دسته‌بندی نشده

روش تشخیص انواع استیل را بدانید

روش تشخیص انواع استیل را بدانید

ورق فلزی ورقی شناخته شده با کاربردهای گوناگون در طراحی، ابعاد، ضخامت و ترکیب شیمیایی است. انواع مختلف ورق فلز در بسیاری از کاربردهای روزمره موجود است. مهمترین چیزی که باید به آن توجه کنید نحوه تعیین نوع آن است. در مقاله بعدی در این مورد صحبت خواهیم کرد. با ما بمان.

هر نوع ورق استیل برای صنایع خاصی مورد استفاده قرار می گیرد و بهتر است قبل از خرید هر نوع، قیمت ورق را بررسی کنید. این محصول به 4 دسته زیر تقسیم می شود:

این محصولات از استیل ضد زنگ درجه 400 با سطح بالای کروم ساخته شده اند. درصد کروم استفاده شده در این محصول حدود 10.5 تا 27 درصد است. از مهم ترین خواص فریت می توان به مقاومت در برابر تنش بالا، انعطاف پذیری بالا، خواص مغناطیسی، خستگی حرارتی و ترک تنشی اشاره کرد. این نوع استیل معمولا در صنایع پتروشیمی، کوره ها، قطعات خودرو و بسیاری از لوازم غذایی استفاده می شود.

آستانیتی

آستنیت علاوه بر کروم حاوی منگنز و نیکل است. این محصول به دلیل دارا بودن 18 درصد کروم، 8 درصد نیکل و 18.8 منگنز، مقاومت به خوردگی بالایی دارد.

موارد استفاده آن به شرح زیر است:

پزشکی و جراحی

تجهیزات پراو

صنعت داروسازی

تجهیزات پردازش نساجی و شیمیایی

صنایع خودروسازی و هواپیماسازی

مارتنزیتی

مارتنزیت برای محیط هایی که نیاز به مقاومت بالایی دارند استفاده می شود.

فلزات مارتنزیتی مغناطیسی هستند و خاصیت شکل پذیری بسیار بالایی دارند. از عمده ترین کاربردهای این محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کمپرسور لام نیز از توربین ها رنج می برد

ظروف آشپزخانه

پیچ و مهره

قطعات پمپ و شیر

ابزار دندانپزشکی و جراحی

موتورهای الکتریکی، پمپ ها و موتورها

قطعات ماشین

قطعات تیز مورد نیاز برای عملیات

کارد و چنگال، چاقو و سایر ابزارهای برش دستی

دو برابر

ترکیب این محصول ترکیبی از دوشکستگی و آستنیت می باشد.میزان کروم دوپلکس 22-25% و کروم مولیبدن 5% می باشد.

نحوه تشخیص استیل اصلی

استیل به دلیل خاصیت ضد زنگ در ساخت ابزارهای زیادی استفاده می شود. اگر به هر دلیلی در زمان خرید از اصالت کالا مطمئن نیستید، روش های زیر را امتحان کنید.

انواع ورق های استیل را بشناسید.

راه اول

یکی از راه های شناسایی آهن واقعی، می توان استفاده از آهن ربا را تشخیص داد. برای این کار آهنربا را در سطح مقطع مورد نظر وارد کنید، اگر آهنربا نگه نداشت به این معنی است که قطعه مورد نظر شما اصل است. اگر نه، در ساختار آن کثیفی وجود دارد. مانند: آلومینیوم

روش دیگر

سعی کنید دسته بندی محصولی را انتخاب کنید که برای شما مهم نیست. یک قطره اسید استیک روی آن بریزید و بگذارید نیم ساعت بماند. اسید را از محل خارج کنید. اگر رنگ تغییر کرده باشد، قطعه مورد نظر اورجینال است.

بررسی تفاوت بین انواع ورق استیل

از آنجایی که ورق فلزی از نظر ضخامت، طراحی، پوشش، آلیاژ و موارد دیگر متفاوت است، باید تفاوت را بدانید تا بتوانید بهترین آن را خریداری کنید.

هر سازنده بر اساس مواد اولیه، تجهیزات و غیره نوع خاصی از ورق را ایجاد می کند. به همین دلیل در بازار قیمت های متفاوتی داریم. استیل 304 و 316 دو گرید پرکاربرد این محصول هستند.

تفاوت و نحوه تشخیص استیل 304 و 316

با توجه به شباهت های بین ورق استیل 304 و 316، انتخاب بین این دو محصول برای مصرف کنندگان دشوار است. ورق 304 دارای خواصی مانند ماشینکاری خوب، خواص کششی خوب و مقاومت در برابر خوردگی بالا است. اگرچه ورق استیل 316 برش، جوش و شکل پذیری خوبی دارد. خواص مکانیکی و شیمیایی این دو ورق به یکدیگر نزدیک است و بنابراین به راحتی قابل تشخیص نیست.

انواع ورق استیل

استیل 316 درصد نیکل و مولیبدن بالاتری دارد و قیمت بیشتری نسبت به نوع 304 دارد. با توجه به موارد ذکر شده می توان نتیجه گرفت که اگر مقاومت به خوردگی در پروژه مورد نظر موضوع مهمی باشد، استفاده از استیل 316 مقرون به صرفه تر است. اما اگر خوردگی در محیط مورد نظر حیاتی نیست، می توانید نوع 304 این محصول را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید. به یاد داشته باشید که این دو محصول را نمی توان از نظر ظاهری تشخیص داد.

بیشتر بخوانید: کاربرد ورق استیل 316 چیست؟

تفاوت استیل 304 و 201

در بسیاری از موارد، تشخیص تفاوت بین استیلهای 304 و 201 دشوار است. با این حال، این دو نوع تفاوت هایی دارند که انتخاب را برای خریداران آسان تر می کند. در ادامه به این تفاوت می پردازیم:

میزان کربن کمتر در استیل 201 در مقایسه با 304

هزینه بالاتر ورق استیل 304 نسبت به 201

سختی نوع 201 به محتوای منگنز بستگی دارد

مقاومت بالا در برابر خوردگی استیل 304 نسبت به 201

نتیجه

همانطور که در این مقاله ذکر شد، تفاوت های زیادی بین ورق های استیل وجود دارد. این محصولات از نظر ضخامت، طراحی، روش ساخت و آلیاژ استفاده شده در تولیدشان با هم تفاوت دارند. در زمان خرید، تشخیص استیل موضوع مهمی است که با دو روش استفاده از آهنربا و اسید کلریدریک بر روی محصول امکان پذیر است.

سوالات متداول

ورق های استیل به چند نوع تقسیم می شوند؟

این محصول به 4 نوع فریتی، آستنیتی، مارتنزیتی و دوبلکس تقسیم می شود.

اولین راه برای شناسایی استیل چیست؟

دقت آن را می توان با کمک آهنربا و اسید کلریدریک تعیین کرد.

تفاوت استیل 304 با 316 چیست؟

ورق 316 درصد نیکل و مولیبدن بیشتری دارد و گرانتر است.

بدانید که چگونه انواع مختلف فلز را تشخیص دهید

انواع ورق استیل

دسترسی سریع به محتوای این مقاله.

انواع ورق استیل راههای تشخیص عیار اصل بررسی تفاوت انواع ورق استیل

ورق استیل یکی از محبوب ترین صفحات موجود در طرح ها، اندازه ها، ضخامت ها و ترکیبات شیمیایی مختلف برای کاربردهای مختلف می باشد. انواع ورق های استیل را می توان در کاربردهای روزمره یافت. نحوه تشخیص انواع آن موضوع مهمی است که باید در نظر گرفت. در مقاله بعدی در مورد این موضوع صحبت خواهیم کرد. با ما بمان.

فایل صوتی این مقاله

این مقاله را بررسی کنید

انواع ورق استیل

هر نوع ورق استیل برای برخی از صنایع استفاده می شود، بنابراین بهتر است قبل از خرید هر نوع ورق، قیمت ورق را بررسی کنید. این محصول به 4 دسته زیر تقسیم می شود:

انواع ورق استیل

فریتیک

آستنیت

مارتنزیتی

خانه دو طبقه

فریتین

این محصولات از استیل ضد زنگ درجه 400 ساخته شده اند که دارای مقدار زیادی کروم است. درصد کروم استفاده شده در این محصول حدود 10.5 تا 27 درصد است. از مهم ترین ویژگی های فریت می توان به استحکام کششی بالا، شکل پذیری بالا، خواص مغناطیسی، خستگی حرارتی و استحکام کششی اشاره کرد. این نوع استیل معمولا در صنایع پتروشیمی، کوره ها، قطعات ماشین آلات و بسیاری از لوازم غذایی استفاده می شود.

آستانیت

آستنیت علاوه بر کروم حاوی منگنز و نیکل است. این محصول به دلیل دارا بودن 18 درصد کروم، 8 درصد نیکل و 18.8 منگنز در برابر خوردگی مقاوم است.

کاربردهای آن شامل موارد زیر است:

ابزار پزشکی و جراحی

تجهیزات قایق

صنایع داروسازی

تجهیزات نساجی و شیمیایی

صنایع خودروسازی و هوافضا

مارتنزیتی

مارتنزیت برای محیط هایی که به استحکام بالایی نیاز دارند استفاده می شود.

استیلهای مارتنزیتی مغناطیسی بوده و دارای مقاومت خمشی بالایی هستند. از مهمترین عملکردهای این دارو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

روش تشخیص انواع استیل را بدانید

روش تشخیص انواع استیل را بدانید

پره های کمپرسور و قطعات توربین

وسایل اشپزخانه

پیچ و مهره

قطعات پمپ و شیر

ابزار دندانپزشکی و جراحی

موتورهای الکتریکی، پمپ ها و شیرها

قطعات ماشین

جراحی به قطعات تیز نیاز دارد

چاقو، چاقو و سایر ابزارهای برش دستی

دوبلکس

این محصول دارای ترکیبی از فریت و آستنیت در بافت خود می باشد. مقدار کروم در دوبلکس 22-25 درصد و کروم مولیبدن 5 درصد است.

راه های تشخیص استیل اصلی

از استیل به دلیل خاصیت ضد خوردگی در ساخت ابزارهای زیادی استفاده می شود. اگر به هر دلیلی در زمان خرید از اصالت این محصول مطمئن نیستید می توانید موارد زیر را انجام دهید.

شناسایی انواع ورق های فلزی

راه اول

از روش های تشخیص استیل اصلی می توان به استفاده از آهنربا اشاره کرد. برای این کار آهنربا را به سطح مقطع مورد نظر بزنید، اگر آهنربا نداشته باشد به این معنی است که کالای مورد نظر شما اصل است. در غیر این صورت، ناخالصی هایی در ترکیب آن وجود دارد; مانند: آلومینیوم

روش دوم

سعی کنید بخشی از محصول را انتخاب کنید که برای شما مهم نیست. یک قطره اسید کلریدریک روی آن بریزید و بگذارید نیم ساعت بماند. سپس اسید را از قطعه جدا کنید. اگر رنگی باشد قطعه مورد نظر اورجینال است.

بررسی تفاوت بین انواع ورق های استیل

از آنجایی که ورق های استیل از نظر ضخامت، طرح، پوشش، آلیاژ و بسیاری موارد دیگر متفاوت هستند، باید تفاوت آن را بدانید تا بتوانید بهترین آن را خریداری کنید.

هر سازنده انواع خاصی از این ورق را بر اساس مواد اولیه، تجهیزات و بسیاری موارد دیگر تولید می کند. به همین دلیل شاهد قیمت های متفاوتی برای آنها در بازار هستیم. استیل 304 و 316 دو نوع از پرکاربردترین این محصول هستند.

تفاوت و نحوه تشخیص استیل 304 و 316

به دلیل شباهت های بین ورق های استیل 304 و 316، انتخاب بین این دو محصول برای مصرف کنندگان دشوار است. وضعیت خوب در کاغذ 304؛ دارای خواصی مانند خواص کششی خوب و مقاومت در برابر خوردگی بالا است. برش در ورق استیل 316; قابلیت جوشکاری و لحیم کاری دارد. خواص مکانیکی و شیمیایی این دو کاغذ به هم نزدیک است. بنابراین به راحتی نمی توان آنها را شناسایی کرد.

انواع ورق استیل

استیل 316 درصد نیکل و مولیبدن بیشتری دارد و نسبت به نوع 304 گرانتر است. با توجه به موارد ذکر شده، اگر مقاومت در برابر خوردگی دغدغه اصلی پروژه مورد بررسی باشد، می توان نتیجه گرفت که استفاده از استیل 316 مقرون به صرفه تر است. اما اگر در محیط مورد نظر خوردگی مهم نیست، می توانید نوع 304 این محصول را انتخاب کنید.

نکته: توجه داشته باشید که این دو محصول در ظاهر تقریباً قابل تشخیص نیستند.

بیشتر بخوانید: کاربردهای ورق استیل 316 چیست؟

تفاوت استیل 304 و 201

در بسیاری از موارد تمایز بین استیل 304 و 201 دشوار است. با این حال، این دو نوع تفاوت هایی دارند که انتخاب را برای خریداران آسان می کند. در زیر به این تفاوت ها اشاره می کنیم:

میزان کربن کمتر استیل 201 در مقایسه با 304

نسبت به 201 قیمت بالای ورق استیل 304

ماندگاری تیپ 201 به دلیل داشتن منگنز

مقاومت در برابر خوردگی بالا در استیل 304 نسبت به 201

پوشش

همانطور که در این مقاله ذکر شد، تفاوت های زیادی بین ورق فلز وجود دارد. این محصولات از نظر ضخامت، طراحی، فرآیند ساخت و آلیاژ مورد استفاده متفاوت هستند. تشخیص آهن در هنگام خرید امری مهم است که از طریق دو روش استفاده از آهنربا و استفاده از اسید کلریدریک در محصول امکان پذیر است.

سوالات متداول

ورق های استیل به چند نوع تقسیم می شوند؟

این محصول به 4 نوع فریتی، آستنیتی، مارتنزیتی و دوبلکس تقسیم می شود.

راه های تشخیص استیل اصلی چیست؟

با کمک آهنربا و استفاده از اسید کلریدریک می توان به درستی آن پی برد.

تفاوت استیل 304 با 316 چیست؟

ورق استیل 316 درصد نیکل و مولیبدن بیشتری دارد و گرانتر است.

نحوه شناسایی انواع استیل را بیاموزید

انواع صفحات فلزی

دسترسی سریع به محتوای این مقاله

انواع ورق استیل راههای تشخیص استیل اصل بررسی تفاوت انواع ورق استیل

ورق استیل یکی از محبوب ترین ورق ها در طرح ها، اندازه ها، ضخامت ها و ترکیبات شیمیایی مختلف برای کاربردهای مختلف می باشد. انواع ورق های استیل را می توان در کاربردهای روزمره یافت. نکته مهمی که باید به آن توجه کرد نحوه تشخیص گونه آن است. در مقاله بعدی در مورد این موضوع صحبت خواهیم کرد. با ما بمان.

فایل صوتی این مقاله

ویدئو در مورد این مقاله

انواع ورق استیل

هر نوع استیل در صنایع مختلفی کاربرد دارد و بهتر است قبل از خرید آن نوع، قیمت آن را بررسی کنید. این محصول به 4 دسته زیر تقسیم می شود:

انواع ورق استیل

فریتنه

آستنیت

مارتنزیتی

دوبلکس

فریتیک

این محصولات از استیلهای ضد زنگ درجه 400 با محتوای کروم بالا ساخته شده اند. درصد کروم استفاده شده در این محصول حدود 10.5 تا 27 درصد است. مهمترین ویژگی فریت استحکام کششی بالا است. قابل انعطاف؛ خواص مغناطیسی؛ خستگی حرارتی و ترک خوردگی استرس. این نوع استیل در صنایع پتروشیمی کاربرد دارد. اجاق ها، معمولا در بسیاری از قطعات خودرو و محصولات غذایی استفاده می شود.

آستانیتی

آستنیت علاوه بر کروم حاوی منگنز و نیکل است. این محصول به دلیل داشتن 18 درصد کروم، 8 درصد نیکل و 18.8 درصد منگنز، مقاومت به خوردگی بالایی دارد.

کاربردهای آن شامل موارد زیر است:

پزشکی و جراحی

لباس قایق

صنعت داروسازی

تجهیزات پردازش نساجی و شیمیایی

صنعت خودرو و هوافضا

مارتنزیتی

مارتنزیت برای محیط هایی که نیاز به مقاومت بالایی دارند استفاده می شود.

استیلهای مارتنزیتی مغناطیسی هستند و خواص انعطاف پذیری نسبتا بالایی دارند. از مهمترین کاربردهای این محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پره های کمپرسور و اجزای توربین

ظروف آشپزخانه

پیچ و مهره

قطعات پمپ و شیر

ابزار دندانپزشکی و جراحی

موتورهای الکتریکی، پمپ ها و شیرها

بخشهای اتومبیل

قطعات تیز برای عملیات مورد نیاز است

چاقو، چاقو و سایر ابزارهای برش دستی

دو برابر

این محصول ترکیبی از فریت و آستنیت را در ساختار خود دارد. مقدار کروم در دوبلکس 22-25 درصد و 5 درصد کروم مولیبدن است.

نحوه تعیین استیل اصلی

از استیل به دلیل خاصیت ضد خوردگی در ساخت ابزارهای زیادی استفاده می شود. اگر به دلایلی در زمان خرید از اصالت این محصول مطمئن نیستید، می توانید روش های زیر را امتحان کنید.

شناسایی انواع ورق های استیل

روش اول

برخی از روش های اصلی تشخیص استیل شامل استفاده از آهنربا است. برای این کار آهنربا را به قسمت مورد نظر وصل کنید، اگر آهنربا را نگه نمی دارد به این معنی است که قطعه مورد نظر اصلی است. در غیر این صورت نجاستی در ساختار آن وجود دارد; مثال: آلومینیوم

راه دوم

سعی کنید قسمتی از محصول را انتخاب کنید که برایتان مهم نیست، یک قطره اسید کلریدریک بریزید و بگذارید نیم ساعت بماند. سپس اسید را از قطعه جدا کنید. در صورت تغییر رنگ، قطعه اصلی است.

بررسی تفاوت بین انواع صفحات استیل

ضخامت ورق های استیل؛ ساخت و ساز پوشش آلیاژ و سایر آلیاژها متفاوت هستند، بنابراین برای خرید بهترین باید تفاوت را بدانید.

هر سازنده انواع خاصی از این کاغذ را بر اساس مواد اولیه، مواد و بسیاری موارد دیگر تولید می کند. به همین دلیل با قیمت های متفاوتی در بازار شاهد آن هستیم. استیل 304 و 316 دو نوع پرکاربرد این محصول هستند.

تفاوت در نحوه تشخیص استیل 304 و 316 است

به دلیل شباهت های بین ورق های 304 و 316، انتخاب بین این دو محصول برای مصرف کنندگان دشوار است. ورق 304 دارای ویژگی هایی مانند عملکرد خوب، خواص دوام خوب و مقاومت در برابر خوردگی بالا است. در حالی که ورق استیل 316 دارای قابلیت های برش، جوش و ماشینکاری عالی است. خواص مکانیکی و شیمیایی این دو ورق ارتباط تنگاتنگی با هم دارند و به همین دلیل به راحتی از هم جدا نمی شوند.

انواع ورق های استیل

استیل 316 دارای درصد بالایی از نیکل و مولیبدن بوده و از قیمت بالاتری نسبت به نوع 304 برخوردار است. با توجه به موارد ذکر شده می توان نتیجه گرفت که اگر مقاومت در برابر خوردگی مشکل مهمی در پروژه مورد نظر باشد، استفاده از استیل 316 هزینه بیشتری دارد. تاثير گذار؛ و اگر زنگ زدگی در محیط مورد نظر شما مهم نیست می توانید نوع 304 این محصول را انتخاب کنید.

نکته: توجه داشته باشید که این دو محصول از نظر ظاهری تقریباً قابل تشخیص نیستند.

بیشتر بخوانید: مزایای صفحات استیل 316 چیست؟

تفاوت استیل 304 و 201

در بسیاری از موارد، تمایز بین استیل 304 و 201 دشوار است. با این حال، این دو نوع تفاوت هایی دارند که انتخاب را برای خریداران آسان می کند. در ادامه به این تفاوت ها اشاره می کنیم.

میزان کربن کمتر در استیل 201 در مقایسه با 304

هزینه بالاتر ورق استیل 304 نسبت به 201

دوام نوع 201 با توجه به محتوای منگنز

استیل 304 در مقایسه با 201 مقاومت خوردگی بالاتری دارد

نتیجه گیری

همانطور که در این مقاله بحث شد، تفاوت های زیادی بین صفحات استیل وجود دارد. این محصولات از نظر ضخامت، طراحی، روش ساخت و آلیاژ مورد استفاده در ساخت متفاوت هستند. هنگام خرید استیل، مهم است که محصول دارای دو روش ممکن است: مغناطیسی و اسید هیدروکلریک.

سوالات متداول

سنگ آهن به چند نوع تقسیم می شود؟

این محصول به 4 دسته فریتی، آستنیتی، مارتنزیتی و دوبلکس تقسیم می شود.

راه های شناسایی استیل واقعی چیست؟

با کمک آهنربا و استفاده از اسید کلریدریک می توان به اصالت آن پی برد.

تفاوت استیل 304 با 316 چیست؟

ورق استیل 316 حاوی درصد بیشتری از نیکل و مولیبدن است و همچنین گرانتر است.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *