دسته‌بندی نشده

شابلون میلگرد چیست و چه کاربردهایی دارد؟

شابلون میلگرد چیست و چه کاربردهایی دارد؟

قرار دادن صحیح شابلون برای مهندسان و ناظران ساخت و ساز مهم است. افرادی که سابقه طولانی در صنعت ساختمان دارند به راحتی می توانند این قطعه فولادی را با مشاهده قطر آن شناسایی کنند. اما برای این، مبتدیان به دستگاه ها و ابزارهای خاصی نیاز دارند. شابلون شابلون یکی از ابزارهایی است که می توان از آن برای تعیین قطر صحیح محصول رویه استفاده کرد. در مقاله بعدی می خواهیم در مورد استفاده از این ابزار و ویژگی های آن صحبت کنیم. با ما بمان.

قالب شابلون

روش های اندازه گیری اندازه آرماتورها

اندازه های مختلف آرماتورها به دلیل کاربردهای متفاوت. ساخته شده از مواد و استحکام. هنگامی که اندازه های مختلف با هم گروه بندی می شوند، تشخیص هر یک از یکدیگر دشوار است. زیرا هر اندازه یک هدف دارد. برای اندازه گیری سایز محصولات فوق از روش های مختلفی استفاده می شود.

تشخیص بصری

رشته یا رشته

گره

آیه-

پاتا

فرمول محاسبه قطر شابلون

الگوی آرمیچر

کنترل بینایی

یک روش ساده و اساسی برای تعیین اندازه آرمیچر، بازرسی چشمی است. همانطور که در مقدمه ذکر شد، مهندسان با سالها تجربه در صنعت ساخت و ساز به راحتی می توانند اندازه محصول را درک کنند. اگر در کارگاه چندین شابلون با اندازه های مختلف وجود داشته باشد که تنها چند میلی متر با هم تفاوت دارند، این روش برای تعیین اندازه آنها مناسب نیست.

طناب یا طناب

آرمیچر پیچیده می شود، سپس باز می شود، دور آرمیچر اندازه گیری می شود و قطر آن محاسبه می شود. این روش با ضریب خطای بالایی همراه است.

گره

برخی از مهندسان ناظر با قرار دادن انگشت روی تفنگ، اندازه میلگرد را تخمین می زنند. این روش اصولی و دقیق نیست و ضریب خطای بالایی دارد. در برخی از سایزهای این قطعه فولادی مانند سایزهای 18 و 20 که تنها 2 میلی متر با هم تفاوت دارند، روش مفصلی اصلا دقیق نیست.

کلید

آچار فرانسوی یکی دیگر از روش های اندازه گیری شابلون است. می توانید دهانه آچار را بر حسب متر اندازه بگیرید و قطر محصول مورد نظر را تعیین کنید.

اندازه گرفتن

کولیس بهترین ابزار برای تعیین اندازه شابلون است با چرخاندن قطعه می توان کولیس را به استخوان نزدیک کرد و با قرار دادن قطعه بین این حلقه ها قطر آن را اندازه گرفت. درصد خطا در این روش کمتر از روش قبلی است دانستن سایز محصول به شما در استعلام قیمت شابلون و مقایسه قیمت با شرکت های مختلف کمک می کند

فرمول محاسبه قطر آرماتور

در صورت بسته نبودن آرماتور با محاسبه وزن شابلون به راحتی می توانید سایز را پیدا کنید. اگر محصول مورد استفاده از استاندارد لازم برخوردار باشد، این روش بسیار دقیق است. البته باز هم درصد خطای آن بالاتر از قالب است. اگر وزن یک متر آرماتور دارید می توانید قطر دقیق محصول را با این فرمول محاسبه کنید.

})7850 (وزن آرماتور) * یک متر* { 4/(3.14*d2) = قطر و اندازه آرماتور

قالب تقویتی چیست؟

همانطور که گفته شد شابلون یکی از ابزارهایی است که برای اندازه گیری دقیق قطر آرمیچر استفاده می شود. مهندسان معمولاً از این دستگاه برای متمایز کردن اندازه این اجزای فولادی در حین ساخت استفاده می کنند. قالب از ورقه های نازک کانال سرد یا روبان ساخته شده به شکل قیچی باز است.

قالب ویجت چیست؟

اهمیت استفاده از قالب های پس زمینه

اتصالات بسته به کاربردهای مختلف در اندازه های مختلف موجود است. اندازه این محصول توسط مهندس کنترل به عوامل مختلفی از جمله محل استفاده و دوام بستگی دارد. شابلون ها اشکال مختلفی دارند و هر بافتی نیاز به ابزار خاصی دارد. هنگام استفاده از الگو، عدد روی آن اندازه و قطر شابلون را تعیین می کند. می توانید یک الگو را از یک فروشگاه سخت افزار یا یک فروشگاه سخت افزار و ابزار مورد اعتماد تهیه کنید.

شابلون میلگرد چیست و چه کاربردهایی دارد؟

شابلون میلگرد چیست و چه کاربردهایی دارد؟

اهمیت مدل شابلون

مزایای استفاده از قالب ها

اندازه آن کوچک است و حمل آن آسان است.

نسبت به سایر روش ها دقیق تر است.

قادر به تشخیص اندازه محصول به صورت حرفه ای و دقیق.

این ابزار از فولاد ساخته شده و دارای طول عمر بالایی می باشد.

اصلا زنگ نمیزنه

آنها به راحتی در فروشگاه های سخت افزار در دسترس هستند.

چگونه از قالب تقویت کننده استفاده کنیم؟

شابلون سایز کوچکی دارد و نوک آن برابر با دو لبه قیچی یا انبر است. ابتدای لبه های مدل دارای قطر زیاد و انتهای آن قطر کمی دارد. آرماتور سایز بزرگ از قسمت اولیه و کنار مدل اندازه گیری می شود و قطعات با ابعاد کوچک از قسمت آخر مدل بررسی می شوند.

برای مثال محصولی با سایز 28 میلی متر باید در وسط دهانه شابلون قرار گیرد تا اندازه آن در قسمت وسط مشخص شود. اگر می خواهید یک میله 12 میلی متری را اندازه گیری کنید، باید آن را تا انتهای شابلون فشار دهید تا در داخل شابلون قرار گیرد.

آخرین کلمه

شابلونها در اندازه های مختلف برای مصارف مختلف ساخته می شوند. روش ها و ابزارهای مختلفی برای اندازه گیری قطر این قطعات وجود دارد که دقیق ترین و محبوب ترین آنها مدل شابلون می باشد. مهندسان و پیمانکاران همیشه می توانند این ابزارها را در اختیار داشته باشند. چه فکری در این باره دارید؟ آیا تجربه استفاده از ابزارهای فوق را داشته اید؟ اگر نظر یا پیشنهادی دارید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

الگوی آرمیچر چیست؟

قالب شابلون ابزاری است که از ورقه های نازک کانال خنک کننده ساخته شده است که برای تعیین دقیق اندازه آرماتور استفاده می شود.

چگونه با شابلون کار کنیم؟

برای کار با آن باید قالب را روی سطح اتصالات قرار دهید و عدد مشخص شده را بخوانید.

مزایای استفاده از قالب شابلون چیست؟

جنس این ابزار فولادی است و در عین حال فضای زیادی را اشغال نمی کند. از طرفی دقت اندازه گیری بالایی دارد.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *