دسته‌بندی نشده

فرآیند تولید ورق پوششی چگونه است؟

فرآیند تولید ورق پوششی چگونه است؟

در سال های اخیر روند تولید ورق پوششی به دلیل افزایش تقاضا و استفاده از آنها بهبود یافته است. اکنون انواع کاغذ تولید و مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع، محصولی که در حال حاضر معمولا استفاده می شود، کار می کند. در این مقاله مراحل تولید، انواع ورق لوور و انواع روکش آن، قیمت هر متر و دلایل تغییرات قیمت بیان شده است. با ما بمان.

استفاده از کرکره به دلیل زیبایی و قیمت مناسب در ساخت و ساز و به خصوص در سقف های شیروانی بسیار پرطرفدار است. اما جدای از زیبایی و قیمت مناسب باید به این نکته توجه داشت که مقاومت و طول عمر این کاغذها از اهمیت بیشتری برخوردار است. بنابراین اقداماتی در جهت افزایش مقاومت و استحکام این کاغذها انجام شده است. در تولید این محصول از طریق فرآیند گالوانیزه کردن، مقاومت و استحکام کاغذ افزایش می یابد، بنابراین کاغذ در برابر فرسایش، رطوبت و اکسیداسیون مقاومت بیشتری دارد. بهتر است قبل از خرید قیمت انواع کرکره را بررسی کرده و ویژگی های هر کدام را با هم مقایسه کنید.

تولید ورق کرکره ای

برای تولید این ورق به دستگاه نورد نیاز است. اگر کرکره و ورق تخت با هم در کارخانه تولید شوند، دستگاه رول فرمینگ در انتهای خط تولید ورق تخت و ورق رنگی قرار می گیرد. روش دیگر، دستگاه رول فرمینگ نیز ورق های مسطح تولید می کند. دستگاه رول فرمینگ به دو صورت استفاده می شود که عبارتند از:

1) فرآیند سرد

2) حالت داغ

برای تولید بیلت های با ضخامت کم از گیرش سرد کارخانه نورد استفاده می شود و همچنین از گیرش گرم این دستگاه برای تولید بلنک های ضخامت بیشتر استفاده می شود. در دستگاه رول فرمینگ کلاف فولادی گالوانیزه بسته شده و قسمت اول ورق در دستگاه رول فرمینگ قرار می گیرد. غلتک های نزدیک به دستگاه ورق های گالوانیزه را با توجه به شکل به طرح های مختلفی تبدیل می کنند.

انواع درب فلزی

ورق های کرکره ای ورق های نازکی هستند که از آلومینیوم، پلاستیک و فولاد به روش های مختلف ساخته می شوند. کرکره ها در انواع مختلفی تولید و عرضه می شوند. انواع کرکره با توجه به نوع آنها در ساختمان سازی و صنعت مورد استفاده قرار می گیرد. مهمترین و پرکاربردترین لایه کرکره ای نوع فلزی آن می باشد که انواع مختلفی دارد. انواع کرکره های فلزی عبارتند از:

انواع کرکره

1) کرکره های غلتکی به صورت سینوس

این نوع طراحی کرکره یکی از قدیمی ترین طرح ها می باشد. ساخت ورق کرکره ای سینوسی بسیار ساده تر از سایر طرح های موجود است. این ورق ها به صورت گرد با امواج ریز و درشت تولید می شوند. طول آن متفاوت است و به نظر مشتری بستگی دارد. بیشترین کاربرد کرکره های سینوسی در سقف ساختمان ها و سوله های ساختمانی می باشد.

2) پرده هایی با شکل ذوزنقه ای

این نوع ساخت به گونه ای است که لبه های ورق ذوزنقه ای است. فاصله ذوزنقه ها در این طرح بسته به نیاز و درخواست مشتری قابل افزایش یا کاهش است. در یک طرح، اندازه ذوزنقه ها می تواند کوچک و در طرح دیگر بزرگتر باشد. پرده های ذوزنقه ای بیشتر در دیوارها استفاده می شوند.

3) ورق خالی در طرح سایه

این طرح شباهت زیادی به طرح ذوزنقه ای دارد اما با این تفاوت که از طرح های دیگر استحکام و زیبایی بیشتری دارد. به همین دلیل قیمت بالاتری دارد. از این نوع کرکره در سقف ها و دیوارهای مختلف استفاده می شود.

برگه عکس پروژه Shade Line

بیشتر بخوانید: انواع ورق های فلزی

کاربرد فویل کور

امروزه از کرکره بیشتر در صنعت ساختمان استفاده می شود. این محصول در سقف شیروانی، پوشش اصطبل، انبار، سایبان آلاچیق ها، کارگاه های فنس کشی و … قابل استفاده می باشد. استفاده شده. واضح است که در ساخت این محصول باید به کیفیت آن دقت و توجه بیشتری شود چرا که این محصول برای بسیاری از کاربردهای ساختمانی استفاده می شود. زیرا لت ها در برابر باد، باران، آتش سوزی، زلزله و … مقاوم هستند. اگر مقاومت کافی در برابر آن نداشته باشید، بدون شک آسیب های جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت.

رگا هر متر کاغذ عایق

فرآیند تولید ورق کور هیچ تاثیری بر قیمت آن ندارد. هزینه ورق کور در هر متر بسته به کیفیت تولید، ضخامت ورق، آلیاژ ورق، استحکام ورق و کارخانه تولید متفاوت است. هزینه ورق پوششی گالوانیزه رنگی نسبت به سایر ورق های گالوانیزه بیشتر است. تفاوت قیمت این نوع ورق های گالوانیزه رنگی شکل، نوع و کاربرد ساخت آنها می باشد. البته به دلیل نوسانات بازار و شرایط اجتماعی، قیمت کرکره می تواند روزانه نوسان داشته باشد.

انواع روکش در تولید کرکره

اگر تولید محصول با تلاش زیاد انجام شود و روکش آن از کیفیت بالایی برخوردار باشد، قطعا بادوام و مقاوم خواهد بود. در تولید کاغذ آب بند، پوشش های مختلفی وجود دارد که با توجه به نوع پوشش، استحکام آنها را افزایش می دهد. به عنوان مثال، پوشش های سرامیکی و اپوکسی دارای خواص حساس به حرارت هستند. اما متأسفانه این نوع لباس‌ها به مرور زمان و در اثر آلودگی گرما را از دست می‌دهند که منجر به افزایش مصرف انرژی می‌شود.

نوع دیگری از پوشش ها، پوشش های فناوری نانو هستند. مزیت پوشش نانوفناوری قابلیت انعکاس گرما است. این ویژگی باعث می شود در هنگام استفاده از پرده با این پوشش، ساختمان خنک شود و نیازی به استفاده از وسایل خنک کننده نباشد. استفاده از پوشش نانوفناوری در تولید این صفحه باعث افزایش طول عمر محصول می شود. زیرا در اثر گرما انقباض و انبساط کمتری را تجربه می کنند. در این نوع روکش ها پیچ و مهره ها بیشتر سالم می مانند و مشکل نشتی آب وجود ندارد. پوشش‌های نانوتکنولوژی عمدتاً در مناطق ساحلی برای جلوگیری از آسیب نمک دریا استفاده می‌شوند.

آخرین کلمه

همانطور که گفته شد، ورق های چسب به روش های مختلفی تولید و مورد استفاده قرار می گیرند. ضخامت و مقاومت آنها بسته به ورق چسب متفاوت است. با پیشرفت تکنولوژی و برای بهبود و تقویت این محصولات از انواع روکش ها در تولید کرکره استفاده می شود. بنابراین قیمت این محصولات نیز بسته به جنس، ماندگاری و کاربری متفاوت است.

سوالات متداول

مزایای استفاده از درب در ساخت و ساز چیست؟

مقاومت بالا در برابر حرارت، باد، باران و رطوبت – قابلیت تعمیر و رنگ آمیزی – راحت – در طول دلخواه قابل سفارش است.

رایج ترین کاربردهای کرکره چیست؟

بیشترین کاربرد کرکره در ساخت انبارها، سوله ها، پارکینگ ها، نرده ها و سقف های شیروانی در مناطقی است که باران تولید می کنند.

چرا خرید کرکره از کارخانه ارزانتر است؟

با این روش خرید، تنها ارزش واقعی محصول با حذف واسطه ها پرداخت می شود.

مراحل تهیه سند پایانی چگونه است؟

تولید ورق تجهیزات

دسترسی سریع به محتوای این مقاله

تولید کرکره انواع کرکره استفاده از کرکره قیمت هر متر کرکره انواع روکش تولید کرکره

در سال های اخیر با توجه به افزایش تقاضا و استفاده از آن، فرآیند تولید پرده ها فعال تر شده است. امروزه انواع مختلفی از این نوع ورق فلزی تولید و مورد استفاده قرار می گیرد. البته در حال حاضر این محصول بیشتر در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. در این مقاله مراحل تولید، انواع ورق کرکره و انواع پوشش آن، قیمت هر متر و دلایل نوسانات قیمت آن توضیح داده شده است. با ما بمان.

فایل صوتی

تولید پانل های تکمیلی

استفاده از کرکره به دلیل زیبایی و قیمت مناسب در ساخت و ساز و به خصوص در سقف های شیروانی بسیار رایج است. اما باید توجه داشت که جدای از زیبایی و قیمت مناسب، مقاومت و ماندگاری این برگ ها بسیار مهم است. بنابراین اقداماتی برای افزایش مقاومت و استحکام این ورق ها انجام شد. در تولید این محصول از طریق گالوانیزه، مقاومت و استحکام ورق ها افزایش می یابد تا ورق ها در برابر رشد، رطوبت و اکسیداسیون مقاومت بیشتری داشته باشند. بهتر است قبل از خرید قیمت انواع روکش را بررسی کنید و ویژگی های هر کدام را با هم مقایسه کنید.

ساخت ورق شاتر

برای تولید این ورق فلزی به دستگاه پروفیل نیاز است. هنگامی که کرکره و ورق گالوانیزه با هم در کارخانه تولید می شوند، دستگاه رول فرمینگ در انتهای خط تولید ورق گالوانیزه و ورق رنگ قرار می گیرد. از طرف دیگر، دستگاه پروفیل ورق های گالوانیزه نیز تولید می کند. دستگاه رول فرمینگ به دو صورت استفاده می شود:

1) هوای سرد

2) حالت دما

نوع سرد دستگاه رول فرمینگ برای تولید انواع کوچک ورق با ضخامت کم و نوع گرم این دستگاه برای تولید شیرآلات با ضخامت زیاد نیز استفاده می شود. در دستگاه رول نشده، رول ورق گالوانیزه بسته می شود و قسمت اول ورق در دستگاه رول فرمینگ قرار می گیرد. رول های بسته در دستگاه با توجه به شکل خود کاغذ را به روش های مختلف می کشند.

انواع پرده

ورق های کرکره ای ورق های نازکی هستند که از انواع آلومینیوم، پلاستیک و فولاد ساخته می شوند. کرکره در انواع مختلفی تولید و عرضه می شود. انواع کرکره با توجه به نوع آنها در ساختمان سازی و صنعت مورد استفاده قرار می گیرد. مهمترین و پرکاربردترین ورق کرکره ای انواع فلزات می باشد. انواع روکش فلزی عبارتند از:

فرآیند تولید ورق پوششی چگونه است؟

فرآیند تولید ورق پوششی چگونه است؟

انواع کرکره

1) شاتر در طرح سینوسی

این نوع طرح کلاه یکی از قدیمی ترین طرح ها می باشد. ساخت حلقه های بسته سینوسی نسبت به سایر طرح های موجود آسان تر است. این صفحات به صورت دایره ای با امواج ریز و درشت تولید می شوند. طول متفاوت خواهد بود و به بازخورد مشتری بستگی دارد. بیشترین استفاده از لوورهای سینوسی در پشت بام ساختمان ها و سازه ها می باشد.

2) نشیمنگاه بسته طرح ذوزنقه ای

این نوع طرح دارای ستون فقرات ذوزنقه ای است. در این طرح فاصله ذوزنقه ها بسته به نیاز و درخواست کاربر قابل افزایش یا کاهش است. در یک مدل، اندازه ذوزنقه ممکن است کوچک باشد و در مدل دیگر، ممکن است بزرگتر باشد. از پرده های ذوزنقه ای اغلب برای دیوارها استفاده می شود.

3) صفحه را برای ترسیم باز کنید

این طرح شباهت زیادی به طرح ذوزنقه ای دارد اما با این تفاوت که از طرح های دیگر قوی تر و زیباتر است. به همین دلیل قیمت بالاتری دارد. از این نوع پانل های کرکره ای در سقف ها و دیوارهای مختلف استفاده می شود.

برگه طرح پرده Shadowline

بیشتر بخوانید: انواع ورق استیل

برنامه شاتر ورق

امروزه از کرکره بیشتر در ساختمان سازی استفاده می شود. از این محصول برای سقف شیروانی، سوله، انبار، سایبان آلاچیق، نرده کارگاه ها و غیره استفاده می شود. در تولید این محصول با توجه به کاربردهای بی شمار این محصول در ساخت و ساز باید به کیفیت آن دقت و توجه بیشتری کرد. زیرا در صورتی که کرکره مقاومت لازم را در برابر باد، باران، آتش سوزی، زلزله و … نداشته باشد، بدون شک خسارات جبران ناپذیری به بار خواهد آورد.

قیمت هر متر کرکره

قیمت بر روند ساخت پرده تاثیری ندارد. قیمت هر متر پارچه کور بسته به کیفیت ساخت، ضخامت ورق، آلیاژ ورق، استحکام ورق و شرکت سازنده متفاوت است. کفپوش های موجدار رنگی قیمت بالاتری نسبت به سایر کفپوش های موج دار دارند. دلیل تفاوت قیمت این نوع ورق های رنگی در ظاهر، نوع و کاربرد آنها در طراحی نهفته است. البته با توجه به نوسانات بازار و شرایط اجتماعی قیمت کرکره می تواند روزانه تغییر کند.

پوشش های مختلف در ساخت کاغذ راه راه

در صورتی که تولید این محصول ضخامت بیشتری داشته باشد و پوشش آن از کیفیت بهتری برخوردار باشد، دوام و مقاومت بیشتری خواهد داشت. در تولید ورق های پرده، لایه های مختلفی وجود دارد که بسته به نوع لایه، مقاومت را افزایش می دهد. به عنوان مثال، پوشش های سرامیکی و اپوکسی منعکس کننده گرما هستند. متأسفانه این نوع پوشش به مرور زمان و در اثر کثیفی خاصیت انعکاس حرارت خود را از دست می دهد که باعث افزایش مصرف انرژی می شود.

نوع دیگری از پوشش ها، پوشش های فناوری نانو است. مزیت لایه های نانوفناوری توانایی آنها در انعکاس گرما است. زمانی که از ورق های کرکره ای با این نوع روکش استفاده می شود، این ویژگی باعث خنک شدن داخل ساختمان شده و نیازی به استفاده از وسایل خنک کننده نیست. استفاده از لایه های فناوری نانو در تولید این ورق ها باعث افزایش طول عمر محصول می شود. زیرا گرما باعث انقباض و انبساط کمتری در آنها می شود. با این نوع روکش پیچ و مهره ها سالم می مانند و چکیدن آب مشکلی ایجاد نخواهد کرد. پوشش‌های نانوتکنولوژی عمدتاً در مناطق ساحلی برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از نمک دریا استفاده می‌شوند.

آخرین کلمه

همانطور که گفته شد کرکره در انواع مختلفی تولید و استفاده می شود. ضخامت و استحکام آن با توجه به کاربرد کرکره متفاوت است. با رشد تکنولوژی و برای بهبود و تقویت این محصولات از انواع روکش ها در تولید کرکره استفاده می شود. بنابراین قیمت این محصولات نیز با توجه به جنس، استحکام و کاربرد متفاوت است.

سوالات متداول

مزایای استفاده از کرکره در ساخت و ساز چیست؟

مقاومت بالا در برابر گرما، باد، باران و رطوبت – قابلیت تعمیر و رنگ پذیری – قیمت مقرون به صرفه – به طول های مورد نیاز قابل سفارش است.

رایج ترین موارد استفاده از کرکره چیست؟

کرکره ها اغلب برای ساخت سوله ها، سوله ها، پارکینگ ها، نرده ها و سقف ها در مناطقی که در معرض آب شدید باران هستند استفاده می شود.

چرا خرید پرده از کارخانه ارزانتر است؟

با این روش خرید فقط قیمت واقعی محصول با حذف واسطه پرداخت می شود.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *