دسته‌بندی نشده

رنگ پودری الکترواستاتیک چیست؟ أنواع و کاربرد ها و نحوه خرید با بهترین قیمت

رنگ پودری الکترواستاتیک چیست؟ أنواع و کاربرد ها و نحوه خرید با بهترین قیمت

برای تزیین وسایل و وسایل باید آنها را رنگ آمیزی کنیم. چند سال پیش از قلم مو برای رنگ آمیزی سطح اجسام مورد نظر استفاده می شد. با گذشت زمان، ابزارهای پیشرفته نقاشی اختراع شده اند، اما با وجود این فناوری ها، هیچ کس به روش های قدیمی نقاشی بر نمی گردد. رنگ های پودری و رنگ های الکترواستاتیک از ترندهای جدید در این زمینه هستند. در این مقاله به بررسی موضوعات زیر می پردازیم: تاریخچه رنگ الکترواستاتیک، رنگ پودری الکترواستاتیک چیست، انواع و روش های رنگ آمیزی الکترواستاتیک، مزایای استفاده از رنگ پودری نسبت به سایر روش های رنگ آمیزی.

مجموعه فروشگاه آهن ورق های رنگی در ضخامت های مختلف و در رنگ های قرمز، آبی، سفید، نارنجی، نارنجی، قهوه ای، سفالی، صورتی، نقره ای، بنفش، سبز و کرم تولید شده در فولاد مبارکه و هفت الماس عرضه می شود. برای اطلاع از قیمت ورق رنگی می توانید لیست قیمت این محصول را در سایت فروشگاه آهن بررسی کنید.

کاغذ رنگی؛ انتخاب رنگ، نوع و روش تولید

مزایای استفاده از ملحفه های رنگی در پشت بام خانه

تاریخچه نقاشی الکترواستاتیک

امروزه با توجه به اهمیت حفظ سلامت محیط زیست، بسیاری از صنایع و عملیات تولیدی به سمت فرآیندهای کم آلاینده و در عین حال با کیفیت بالاتر حرکت می کنند. استفاده از پوشش پودری و رنگدانه ها تکنیکی است که برای اولین بار در اوایل دهه 1950 در ایالات متحده استفاده شد. کیفیت چشمگیر، آلودگی کم و البته مقرون به صرفه بودن این روش از عوامل اصلی هستند. این یک عامل عالی برای استفاده گسترده از آن است. روش الان هست کاربردهای این طرح رنگی عبارتند از:

انواع پوشش های محافظ مانند رنگ آمیزی سقف.

رنگ آمیزی بدنه خودروها و هواپیماهایی که در معرض نور مستقیم خورشید هستند.

تجهیزات آشپزخانه مانند یخچال، ماشین لباسشویی.

محفظه تجهیزات و تجهیزات صنعتی را پوشش می دهد.

نرده، کابینت و کابینت فلزی.

نمونه رنگ پودری رنگ پودری الکترواستاتیک، مزایا، انواع و روش های رنگ آمیزی نمونه رنگ پودری

رنگ پودری الکترواستاتیک چیست؟

رنگ های پودری ذرات جامد بسیار ریز هستند که از رزین و رنگدانه های مختلف ساخته شده اند. رزین ها ترکیبات چسبناکی هستند که در اثر شرایط خشک می شوند. رزین می تواند گیاهی یا مصنوعی باشد، بنابراین رزین گیاهی از شیره کاج و رزین های مصنوعی از ترکیبات آزمایشگاهی خاصی تهیه می شود. رزین های گیاهی عموماً شفاف و قهوه ای رنگ هستند و برای تهیه لاک، جلا، جواهرات و عطرسازی استفاده می شوند.از نمونه های کاربرد رزین های مصنوعی می توان به تولید پلاستیک و رنگ اشاره کرد.بسته به نوع رزین مورد استفاده برای تهیه لاک می تواند رنگ باشد پلی استر را می توان به انواع مختلفی مانند اپوکسی، پلی استر اپوکسی و اکریلیک تقسیم کرد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. به عنوان مثال رنگ های پلی استر نسبت به رنگ های اپوکسی در برابر نور خورشید مقاومت بیشتری دارند. از آنجایی که رنگ های سوریا یا اپوکسی پلی استر نسبت به انواع دیگر رنگ ها روشن تر و شفاف تر هستند، عمدتاً برای رنگ آمیزی اجزای تزئینی و داخلی مانند رادیاتور و تجهیزات اداری استفاده می شود. رنگ‌هایی که در معرض نور مستقیم خورشید هستند، تجهیزات صنعتی و رنگ‌های اپوکسی برای پوشش‌های داخلی خودروها و سطوح محافظت‌شده از نور خورشید استفاده می‌شوند.

تهیه رزین گیاهی از رنگ پودری شیره کاج الکترواستاتیک. مزایا، انواع و روش های رنگی تهیه رزین گیاهی از شیره درخت کاج

انواع و روش های رنگ آمیزی الکترواستاتیک

رنگ آمیزی الکترواستاتیک را می توان بر اساس تجهیزات مورد استفاده به سه دسته تقسیم کرد: یونیزرها و اسکریپرهای کم توان که هر کدام دارای مزایا و معایبی هستند. امروزه اغلب از روش باد اصطکاکی استفاده می شود که نیروی الکترومغناطیسی لازم اصطکاک بین دو ورق کاغذ را فراهم می کند.

در روش رنگ آمیزی الکترواستاتیک، پس از مرحله شستشوی قطعه کار برای عواملی مانند چربی زدایی، زنگ زدگی، ابتدا قطعه کار با سیم زمین به زمین متصل می شود. در مرحله بعد رنگ پودری که هیچ حلالی ندارد توسط تفنگ های اسپری شارژ شده و از نازل عبور کرده و جذب قطعه کار می شود. اگر هنگام رنگ آمیزی سطح قطعه کار، ذرات خارج شده از تفنگ اسپری به سطح مذکور نچسبند. به دلیل بار مغناطیسی، ذرات گرد و غبار در هوا به گردش در می آیند و سطوح دیگر قطعه کار را جذب می کنند.

پس از مرحله رنگ آمیزی، قطعه کار را در کوره پخت قرار داده و بسته به نوع رنگ و سازنده آن، به مدت 10-18 دقیقه از دمای 180 تا 230 درجه سانتیگراد حرارت داده می شود که باعث ایجاد ذرات رزین می شود. . ذوب می شود و به سطح می چسبد.سطح تا حد امکان قوی و یکنواخت روی سطح قطعه اعمال می شود. توجه به این نکته ضروری است که برای رنگ‌های تیره زمان کمتری برای پخت در دمای بالا و زمان پخت بیشتر در دمای پایین برای رنگ‌های روشن برای جلوگیری از زرد شدن رنگ، دستور روز است. لازم به ذکر است که برای رنگ آمیزی به صورت مصارف خانگی ضخامت پوشش رنگ حدود 30 تا 80 میکرون و برای استفاده در صنعت که سطح تجهیزات و تجهیزات در معرض ضریب مخرب 200 تا 500 می باشد. . میکرو است.

نمونه ای از استفاده از پودر رنگ پودری الکترواستاتیک است. ارزش ها، انواع و روش های نقاشی نمونه هایی از کاربرد رنگ خاکستری

استفاده از رنگ پودری نسبت به سایر روش های رنگ آمیزی مزایایی دارد

استفاده از رنگ پودری نسبت به سایر روش های رنگ آمیزی موجود مزایایی دارد که باعث شده در سال های اخیر مورد توجه ویژه قرار گیرد. در زیر به سایر مزایای آن اشاره کرده ایم.

عدم وجود ترکیب شیمیایی رنگ های پودر فلزات سنگین و سمی، حداقل انتشار کوره در هنگام پخت و مصرف کمتر رنگ پودری نشان دهنده روشی با کمترین آلودگی زیست محیطی است.

بهره وری اقتصادی و 90٪ راندمان بالا؛ بسته به امکان جمع آوری پودر رنگ پاشیده شده روی قطعه کار

طیف گسترده ای از ضخامت های مختلف فلزات با رنگ های مختلف قابل استفاده است

یکنواختی و کیفیت پوشش رنگ پس از مرحله پخت

مقاومت بالا در برابر خط و خش و تغییر رنگ در اثر تابش نور، برف، باران و یخبندان

به دلیل خاصیت الکترواستاتیکی ذرات پودری که به دلیل حرکت، پراکندگی و پراکندگی یکنواخت رنگ شارژ می شوند، قسمت های قابل دسترس قطعه کار مانند گوشه ها و لبه ها را به راحتی رنگ آمیزی کنید.

سهولت استفاده و عدم آسیب تنفسی به انسان نیز از مزایای این روش رنگ آمیزی است، بنابراین استفاده از ماسک ساده در حین کار کافی است.

برای زیباسازی گجت ها و ابزارها باید آنها را رنگ آمیزی کنیم. در سال های اخیر از برس روی سطح اجسام مورد نظر استفاده می شود. با گذشت زمان، تجهیزات مدرن نقاشی اختراع شده است، اما با وجود این فناوری ها، هیچکس به روش های قدیمی نقاشی بر نمی گردد. پوشش پودری و پوشش الکترواستاتیک از جمله روش های جدید در این زمینه می باشد. در این مقاله به بررسی تاریخچه رنگ آمیزی الکترواستاتیک، پوشش پودری الکترواستاتیک، انواع و روش های رنگ آمیزی الکترواستاتیک، مزایای استفاده از پوشش پودری نسبت به سایر روش های رنگ آمیزی پرداخته ایم.

مجموعه فروشگاه آهن پلاک های رنگی تولید شده توسط کارخانه های فولاد مبارکه و هفت الماس را در رنگ های قرمز، آبی، سفید، نارنجی، نارنجی، قهوه ای، سفالی، صورتی، نقره ای، بنفش، سبز و کرم و ضخامت های مختلف عرضه می کند. برای اطلاع از قیمت ورق رنگی می توانید لیست قیمت این محصول را در سایت فروشگاه آهن  بررسی کنید.

ورق های رنگی؛ رنگ های مختلف، انواع و فرآیندهای تولید،

مزایای استفاده از ورق های رنگی در سقف

تاریخچه پوشش الکترواستاتیک

امروزه با توجه به اهمیت حفظ سلامت محیط زیست، اکثر صنایع و فعالیت های تولیدی به سمت فرآیندهایی با آلودگی کمتر و در عین حال کیفیت بالاتر تمایل دارند. رنگ آمیزی الکترواستاتیک و پوشش پودری روشی است که برای اولین بار در اوایل دهه 1950 در ایالات متحده استفاده شد. کیفیت قابل توجه، آلودگی کمتر و البته مقرون به صرفه بودن این روش از عواملی است که امروزه برای استفاده گسترده از این روش باید به آن اشاره کرد. از جمله کاربردهای این نوع رنگ‌آمیزی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

حفاظ های مختلفی مانند سقف ها را نقاشی می کرد.

بدنه خودروها و هواپیماهایی که در معرض نور مستقیم خورشید هستند را رنگ آمیزی کنید.

لوازم آشپزخانه مانند یخچال، ماشین لباسشویی.

مورد ابزار و تجهیزات صنعتی را پوشش می دهد.

نرده ها، کمدها و کابینت های فلزی را رنگ کنید.

نمونه هایی از رنگ پودری رنگ پودری الکترواستاتیک هستند. کیفیت، رنگ ها و روش های رنگ آمیزی رنگ های پودری

پوشش پودری الکترواستاتیک چیست؟

رنگ پودری یک ذره جامد بسیار ریز است که از رزین و رنگدانه های مختلف تشکیل شده است. رزین یک ترکیب چسبنده است که در اثر شرایط خشک می شود. رزین ها می توانند گیاهی یا مصنوعی باشند، به طوری که رزین های گیاهی از شیره درختان کاج و رزین های مصنوعی از ترکیبات آزمایشگاهی خاصی تهیه می شوند. رزین گیاهی معمولاً شفاف و قهوه ای رنگ است و در تهیه لاک، جلا، جواهرات و عطر استفاده می شود. نمونه هایی از کاربردهای رزین مصنوعی شامل ساخت پلاستیک و رنگ است. بسته به نوع رزین مورد استفاده در تهیه رنگ، رنگ را می توان به انواع مختلفی از جمله پلی استر، اپوکسی، پلی استر اپوکسی، اکریلیک تقسیم کرد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. از نور خورشید یا به دلیل اینکه رنگ پلی استر اپوکسی براق تر و شفاف تر از رنگ های دیگر است، اغلب برای رنگ آمیزی اجسام تزئینی و داخلی مانند رادیاتور و تجهیزات اداری استفاده می شود. در این میان از رنگ پلی استر برای پوشش های بیرونی مانند رنگ آمیزی بدنه خودرو و تجهیزات صنعتی در معرض نور مستقیم خورشید و رنگ اپوکسی برای پوشش های داخلی خودروها و سطوح محافظت شده از نور خورشید استفاده می شود.

تهیه رزین گیاهی از برگ کاج رنگ پودری الکترواستاتیک; مزایا، انواع و روش رنگ آمیزی تهیه رزین کاج

رنگ پودری الکترواستاتیک چیست؟ أنواع و کاربرد ها و نحوه خرید با بهترین قیمت

رنگ پودری الکترواستاتیک چیست؟ أنواع و کاربرد ها و نحوه خرید با بهترین قیمت

انواع و روش های رنگ آمیزی الکترواستاتیک

رنگ های الکترواستاتیک را بسته به دستگاه مورد استفاده می توان به سه دسته شارژر، یونیزر کم مصرف و شارژر تقسیم کرد که هر کدام مزایا و معایبی دارند. در حال حاضر، متداول ترین روش شارژ، روش شارژ است که نیروی الکترومغناطیسی مورد نیاز را از اصطکاک بین دو ورق کاغذ رسانا تامین می کند.

در روش رنگ آمیزی الکترواستاتیک، پس از اتمام مرحله شستشوی قطعه کار، در اثر عواملی مانند چربی زدایی، زدودن زنگ، ابتدا قطعه کار با سیم ارت به زمین متصل می شود. در مرحله بعد پودر رنگی که عاری از انواع حلال ها باشد در حین عبور از نازل با تفنگ اسپری پر شده و جذب قطعه کار می شود. اگر هنگام رنگ آمیزی سطح قطعه کار که به سطح نمی چسبد، ذرات از تفنگ اسپری پرتاب شوند. به دلیل بار مغناطیسی، ذرات پودر در هوا می چرخند و به سطوح دیگر قطعه کار جذب می شوند.

پس از مرحله رنگ آمیزی، قطعه کار را در کوره داغ قرار داده و بسته به نوع رنگ و سازنده آن، به مدت 10-18 دقیقه در دمای 180 تا 230 درجه سانتیگراد قرار می دهند که باعث ذوب شدن ذرات رزین می شود. و بسته به سطح، استحکام و یکنواختی رنگ ها روی سطح قطعه درمان می شود. توجه داشته باشید که زمان پخت کوتاه‌تر در دمای بالاتر برای رنگ‌های تیره‌تر و زمان پخت طولانی‌تر در دمای پایین‌تر برای رنگ‌های روشن‌تر توصیه می‌شود. شایان ذکر است که ضخامت پوشش برای رنگ آمیزی به صورت مصارف خانگی حدود 30 تا 80 میکرون و برای مصارف صنعتی که تجهیزات و سطوح تجهیزات در معرض عوامل مخرب قرار دارند بین 200 تا 500 میکرون می باشد. در نظر گرفته شده است.

نمونه ای از استفاده از رنگ های پودری الکترواستاتیک; معانی، انواع و تکنیک های طراحی گرافیک با استفاده از رنگ خاکستری

مزایای استفاده از رنگ پودری نسبت به سایر روش های رنگ آمیزی

استفاده از رنگ پودری نسبت به سایر روش های رنگ آمیزی موجود مزایایی دارد و در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است و مهمترین دلیل استفاده از رنگ پودری عدم وجود ترکیبات آلی یا حلال های آلی است. در زیر به سایر مزایا اشاره کرده ایم.

فقدان ترکیب شیمیایی پودر رنگ از فلزات سنگین و سمی، حداقل انتشار از کوره در هنگام پخت و پودر رنگ کمتر، روشی را با کمترین آلودگی برای محیط زیست نشان می دهد.

اقتصاد و راندمان بالا 90%؛ با توجه به امکان جمع آوری گرد و غبار رنگ پاشیده شده بر روی مواد آماده شده

این می تواند به طور گسترده ای برای فلزات با رنگ ها و ضخامت های مختلف استفاده شود

یکنواختی و کیفیت پوشش رنگ پس از مرحله پخت

مقاومت بالا در برابر محو شدن و محو شدن در اثر تابش نور، برف، باران و یخبندان

رنگ آمیزی قسمت های غیرقابل دسترس قطعه کار مانند گوشه ها و لبه ها به دلیل حرکت، توزیع و توزیع یکنواخت رنگ به دلیل خواص الکترواستاتیکی ذرات پودر باردار آسان تر است.

همچنین سهولت استفاده و عدم خطر استنشاق برای افراد از مزیت های این روش رنگ آمیزی است، بنابراین استفاده از ماسک ساده در حین کار کافی است.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *