازه «1.5 برابر طول» است.

ابعاد  ورق  های گالوانیزه:  ورق  های گالوانیزه در عرض های 100 و 125 سانتی متر و ضخامت های 0.3 تا 3 میلی متر موجود می باشد.  ورق  های راه راه نیز بر اساس نیاز مشتری به  ورق  بریده می شوند.

ابعاد  ورق  روغنی: عرض معمولی  ورق  های روغنی 100 و 125 سانتی متر و ضخامت معمول موجود در بازار بین 0.3 تا 3 میلی متر است که به دو صورت رول و  ورق  قابل عرضه می باشد.

سایزهای  ورق  های رنگی:  ورق  های روغنی بسته به برند در ضخامت های مختلف تولید می شوند. به عنوان مثال  ورق  های الماسه رنگی 48 و 50 ضخیم و برند فولاد مبارکه 50 تا 70 ضخامت در بازار وجود دارد اما به طور کلی  ورق  های رنگی چینی تنوع ضخامت بیشتری دارند.

ابعاد روکش فولادی: از آنجایی که روکش فولادی در  ورق  گالوانیزه عرضه می شود، با ضخامت  ورق  گالوانیزه مطابقت دارد. ضمناً سکوی استیل مطابق میل مشتری برش داده می شود، بنابراین مهم ترین نکته در ابعاد این نوع  ورق  توجه به پله های سکوی استیل می باشد.

اندازه  ورق  موجدار:  ورق  موجدار پرسی 2، 2.5 و 3 میلی متر. در ضخامت،  ورق  خوردگی پارچه در ضخامت های 3، 4، 5، 6 و 8 موجود است. طول و عرض  ورق  آجدار معمولاً 1 طول 2، 1.5 طول 6 و 1.25 طول 2.5 متر است.

ابعاد صفحه اسید واش: صفحه اسید واش از  ورق  فولادی نورد گرم ساخته شده است که اسیدشویی می شود. به همین دلیل ابعاد انواع  ورق  های قابل اسیدشویی (مانند استاندارد st37 و sw22) با ابعاد اسیدشویی خواهد بود.

1-5-  ورق  فلز

یکی دیگر از نکات مهمی که قبل از خرید باید بدانید مواد مورد استفاده برای تولید  ورق  ها به ویژه  ورق  های فولادی است. با تعیین آلیاژ و نوع  ورق  می توان مات، براق یا براق بودن آن را تعیین کرد.

2. پس از فاصله

محاسبه هزینه حمل و نقل قبل از خرید یک عامل مهم است. با تعیین موقعیت عرضه  ورق ، مشتری می تواند هزینه انتقال به جایگاه سهام را محاسبه کرده و بازده اقتصادی آن را بسنجد. مهم‌ترین گزینه در جاده‌های دوردست، خرید کتاب‌هایی است که مستقیماً از شرکت در دسترس هستند. شرکت های تجاری؛ روشی برای خرید از شرکت ها یا از بورس است.

3- قیمت  ورق

محصولات فولادی (از جمله  ورق  های فلزی) به شدت به دلار و نوسانات ارز وابسته هستند. علاوه بر این، حجم عرضه و تقاضا و قیمت جهانی فولاد نیز از جمله عناصری است که می تواند بر قیمت  ورق  و به طور کلی انواع پروفیل فولادی تاثیرگذار باشد. به همین دلیل برای دانستن بهترین قیمت برای خرید  ورق  باید همیشه قیمت روز آن را دنبال کنید و خودتان بازار آهن را تحلیل کنید. اما به طور کلی می توان گفت که قیمت صفحاتی که در فرآیند تولید نیاز به عملیات نهایی سطح دارند (مانند  ورق  گالوانیزه) نسبت به صفحات معمولی (مانند  ورق  سیاه) تولید شده بدون عملیات سطح نهایی گرانتر است.

برای مشاهده قیمت روز کاشی می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

مشاهده قیمت ها و خرید محصولات

ملل آهنین؛ پخش کننده انواع صفحات به صورت آنلاین و حضوری

هزینه روزانه هر صفحه

4- انتخاب مرجع معتبر برای خرید پلاک

مشتریان باید با تحقیق و تایید اعتبار شرکت و فروشنده اقدام به خرید کنند. در این صورت می توان از صحت مواد و مطابقت اطلاعات محموله با مشخصات درخواستی اطمینان حاصل کرد. خریداران  ورق  می توانند این محصولات را از شرکت های بازرگانی، شرکت ها، بورس ها و همچنین مستقیماً از تولیدکنندگان تهیه کنند. از روش های ذکر شده خرید مستقیم از کارخانه محدودیت بیشتری دارد، خرید از بورس کالا نیز شرایط ویژه ای برای این بازار دارد، اما خرید از شرکت بازرگانی کمترین محدودیت و انعطاف پذیری را دارد. در زیر نکاتی را در مورد روش های مختلف خرید ارائه می دهیم.

خرید مستقیم کارخانه ای:  ورق  را نمی توان به طور مستقیم از کارخانه فولاد مبارکه ( قطب اصلی تولید  ورق  کشور) خریداری کرد. به طور کلی برای خرید  ورق  از فولاد مبارکه دو راه وجود دارد: خرید از بورس و خرید از کارخانه ها و شرکت های تخصصی. این شرکت ها باید هر سال مجوز تولید و ظرفیت مشخصی داشته باشند. همچنین دارای تجهیزات، ذخیره سازی و طرح های تولیدی برای تبدیل  ورق  های فولادی به محصولات نهایی خواهد بود و پس از ارائه مدارک و اخذ تاییدیه از فولاد مبارکه خریداری خواهد شد.

کارخانجات اکسین و کاویان از جمله تولیدکنندگان شبکه فولادی در کشور امکان خرید مستقیم و فقط در تن های بالا را ارائه کرده اند. همچنین برای سفارشاتی که مشتری نیاز به برش  ورق  دارد، امکان تهیه آن از کارخانه سازنده وجود ندارد. از آنجایی که صندلی ها در کارخانه ها با اندازه مشخصی ارائه می شوند همچنین کارخانه های  ورق  تمام سایزها و  ورق  هایی را که هر روز تولید می کنند تولید نمی کنند.

نکات خرید  ورق  درجه 1 از کارخانه: برخی کارخانه های  ورق  (مانند کاویان اهواز) محصولات خود را در دو گرید درجه 1 و درجه 2 عرضه می کنند. یکی از راه های اثبات اصالت  ورق  کاویان واقعی که منبع بار است. باید به عنوان “کارخانه” در بارنامه مشتری درج شود. در صورتی که منبع “انبار” باشد امکان تامین مواد درجه 2 به جای مواد درجه 1 وجود دارد به همین دلیل مشتریان باید مراقب مبدا کالا در بارنامه باشند. در غیر این صورت تنها با آزمایشات آزمایشگاهی می توان درجه 1 یا 2 بودن پلاک را تشخیص داد.

خرید از یک شرکت بازرگانی: یکی از مهمترین مزیت های خرید از شرکت های معتبر امکان درخواست  ورق  های برش خورده در اندازه های خاص است. و با دسترسی به انبارهای متعدد، می توانیم هر اندازه ای را ارائه دهیم. آهن ملل یکی از بزرگترین مراکز خرید و فروش پروفیل استیل می باشد که امکان خرید تلفنی و اینترنتی انواع  ورق  را فراهم می کند. برای این منظور می توانید با کارشناس آسیاب آهن تماس بگیرید.

قیمت ها را بررسی کنید و محصولات را خریداری کنید

ملل آهنین؛ پخش انواع  ورق  و ارائه خدمات  ورق  به صورت آنلاین و حضوری

زنگ زدن

هنگام ثبت سفارش می توانید خدمات برش، فرم دهی و خم کردن پانل های خریداری شده خود را به ما بسپارید. این کار باعث کاهش هزینه خمش، جاگذاری، حمل و بارگیری  ورق  می شود و در نهایت  ورق  را به شکل و اندازه دلخواه خواهید داشت.

خرید با اعتبار یا نقدی: هنگام خرید گیاهان دارویی از شرکت های تجاری، خرید را می توان با اعتبار یا نقدی انجام داد. نکته مهم در اینجا این است که خرید نقدی می تواند مقرون به صرفه تر از خرید نقدی باشد. زیرا معمولا مبلغ خرید برای تهیه ضمانت نامه بانکی، چک، گواهی یا قرارداد کافی نیست که باعث ایجاد هزینه و نگرانی می شود.

تفاوت خرید از مراکز معتبر یا خرید از فروشندگان سخت افزار

شرکت های معتبر بازرگانی در هنگام فروش محصولات به مشتریان، پیش فاکتوری را با اطلاعات دقیق محصول (مانند نوع  ورق ، اندازه  ورق  و آلیاژ مصرفی، شرکت سازنده و …) ارائه می دهند که در صورت ارائه پیش فاکتور و فاکتور تهیه شده به صورت کامل. اطلاعات، فروشنده طبق تمام بندهای مربوطه موظف است و کوچکترین خطایی در تحویل کالا رخ نمی دهد. بنابراین در صورت وجود کوچکترین انحراف در محموله فروخته شده، فروشنده موظف به اصلاح خطا یا جبران خسارت می باشد.

اما در صورت خرید از مرکز نامعتبر (که پیش فاکتور یا فاکتور آن مشخصات لازم را ندارد) مشتری نمی تواند مغایرت کالا و ضرر و زیان وارده را ردیابی کند.

5- بهترین زمان را برای خرید انتخاب کنید

هنگام خرید نکته دیگری است که قبل از خرید ورق باید به آن دقت کنید. به خصوص اینکه علاوه بر فراز و نشیب های عادی در بازار سنگ آهن، گاهی شاهد فراز و نشیب های احساسی نیز هستیم. به گونه ای که قیمت ها به سرعت افزایش یافته و در مدت زمان کوتاهی به سرعت کاهش می یابد. به همین دلیل توجه و توجه به تغییرات بازار برای کاربران نهایی و به ویژه تجار (شرکت های تجاری، فروشگاه داران و خریداران سخت افزار) بسیار مهم است.

راهنمای خرید ورق در بازار ایران

راهنمای خرید ورق در بازار ایران

نکاتی برای خرید  ورق

بیشترین ترس از خرید ورق مربوط به پیش خرید است. با رعایت نکات ذکر شده در این مقاله می توانید با خیال راحت مراحل خرید را طی کنید. در متن زیر مراحل خرید نامه را طی می کنیم.

نکاتی برای خرید  ورق

1- اخذ اطلاعات از فروشنده

مشخصات  ورق  مورد نیاز خود را مشخص کنید، به فروشنده اطلاع دهید تا در مورد وزن محصول، مقدار موجودی، قیمت و روش تصفیه اطلاعات لازم را از متخصص فروش ما دریافت کنید. همچنین در صورت نیاز می توانید با کارشناسان مربوطه مشورت کنید تا مناسب ترین پروپوزال را برای پروژه خود دریافت کنید.

2- قیمت و پروموشن را تایید کنید

پس از ابلاغ مشخصات محصول به فروشنده، پیش فاکتور برای مشتری ارسال می شود. با توجه به نوسانات مداوم در بازار، دریافت تاییدیه مجدد از فروشنده در این مرحله مهم است. بنابراین حتما قبل از تایید و پرداخت پیش فاکتور نسبت به تایید مجدد قیمت و موجودی کالا اقدام نمایید.

3- تایید فاکتور اولیه

پس از اتمام تایید نهایی قیمت و موجودی، لازم است مشتری پیش فاکتور را برای تهیه کالا توسط فروشنده تایید کند. برای این منظور بر روی پیش فاکتور مهر و امضا کنید، پس از مطالعه دقیق پیش فاکتور، آن را تایید و برای فروشنده ارسال کنید. اگر از قبل خرید می کنید، باید پیش فاکتور را به صورت کتبی امضا و تایید کنید.

4- هماهنگی روش های پرداخت

پس از تایید پیش فاکتور، روش پرداخت باید هماهنگ شود. انواع روش های پرداخت به صورت خرید نقدی، وزنی و پولی و خرید اعتباری می باشد که در ادامه توضیح خواهیم داد:

خرید نقدی: پس از پرداخت کل مبلغ پیش فاکتور به صورت نقدی، کالا برای مشتری ارسال می شود.

وزن و خرید پولی: ابتدا مبلغ به عنوان سپرده پرداخت می شود و پس از تعیین وزن دقیق بار در مرحله بارگیری و توزین، کل مبلغ تسویه می شود.

خرید اعتباری: ابتدا درصدی از مبلغ فاکتور پرداخت می شود (مثلاً یک سوم مبلغ) و مابقی در مدت توافق شده (مثلاً بعد از 10 روز) تسویه می شود.

5- تعیین زمان دریافت بار و هزینه های اضافی

پس از پرداخت پیش فاکتور توافق با فروشنده در مورد هزینه تحویل، محل و زمان تخمینی جمع آوری کالا الزامی است. در این مرحله هزینه حمل و نقل و اندازه مسافت (به خصوص در خرید مستقیم از کارخانه) اهمیت خود را نشان می دهد.

یکی از مزیت های خرید از آهن ملل و سایر شرکت های معتبر فروش قطعات فولادی این است که می توانید کل مراحل خرید را در 3 مرحله تماس تلفنی، ارسال و پرداخت انجام دهید. تهیه بار (حتی در صورت وجود کالاهای مختلف)، هماهنگی وسایل حمل و نقل، بررسی جزئیات و مشخصات کالا و کلیه مراحل دیگر. توسط شرکت مربوطه انجام می شود. همچنین گواهی ارزش افزوده، گواهی محصول و … را از شرکت های معتبر دریافت کنید. اگر بخرید شما می توانید تمام مدارک لازم مانند

مشاوره بعد از خرید بلیط

پس از خرید  ورق ه ها و دریافت کالا می توانید با رعایت نکات زیر مطمئن ترین و کامل ترین خرید را داشته باشید.

نکات پس از خرید ملحفه

1- چیدمان نهایی کالا

از آنجایی که قیمت فولاد به کیلوگرم نشان داده شده و وزن آن نیز دارای تلورانس می باشد، قیمت درج شده در فاکتور دقیق نبوده و وزن دقیق پس از بارگیری و اندازه گیری تعیین می شود. در این مرحله است که مبلغ نهایی  ورق ه مشخص می شود و بسته به طلبکار یا بستانکار بودن مشتری، مابقی مبالغ باید پرداخت شود. اگر مشتری بدهی داشته باشد باید قبل از رفتن راننده به مقصد آن را پرداخت کند. در صورتی که مشتری بدهکار باشد این مبلغ بلافاصله به مشتری مسترد می شود.

یکی دیگر از مزایای خرید از یک مرکز معتبر این است که پول اضافی بلافاصله پس از مشخص شدن اعتبار مشتری به حساب مشتری واریز می شود. با این حال، در صورت خرید از مرکز دیگری به دلیل ناکافی بودن مدارک ارائه شده توسط فروشنده، بازپرداخت ممکن است امکان پذیر نباشد.

2- بررسی و ارزیابی کیفیت و مشخصات  ورق

اگر مربی هستید

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *