دسته‌بندی نشده

سایز میلگردها را چگونه تشخیص دهیم؟

میلگرد بستر چیست و چه مزایا و معایبی دارد

یکی از دغدغه های مهندسین عمران و پیمانکاران در طول پروژه های عمرانی، تعیین سایز میلگرد می باشد. تشخیص اندازه این محصول کار سختی نیست! اگر محصولاتی با ابعاد مشابه در کارگاه های تولید وجود داشته باشد، می توان آنها را اشتباه گرفت. بنابراین باید بتوانید اندازه آن را به درستی تشخیص دهید. در این مقاله به بررسی سایز این محصول می پردازیم، با ما همراه باشید.

منظور از اندازه زره چیست؟

اندازه این قطعه به معنای قطر اسمی آن است. محصولات موجود در بازار به قطرهای 10، 16، 12، 20، 22، 25، 32، 40 و 50 میلی متر می باشد. سایز بندی نوع آجدار نسبت به سایز بندی محصولات ساده به دلیل وجود نقش و نگار دشوارتر است و امکان اشتباه وجود دارد.

اندازه دکمه

اهمیت اندازه میلگرد

این قطعات در اندازه های مختلف ساخته می شوند و هر کدام کاربردهای متفاوتی در ساخت و ساز ساختمان دارند. بنابراین، تشخیص صحیح اندازه آن بسیار مهم است. تعیین سایز این محصول کار سختی نیست و نیاز به ابزار پیچیده ای ندارد اما در صورت استفاده از اندازه اشتباه آسیب زیادی به سازه وارد می شود.

تاثیر مستقیم این محصول بر هزینه ساخت یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در تعیین اندازه قطعه است. در برخی از مدل ها قطعات بزرگتر مورد نیاز است که در نتیجه قیمت تجهیزات خریداری شده بالاتر خواهد بود.

چگونه می توان به اندازه سلاح های موجود در بازار پی برد

میلگردها معمولاً از قطر 6 تا 32 میلی متر تولید می شوند و طول آنها 12 متر است. مهندسان در بسیاری از موارد تشخیص اندازه این فولاد را حتی برای نظارت دشوار می دانند. به این منظور، روش های زیادی برای کمک در این زمینه وجود دارد.

بسیار مهم است که مهندسان از این محصولات با اندازه های مشابه استفاده نکنند و در این زمینه اشتباه کنند. بنابراین می توان با روش های زیادی شابلون، میلگرد سنج، کولیس، آچار فرانسوی و کنترل بصری انجام داد.

خجالت زده

این ابزار یک مدل فولادی خاص است. این دستگاه می تواند محصولات دنده بالا را در محدوده 12 تا 28 میلی متر تشخیص دهد و ضریب خطا با این دستگاه بسیار کم است.

میلگرد سنج

قالب

اندازه قطعات را نیز می توان با استفاده از قالب تعیین کرد. بسیاری از مهندسین کنترل دارای قالب های آماده هستند و می توانند از آنها برای متمایز کردن ابعاد مختلف این محصول استفاده کنند. این دستگاه معمولاً از فیلم رادیولوژیک و ورق نازک ساخته می شود.

نفرین شده

پشتیبانی می کند

کولیس یکی از ابزارهای مهندسی است که می توان از آن برای اندازه گیری اندازه استفاده کرد. ابعاد محصول اندازه گیری شده با کولیس بسیار دقیق است. هنگام اندازه گیری محصولات آج با کولیس، سه قطر باید با توجه به نوع آج مورد استفاده بررسی شود:

کولیس

قطر را نام ببرید

قطر میدان

قطر خارجی

فرض کنید میلگرد 16 اینچی دارید که از نوع سینی یکنواخت است، در این مورد با قطر اسمی 16، قطر پایه 15 اینچ و قطر خارجی 18 اینچ است.

تعیین اندازه میله با توزین این محصول بر روی ترازو

در این روش قطعات ساده و آجدار با طول های مختلف اندازه گیری شده و سپس قطر آنها از جرم حاصل محاسبه می شود.

نکته : این روش زمانی که آرماتورها به سازه متصل می شوند موثر نخواهد بود.

در تصویر زیر فرمول وزن میلگرد را مشاهده می کنید.

اندازه آرماتور را با انگشتان خود تعیین کنید

در بعضی موارد، شما می توانید اندازه این محصول را با بند انگشت خود اندازه گیری کنید. مهندسان باید انگشتان خود را روی قطعه بگذارند و اندازه مورد نظر را بدست آورند. فراموش نکنید که در این روش در تشخیص محصولات سایز 18 و سایز 20 با خطا مواجه می شوید.

اندازه گیری اندازه میلگردهای تقویت کننده با بازرسی چشمی

بسیاری از مهندسان ناظر با سالها تجربه کاری می توانند شکل قطعه را با بازرسی بصری تعیین کنند. در این زمینه، بسیاری از مهندسین مبتدی نمی توانند قطر محصول را به صورت بصری تعیین کنند، زمانی که این محصولات در کارخانه مونتاژ می شوند، بازرسی بصری غیرممکن است و امکان خطا وجود دارد.

تعیین اندازه میلگرد با استفاده از نخ و آچار

یکی دیگر از ابزارهای مورد استفاده در تعیین اندازه محصول، استفاده از رشته ساختمانی است. برای این کار باید نخ را دور قطعه بپیچید و با اندازه گیری دور آن را محاسبه کنید و در نهایت عرض محصول را بدانید.

اندازه این قطعات فلزی را می توان با استفاده از کلید فرانسوی تشخیص داد. اگر این موارد قبلاً علامت گذاری شده باشند، می توان این کار را به سرعت انجام داد.

اطلاعات بیشتر: راهنمای خرید میلگرد

آخرین کلمه

میلگردها مهمترین مقاطع فولادی هستند که در دو نوع صاف و آجدار با قطرهای بین 6 تا 40 میلی متر تولید و در بازار موجود می باشند. به طور کلی نوع آجدار پرمصرف ترین محصول در ساختمان سازی است. همانطور که گفته شد اندازه میله به معنای همان قطر است که تشخیص آن آسان نیست. برای تعیین اندازه آن می توان از روش های مختلفی استفاده کرد که از آن جمله می توان به الگو، انگشت، طناب، آچار و بسیاری از روش های دیگر اشاره کرد. توجه داشته باشید که با وجود تجربه کاربری و ابزارهای ذکر شده در این مقاله، همچنان احتمال خطا وجود دارد.

نظر شما در این مورد چیست؟ اگر تجربه استفاده از هر یک از این روش ها را دارید می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

سوالات رایج

سایز عقب یعنی چی؟

اندازه آن بسیار شبیه به عرض آن است و می توان از آن برای تعیین محل استفاده از این محصول استفاده کرد.

ناها اندازه میلگرد مهم است؟

به طور معمول، این نوع محصول خاص برای هر سازه مورد نیاز است و اندازه اشتباه در نهایت به سازه آسیب می رساند.

برای تعیین سایز میلگرد از چه روش هایی می توان استفاده کرد؟

اندازه محصول را می توان با گیج میلگرد، شابلون، کولیس، آچار، ریسمان، سیستم بازرسی بصری و … تعیین کرد.

چگونه اندازه میلگردها را تعیین می کنید؟

اندازه میلگرد

دسترسی سریع به محتوای این مقاله

اندازه نوار به چه معناست؟ اهمیت تشخیص اندازه میله، روش های تشخیص اندازه میله در بازار

یکی از دغدغه های مهندسان و پیمانکاران در پروژه های عمرانی متراژ است. تعیین سایز این محصول کار سختی نیست! اگر محصولاتی با اندازه یکسان در کارخانه ها وجود داشته باشد، می توان آنها را با یکدیگر اشتباه گرفت. به همین دلیل باید اندازه آنها را به درستی بدانید. در این مقاله به بررسی سایز این محصول می پردازیم، با ما همراه باشید.

اندازه میلگرد چیست؟

اندازه این قسمت به معنی قطر اسمی است. محصولات موجود در بازار با قطرهای 10، 16، 12، 20، 22، 25، 32، 40 و 50 میلی متر دیده می شوند. تعیین سایز نوع آجدار به دلیل وجود پله ها نسبت به تعیین سایز محصولات ساده دشوارتر است و امکان اشتباه بیشتر است.

اندازه تقویت کننده

اهمیت تعیین اندازه میلگرد

این قطعات به اشکال مختلف ساخته می شوند و هر کدام کاربردهای متفاوتی در ساخت و ساز ساختمان دارند. به همین دلیل، تشخیص صحیح اندازه آن بسیار مهم است. سایز این محصول سخت نیست و نیاز به تجهیزات پیچیده ای ندارد، اما در صورت استفاده از اندازه اشتباه، آسیب زیادی به سازه وارد می کند.

تاثیر مستقیم این محصول بر هزینه ساخت یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در تعیین اندازه قطعه است. در برخی از طرح ها به واحدهایی با ابعاد بزرگتر نیاز دارید، زیرا میلگرد خریداری شده گرانتر خواهد بود.

روش های سایز بندی میلگرد در بازار

میلگرد معمولاً با عرض 6 تا 32 میلی متر و طول 12 متر تولید می شود. درک اندازه این قطعه فلز حتی برای مهندسان ناظر در بیشتر موارد دشوار است. برای این منظور روش های مختلفی در این زمینه وجود دارد که می توان از آنها کمک گرفت.

برای مهندسان بسیار مهم است که از این محصولات با ابعاد مشابه به جای یکدیگر استفاده نکنند و در این زمینه اشتباه نکنند. بنابراین می توان با روش های زیادی مانند: شابلون، میلگرد سنج، کولیس ورنیه، کلید فرانسوی و بازرسی چشمی انجام داد.

سردرگم

این ابزار نوع خاصی از قالب استیل ضد زنگ می باشد. این دستگاه اکثر محصولات دنده ای را بین 12 تا 28 میلی متر تشخیص می دهد و حاشیه خطا با این دستگاه بسیار کم است.

سنج آرمیچر

قالب

اندازه قطعات را نیز می توان با استفاده از یک الگو تعیین کرد. بسیاری از مهندسان بازرسی قالب های آماده به همراه خود دارند و می توانند با استفاده از آنها ابعاد مختلف این محصول را متمایز کنند. این دستگاه معمولا از فیلم رادیولوژی و ورق های نازک ساخته می شود.

ماتریکس

کولیس

کولیس یکی از ابزارهای مهندسی است که می توان از آن برای اندازه گیری ابعاد استفاده کرد. ابعاد محصول اندازه گیری شده با کولیس بسیار دقیق است. هنگام اندازه گیری محصول نورد شده با کولیس، باید سه قطر را با توجه به نوع بست مورد استفاده در نظر گرفت:

کولیس

قطر اسمی

قطر میدان

قطر خارجی

فرض کنید یک میلگرد 16 اینچی دارید که از نوع آج یکنواخت است که قطر اسمی آن 16، قطر پایه 15 اینچ و قطر بیرونی 18 اینچ است.

این برای تعیین اندازه فیکسچر با وزن کردن محصول است

بدین ترتیب مقاطع معمولی و منحنی با طول های مختلف اندازه گیری می شوند، سپس قطر با وزن به دست آمده محاسبه می شود.

نکته : این روش زمانی که آرماتور در سازه محصور شده باشد موثر نخواهد بود.

فرمول وزن آرمیچر را در تصویر زیر مشاهده می کنید.

اندازه آرمیچر با انگشت

در برخی موارد می توان اندازه این محصول را با چاقو اندازه گیری کرد. مهندسان باید انگشت خود را روی قطعه بگذارند و اندازه مورد نظر را پیدا کنند. توجه داشته باشید که یافتن محصولات سایز 18 و سایز 20 با استفاده از این روش منجر به خطا می شود.

اندازه وسایل از طریق کنترل از راه دور

بسیاری از مهندسان بازرسی با سالها تجربه حرفه ای می توانند اندازه یک جزء را با بازرسی بصری تشخیص دهند. در بسیاری از موارد، مهندسان بازرسی مبتدی قادر به تعیین بصری قطر یک محصول نیستند. پس از مونتاژ این محصولات در کارخانه، بازرسی بصری امکان پذیر نیست و ممکن است خطاهایی رخ دهد.

اندازه میلگرد را با استفاده از سیم و آچار فرانسوی تعیین کنید

ابزار دیگری که برای تعیین سایز این محصول استفاده می شود، استفاده از نوار ساختمانی است. برای انجام این، یک تکه نخ را دور قطعه و اندازه حاصل بپیچید. محیط را محاسبه کرده و در نهایت قطر محصول را تعیین کنید.

با کمک آچار فرانسوی می توان اندازه این قطعات فولادی را تعیین کرد; اگر این محصولات از قبل شناسایی شده باشند، می توان این کار را به سرعت انجام داد.

اطلاعات بیشتر: راهنمای خرید سخت افزار

آخرین کلمه

آرماتورها مهمترین قطعات فولادی هستند که در دو نوع ساده و آجدار با قطر بین 6 تا 40 میلی متر تولید و به فروش می رسند. آجدار معمولاً نوع محصولی است که بیشترین استفاده را در ساخت و ساز دارد. همانطور که گفته شد، اندازه آرماتور به همان عرض اشاره دارد که تشخیص آن آسان نیست. برای تعیین اندازه آن می توان از روش های مختلفی مانند قالب، انگشت، رشته، آچار و بسیاری روش های دیگر استفاده کرد. به یاد داشته باشید که با وجود تجربه کاربری و ابزارهای ذکر شده در این مقاله، همچنان احتمال خطا وجود دارد.

نظر شما در این مورد چیست؟ اگر قبلا تجربه استفاده از هر یک از این روش ها را دارید، می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

همه

اندازه میلگرد به چه معناست؟

اندازه در اصل همان قطر است که می توان از آن برای تعیین محل استفاده از این محصول استفاده کرد.

چرا اندازه میلگرد مهم است؟

معمولا هر سازه ای نوع خاصی از این محصول را می طلبد و یافتن اندازه اشتباه در نهایت باعث آسیب به سازه می شود.

برای تعیین اندازه میلگرد از چه روش هایی می توان استفاده کرد؟

اندازه این محصول را می توان با کولیس، شابلون، کولیس، آچار، طناب، روش کنترل بصری و … تعیین کرد.

از کجا می دانید سایز عقب ها چیست؟

سایز میلگردها را چگونه تشخیص دهیم؟

سایز میلگردها را چگونه تشخیص دهیم؟

اندازه گیری زره

دسترسی سریع به محتوای این مقاله

منظور از اندازه آرماتور چیست اهمیت تشخیص اندازه آرماتور، روش های تشخیص اندازه آرماتور در بازار

یکی از دغدغه های عمده مهندسین عمران و پیمانکاران ساختمان، اندازه میلگرد است. تعیین سایز این محصول کار سختی نیست! اگر مغازه های تولیدی محصولاتی با اندازه یکسان داشته باشند، می توان آنها را با یکدیگر اشتباه گرفت. به همین دلیل لازم است بتوانیم اندازه آنها را به درستی تعیین کنیم. در این مقاله اندازه این محصول را بررسی می کنیم، لطفا با ما تماس بگیرید.

اندازه میلگرد چیست؟

اندازه این قطعه به عرض معمولی آن اشاره دارد. محصولات موجود در بازار با قطرهای 10، 16، 12، 20، 22، 25، 32، 40 و 50 میلی متر مشخص می شوند. اندازه گیری نوع دنده ها به دلیل وجود پله ها دشوارتر از اندازه گیری محصولات ساده است و مستعد خطا است.

مقدار تقویت

اهمیت انتخاب اندازه میلگرد

این قطعات در اندازه های مختلف ساخته می شوند و هر کدام کاربردهای متفاوتی در ساخت و ساز ساختمان دارند. بنابراین، تعیین صحیح اندازه آنها بسیار مهم است. تعیین سایز این محصول کار سختی نیست و به ابزار پیچیده ای نیاز ندارد، اما در صورت استفاده از اندازه اشتباه، آسیب زیادی به سازه وارد می شود.

تاثیر مستقیم این محصول بر هزینه ساخت یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در تعیین سایز قطعه است. در برخی از ساخت و سازها نیاز به قطعات با سایز بزرگتر دارید که در نتیجه هزینه میلگرد خریداری شده بیشتر می شود

راه هایی برای یافتن اندازه میله ها در بازار

میلگردهای تقویت کننده معمولاً با قطرهای 6 تا 32 میلی متر ساخته می شوند و طول آنها 12 متر است. تشخیص اندازه این قطعه فولاد حتی برای مهندسانی که بر بسیاری از موارد نظارت دارند دشوار است. برای این منظور روش های مختلفی در این زمینه وجود دارد که می توان از آنها کمک گرفت.

برای مهندسان بسیار مهم است که از این محصولات با ابعاد مشابه به جای یکدیگر استفاده نکنند و در این زمینه اشتباه نکنند. بنابراین می توان آن را با روش های مختلفی انجام داد: شابلون، میلگرد سنج، کولیس، آچار و بازرسی چشمی.

گیجی

این ابزار نوع خاصی از اسلاید استیل ضد زنگ می باشد. این دستگاه اکثر محصولات با برد بین 12 تا 28 میلی متر را تشخیص می دهد و احتمال خطا با این دستگاه بسیار کم است.

میلگرد سنج

قالب

اندازه قطعات را می توان با استفاده از قالب ها تعیین کرد. بسیاری از مهندسان ناظر مدل های آماده دارند و می توانند اندازه های مختلف را از هم تشخیص دهند. درباره این محصول این دستگاه معمولاً از فیلم های رادیوگرافی و صفحات نازک ساخته می شود.

مدل

معلم تیراندازی

کولیس یکی از ابزارهای مهندسی است که می توان از آن برای اندازه گیری کمیت ها استفاده کرد. ابعاد محصول اندازه گیری شده با کولیس بسیار دقیق است. هنگام اندازه گیری محصول تایر با کولیس، بسته به نوع آج مورد استفاده، سه قطر بررسی می شود.

کولیس

قطر اسمی

قطر میدان

قطر خارجی

فرض کنید یک میلگرد 16 اینچی دارید که از نوع آج یکنواخت است، در این صورت قطر اسمی 16، قطر پایه 15 اینچ و قطر خارجی 18 اینچ است.

اندازه آرماتور را با وزن کردن این محصول روی ترازو تعیین کنید

در این روش قطعات ساده و دنده هایی با طول های مختلف اندازه گیری می شوند، بنابراین عرض آنها با وزن به دست آمده محاسبه می شود.

نکته: این روش زمانی که آرمیچر در سازه محصور شده باشد کارایی ندارد.

فرمول وزن میلگرد را در تصویر زیر مشاهده می کنید

اندازه میلگرد را با انگشتان خود تعیین کنید

در برخی موارد می توان حجم این محصول را با اتصال اندازه گیری کرد. مهندسان باید انگشت خود را روی قطعه بگذارند و اندازه مناسب را پیدا کنند. لطفا توجه داشته باشید که تعیین محصولات سایز 18 و 20 با این روش منجر به خطا می شود.

اندازه گیری اندازه میلگرد با بازرسی چشمی

بسیاری از مهندسان ناظر با چندین سال تجربه می توانند حجم کار را کنترل کنند. اگر بسیاری از مهندسان فرمان مدرن نمی توانند قطر محصول را تعیین کنند. هنگامی که این محصولات در کارخانه نصب می شوند، بازرسی بصری غیرممکن است و امکان خطا وجود دارد.

اندازه شبکه را با استفاده از میخ و پیچ فرانسوی تعیین کنید

ابزار دیگری که برای تعیین سایز این محصول استفاده می شود، استفاده از رشته های ساختمانی است. برای این کار باید نخ را دور قطعه بپیچید و از طریق اندازه به دست آمده، دور آن را محاسبه کنید و در نهایت قطر محصول را شناسایی کنید.

اندازه این قطعات فولادی را می توان با آچار فرانسوی تشخیص داد. در صورتی که این محصولات از قبل دارای مارک باشند، می توان این کار را سریعتر انجام داد.

بیشتر بدانید: راهنمای خرید سخت افزار

آخرین کلمه

آرماتور مهمترین قطعه فولادی است که در دو نوع ساده و راه راه با قطرهای بین 6 تا 40 میلی متر تولید و به بازار عرضه می شود. معمولا نوع آجدار پرمصرف ترین محصول در ساختمان سازی است. همانطور که گفته شد سایز میلگرد به معنای داشتن قطر یکسان است که تشخیص آن آسان نیست. برای تعیین اندازه می توان از روش های مختلفی مانند شابلون، انگشت، طناب، آچار فرانسوی و بسیاری از روش های دیگر استفاده کرد. به یاد داشته باشید که با وجود تجربه کاربری و ابزارهای ذکر شده در این مقاله، همچنان احتمال خطا وجود دارد.

نظر شما در این مورد چیست؟ اگر تجربه استفاده از هر یک از این روش ها را دارید، لطفا نظرات، نظرات و تجربیات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

اندازه فیکسچر چیست؟

اندازه در اصل همان قطر آن است که می توان از آن برای تعیین محل استفاده از این محصول استفاده کرد

چرا تعیین اندازه میلگرد مهم است؟

معمولاً برای هر سازه ای نوع خاصی از این محصول مورد نیاز است و در نتیجه گرفتن اندازه نامناسب باعث آسیب به سازه می شود.

از چه روش هایی می توان برای تعیین میزان تقویت استفاده کرد؟

اندازه این محصول را می توان با اندازه گیری میلگرد، شابلون، کولیس، بالابر فرانسوی، ریسمان، سیستم کنترل بصری و … تعیین کرد.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *