دسته‌بندی نشده

فرمینگ ورق یا رول فرمینگ چیست؟

فرمینگ ورق یا رول فرمینگ چیست؟

تعریف رول فرمینگ، فرآیند رول فرمینگ، مزایای فرآیند رول فرمینگ، انواع ورق های رول فرمینگ، دستگاه های رول فرمینگ چگونه کار می کنند؟ چه نوع قالب هایی تشکیل می شود؟

ورق فلزی یکی از محصولات پرکاربرد فولادی است که در انواع مختلفی تولید می شود. این محصول از بلوک های فولادی تولید شده است که در صنایع مختلف از جمله سقف های فولادی، انجام عملیات شکل دهی ورق فلز استفاده می شود. اما عملیات شکل دهی ورق فلزی چیست؟ چگونه این کار انجام می شود؟ برای درک هر یک از این موضوعات با ما همراه باشید.

شرح فرم

قالب گیری زمانی استفاده می شود که یک محصول باید از شکلی به شکل دیگر تبدیل شود به عبارت دیگر ساختار صفحه ای به معنای صفحه ای شکل است

توضیح علمی رول فرمینگ به شرح زیر است: شکل دهی ورق های ورق فلزی که به صورت طولی و هم جهت خطوط سیم پیچی هستند.

نورد ورق در حین کار توسط دستگاه رول فرمینگ انجام می شود، ورق های فلزی بر روی محور دستگاه که توسط یاتاقان ها نگه داشته می شوند، قرار می گیرند سپس با توجه به نوع قالب و قالب. روش مورد نیاز، صفحات به شکل مورد نیاز ساخته می شوند.

رول فرمینگ یکی از جدیدترین و بهترین روش هایی است که برای ایجاد الگوهای مختلف استفاده می شود. ورق های رنگی گالوانیزه که برای زیبایی و استحکام بالا طراحی شده اند، قبل از استفاده شکل داده شده و سپس اعمال می شوند.

یک تعریف بین المللی از ایجاد شغل

تعریف بین المللی رول فرمینگ: به معنای شکل دادن ورق به صورت نوار فولادی موازی با خطوط خمشی است که توسط چندین جفت نورد کانتوری انجام می شود.

فرآیند شکل دهی رول ورق

ساخت ورق یا اسکرول شبیه به ساختن ورق و تبدیل آن به قطعاتی مانند جعبه اطلاعات، لوله و … است. در طول این فرآیند، ضخامت ورق تغییر نمی کند، سپس این فرآیند در یک دما ادامه می یابد. محصولات تولید شده در این فرآیند اغلب منحنی هستند، با خطوط منحنی 90 درجه. همانطور که گفتیم ضخامت ورق پس از این روش ثابت می ماند. اما در مناطق بسته معمولا ضخامت کمتری دارد.

Rollformer مجهز به غلتک هایی است که در صورت لزوم ضخامت ورق را کاهش می دهند. دمای محیط روند عملکرد کار را تغییر نمی دهد. اما برای اینکه رنگ خطوط چروک نشکند آن را حرارت می دهند تا روی رول فرم دهنده قرار گیرد.

همچنین دمای این فرآیند برای باندینگ، باندینگ یا برندینگ تخته ها باید افزایش یابد.

عزیز برای دریافت آخرین قیمت ورق می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

“شماره ورق”

مزایای فرآیند شکل گیری نقش

قالب نقش

مزایایی که می توان برای قالب گیری ورق فلزی ذکر کرد عبارتند از:

ایجاد انواع ورق

دقت، کیفیت و سازگاری

هیچ محدودیتی برای تولید در هر اندازه ای وجود ندارد

حجم بالا با هزینه کم

انواع طرح برگ

آموزش به دو نوع تقسیم می شود:

شکل دهی گرم (لایه ضخیم)

شکل سرد (ورق نور سنج)

گرما به چه صورت است؟

شکل دهی گرم روی ورق هایی با ضخامت بالا انجام می شود. در طی این فرآیند دمای ورق را بالا می برند تا شکل دلخواه را به خود بگیرد. محصولات تولید شده در نورد گرم از محبوبیت کمتری نسبت به نورد سرد برخوردار هستند. از محصولات تولید شده به روش نورد گرم می توان به تیرآهن، نبشی و یا ورق های ضخیم مانند صفحات اشاره کرد.

انتقال حرارت هنگام استفاده از روش رول حرارتی با استفاده از عملیات نورد ورق فلزی به دقت بالایی نیاز دارد. اگر دما خیلی پایین یا خیلی زیاد باشد، امکان تخریب محصول وجود دارد. بنابراین، تنها تعداد کمی از کارخانه ها از روش گرمایش گرم استفاده می کنند.

شکل گیری سرد چیست؟

شکل دهی سرد روشی است که در آن دمای ورق های فلزی زیاد بالا نمی رود و به دلیل ضخامت کمتر، عملیات فرم دهی آسانتر و سریعتر می شود. مواد اولیه برای نورد ورق ها با این روش نمد و کلاف می باشد.

دستگاه قالب گیری چگونه کار می کند؟

این ماشین ها دارای محل هایی هستند که غلتک های فلزی در آن قرار می گیرند و ورق از طریق این مکان ها تولید می شود. وجود غلتک در این دستگاه امکان حرکت ورق را فراهم می کند. در دستگاه ورق تا کن عمل دیگری بر روی ورق انجام می شود که به آن «مهر زدن» می گویند. این فرآیند در نهایت برجستگی هایی را در بالای ورق ایجاد می کند. از آنجایی که دستگاه های ورق سازی انواع مختلفی دارند، به طور مختصر به شرح آنها می پردازیم.

ماشین های قالب گیری سنگین

دستگاه شکل دهی نور

تنظیم یک پیکربندی رول

دستگاه های رول فرمینگ برای محصولات با تیراژ و حجم زیاد، پروفیل های بلند و باریک، مقاطع U، مقاطع پیچیده و خاص و پانچ های یکنواخت استفاده می شود.

انواع شکل گیری الگو چیست؟

قالب سازی

شکل دهی ورق فلزی برای کاربردهای مختلف استفاده می شود. در نتیجه فرمت های مختلفی دارد. انواع الگوهای ترکیبی عبارتند از:

قالب ورق سقف

صفحه شیروانی انواع مختلفی دارد مانند: پرده، سایه، ذوزنقه. تخته های شیروانی معمولا برای سقف و سوله ساختمان استفاده می شود. به همین دلیل این نوع ورق ها را با توجه به نیاز مشتری در طرح های مختلف تولید می کنند.

طراح سفال یا نوع پالرمو

طرح های سفالی و انواع پالرمو معمولاً در ورق هایی به ضخامت 50/100 میلی متر ساخته می شوند. این قوس های ورقه ای معمولاً 25 سانتی متر از هم فاصله دارند و کمی به سمت بیرون خمیده می شوند.

طرح های سرامیک یا تیپ فرانسوی

طرح سفالی یا نوع فرانسوی، جایگزین خشت روی سقف شد زیرا خشت شبیه سنگ بود شکل ظاهری میز طرح سرامیکی به صورت یک تکه بزرگ و دو تیر کوچک و دوباره به صورت یک قطعه بزرگ است.

طراحی دیوار یا اتصال

پلان یا اتصال دیوار نوعی صفحه فولادی است که به صورت چین های داخلی و خارجی ظاهر می شود که چین های آن باید دقیقاً یکسان باشد. این طرح معمولا برای ساخت سوله و ظروف استفاده می شود.

قالب گیری دیواری یا قالب گیری از نوع دامپا و نما

قالب دیواری یا نوع دامپا و نما تقریباً مشابه طرح کانسی است، چین های طرح دامپا و نما یکسان نیستند. شکل طرح دامپا از قسمت های منحنی نیم دایره ای تشکیل شده است.

اخرین حرف

شکل دهی ورق یکی از پرکاربردترین فرآیندهایی است که امروزه رایج شده و جایگزین فرآیندهای قدیمی مانند پرس شده است. اساساً فرمینگ یا رول فرمینگ به معنای شکل دادن ورق به محصول مورد نظر است. همانطور که در این مقاله اشاره شد، فرمت های مختلفی برای ایجاد صفحه گسترده وجود دارد که بسته به کاربرد صفحه گسترده می توان از آنها استفاده کرد.

ورقسازی یا ماشین سازی چیست؟

فرمینگ ورق یا رول فرمینگ چیست؟

تعریف شکل دهی، فرآیند رول فرمینگ، مزایای فرآیند رول فرمینگ، انواع شکل دهی ورق، نحوه عملکرد دستگاه فرم دهی انواع قالب ها چیست؟ سخنرانی پایانی

ورق یکی از محصولات پرکاربرد فولادی است که در انواع مختلفی تولید می شود. این محصول از شمش های فولادی تولید می شود که در صنایع مختلف از جمله سقف های عرشه فولادی از طریق عملیات شکل دهی ورق استفاده می شود. اما چه چیزی یک برگ را تشکیل می دهد؟ چگونه این کار انجام می شود؟ برای درک هر یک از این موضوعات با ما همراه باشید.

تعریف اشکال

ورق رول فرمینگ

شکل دهی زمانی استفاده می شود که یک محصول باید از شکلی به شکل دیگر تغییر کند. به عبارت دیگر شکل دهی به معنای شکل دادن به ورق است.

توضیح علمی تشکیل استوانه به صورت زیر بیان می شود: تشکیل نوارهای ورق فلزی با طول یکسان و موازی با خط خمش.

نورد صفحات با آسیاب نورد به گونه ای انجام می شود که در حین کار ورق فلزی بر روی محور دستگاه قرار می گیرد و توسط یاتاقان ها مهار می شود و سپس با توجه به نوع قالب و قالب. به روش مورد نظر، صفحه به شکل دلخواه در می آید.

رول فرمینگ یکی از روش های جدید و بهینه ای است که می توان از آن برای ایجاد طرح های متنوع استفاده کرد. ورق های رنگی گالوانیزه که برای زیبایی و استحکام بالا طراحی شده اند، از قبل پردازش شده و سپس مورد استفاده قرار می گیرند.

تعریف بین المللی آموزش نقش

تعریف بین المللی نورد: به معنای شکل دادن صندلی به صورت نواری از فولاد به موازات خطوط تاشو است که توسط چندین جفت نورد کانتور انجام می شود.

سیستم را اجرا کنید

فرم دادن به ورق یا رول کردن شبیه فرم دادن به ورق و تبدیل آن به قطعاتی مانند قوطی پروفیل، لوله و … است که در این صورت ضخامت ورق تغییر نمی کند و سپس در دمای مشخصی این عمل ادامه می یابد. محصولات تولید شده در این فرآیند معمولا منحنی بوده و با خطوط خمش 90 درجه ساخته می شوند. همانطور که گفتیم پس از این فرآیند ضخامت ورق ثابت می ماند. اما قطعات منحنی معمولاً ضخامت کمتری دارند.

دستگاه رول فرمینگ دارای رول جهت کاهش ضخامت ورق در صورت لزوم می باشد. دمای محیط روند کار را تغییر نمی دهد. اما برای جلوگیری از ترک خوردن رنگ قوس تشکیل شده، قبل از قرار گرفتن در ابزار قالب گیری حرارت داده می شود.

همچنین دمای این عملیات برای لحیم کاری، ذوب یا سوزاندن ورق باید افزایش یابد.

دوستان عزیز برای اطلاع از آخرین قیمت ورق می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

“قیمت پایین”

مزایای فرآیند رول فرمینگ

شکل رول

مزایای مهر زنی ورق فلزی عبارتند از:

ایجاد انواع جداول

دقت، کیفیت و سازگاری

هیچ محدودیتی برای تولید در هر اندازه ای وجود ندارد

کیفیت بالا با هزینه کم

نوع قالب گیری ورق

شکل گیری به دو نوع تقسیم می شود.

شکل دهی گرم (ورق ضخیم)

شکل دهی سرد (ورق با چگالی کم)

تولید گرما چیست؟

فرمینگ ورق یا رول فرمینگ چیست؟

فرمینگ ورق یا رول فرمینگ چیست؟

شکل دهی گرم بر روی صفحات ضخامت بالا انجام می شود. در طی این فرآیند دمای ورق را افزایش می دهند تا به شکل دلخواه در بیاید. محصولات نورد گرم نسبت به محصولات نورد سرد محبوبیت کمتری دارند. از جمله محصولات تولید شده به روش نورد گرم می توان به ورق های جامد مانند تیر، نبشی یا صفحه اشاره کرد.

هنگام انجام شکل دهی رول صفحه با نورد گرم، تنظیم دما به دقت زیادی نیاز دارد. اگر دما خیلی پایین یا خیلی زیاد باشد، ممکن است محصول از بین برود. به همین دلیل، تنها تعداد کمی از کارخانه ها از نورد گرم استفاده می کنند.

تشکیل سرد چیست؟

شکل دهی سرد روشی است که دمای ورق فلز را زیاد افزایش نمی دهد و ضخامت ورق کم است و عمل فرم دهی را آسان و سریع می کند. ماده اصلی مورد استفاده برای جابجایی ورق به این روش مقوا و قرقره است.

دستگاه شکل دهی چگونه کار می کند؟

دستگاه فرمینگ دارای ایستگاه هایی است که در آن غلتک های فولادی قرار می گیرند و با عبور از این ایستگاه ها ورق تشکیل می شود. وجود غلتک در این دستگاه باعث حرکت ورق ها می شود. در دستگاه ورق نورد عملیات دیگری بر روی ورق ها انجام می شود که به آن پانچ می گویند. این فرآیند در نهایت باعث ایجاد برجستگی در سطح ورق خواهد شد. از آنجایی که دستگاه فرم دهی ورق انواع مختلفی دارد به اختصار به معرفی آنها می پردازیم.

ماشین سنگین اداری

دستگاه نور ساز

نقش آفرینی

دستگاه رول فرمینگ برای گردش و حجم بالا، پروفیل باریک بلند، قطعات U شکل، قطعات پیچیده و خاص و تولیدات پانچ یکنواخت استفاده می شود.

انواع قالب های قالب گیری چیست؟

یک قالب تشکیل دهید

صفحه آرایی برای برنامه های مختلف استفاده می شود. در نتیجه اشکال مختلفی دارد. انواع قالب های ساخت:

قالب ورق سقف

صفحات شیروانی انواع مختلفی دارند مانند کرکره، شیروانی خط سایه و شیروانی ذوزنقه ای. ورق سیلوانی اغلب برای ساخت سقف ساختمان ها و سوله ها استفاده می شود. به همین دلیل ما این نوع صندلی ها را در طرح های مختلف با توجه به نیاز مشتری تولید می کنیم.

طرح سفال یا نوع پالرمو

طرح سرامیکی یا نوع پالرمو اغلب بر روی دال هایی با ضخامت 50 میلی متر ساخته می شود. چین های این ورق معمولاً 25 سانتی متر از هم فاصله دارند و کمی به سمت بیرون خمیده می شوند.

یک تیپ پیش نویس یا فرانسوی

طرح سفالی یا نوع فرانسوی به دلیل شباهت به سنگ رسی جایگزین خاک رس برای پوشش سقف شد. شکل قوس طرح سرامیکی یک خم بزرگ و دو خم کوچک و دوباره یک خم بزرگ است.

طراحی یا اتصال دیوار

صفحه دیواری یا اتصال نوعی ورق فلزی است که ظاهر آن به صورت چین‌خوردگی در داخل و خارج است و چین‌ها باید یکسان باشند. این طرح اغلب برای ساخت ملافه و ظروف استفاده می شود.

نوعی قالب دیواری یا دامپا و نما

دیوارسازی، سبک دامپا و نما شبیه طرح کانکسی است با این تفاوت که لایه های طرح دامپا و نما یکسان نیستند. طراحی دامپا مانند یک قسمت منحنی در یک دایره به نظر می رسد.

آخرین کلمه

قالب گیری ورق یکی از پرکاربردترین فرآیندهایی است که امروزه رواج بیشتری دارد و جایگزین فرآیندهای قدیمی مانند پرس شده است. اساساً فرمینگ یا رول فرمینگ به شکل دادن ورق به محصول مورد نظر اشاره دارد. همانطور که در این مقاله اشاره کردیم، فرمت های مختلفی برای تشکیل یک ورق وجود دارد که بسته به کاربرد ورق می توان از آنها استفاده کرد.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *