دسته‌بندی نشده

لوله آتشخوار به همراه ویژگی ها و کاربرد آن در صنایع

لوله آتشخوار به همراه ویژگی ها و کاربرد آن در صنایع

انواع لوله های فولادی چیست؟ فایر تیوب و کاربرد آن در صنعت چیست؟ امروزه لوله های فولادی در صنایع مختلف کاربرد فراوانی دارند. لوله های فولادی برای انتقال مایعات، نفت، گاز و غیره استفاده می شود.

در موارد خاص برای انتقال سیالات داغ به لوله های فولادی نیاز داریم، در این موارد به لوله های مخصوصی نیاز داریم که این مقدار گرما را تحمل کنند. نام این لوله های مخصوص لوله های ضد حریق می باشد. لوله آتشخوار  مقاومت حرارتی بالایی دارند.

در این مقاله به بررسی ویژگی ها و کاربردهای لوله آتشخوار  می پردازیم، پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

1 لوله آتشخوار چیست؟

2 کاربرد لوله آتشخوار

3 ویژگی لوله آتش نشانی

4 نوع لوله آتشخوار

5 کشور تولید کننده لوله آتشخوار

6. قیمت لوله آتش خوار

لوله آتشخوار چیست؟

لوله تنفس آتش نوعی لوله صنعتی با آلیاژ مخصوص است. نوع لوله تنفس آتش به گونه ای است که در برابر فشار و حرارت بالا مقاومت خوبی دارد، بنابراین برای انتقال گازهای پرفشار و مایعات با دمای بالا استفاده می شود.

فرآیند تبدیل آهن به فولاد با ترکیب عناصر و آلیاژهای مختلف انجام می شود. این ترکیب با دقت و حساسیت زیادی انجام می شود، زیرا اگر افزودن این مقادیر کم یا زیاد باشد، خواص و خواص فولاد کاملاً تغییر می کند.

عناصر کربن و منگنز به لوله عایق مقاومت در برابر سختی و دماهای بالا می دهند. لوله آتشخوار باید تا دمای 340 درجه سانتیگراد را تحمل کند. فشار مایع داخل لوله آتشخوار 64 میلی متر یا بیشتر تقریباً 32 اتمسفر و برای شیلنگ های با قطر کوچکتر حدود 80 اتمسفر است.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با انواع لوله فولادی و کاربرد آنها در صنایع مختلف به مطلب “لوله فولادی چیست و در چه صنایعی می توان از آن استفاده کرد؟” خوب

برنامه Fire Eater Pipe

لوله های تنفس آتش سوزی به دلیل ویژگی های متفاوتی که دارند در صنایع مختلف کاربرد فراوانی دارند.به طور کلی صنایعی که با گرما و دمای بالا سروکار دارند از لوله های اطفاء حریق استفاده می کنند. برخی از کاربردهای لوله آتشخوار عبارتند از:

شیلنگ شعله در صنایع شیمیایی استفاده می شود.

لوله های آتش بدون درز در نیروگاه های هسته ای استفاده می شود.

لوله های قابل احتراق در صنعت نفت و گاز استفاده می شود.

برای ساخت این سلاح ها از یک لوله اگزوز قوی فیبر کربنی استفاده شده است.

از لوله های آتش نشانی در صنعت کاغذ استفاده می شود.

لوله های قابل اشتعال در صنعت ساخت و ساز و ساخت موتورهای دیزل استفاده می شود.

مراقب باش !!! عدم استفاده از لوله آتشخوار  هنگام حمل مایعات داغ منجر به خرابی لوله و تلفات جانی و مالی می شود.

ویژگی های لوله آتش نشانی

لوله های آتش نشانی باید در صنایع و تجهیزات مختلف قابل استفاده باشند تا آسیبی نبینند. ویژگی های اصلی لوله های تنفس آتش عبارتند از:

عدم وجود درز در لوله های آتش نشانی

لوله آتشخوار  با کیفیت بالا

ضخامت لوله برای مطابقت با تحمل گرما و فشار.

استفاده صحیح از عنصر کربن و عنصر منگنز

ظرفیت لوله نسوز مقاوم در برابر خوردگی

انعطاف پذیری عالی

در ادامه مقاله به مشخصات اصلی شیلنگ های آتش نشانی به تفصیل می پردازیم.

شیلنگ های آتش نشانی بدون درز هستند.

اگر سیم برق صاف و روان باشد به این معنی است که سیم برق کاملا استاندارد و مناسب است. برای اتصال انتهای لوله بهترین نوع استفاده از انواع جوش های حذف است.

لازم به ذکر است که عمل جوشکاری روی لوله ها به درستی انجام می شود تا نشتی نداشته باشد. البته قبل از استفاده از تیوب ها، لازم است چندین بار از نظر ایمنی، کیفیت آن بررسی شود تا احتمال نشتی از بین برود.

لوله های آتش نشانی با کیفیت بالا

یکی دیگر از ویژگی های شیلنگ های آتش نشانی استاندارد و مرغوب، کیفیت آنهاست. برای ارتقای کیفیت این لوله آتشخوار  باید نکاتی مانند روش لوله سازی، جوشکاری مناسب و انجام تست های کنترل کیفی رعایت شود.

به یاد داشته باشید که لوله های ارزان و بی کیفیت نباید برای تجهیزات فرآیند تولید استفاده شوند.

استفاده صحیح از عنصر کربن و عنصر منگنز

عناصر اصلی مورد استفاده برای تنفس کربن و منگنز هستند. آهن باید به درستی و به مقدار مناسب مخلوط شود.

اگر در ترکیب آهن و کربن و منگنز دقت لازم صورت نگیرد و این ترکیب به درستی انجام نشود، منجر به تولید لوله های بی کیفیت می شود که احتمال آسیب دیدن آنها در حین استفاده وجود دارد.

قابلیت ضد زنگ بودن لوله آتشخوار

یکی از مهمترین ویژگی های لوله آتشخوار مقاومت در برابر خوردگی آن است.

همانطور که قبلا ذکر شد، از لوله های اگزوز برای انتقال محصولات داغ و مایع استفاده می شود و با گذشت زمان، لوله ممکن است دچار خوردگی شود. فولاد ضد زنگ بگیرید.

قسمتی از لوله که در آن به لوله های دیگر متصل می شود (به دلیل اینکه فرآیند برش و سنگ زنی انجام می شود و باعث نازک شدن لوله ها می شود) مهمترین قسمت لوله است که خطر زنگ زدگی در آن بیشتر است و باید توجه بیشتری به آن شود.

انعطاف پذیری عالی

با عبور مایعات داغ، لوله آتشخوار  باید بتوانند در دمای بالا منبسط و منقبض شوند تا از ترکیدگی لوله جلوگیری شود.

در برخی موارد کپسول های آتش نشانی باید به روش های مختلف تعمیر شوند که در این صورت در صورت عدم انعطاف، احتمال بریدگی و آسیب وجود دارد.

لوله آتشخوار  یکی از انواع لوله های فولادی است که در صنعت برای انتقال گازهای پرفشار و مایعات با دمای بالا استفاده می شود. وجود عنصر کربن و عنصر منگنز در لوله آتشخوار  باعث سختی و مقاومت آنها می شود. شیلنگ های آتش نشانی پس از تولید چندین مرحله تست و کنترل کیفیت را طی می کنند تا به سطح تایید نهایی برسند.

انواع شیر آتش نشانی

لوله آتش با آلیاژ 1/0305

این نوع لوله نسوز از 0.17 تا 0.19 درصد کربن و 0.55 تا 0.80 درصد منگنز استفاده می کند و توانایی تحمل دمای 580 درجه سانتیگراد را دارد. فشار 25 بار حداکثر فشاری است که این لوله می تواند تحمل کند

لوله آتش با آلیاژ 1/0405

این نوع لوله نسوز دارای 0.20 تا 0.22 درصد کربن و 0.55 تا 0.65 درصد منگنز است و تا دمای 530 درجه سانتیگراد را تحمل می کند. همچنین حداکثر فشار قابل تحمل برای این لوله 30 بار می باشد.

لوله آتشخوار و آلیاژ 1/0305

این نوع لوله نسوز حاوی 0.18 تا 0.20 درصد کربن و 0.45 تا 0.70 درصد منگنز است و تا دمای 550 درجه سانتی گراد را تحمل می کند. حداکثر فشاری که این اجاق آتش خوار می تواند تحمل کند 27 بار است.

کشورهای تولید کننده لوله آتشخوار

فرآیند ساخت لوله آتشخوار  بسیار حساس است و ضریب خطای کمی دارد که می تواند به افراد و پول آسیب برساند. کشورهای آمریکا، چین، روسیه و آلمان از پیشگامان تولید لوله های قابل احتراق هستند و لوله هایی که تولید می کنند از کیفیت بالایی برخوردار است. شیلنگ های آتش نشانی پس از تولید، مراحل مختلف تست و کنترل کیفیت را طی می کنند و با گواهی ایمنی به فروش می رسند.

بی در حال حاضر موتور سیکلت را بمباران می کند

قیمت لوله آتشخوار  تحت تاثیر پارامترهای مختلف تغییر می کند. پارامترهایی مانند اندازه لوله آتشخوار و میزان درزها و شکاف های لوله آتشخوار بر قیمت لوله آتشخوار تاثیر می گذارد. به طور کلی با افزایش قطر و طول لوله آتش نشانی، هزینه لوله آتشخوار نیز افزایش می یابد. افزایش تعداد درزها و شکاف ها در لوله آتشخوار باعث افزایش کیفیت این نوع لوله و کاهش هزینه ها می شود.

نکته مهم: میزان استفاده از عنصر کربن و عنصر منگنز در ساخت لوله های فولادی بر قیمت تمام شده لوله های فولادی تاثیر بسزایی دارد.

مجموعه آهن نمل مناسب ترین و به روزترین قیمت لوله را ارائه می دهد.

پایان

لوله های تنفس آتش نوعی لوله صنعتی هستند که از آلیاژهای مخصوص ساخته می شوند. نوع لوله تنفس آتش به گونه ای است که مقاومت خوبی در برابر فشار و حرارت بالا دارد، بنابراین برای انتقال گازهای پرفشار و مایعات با دمای بالا استفاده می شود. عنصر کربن و عنصر منگنز باعث سختی و مقاومت بالای لوله آتشخوار  در برابر حرارت زیاد می شود.

قیمت لوله آتشخوار  تحت تاثیر پارامترهای مختلف متفاوت است. پارامترهایی مانند اندازه لوله آتشخوار ، تعداد درزها و ترک های لوله آتشخوار  بر قیمت تمام شده لوله آتشخوار  تاثیر می گذارد.

سوالات متداول در مورد لوله های مقاوم در برابر آتش و کاربرد آنها در صنعت

لوله آتشخوار چیست؟

لوله آتشخوار  نوعی لوله صنعتی با خواص ویژه است. گفته می شود که نوع لوله تنفس آتش دارای مقاومت خوبی در برابر فشار و دمای بالا است، بنابراین برای انتقال گازهای با دمای بالا استفاده می شود.

چگونه مقاومت شیلنگ های آتش نشانی را افزایش دهیم؟

عنصر کربن و عنصر منگنز باعث سختی و مقاومت بالای لوله آتشخوار  در برابر حرارت زیاد می شود.

چه پارامترهایی بر قیمت لوله نسوز تأثیر می گذارد؟

اندازه لوله آتشخوار و تعداد درزها و سوراخ های لوله آتشخوار در قیمت لوله آتشخوار تاثیر می گذارد.

حفاظت در برابر آتش چیست؟

لوله آتشخوار به همراه ویژگی ها و کاربرد آن در صنایع

لوله آتشخوار به همراه ویژگی ها و کاربرد آن در صنایع

انواع لوله های فولادی چیست؟ لوله آتشخوار  چیست و چه کاربردهایی در تولید دارد؟ امروزه لوله های فولادی در صنایع مختلف کاربرد فراوانی دارند. از لوله های فولادی برای انتقال آب، نفت، گاز و غیره استفاده می شود.

در موارد خاص به لوله های فولادی برای انتقال مایعات داغ نیاز داریم، در این موارد به لوله های مخصوصی نیاز داریم که این مقدار گرما را تحمل کنند. این لوله های مخصوص را لوله آتشخوار  می نامند. پمپ های مبرد مقاومت حرارتی بالایی دارند.

در این مقاله به ویژگی ها و موارد استفاده از لوله های مقاومتی می پردازیم، پس تا پایان مقاله تام استیل با ما همراه باشید.

1 لوله آتشخوار  چیست؟

2 استفاده از کابل برق

3 ویژگی لوله آتشخوار

4 نوع لوله آتشخوار

5 کشور تولید کننده لوله آتشخوار

6. قیمت لوله آتش خوار

کپسول آتش نشانی چیست؟

آتش یک نوع لوله صنعتی با چرخ های آلیاژی خاص است. نوع لوله تنفس آتش سوزی به این صورت است که در برابر فشار و حرارت بالا مقاومت خوبی دارد به همین دلیل برای انتقال گاز قوی و آب گرم استفاده می شود.

فرآیند تبدیل آهن به فولاد با ترکیب مواد و آلیاژهای مختلف انجام می شود. این سازه به روشی دقیق و ساده ساخته شده است زیرا افزودن این مقادیر کم یا زیاد است و خواص و خصوصیات فلز متفاوت خواهد بود.

عناصر کربن و منگنز مقاومت بالایی لوله های عایق در برابر سختی و حرارت بالا ایجاد می کنند. لوله آتشخوار  باید تا دمای 340 درجه را تحمل کند.فشار سیال داخل لوله های تنفس آتش سوزی 64 میلی متر و بالاتر حدود 32 اتمسفر و برای لوله های با قطر کمتر حدود 80 اتمسفر است.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با انواع لوله های فولادی و کاربرد آنها در صنایع مختلف “لوله فولادی چیست و چه صنایعی می توانند از آن استفاده کنند؟” او می خواند

کاربرد لوله آتش خوار

با توجه به ویژگی های مختلف، شیلنگ های تنفس آتش نشانی به طور گسترده در صنایع مختلف استفاده می شود. معمولا صنایعی که با گرما و دمای بالا سروکار دارند از لوله های مقاوم در برابر آتش استفاده می کنند. برخی از کاربردهای لوله آتشخوار به شرح زیر است:

لوله آتش نشانی در صنایع شیمیایی استفاده می شود.

لوله های آتش نشانی بدون درز در نیروگاه های هسته ای استفاده می شود.

شیلنگ های نسوز در صنعت نفت و گاز کاربرد دارند.

برای ساخت این سلاح از لوله آتش با درصد کربن بالا استفاده می شود.

از لوله های آتش نشانی در صنعت کاغذ استفاده می شود.

لوله های قابل احتراق در صنعت ساخت و ساز و در ساخت موتورهای دیزل استفاده می شود.

توجه!!! عدم استفاده از لوله های مقاوم در برابر آتش در هنگام حمل مایعات داغ منجر به خرابی لوله و تلفات جانی و مالی می شود.

ویژگی های شیر آتش نشانی

شیلنگ های آتش نشانی باید قابلیت استفاده در صنایع و دستگاه های مختلف را داشته باشند تا آسیبی به آنها وارد نشود. مشخصات اصلی لوله های مقاوم در برابر شعله به شرح زیر است:

لوله های آتش نشانی آمریکایی بدون درز

لوله های مقاوم در برابر آتش با کیفیت بالا

ضخامت لوله باید با تحمل گرما و فشار مطابقت داشته باشد.

استفاده صحیح از عناصر کربن و منگنز

امکان مقاوم بودن لوله تنفس آتش در برابر خوردگی

انعطاف پذیری بالا

در ادامه مقاله توضیحات کاملی در مورد ویژگی های منحصر به فرد لوله آتشخوار  خواهیم داد.

عدم وجود درز در خطوط آتش نشانی

اگر لوله آتشخوار  بدون درز و ترک باشد به این معنی است که لوله آتشخوار  کاملا معمولی و مناسب است. بهترین راه برای اتصال انتهای لوله استفاده از انواع چرخ های متحرک است.

لازم به ذکر است که عملیات جوش لوله به درستی انجام می شود تا نشتی نداشته باشد. البته قبل از استفاده از لوله ها باید چندین بار کیفیت را از نظر ایمنی بررسی کرد تا احتمال نشتی از بین برود.

لوله های مقاوم در برابر آتش با کیفیت بالا

یکی دیگر از ویژگی های لوله های آتشخوار نور استاندارد و با کیفیت، کیفیت آنهاست. برای ارتقای کیفیت این لوله های سبک باید جنبه هایی مانند روش ساخت لوله، جوشکاری مناسب و اجرای تست های کنترل کیفی در نظر گرفته شود.

توجه داشته باشید که برای تولید دستگاه های فرآیندی نباید از لوله های سوخت ارزان قیمت و بی کیفیت استفاده کرد.

استفاده صحیح از کربن و منگنز

عناصر اصلی مورد استفاده در ساخت دودکش ها محتوای کربن و منگنز است که باید به طور دقیق و به نسبت مناسب با آهن ترکیب شود.

اگر در ترکیب آهن با کربن و منگنز دقت نشود و ترکیب به درستی انجام نشود لوله های بی کیفیتی تولید می شود که در حین استفاده ممکن است بشکنند.

مقاومت در برابر خوردگی لوله های تنفسی در برابر آتش

یکی از مهم ترین ویژگی های لوله آتشخوار عدم زنگ زدگی آنهاست.

همانطور که قبلا ذکر شد لوله های آتش نشانی برای انتقال مایعات و مایعات داغ استفاده می شوند و به مرور زمان لوله ها ممکن است زنگ بزنند. فولاد ضد زنگ را پیدا کنید

محل اتصال لوله به لوله های دیگر (به دلیل عملیات برش و برش که باعث کوچکتر شدن و کوچکتر شدن لوله می شود) مهمترین قسمت لوله است که خطر خوردگی آن افزایش یافته است که باید به آن توجه شود.

انعطاف پذیری بالا

به دلیل انتقال سیالات داغ، لازم است لوله های آتش خوار بتوانند در دمای بالا منبسط و منقبض شوند تا از ترکیدگی لوله ها جلوگیری شود.

لوله های هیدرانت ممکن است نیاز به خم شدن در زوایای مختلف داشته باشند، در این صورت اگر انعطاف پذیر نباشند می توانند بریده شوند و بشکنند.

لوله های آتش نشانی یکی از انواع لوله های فولادی هستند که در صنعت برای انتقال گازهای پرفشار و مایعات با دمای بالا مورد استفاده قرار می گیرند. وجود عناصر کربن و عناصر منگنز در لوله آتشخوار  منجر به سختی و مقاومت آنها می شود. شیلنگ های آتش نشانی پس از تولید چندین مرحله تست و کنترل کیفیت را طی می کنند تا به مرحله تایید نهایی برسند.

انواع هیدرانت

لوله آتش نشانی از آلیاژ 1/0305

در این نوع لوله نسوز از 0.17 تا 0.19 درصد کربن و 0.55 تا 0.80 درصد منگنز استفاده شده و قابلیت تحمل دمای 580 درجه سانتی گراد را دارد. فشار 25 بار حداکثر فشاری است که لوله می تواند تحمل کند.

لوله آتشخوار  آلیاژی 1/0405

این نوع لوله نسوز حاوی 0.20 تا 0.22 درصد کربن و 0.55 تا 0.65 درصد منگنز است و تا دمای 530 درجه سانتیگراد را تحمل می کند. همچنین حداکثر فشار تحمل برای این لوله 30 بار می باشد.

لیگ تیوب تن نار 1/0305

این نوع چدن داکتیل حاوی 0.18 تا 0.20 درصد کربن و 0.45 تا 0.70 درصد منگنز است و تا دمای 550 درجه سانتیگراد را تحمل می کند. به علاوه حداکثر فشاری که این موتور می تواند تحمل کند 27 بار است.

کشورهایی که لوله آتشخوار  تولید می کنند

فرآیند تولید لوله بازدارنده حریق از حساسیت بالایی برخوردار است و وجود حتی کمترین درصد خطا باعث آسیب جانی و مالی می شود. کشورهای آمریکا، چین، روسیه و آلمان در تولید لوله های آتش خوار پیشگام هستند و لوله هایی که تولید می کنند از کیفیت بالایی برخوردار هستند. لوله های ضد حریق پس از تولید، چندین مرحله آزمایش و کنترل کیفیت را طی می کنند و با تاییدیه ایمنی به فروش می رسند.

قیمت لوله آتشخوار

قیمت لوله آتشخوار  تحت تاثیر پارامترهای مختلف تغییر می کند. پارامترهایی مانند اندازه لوله آتشخوار  و تعداد درزها و شکاف های لوله آتشخوار  بر هزینه لوله آتشخوار  تاثیر می گذارد. به طور کلی با افزایش قطر و طول لوله آتشخوار ، قیمت لوله آتشخوار  نیز افزایش می یابد. افزایش تعداد درزها و شکاف ها در شیلنگ های آتش نشانی باعث بی کیفیتی این نوع شلنگ و کاهش قیمت آن می شود.

نکته مهم: میزان عنصر کربن و عنصر منگنز مصرفی در ساخت لوله آتشخوار  تاثیر زیادی در قیمت لوله آتشخوار  دارد.

مجموعه آهن نمل مناسب ترین و به روز ترین قیمت لوله را ارائه می دهد.

نتیجه

شیلنگ های تنفس آتش نشانی نوعی شلنگ صنعتی هستند که از آلیاژ خاصی استفاده می کنند. شیلنگ های تنفس آتش برای انتقال گازهای پرفشار و مایعات با دمای بالا استفاده می شود زیرا در برابر فشار و حرارت بالا مقاوم هستند. عناصر کربن و منگنز به سختی و مقاومت حرارتی بالای لوله‌های نسوز کمک می‌کنند.

هزینه لوله آتشخوار تحت تأثیر عوامل مختلف متفاوت است. عواملی مانند اندازه لوله آتشخوار و میزان گازها و بخارات موجود در لوله آتشخوار بر قیمت تمام شده لوله آتشخوار تأثیر می گذارد.

سوالات متداول در مورد لوله های مقاوم در برابر شعله و کاربرد آنها در صنایع

لوله آتشخوار چیست؟

لوله آتشخوار  نوعی لوله صنعتی با آلیاژ مخصوص است. این نوع لوله آتشخوار  مقاومت خوبی در برابر فشار و حرارت بالا دارد به همین دلیل برای حمل گازهای پرفشار و مایعات بسیار داغ استفاده می شود.

چگونه مقاومت لوله آتشخوار  را افزایش می دهید؟

عناصر کربن و عناصر منگنز باعث سختی و مقاومت لوله آتشخوار  در برابر حرارت بالا می شوند.

رایج ترین پارامترهایی که بر قیمت لوله آتشخوار  تأثیر می گذارند کدامند؟

اندازه لوله آتشخوار  و تعداد درزها و شکاف های لوله آتشخوار  بر هزینه لوله آتشخوار  تأثیر می گذارد.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *