دسته‌بندی نشده

سازه LSF مزایا و معایب +مراحل اجرا سازه LSF

سازه LSF مزایا و معایب +مراحل اجرا سازه LSF

در طول دو دهه گذشته، سازه های LSF برای تولید انبوه در بسیاری از نقاط جهان استفاده شده است. سازه LSF یک سیستم ساختمانی پیش ساخته است که از مقاطع فولادی جدار نازک و جدار باز تشکیل شده است و روش ساخت این بخش فولادی کار سرد می باشد. لازم به ذکر است که از سازه های LSF فقط در ساختمان های کم ارتفاع استفاده می شود.

ویژگی های سازه LSF چیست؟ مزایا و معایب استفاده از این فریمورک چیست؟ در ادامه این مقاله در مورد سازه LSF بیشتر توضیح می دهیم، با ما همراه باشید.

1 سازه LSF چیست؟

2 ویژگی های ساختاری LSF

3 مزیت استفاده از سازه LSF

4 معایب استفاده از سازه LSF

5 فاز پیاده سازی LSF

سازه LSF چیست؟

سازه LSF مخفف عبارت Light Steel Frame است و نوعی سازه فولادی سبک و پیش ساخته است و از نورد سرد تولید می شود. برای نصب این سازه اغلب از پیچ و مهره استفاده می شود. برای ساخت سازه های LSF از ورق گالوانیزه با عرض پروفیل های مختلف استفاده می شود و در صنعت ساختمان به عنوان جایگزین سازه های فلزی یا بتنی استفاده می شود. این سیستم در ضخامت های مختلف از 0.6 تا 2.5 میلی متر تولید می شود.

سازه LSF چیست؟

سازه LSF چیست؟

ویژگی های سازه LSF

سازه های LSF دارای ویژگی های خاصی هستند که آنها را از سایر سازه های فولادی متمایز می کند که برخی از این ویژگی ها عبارتند از:

کیفیت عالی محصول نهایی

استانداردهای جهانی را رعایت کنید

استحکام بالای محصول نهایی

مقاوم در برابر خوردگی.

عایق صدا

قابلیت بازیافت

سهولت در تولید محصول

تمیز و مقاومت بالا

سرعت پردازش بالا

اجرای لینک ها با کیفیت

حمل و نقل آسان

خواص سازه LSF

ویژگی های سازه LSF

مزایای استفاده از سازه LSF

بر اساس ویژگی های سیستم LSF، مزایای آن به شرح زیر است.

سرعت بسیار بالا در بهره برداری و نصب

با توجه به سرعت بالای سازه های LSF در نصب و اجرا، سرمایه مصرف شده در پروژه در مدت زمان بسیار کوتاهی برگشت داده می شود.

فضای مفید را افزایش دهید

سازه های LSF در مقایسه با روش های سنتی، فضاهای داخلی قابل استفاده را 9-12 درصد افزایش می دهند و برای کاهش ضخامت دیوار نیز استفاده می شوند.

کیفیت عالی و طراحی یک دست

تولید قطعات سیستم LSF در کارخانه انجام می شود سپس توسط اپراتورهای ماهر انجام می شود بنابراین کیفیت سیستم LSF نسبت به روش های سنتی بسیار بالاتر است.

وزن کم ساخت

همانطور که قبلا اشاره کردیم سازه های LSF سبک بوده و در مقایسه با سازه های معمولی حدود 25% تا 30% می باشد که به همان میزان نیروی زلزله را کاهش می دهد.

اجرای اتصالات با کیفیت بالا

سازه های LSF با سازه های ستونی متفاوت هستند. در روش ستونی، کیفیت ساخت پایین است، بنابراین مقاومت سازه کم است و در صورت وقوع زلزله خسارت وارد می شود. اما در سازه LSF اجرای سازه یا ساختمان به دلیل وجود اتصالات دقیق از کیفیت بالایی برخوردار است.

عایق صدا و کاهش مصرف انرژی

در سیستم LSF به دلیل متریال صحیح دیوارها که دارای حجم و دما هستند. مصرف انرژی در ساختمان‌های LSF نسبت به ساختمان‌های معمولی کاهش قابل توجهی دارد که کاهش و صرفه‌جویی در هزینه‌های انرژی و گرما را در بلندمدت ممکن می‌سازد. این ویژگی‌های حرارتی و صوتی دارای درجه‌بندی مقاومت در برابر آتش نیز هستند.

حمل و نقل آسان

سازه های LSF به دلیل وزن و اندازه سبک حمل و نقل آسانی دارند.

قابلیت بازیافت

در سیستم LSF قسمت های غیر سازه ای و سازه ای از پیچ ساخته شده اند، بنابراین بازیافت و حمل و نقل آنها به راحتی امکان پذیر است.

مقاومت و دوام بالا

سازه LSF به گونه ای است که تمامی قطعات به دلیل پوشش روی، مقاومت خوبی در برابر رطوبت و خوردگی دارند، بنابراین در شرایط آب و هوایی مرطوب عمر طولانی دارند.

سهولت نصب در سیستم های الکتریکی و مکانیکی

در فرآیند تولید پروفیل فولادی، راه های استانداردی در انتقال سیستم های مکانیکی و الکتریکی در نظر گرفته می شود تا مونتاژ سیستم های الکتریکی تسهیل شود.

معایب استفاده از سازه LSF

علاوه بر مزایایی که برای سازه های LSF توضیح داده شده است، استفاده از این سازه دارای معایبی نیز می باشد:

محدودیت در ابعاد اولیه سازه LSF

محدودیت در تعداد طبقات قابل ساخت

نیاز به افراد متخصص و متخصص

هزینه تقریباً به اندازه قطعات تولید شده در کارخانه با فلز گالوانیزه است.

مراحل پیاده سازی سازه LSF

برای پیاده سازی سازه LSF در صنعت ساختمان ابتدا نقشه های معماری و نقشه های اجرایی تهیه می شود سپس بر اساس آنها سیستم پیاده سازی می شود.

نکته: هدف اصلی از اجرای سازه LSF تامین پایداری ساختمان است.

مراحل پیاده سازی سیستم LSF به شرح زیر است:

اساس

بعد

بیشتر

امکانات

فونداسیون: برای نصب دیوارها در سیستم LSF لازم است از قبل نواری به عمق 40-50 سانتی متر ایجاد شود. فونداسیون باید به گونه ای طراحی شود که تمامی بارهای وارد شده به دیوار به درستی منتقل شوند.

دیوار: برای رفع این سازه از قبل از انکر بولت استفاده می شود. در این قسمت ابتدا تراک های کف روی این انکر بولت ها نصب می شود سپس خاک به صورت صاف در مسیر کف قرار می گیرد.

ریل: به اعضای افقی که از بالا و پایین دکل ها را می پوشانند کشویی گفته می شود.

معلمان: عناصر اصلی و عمودی دیوارها هستند که وظیفه آنها تحمل بارهای ثقلی در سیستم های باربر است.

سقف: روش های مختلف اجرای سقف و سقف در سیستم LSF استفاده می شود. تیرها معمولاً در ساخت سقف میانی سیستم LSF در امتداد دیوارهای دیوار ساخته می شوند. این سطوح با ریختن بتن یا اجرای تخته چوب یا گچ پوشانده می شوند.

امکانات: واحدهای CFS در واقع به عنوان تیر سقف یا تیر دیوار استفاده می شوند، این واحدها دارای سوراخ هایی برای عبور و نصب هستند. از آنجایی که سیستم LSF ماژولار است، یافتن اتصالات برای تعمیر، بازسازی یا تعویض قطعات خاص آسان است.

نتیجه

با مطالعه این مقاله متوجه شدیم که سازه LSF یک سازه پیش ساخته و سبک است که با توجه به طراحی معماری ساختمان تهیه و نصب می شود. در طی مقاله با ویژگی ها و مزایا و معایب استفاده از این نوع طراحی آشنا شدیم.

امیدواریم مطالعه این مقاله شما را با سازه LSF آشنا کرده باشد. اگر مایلید ایده های خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید، از همکاری شما سپاسگزاریم.

سوالات مزایا و معایب LSF Be

سازه LSF چیست؟

سازه ای پیش ساخته و سبک است که بر اساس طراحی معماری ساختمان تولید و نصب می شود.

رایج ترین ویژگی های LSF چیست؟

1. وزن سبک و مقاومت بالا در برابر زلزله 2. سرعت ضربه بسیار بالا 3. طراحی رابط با کیفیت 4. حمل و نقل آسان 5. محصول به دست آمده از کیفیت بالایی برخوردار است.

مهمترین هدف پیاده سازی چارچوب LSF چیست؟

هدف اصلی از ایجاد این سازه ایجاد ثبات در ساختمان است.

سازه LSF: مزایا و معایب + مراحل اجرای سازه LSF

مقالاتی در مورد بتن و ساخت و ساز

سازه LSF; ویژگی ها، مزایا و معایب + مراحل اجرای آن

سازه LSF; ویژگی ها، مزایا و معایب + مراحل پیاده سازی

در دو دهه اخیر، ساخت و ساز LSF برای تولید انبوه خانه ها در اکثر نقاط جهان مورد استفاده قرار گرفته است. سازه LSF از سیستم های ساختمانی پیش ساخته و مقاطع فولادی جدار نازک باز ساخته می شود و روش تولید این مقطع فولادی با استفاده از عملیات نورد سرد می باشد. لازم به ذکر است که از ساخت LSF فقط در ساختمان هایی با طبقات محدود استفاده می شود.

سازه LSF چیست؟ مزایا و معایب استفاده از این سازه چیست؟ در ادامه این مقاله در مورد سازه LSF بیشتر توضیح می دهیم، با ما همراه باشید.

1 ترکیب نیندی LSF؟

2 ویژگی های سازه LSF

3 مزیت استفاده از چارچوب LSF

4 معایب استفاده از سازه LSF

5 مرحله برای پیاده سازی سازه LSF

ترکیب LSF چیست؟

LSF مخفف Light Bulb است و نوعی نور است که از پیش ساخته شده و در فرآیند سرد تولید می شود. برای نصب این سازه اغلب از پیچ و مهره استفاده می شود. برای ساخت ساختمان های LSF از ورق های گالوانیزه با عرض های مختلف استفاده می شود و طبق معمول در فولاد یا بتن در کارهای ساختمانی استفاده می شود. این سازه در ضخامتی از 0.6 تا 2.5 میلی متر تولید می شود.

سازه LSF چیست؟

فرمت LSF چیست؟

ویژگی های سازه LSF

سازه LSF دارای ویژگی های منحصر به فردی است که آن را از سایر سازه های فولادی متمایز می کند که برخی از این ویژگی ها به شرح زیر است:

کیفیت محصول نهایی

انطباق با استانداردهای جهانی

استحکام بالای محصول نهایی

مقاومت در برابر خوردگی

عایق صدا

بازیافت

تولید آسان محصول

وزن سبک و ماندگاری بالا

سرعت اجرا بالا

اجرای اتصال با کیفیت

حمل و نقل آسان

ویژگی های پیکربندی LSF

ویژگی های سازه LSF

مزایای استفاده از سازه IS

سازه LSF مزایا و معایب +مراحل اجرا سازه LSF

سازه LSF مزایا و معایب +مراحل اجرا سازه LSF

با توجه به ویژگی های سازه های LSF، مزایای استفاده از آن به شرح زیر است:

سرعت اجرا و نصب بسیار بالا

با توجه به سرعت بالای سازه LSF در هنگام نصب و اجرا، سرمایه مصرف شده در پروژه در زمان کوتاه و با کیفیت بالا بازگردانده می شود.

فضای قابل استفاده را افزایش دهید

در مقایسه با روش های سنتی، سازه LSF فضای داخلی مفید را 9-12% افزایش می دهد و همچنین برای کاهش ضخامت دیوار استفاده می شود.

ساخت بسیار با کیفیت و یک دست.

تولید قطعات سیستم سازه LSF در کارخانه انجام می شود و سپس توسط اپراتورهای خبره ساخته می شود، بنابراین کیفیت سازه LSF به مراتب برتر از روش های سنتی است.

سازه مقیاس ساده

همانطور که قبلا اشاره کردیم، سازه های LSF سبک تر هستند و در مقایسه با سازه های معمولی حدود 25 تا 30 درصد است که به همان میزان نیروی زلزله را کاهش می دهد.

ایجاد اتصالات با کیفیت

سازه های LSF با سازه های ستونی متفاوت هستند. در روش های ستونی به دلیل کیفیت پایین اجرا، سازه مقاومت کمی دارد و در هنگام زلزله آسیب می بیند. اما در ساخت و سازهای LSF به دلیل وجود اتصالات دقیق، اجرای سازه یا ساختمان از کیفیت بالایی برخوردار است.

عایق صدا و کاهش مصرف انرژی

در سیستم LSF به دلیل سازه مناسب دیوارها صدا و اتلاف حرارت وجود دارد. مصرف انرژی در سازه‌های LSF نسبت به سازه‌های ساخته شده با روش‌های سنتی به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد که کاهش و صرفه‌جویی در هزینه‌های انرژی و گرمایش را در بلندمدت ممکن می‌سازد. این مواد حرارتی و صوتی دارای درجه آتش سوزی نیز هستند.

سفر آسان

سازه های LSF به دلیل وزن سبک و اندازه کوچک حمل و نقل آسانی دارند.

قابلیت بازیافت

در سیستم LSF اجزای غیر سازه ای و سازه ای از پیچ ساخته شده اند، بنابراین بازیافت و حمل و نقل آنها به راحتی امکان پذیر است.

مقاومت و دوام بالا

سازه های LSF به گونه ای ساخته شده اند که تمامی مقاطع آن ها در برابر رطوبت و خوردگی ناشی از گالوانیزه شدن به خوبی مقاوم بوده و در شرایط آب و هوایی مرطوب به مدت طولانی خدمت می کنند.

سهولت اجرا در تاسیسات الکتریکی و مکانیکی

در فرآیند ساخت قطعات فلزی به منظور تسهیل در نصب سیستم های الکتریکی، روش های استانداردی برای وجود تاسیسات مکانیکی و الکتریکی در نظر گرفته شده است.

معایب استفاده از چارچوب LSF

علاوه بر مزایایی که برای سازه LSF توضیح داده شد، استفاده از این سازه معایبی نیز دارد که عبارتند از:

خلاصه استانداردهای باز برای سیستم LSF

تعداد طبقات قابل ساخت را محدود کنید

نیاز به متخصص و متخصص

هزینه قطعات ساخته شده از فلز گالوانیزه تقریباً یکسان است.

مراحل اجرای سازه LSF

برای پیاده سازی سیستم LSF در صنعت ساختمان، ابتدا نقشه های ساخت و ساز و نقشه های عملیاتی تهیه می شود و سپس بر اساس آنها طرح ایجاد می شود.

نکته: مهمترین هدف ساخت LSF ایجاد پایداری در ساختمان است.

مراحل نصب سیستم LSF به شرح زیر است:

اصل

دیوار

سقف

اشیاء

فونداسیون: برای نصب دیوارها در سیستم LSF ابتدا نواری به عمق 40 تا 50 سانتی متر ساخته می شود. طراحی فونداسیون باید برای انتقال صحیح تمام بارهای وارد شده به دیوار انجام شود.

دیوار: برای اجرای این سازه از میله های لنگر از قبل استفاده می شود. در این بخش، ریل های کف ابتدا روی این بلوک های لنگر نصب می شوند و استادها به صورت کشویی در مسیر کف قرار می گیرند.

مسیر: گفته می شود که اعضای افقی تشک را از بالا و پایین به صورت کشویی می پوشانند.

استاد: عناصر اصلی و مستقیم دیوارها هستند که نقش آنها در سیستم های سازه ای تحمل وزن گرانش است.

سقف: در سیستم LSF از روش های اجرای متفاوتی برای سقف و سقف استفاده می شود. تیرها معمولاً در حین ساخت سقف در طول سیستم LSF در نزدیکی اصلی دیوار ساخته می شوند. برای پوشش این سقف ها تخته یا تخته بتنی یا چوبی تعبیه می شود.

اجسام: پروفیل CFS در واقع به عنوان تیر سقفی یا استاد دیوار استفاده می شود، این قسمت دارای سوراخی است که برای عبور و قرار دادن اجسام استفاده می شود. از آنجایی که سیستم LSF پیش ساخته است، دسترسی آسان به اتصالات برای تعمیر، تعمیر یا تعویض قطعات جداگانه امکان پذیر است.

نتیجه

با مطالعه این مقاله متوجه شدیم که سازه LSF یک سازه منعطف و منعطف است که بر اساس طراحی ساختمان قابل برداشتن و نصب است. در طی مقاله با مزایا و معایب استفاده از این نوع سازه آشنا شدیم.

امیدواریم با مطالعه این مقاله با سازه LSF آشنا شده باشید. اگر مایلید نظرات خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید، از کمک شما قدردانی خواهیم کرد.

سوالات متداول نقاط قوت و ضعف ساختارهای LSF

ماهیت LSF چیست؟

یک ساخت و ساز برنامه ریزی شده و ساده است که بر اساس طرح اولیه ساختمان طراحی و نصب می شود.

ویژگی های مشترک LSF چیست؟

1. وزن سبک و ایمنی لرزه ای بالا 2. سرعت ضربه بسیار بالا 3. اجرای اتصالات با کیفیت بالا 4. حمل و نقل آسان 5. محصول نهایی از کیفیت بالایی برخوردار است.

مهمترین هدف پیاده سازی چارچوب LSF چیست؟

مهمترین هدف در ایجاد این سازه ایجاد پایداری ساختمان است.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *