دسته‌بندی نشده

علت شوره ورق گالوانیزه راهکارهای رفع آن

علت شوره ورق گالوانیزه راهکارهای رفع آن

یکی از پرمصرف ترین ورق ها در صنایع مختلف ورق گالوانیزه می باشد که دارای مزایای فراوانی بوده و در صنایع مختلف از جمله  دخانه، سقف کاذب و ساخت ظروف کاربرد دارد. این محصول علاوه بر مزایایی که دارد دارای معایبی از جمله شوره سفید است که به دلیل کمیت حذف آن چندان سخت نیست. در این مقاله به علل گالوانیزه شدن ورق فلزی و راه های پیشگیری از آن می پردازیم.

آیا شوره   سفید است؟

برخی از پروژه ها سفیدکاری را روی ورق های گالوانیزه نشان می دهند و مردم از خود می پرسند چه سفید کاری؟ همه شما می دانید که برای جلوگیری از زنگ زدگی اغلب به این محصولات روکش روی اضافه می شود. ورق های تازه از خط تولید و هنوز از نظر شیمیایی فعال هستند، به شدت با هیدروکسید (OH) واکنش نشان می دهند.

این بیشتر در محیط های مرطوب یا بدون گردش هوا اتفاق می افتد و این اکسید روی را فلس سفید می نامند. اگر برای اصلاح این شوره اقدامی صورت نگیرد، این شوره سفید در طی یک دوره زمانی رنگ خود را تغییر می دهد. اکسید روی بعد از مدتی سیاه می شود و البته می تواند قرمز یا قهوه ای باشد.

با توجه به قیمت ورق گالوانیزه، بهتر است صنایع مختلف اصول نگهداری از این محصول را به خوبی یاد بگیرند و از راهکارهایی برای جلوگیری از گرد و غبار آن تا حد امکان استفاده کنند.

نوع ورق فولادی گالوانیزه

با توجه به زمان عبور اکسید روی و سایر شرایط، شوره سفید به سه دسته تقسیم می شود. آنها بر اساس محدودیت ها بدون در نظر گرفتن نام های خاص این گونه ها بودند.

خط

قابلمه متوسط

زیاد

شوره   ورق گالوانیزه

کدام قسمت از ورق گالوانیزه بیشتر تشکیل می شود؟

واکنش بین روی فلزی و OH می تواند در هر نقطه از این محصول رخ دهد. می توان در نظر گرفت که قسمت هایی که آب و رطوبت روی ورق وجود دارد بیشتر واکنش نشان می دهند.

درزها و گوشه ها باید بررسی شوند. زیرا این نواحی نیز قسمت های مهمی هستند که ممکن است زودتر دچار شوره سفید شوند. با تشکیل رسوب سفید، محصول گالوانیزه کثیف می شود و اگر پوشش به موقع پاک نشود، ممکن است محصول کیفیت خود را از دست بدهد. هنگامی که فرآیند گالوانیزه از بین می رود، استحکام آن کم و شکننده می شود. اگر به مدت طولانی از شوره سفید مراقبت نشود، سوراخ شدن برگ ها امکان پذیر است.

راه حل هایی برای از بین بردن رسوب گالوانیزه

با توجه به میزان شوره سفید روی این محصول می توان از محلول های مختلفی استفاده کرد. اگر شوره کوچکی روی ملحفه ظاهر شود به مرور زمان با نزدیکی هوا از بین می رود و جای نگرانی نیست.

اگر مقدار فلس ها کمی بیشتر است باید از محلول هایی مانند برس سیمی استفاده کنید. از بین رفتن قطعات گالوانیزه را نیز می توان به راحتی با برس پوشش داد.

راه حل ساده دیگر استفاده از اسید ضعیف است. به عنوان مثال، تا زمانی که خارش خفیفی وجود داشته باشد، می توانید از  که سیب استفاده کنید.

برای جمع آوری بیشتر شوره  ، باید از اسید قوی مانند اسید سولفوریک 8 درصد استفاده کنید. پس از استفاده از اسید باید کاغذ را بشویید تا اسید آسیبی به آن وارد نکند.

روش‌های دیگری مانند ماشین‌کاری، پرداخت، خراشیدن یا غوطه‌وری شیمیایی را می‌توان بسته به موقعیت مورد استفاده قرار داد.

ورق گالوانیزه ضد زنگ

برای اینکه فیلم های گالوانیزه احساس نشوند، بهتر است از نگهداری چنین محصولاتی در مکان های مرطوب خودداری کنید. این محصولات را در مکانی با تهویه مناسب و دور از منابع اکسید روی نگهداری کنید.

خلاصه

در ورق های فولادی گالوانیزه از فولاد گالوانیزه برای پوشش فولاد برای مقاومت در برابر خوردگی و خوردگی استفاده می شود. روی مایل به واکنش با هیدروکسید است و به همین دلیل است که در مناطقی که رطوبت بالایی دارند به وجود می آید و آهک سفید را تشکیل می دهد. برای جلوگیری از این واکنش می توان این محصولات را در اسید کرومیک غوطه ور کرد. استفاده از اسید، برس زدن و … را می توان به عنوان روشی برای زدودن رسوب از ورق های گالوانیزه نام برد.

سوالات متداول

علت رسوب گالوانیزه چیست؟

ورق هایی که به تازگی از خط تولید خارج شده اند و فعالیت شیمیایی آنها هنوز دست نخورده است، به شدت با هیدروکسید (OH) واکنش می دهند و باعث تشکیل رسوب می شوند.

راه حل رفع شوره   روی ورق گالوانیزه چیست؟

برای اینکه با فیلم ورق گالوانیزه مواجه نشوید، بهتر است از نگهداری این محصولات در مکان های مرطوب خودداری کنید. علاوه بر این می توان از روش هایی مانند رنگ آمیزی، پرداخت، تراشکاری یا غوطه وری در مواد شیمیایی استفاده کرد.

علل شوره   در ورق گالوانیزه + محلول های رفع آن

ورق گالوانیزه

تکه های سفید چیست؟ انواع باسکول ورق گالوانیزه، محلول های رسوب زدایی ورق گالوانیزه

یکی از پرکاربردترین ورق ها در صنایع مختلف، فلز گالوانیزه است که دارای مزایای فراوانی است و در زمینه های مختلفی مانند  دخانه، سقف های کاذب و ظروف سازی کاربرد دارد. این محصول علاوه بر مزایا، معایبی نیز دارد که از آن جمله می توان به سفیدی مو اشاره کرد که البته از بین بردن آن به دلیل کمیت آن چندان سخت نیست. در این مقاله شما را با علل ریزش مو از فلز گالوانیزه و راه های پیشگیری از آن آشنا می کنیم.

شوره   سفید چیست؟

در برخی از خلاقیت ها، تکه های سفید روی ورق های گالوانیزه دیده می شود و این سوال در ذهن افراد ایجاد می شود که این شله سفید چیست؟ همه شما می دانید که این محصولات اغلب با روی پوشانده می شوند تا از زنگ زدگی آنها جلوگیری شود. برگ هایی که به تازگی از خط تولید خارج شده اند و هنوز فعالیت شیمیایی خود را حفظ کرده اند به شدت با هیدروکسید (OH) واکنش نشان می دهند.

این اغلب در محیط های مرطوب یا بدون گردش هوا رخ می دهد و این اکسید روی به عنوان شوره   سفید شناخته می شود. اگر برای درمان این شوره اقدامی صورت نگیرد به مرور زمان این شوره سفید تغییر رنگ می دهد. اکسید روی پس از مدتی سیاه می شود و می تواند قرمز یا قهوه ای شود.

با توجه به قیمت تمام شده ورق گالوانیزه، خوب است صنایع مختلف اصول نگهداری از این محصول را به خوبی یاد بگیرند و از راهکارهایی برای جلوگیری از این خوردگی تا حد امکان استفاده کنند.

انواع ورق گالوانیزه

با توجه به زمان سپری شدن اکسید روی و سایر شرایط احتمالی، شوره سفید به سه دسته تقسیم می شود. نام خاصی برای این گونه ها در نظر نگرفته اند و بر اساس حد و مرز درج می کنند.

پی گیری

مقدار متوسط

زیاد

چدن

چه قسمت هایی از ورق گالوانیزه بیشتر ساخته می شود؟

واکنش بین فلز روی و OH می تواند در هر نقطه از این محصول رخ دهد. می توان تصور کرد که احتمال ایجاد واکنش در قسمت هایی که آب و رطوبت روی برگ باقی می ماند بیشتر است.

درزها و گوشه ها باید بررسی شوند. زیرا این نواحی نیز قسمت های مهمی هستند که زودتر دچار شوره سفید می شوند. با تشکیل رسوب سفید، محصول آبکاری لکه دار می شود و در صورت عدم حذف به موقع رسوب سطح، ممکن است محصول کیفیت خود را از دست بدهد. با از بین رفتن فرآیند گالوانیزه، استحکام آن کم و شکننده می شود. اگر در طولانی مدت از پوسته سفید مراقبت نشود، احتمال سوراخ شدن برگ وجود دارد.

راه حل حذف رسوب ورق گالوانیزه

با توجه به میزان پودر سفید موجود در این محصول می توان از محلول های مختلفی استفاده کرد. اگر کمی شوره روی ملحفه ایجاد شود، به مرور زمان با وجود هوا از بین می رود و جای نگرانی نیست.

اگر میزان شوره   کمتر باشد باید از محلولی مانند برس سیمی استفاده کرد. دور انداختن قسمت متصل شده برس نیز به راحتی قابل انجام است.

راه حل ساده دیگر استفاده از اسیدهای ضعیف است. به عنوان مثال، اگر شوره سفید کوچکی دارید، می توانید از  که سیب استفاده کنید.

برای شوره   با غلظت بالاتر، باید از اسید قوی تری مانند اسید سولفوریک 8 درصد استفاده کنید. پس از استفاده از اسید باید برگها را شست تا اسید آسیبی به آنها نرساند.

روش های دیگری مانند ماشین کاری، آسیاب، تراشکاری یا پرس با مواد شیمیایی می تواند مورد استفاده قرار گیرد که با توجه به شرایط حاکم می توان آن را انجام داد.

جلوگیری از ایجاد شوره در ورق گالوانیزه

برای اینکه با ورق های گالوانیزه شوره   مواجه نشوید، بهتر است این محصول را در جای مرطوب نگهداری نکنید. این محصول باید در مکانی با تهویه مناسب و دور از عواملی که باعث اکسید روی می شوند نگهداری شود.

کاربرد

در آبکاری روی، از فلز روی برای پوشش آهن استفاده می شود تا مقاومت بالایی در برابر خوردگی و زنگ زدگی ایجاد کند. فلز روی آماده واکنش با هیدروکسید است و بنابراین در مناطق با رطوبت بالا این اتفاق می افتد و یک مقیاس سفید را تشکیل می دهد. برای جلوگیری از این واکنش می توان این محصولات را در اسید کرومات غوطه ور کرد. از روش های حذف ابعاد ورق گالوانیزه می توان به استفاده از اسید، برس و … اشاره کرد.

سوالات متداول

علت شوره   ورق گالوانیزه چیست؟

ورق هایی که به تازگی از خط تولید خارج شده اند و فعالیت شیمیایی آنها هنوز دست نخورده است، به شدت با هیدروکسید (OH) واکنش داده و باعث تشکیل رسوب می شود.

راه های پاک کردن پوسته از فویل قلع چیست؟

برای اینکه شوره   گالوانیزه نشود، بهتر است از نگهداری این محصولات در مکان های مرطوب خودداری کنید. علاوه بر این می توان از روش هایی مانند ماشین کاری، پرداخت، ریسندگی یا غوطه وری در مواد شیمیایی استفاده کرد.

علل شوره   از ورق گالوانیزه + راه حل

یک  ورق گالوانیزه

دسترسی  یع به محتوای این مقاله

شوره   سفید چیست؟

یکی از پرمصرف ترین ورق ها در صنایع مختلف ورق گالوانیزه می باشد که دارای مزایای فراوانی است و در صنایع مختلفی مانند  دخانه، سقف کاذب و ظروف سازی کاربرد دارد. علاوه بر مزایای این محصول، معایبی نیز از جمله جوش های  سفید دارد که به دلیل بزرگی، از بین بردن آن ها کار چندان سختی نیست. در این مقاله شما را با علل زنگ زدگی ورق گالوانیزه و راه های پیشگیری از آن آشنا می کنیم.

علت شوره ورق گالوانیزه راهکارهای رفع آن

علت شوره ورق گالوانیزه راهکارهای رفع آن

شوره   سفید چیست؟

در برخی از پروژه ها فلس های سفید روی ورق های گالوانیزه مشاهده می شود و از مردم سوال می شود که این مقیاس سفید چیست؟ همه شما می دانید که برای جلوگیری از خوردگی اغلب به این محصولات روکش روی اضافه می شود. تازه از خط تولید و فعالیت شیمیایی آنها هنوز دست نخورده است، ورق ها به شدت با هیدروکسید (OH) واکنش نشان می دهند.

اغلب در هوای مرطوب یا بدون گردش هوا رخ می دهد و به این اکسید روی جامد سفید می گویند. اگر برای رفع این نقص اقدامی صورت نگیرد تا مدتی این پشم سفید رنگ خود را تغییر می دهد. اکسید روی پس از مدتی سیاه می شود و در واقع می تواند قرمز یا قهوه ای باشد.

با توجه به قیمت ورق گالوانیزه، صنایع مختلف بهتر است نحوه مراقبت از این محصول را یاد بگیرند و راهکارهایی برای جلوگیری از پوسته شدن آن به کار گیرند.

انواع ورق گالوانیزه

شوره سفید با توجه به مدت زمان دفع اکسید روی و سایر شرایطی که ممکن است درگیر باشد به سه دسته تقسیم می شود. وی نام خاصی برای این گونه ها در نظر نگرفت و آنها را بر اساس حد و مرز معرفی کرد.

گام

مقدار متوسط

زیاد

سبوس گالوانیزه

در کدام قسمت های ورق گالوانیزه بیشتر تشکیل می شود؟

واکنش بین فلز روی و OH می تواند در هر نقطه از این محصول رخ دهد. مناطقی که دارای آب و رطوبت روی کاغذ هستند را می توان بیشتر برای ایجاد واکنش در نظر گرفت.

درزها و گوشه ها باید بررسی شوند. زیرا این نواحی نیز اندام های مهمی هستند که می توانند به  عت دچار شوره سفید شوند. با تشکیل رسوب سفید، محصول گالوانیزه دچار لکه می شود و در صورت عدم حذف به موقع رسوب سطحی، ممکن است محصول کیفیت خود را از دست بدهد. با از بین رفتن فرآیند گالوانیزه، مقاومت آن کمتر و ضعیف تر می شود. اگر توده سفید برای مدت طولانی درمان نشود، احتمال سوراخ شدن برگ وجود دارد.

راه حل هایی برای از بین بردن رسوب از ورق گالوانیزه

با توجه به میزان شله سفید در این محصول می توان از محلول های مختلفی استفاده کرد. اگر کمی شوره روی کاغذ باشد، پس از مدتی با قرار گرفتن در معرض هوا از بین می رود و جای نگرانی نیست.

اگر میزان شوره   کم باشد باید از محلولی مانند برس سیمی استفاده کرد. برداشتن قطعات گالوانیزه و برس ها نیز به راحتی قابل اجرا است.

راه حل ساده دیگر استفاده از اسید ضعیف است. به عنوان مثال، تا زمانی که موهای سفید کمی وجود داشته باشد، می توانید از  که سیب استفاده کنید.

برای گلسنگ های غلیظ تر، باید از اسید قوی تری مانند اسید سولفوریک 8 درصد استفاده کنید. پس از استفاده از اسید، پارچه باید شسته شود تا اسید آسیبی به آن وارد نکند.

روش های دیگری مانند ماشینکاری، پولیش، تراشکاری یا غوطه وری شیمیایی نیز قابل استفاده است که بسته به شرایط موجود می توان همه آنها را اجرا کرد.

محافظ چرم مصنوعی

برای اینکه با کرک های برگ گالوانیزه تماس نداشته باشید، بهتر است از نگهداری این محصولات در مکان های مرطوب خودداری کنید. این محصولات باید در مکانی با تهویه مناسب و دور از عوامل تولید اکسید روی نگهداری شوند.

نتیجه

در ورق گالوانیزه از فلز روی برای پوشش فولاد برای مقاومت بیشتر در برابر خوردگی و زنگ زدگی استفاده می شود. فلز روی با تمایل بسیار با هیدروکسید واکنش نشان می دهد، به همین دلیل است که در مناطق با رطوبت بالا رخ می دهد و فلس های سفید تشکیل می شود. برای جلوگیری از این واکنش، این محصولات را می توان در اسید کرومات غوطه ور کرد. روش های حذف رسوب از ورق گالوانیزه شامل استفاده از اسید، برس زدن و غیره است.

سوالات متداول

چه چیزی باعث رنگ صورتی برگ گالوانیزه می شود؟

برگ های تازه خارج از خط تولید و فعالیت شیمیایی آن ها هنوز تغییر نکرده است به شدت با هیدروکسید (OH) واکنش می دهند و باعث تشکیل زنجیره می شوند.

راه حل های رفع رسوب روی ورق گالوانیزه چیست؟

برای جلوگیری از کپک زدن کاغذ، بهتر است از نگهداری این محصولات در مکان های مرطوب خودداری کنید. علاوه بر این، روش هایی مانند ماشینکاری، پرداخت، تراشکاری یا غوطه وری شیمیایی ممکن است مورد استفاده قرار گیرد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *