دسته‌بندی نشده

لوله جدار چاه چیست؟ کاربرد ها و نحوه تولید و انواع آن

پوشش چاه محیط مخزن را از چاه جدا می کند. یکی از ویژگی های اصلی این لوله مقاومت در برابر خوردگی آن است. لوله پوشش چاه از فلز با مقاومت بالا ساخته شده است زیرا این لوله ها در داخل چاه مورد استفاده قرار می گیرند. پس از شروع حفاری، پوشش دیواری برای جلوگیری از فروریختن چاه به چاه وارد می شود. جنس این نوع لوله ها معمولاً فولادی یا پی وی سی می باشد. در این مقاله به نحوه استفاده از لوله های دیوار چاه، استانداردها، قیمت گذاری، کاربردها می پردازیم و در نهایت به بررسی لوله های چاه صفحه ای می پردازیم که بر اساس آخرین استاندارد لوله کشی دیوار چاه ساخته شده اند.

مجموعه فروشگاه آهن لوله های خوش دیوار در سایزهای 8، 10، 12، 14 و 16 و ضخامت های 4، 4/8، 6 و 8 را با برندهای اصفهان، ملایر، کویر، قزوین، مشهد عرضه می کند. برای اطلاع از قیمت لوله دیوار چاه می توانید به صفحه قیمت این محصول در سایت مراجعه کنید.

نحوه استفاده از لوله دیوار سوراخ

همانطور که در مقدمه مقاله ذکر شد برای جلوگیری از ریزش چاه از روکش چاه استفاده می شود. اگر اندازه استاندارد را خوب در نظر بگیرید. به این صورت لوله می شود. معمولاً در عملیات حفاری از لوله های 4 یا 5 دیواری استفاده می کنید. اولین لوله ای که در جراحی استفاده می شود کاتتر نام دارد. قطر لوله هادی 40 تا 43 اینچ است. این لوله 5 متر طول دارد و از زمین شروع می شود. لوله نهایی که وارد چاه می شود 7 تا 9 اینچ قطر دارد و به آن لوله پوششی می گویند. عملیات لوله گذاری مستلزم آن است که لوله دیواری چاه مورد استفاده باید کل ستون چاه (حتی لوله دیوار چاهی که قبلا استفاده شده بود) را بپوشاند. توجه داشته باشید که لوله های دیواری استفاده شده پس از اولین لوله برای ورود به چاه 13 متر طول دارند و لوله های دیواره چاه را تشکیل می دهند. پس از ارسال تمام لوله ها به داخل چاه، سیمان باید بین چاه و دیواره آن ساخته شود تا لوله از استحکام کافی برخوردار باشد. توجه داشته باشید که تعداد روکش های چاه مورد استفاده در پروژه های مختلف متفاوت است و به طور معمول در هر پروژه حفاری از 4 تا 6 حلقه چاه استفاده می شود.

استانداردهای لوله دیوار چاه

پوشش چاه نیز مانند لوله های دیگر دارای استانداردهای متفاوتی است و هر استاندارد ویژگی های خاص خود را دارد. استانداردها مکمل استاندارد قبلی هستند. که به شرح زیر است: 1- Air Shear 2- Arch 3- Shutter 4- Screen.

مزایای نسل سنتی لوله های چهار دیواری چاه

استانداردهای قبلی دیوار لوله چاه تولید نسبت سطح لوله به دیوار پایین بود. اما در نسل جدید لوله های استاندارد می توان درصد فضای خالی را افزایش داد. این امر باعث بالا آمدن سطح آب چاه شد. به طور معمول، این لوله ها نسبت به نسل های قبلی طول عمر بیشتری دارند، زیرا این نوع لوله ها توسط شیارهای قوس مسدود نمی شوند. توجه داشته باشید که این بخار باعث کاهش نفوذ آب به بیرون لوله و در نتیجه آبیاری سریعتر می شود. با اعمال این استاندارد، کارایی افزایش یافته و هزینه های بعدی نیز کاهش می یابد.

تعیین هزینه چاه لوله

قیمت این نوع لوله فولادی مانند سایر لوله ها به عوامل زیادی بستگی دارد. قیمت انواع لوله های دیوار چاه بسته به سازنده، جنس، ضخامت و نوع متفاوت است.کارخانه ها هزینه لوله های دیوار چاه را بر اساس نوع محصول تخمین می زنند. مواد اولیه استفاده شده و سایر پارامترها و لیست قیمت را برای مشتری تهیه کنید

چند نکته در مورد لوله های دیوار چاه

طول شاخه های این نوع لوله ها بین 6 تا 12 متر است. این لوله فولادی به طور کلی در ضخامت های 5، 4 و 6 میلی متر موجود است. از طریق فرآیند اکستروژن، لوله فولادی به لوله ای با دیواره خوب تبدیل می شود. ممکن است برای شما جالب باشد که این لوله بدون ترک یا جوش است. این لوله ها استانداردها و مشخصات متفاوتی دارند. برای تولید آن علاوه بر استفاده از فرآیند اکستروژن، از روش های دیگری مانند فرآیند چرخشی نیز استفاده می کنند. از نظر قیمت، قیمت مناسب تری نسبت به سایر لوله های فولادی دارند و مزیت بارز آن ها تحمل فشار بالا است (در محیط های سرد، گرم و مرطوب عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می دهند).

لوله دیوار چاه; فرآیند ساخت، استاندارد، کاربرد و قیمت فروشگاه آهن، نمونه لوله دیوار چاه

استفاده از لوله های دیواری

لوله دیواری چاه مانند سایر محصولات فولادی هدف خاص خود را دارد. در این قسمت به برخی از این اپلیکیشن ها اشاره خواهیم کرد.

آبرسانی به اماکن مختلف شهری و روستایی از طریق لوله های دیواری از چاه ها انجام می شود. آب در گردش در این لوله ها بهداشتی است زیرا استانداردهای فنی را رعایت می کند و هیچ باکتری نمی تواند در لوله ها رشد کند.

از ورود مواد ناخواسته به گودال جلوگیری می کند.

عمر خوب را افزایش می دهد.

شیارهای این لوله مسدود نمی شوند (چون شیارها V شکل دارند).

نمونه ای از استفاده از لوله گمانه هنگام حفاری لوله گمانه; در برنامه حفاری دیوار چاه نمونه فرآیند ساخت، نرخ، کاربردها و هزینه

صفحه نمایش یک لوله غربال استاندارد است

یکی از لوله های دیوار چاه، لوله جدار چاه الک می باشد. فرآیند ساخت این لوله به این صورت است که بین چند میله نگهدارنده و سیم جوش همجوشی تشکیل می شود (توجه داشته باشید شکل سیم متساوی الساقین است). آنها یک شکاف بین دو سیم ایجاد می کنند تا آب جریان یابد. لوله فولادی تولید شده توسط فرآیند برش هوا معمولاً بین 6 تا 22 میلی متر ضخامت دارد که باعث می شود ذرات شن هنگام عبور از شیارها در بدنه محبوس شوند. در نهایت با لوله های مسدود شده مواجه می شویم. اما لوله های غربال به دلیل V شکل بودن مسدود نمی شوند، بنابراین قطره ای در چاه وجود ندارد و جریان آب کاهش نمی یابد. اگر لوله به این شکل نباشد و سوراخ های لوله کوچک باشد باعث می شود که آب سمت پمپ از آب سمت ورودی بالاتر باشد. بنابراین سطح آب داخل لوله کمتر از سطح آب زیرزمین لوله است. در نتیجه، اختلاف سطح آب را تجربه می کنیم که باعث افزایش سرعت حرکت آب به سمت پایین کانال می شود. با افزایش سرعت آب، موادی مانند شن و ماسه به داخل کانال و خط لوله منتقل می شوند. اگر تعداد کانال ها افزایش یابد و در موقعیت آب تفاوتی وجود نداشته باشد، حرکت مواد به دلیل کاهش سرعت آب کاهش می یابد.

مقاومت لوله های غربالی با ساختار غربالی

لوله جادارچا از اهمیت ویژه ای برخوردار است، از این رو در مناطق زلزله خیز کاربرد فراوانی دارد و کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست. در حین تولید لوله های جداره چاه مقاومت سیم و میله های فلزی (میله ها) با چرخش افزایش می یابد این عمل باعث افزایش مقاومت لوله در برابر پدیده های طبیعی مانند زلزله و رانش زمین می شود.

نمایی از دیوار چاه لوله کارخانه لوله جادارچاه; فرآیند تولید، استانداردها، اجرا و هزینه یابی در کارخانه لوله جادرچه

مواد لوله های غربال گرید

این لوله ها در داخل زمین نصب می شوند، بنابراین در انتخاب نوع لوله باید به این نکته توجه شود. عواملی مانند باکتری های موجود در آب، شیمی خاک و فشار برگشتی بر انتخاب مواد لوله تاثیر می گذارد. فلزات انتخاب شده می توانند فولادهای ضد زنگ سری های مختلف مانند 304، 306 و 318، فولادهای با پوشش فلزی، روی و تیتانیوم باشند.

لوله چاه محیط مخزن را از چاه جدا می کند. یکی از ویژگی های اصلی این لوله مقاومت در برابر خوردگی آن است. جنس لوله دیواره چاه از فلزات با مقاومت بالا ساخته شده است زیرا قرار بود از این لوله ها در داخل چاه استفاده شود. پس از شروع حفاری، لوله دیواره چاه برای جلوگیری از ریزش چاه وارد چاه می شود. جنس این نوع لوله ها معمولاً فولادی یا پی وی سی می باشد. در این مقاله به بررسی موارد زیر می‌پردازیم: نحوه استفاده از لوله‌های دیواری چاه، استانداردها، قیمت‌گذاری، کاربردها و در نهایت، لوله‌های دیواری چاه صفحه‌ای بر اساس آخرین استانداردهای لوله‌کشی دیواری چاه ساخته شده است.

مجموعه فروشگاه آهن لوله های دیواری چاه را در سایزهای 8، 10، 12، 14، 16 و ضخامت های 4، 4/8، 6، 8 با برندهای اصفهان، ملایر، کویر، قزوین و مشهد عرضه می کند. برای اطلاع از قیمت لوله دیوار چاه می توانید به صفحه قیمت این محصول در سایت ما مراجعه نمایید.

نحوه استفاده از لوله دیواری خوب

همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد برای جلوگیری از ریزش دیواره های چاه از لوله های دیواره چاه استفاده می شود. اگر چاهی با اندازه استاندارد بخواهیم، ​​لوله به این صورت متصل می شود. به طور معمول، لوله های چهار یا پنج دیواری برای حفاری استفاده می شود. اولین لوله مورد استفاده در عملیات، لوله هادی نام دارد. قطر لوله های هادی 40 تا 43 اینچ است. این لوله 5 متر طول دارد و از زمین خارج می شود. لوله نهایی که وارد چاه می شود 7 تا 9 اینچ قطر دارد و لوله نامیده می شود. لوله آب باید اطمینان حاصل کند که لوله جداره چاه مورد استفاده همه چاه ها را پوشش می دهد (لوله دیواری چاه که قبلاً استفاده می شد نیز باید پوشانده شود). بعد از اولین لوله ای که وارد چاه می شود، لوله های دیواری 13 متر طول دارند و به هم متصل شده و لوله جداره چاه را تشکیل می دهند و با هم وارد چاه می شوند. پس از ارسال تمام لوله ها به چاه، باید یک اتصال بین چاه و دیوار ایجاد شود تا از مناسب بودن لوله ها اطمینان حاصل شود. تعداد روکش های چاه مورد استفاده در پروژه های مختلف متفاوت است، اما به طور معمول در هر پروژه حفاری از 4 تا 6 روکش چاه استفاده می شود.

این یک دیوار لوله است

لوله های چاه مانند هر لوله دیگری دارای استانداردهای متفاوتی هستند و هر استانداردی ویژگی های خاص خود را دارد. این استانداردها مکمل استانداردهای قبلی هستند. به شرح زیر: 1- حرکت هوا 2- کمان 3- پوسته 4- پرده

مزایای نسل استاندارد لوله های چاه چهار جداره

در استانداردهای لوله‌کشی دیواری چاه‌های تولیدی قبلی، لوله‌ها از درصد فضای کمتری برخوردار بودند. اما در لوله های استاندارد نسل جدید امکان افزایش درصد فضای آزاد وجود دارد. این امر باعث بالا آمدن سطح آب چاه شد. طول عمر این لوله ها معمولا در مقایسه با نسل های قبلی بالاست زیرا این نوع لوله ها توسط کانال های قوس دار مسدود نمی شوند. توجه داشته باشید که این نسل باعث کاهش نفوذ آب به بیرون لوله و در نتیجه آبیاری سریعتر می شود. با استفاده از این استاندارد، کارایی افزایش یافته و هزینه های بعدی نیز کاهش می یابد.

هزینه لوله دیوار چاه را تعیین کنید

هزینه این نوع لوله فولادی مانند هر لوله دیگری به عوامل زیادی بستگی دارد. قیمت انواع لوله دیواری چاه نیز بسته به سازنده، جنس، ضخامت و نوع آن متفاوت است. کارخانجات تولیدی نیز هزینه لوله جداره چاه را بر اساس نوع تولید، مواد اولیه مصرفی و سایر پارامترها تخمین می زنند. آنها همچنین لیست قیمت را در دسترس مشتریان قرار می دهند.

چند نکته در مورد لوله دیوار چاه

طول شاخه های این نوع لوله ها بین 6 تا 12 متر است. این لوله فولادی به طور کلی در ضخامت های 5، 4 و 6 میلی متر موجود است. از طریق فرآیند اکستروژن، لوله های فولادی به لوله های با دیواره خوب تبدیل می شوند. شاید برای شما جالب باشد که این یکی از لوله های بدون ترک یا جوش است. این لوله ها استانداردها و مشخصات متفاوتی دارند. برای تولید آن از فرآیند اکستروژن و همچنین روش های دیگری مانند فرآیند چرخشی استفاده می کنند. از نظر قیمت نسبت به سایر لوله های فولادی مناسب تری هستند و مزیت بارز آنها تحمل فشار بالا است (در محیط های سرد، گرم و مرطوب عملکرد بهتری از خود نشان می دهند).

لوله جدار چاه چیست؟ کاربرد ها و نحوه تولید و انواع آن

لوله جدار چاه چیست؟ کاربرد ها و نحوه تولید و انواع آن

لوله دیوار چاه; فرایند تولید؛ استانداردها، کاربرد و قیمت نمونه آنلاین لوله دیواری چاه اهن

مواد دیوار لوله نیز

لوله های دیواری مانند سایر محصولات فولادی کاربرد دارند. در این بخش به برخی از این برنامه ها می پردازیم.

آبرسانی در مناطق مختلف شهری و روستایی از طریق لوله های دیواری چاه انجام می شود. آب منتقل شده از طریق این لوله ها بهداشتی است زیرا استانداردهای فنی دارند و باکتری در این لوله ها رشد نمی کند.

از ورود مواد ناخواسته به چاه جلوگیری می کند.

عمر چاه را افزایش می دهد.

شیارهای این لوله مسدود نمی شوند (چون شکاف ها v شکل هستند).

نمونه ای از کاربرد خوب لوله های دیواری، حفاری لوله دیواری است. هزینه تولید، استاندارد، نصب و مدل لوله های دیواری در حفاری

لوله های غربال با غربال استاندارد

یکی از لوله های دیوار چاه، لوله دیواری فیلتر می باشد. فرآیند ساخت این لوله به این صورت است که یک آلیاژ بین تعدادی میله نگهدارنده و یک سیم جوش می شود (توجه داشته باشید شکل این سیم متساوی الساقین است). آنها یک شکاف انتقال آب بین دو خط ایجاد می کنند. لوله های فولادی تولید شده توسط فرآیند برش هوا معمولاً بین 6 تا 22 میلی متر ضخامت دارند که این امر باعث می شود که ذرات ماسه هنگام عبور از کانال ها به بدنه بچسبند. در نهایت به لوله های مسدود شده می پردازیم. اما لوله های فیلتر به دلیل داشتن V مسدود نمی شوند بنابراین افتی در چاه نخواهیم داشت و جریان آب کاهش نمی یابد. اگر لوله در این تصویر نباشد و سوراخ لوله کوچک باشد، نسبت به آبی که از کنار زهکش وارد شده است، آب بیشتری از کنار پمپ خارج می کند. بنابراین سطح آب داخل لوله کمتر از سطح آب پایین لوله است. بنابراین اختلاف سطح آب را تجربه می کنیم که باعث افزایش سرعت حرکت آب به سمت کانال می شود. با افزایش سرعت این جریان آب، موادی مانند شن و ماسه به داخل سوراخ ها حرکت کرده و به لوله منتقل می شوند. اگر تعداد شیارها افزایش یابد و در سطح آب تفاوتی وجود نداشته باشد، با کاهش سرعت جریان آب، انتقال مواد کاهش می یابد.

مقاومت لوله های مجهز به استاندارد غربال

لوله های ارت بسیار حائز اهمیت هستند در نتیجه در مناطق زلزله خیز کاربرد زیادی دارند و کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست. در فرآیند تولید لوله‌های دیواره‌دار، مقاومت سیم و میله‌های فولادی با نورد افزایش می‌یابد، این عملیات مقاومت لوله را در برابر بلایایی مانند زلزله و رانش زمین افزایش می‌دهد.

نمای لوله آجری چاه کارخانه جادرچاه; فرآیند تولید، استاندارد، مصرف و قیمت کارخانه لوله جادرچاه

مواد لوله غربال گرید

این لوله ها در زیر زمین قرار می گیرند، بنابراین در انتخاب نوع لوله باید دقت کافی به عمل آید. عواملی مانند باکتری های موجود در آب، ترکیب شیمیایی خاک و فشار جانبی بر انتخاب متریال لوله تاثیر می گذارد. فلز انتخاب شده می تواند فولاد ضد زنگ سری های مختلف مانند 304، 306 و 318، آهن با روکش فلز روی و تیتانیوم باشد.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *