دسته‌بندی نشده

 لیستوفر آرماتور چیست نحوه تهیه آن

 لیستوفر آرماتور چیست نحوه تهیه آن

برای هر پروژه ساختمانی، جدول  لیستوفر حاوی اطلاعاتی مانند موقعیت، اندازه، شکل یا روش خمش میلگرد و همچنین تعداد، وزن و طول میلگرد می باشد. با استفاده از جدول  لیستوفر که به آن آرماتور  لیستوفر نیز گفته می شود، می توانید به تعداد و اندازه میلگردهای تقویت کننده مورد نیاز یک ساختمان پی ببرید. به همین دلیل یکی از مهمترین وظایف دفتر فنی در پروژه های ساختمانی تهیه جداول  لیستوفر می باشد. به طور کلی میلگرد  لیستوفر یا میلگرد  لیستوفر راهنمای خرید میلگرد است و به پیمانکار ایده عادلانه ای از میزان مصالح مصرفی می دهد. در این مقاله از دایره المعارف ملل آهنین به استفاده از میز  لیستوفر و روش ساخت میلگرد  لیستوفر می پردازیم. برای اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع تا انتها با آهن نامل همراه باشید.

1 لیتوسفر چیست؟

2  لیستوفر  به زبان انگلیسی

3 چرا تهیه  لیستوفر میلگرد مهم است؟

4  لیستوفر هوشمند

5 فهرست مطالب

6 مهمترین مزیت استفاده از میلگرد یا آرماتور لیستوفر

7 استفاده از  لیستوفر در تقویت فونداسیون

8 اگر  لیستوفر روی کارت ها وجود نداشته باشد، تکلیف چیست؟

9 چیزی که نقاشی  لیستوفر میلگرد را تشکیل می دهد

10 نحوه محاسبه آرماتور مورد نیاز برای یک پروژه (محاسبه لیستوفر )

11 معرفی نرم افزار طراحی آرمیچر  لیستوفر + فیلم

12 فیلم آموزشی برای تهیه  لیستوفر با استفاده از ابزار Metror Pelus در نرم افزار اکسل

لیتوسفر چیست؟

لیستوفر به ارزیابی اطلاعات لازم برای تهیه آرماتور و استفاده از آن در ساخت و ساز کمک می کند. در صنعت ساخت و ساز، قبل از شروع ساخت و ساز برای دستیابی به بهترین نتایج، به برنامه ریزی دقیق و آزمایش دقیق مصالح ساختمانی نیاز داریم. بنابراین  لیستوفر محدوده میلگردهای مورد نیاز برای هر عنصر بتن مسلح را تعیین می کند و یک جدول خلاصه ارائه می دهد. اطلاعات ارائه شده توسط  لیستوفر شامل عرض، شکل خم، طول هر ضلع منحنی و قسمت مستقیم، زوایای خم، طول کل هر آرمیچر و تعداد هر نوع آرمیچر می باشد. این اطلاعات در برآورد میزان مصالح مورد نیاز ساختمان بسیار مفید است.

فهرست به زبان انگلیسی

لیستوفر به عنوان برنامه منحنی خمیده یا به اختصار BBS شناخته می شود که مخفف منحنی شیب دار یا برنامه شیب دار است.

چرا تهیه تقویت کننده  لیستوفر مهم است؟

گزارش  لیستوفر میلگرد

از آنجایی که آماده سازی  لیستوفر به تعیین میزان آرماتور مورد نیاز در ساختمان کمک می کند و محاسبه برش ها و منحنی های مورد نیاز را سرعت می بخشد، تلفات آرماتور را کاهش می دهد. همچنین با استفاده از نقشه های  لیستوفر می توان عملیات برش و خمکاری را در انبار و قبل از حمل میلگرد انجام داد. علاوه بر اینکه راهنمای خوبی برای آرماتورهای خمشی و برشی است، سرعت اجرای پروژه را افزایش داده و هزینه های حمل و نقل را کاهش می دهد.

ضمناً ارائه نقشه فهرست میلگرد یکی از مدارک لازم برای مناقصات ساخت و ساز و اجرای ساختمان های مختلف می باشد چرا که وجود  لیستوفر  نمای کلی از میزان آرماتور مورد نیاز ساختمان را در اختیار طرف مقابل قرار می دهد. معامله.

لیستوفر باریک است

صفحات گسترده  لیستوفر قبلا به صورت دستی ایجاد می شد، اما امروزه از نرم افزار اکسل یا نرم افزار خاص برای ایجاد  لیستوفر استفاده می شود.

صنعت ساخت و ساز در دهه های اخیر به سرعت تغییر کرده است. در گذشته ساختمان های سه تا چهار طبقه به عنوان ساختمان های بلندمرتبه به شمار می رفتند، اما با پیشرفت سریع صنعت ساختمان سازی، ساختمان های بلندمرتبه و برج ها جایگزین آپارتمان های قدیمی شده است. بنابراین نمی توان از روش دستی برای تهیه  لیستوفر استفاده کرد و به روش سریعتر و هوشمندانه تری نیاز داریم.

ضایعات میلگرد و مواد زائد را با نرم افزار و محیطی هوشمند از بین ببرید. این نرم افزار می تواند به طور خودکار میزان میلگرد استفاده شده در یک ساختمان و  لیستوفر  تاپر ساختمان را محاسبه کند. از دیگر مزایای استفاده از اپلیکیشن ها و نرم افزارهای تهیه  لیستوفر می توان به محاسبه سریع تر وزن میلگرد، امکان مشاهده انواع خمش میلگرد، استفاده از فرمول های موجود برای سرعت بخشیدن به محاسبه و تهیه  لیستوفر  پیشنهادات فروشگاهی اشاره کرد و در آخر به بتن اصلاح شده اشاره کردید که اندازه گیری را سرعت می بخشد. فرآیند تخمین سازه های. مترها را می توان به دو صورت تعریف کرد.

محاسبه و اندازه گیری میزان منابع مورد نیاز برای اجرای پروژه

محاسبه میزان مصالح مصرفی در پروژه تکمیل شده

این نوع قرائت و آنالیز در جداول شرایط به نام جداول میکرومتر یا جداول خلاصه کنتور انجام می شود. افرادی که چنین محاسباتی را انجام می دهند، متر نامیده می شوند.

واژه نامه اصطلاحات برس فولاد

یادگیری اصطلاحات و لغات انگلیسی مرتبط با تقویت به شما در درک بهتر منابع آموزشی انگلیسی کمک می کند و به شما در خواندن نقشه کمک می کند.

برای آشنایی با این کلمات از جدول زیر استفاده کنید:

اصطلاح کلمه

تیر میلگرد

نوار تغییر شکل داده شده

رولپلاک وجود دارد

یاد بگیرید برای شروع صبر کنید

نوار منحنی

آرماتور یک نوار عالی با پیشرفت عالی است

نوار عنوان

نوار پیوند / نوار پیوند

نوار توزیع

نوار لغزش

وب سایت میلگرد جان

کنترل دما

نوار منحنی

میله خم کن

یک بار بی نظیر در کل کشور

نوار طولی

نوار سیاه شده

چیز توغری

بهبود یابد

تقویت برشی

تقویت جانبی

تقویت پوست

قدرت انقباض

تقویت خمشی

تقویت عرضی

تقویت ثانویه

تقویت فشاری

تقویت عمودی

افزایش تنش

تقویت کمکی

آرماتور کنترل ترک تقویت کننده کنترل ترک

ادامه دایره

ارتقای مناسب

تقویت مداوم آرماتور قوی

رمپ عقب

میلگرد برآمدگی میلگرد پیشرو

آرماتور سیم جوشی تقویت با مش سیم جوشی

تقویت نچسب

آرماتور دوخت آرماتور را وصل کنید

جدول اصطلاحات فولاد بتن

مهمترین مزایای استفاده از میلگرد یا آرماتور لیستوفر

همانطور که گفته شد در زمان مناقصه ساخت و ساز و ارائه پیشنهاد قیمت به جدول  لیستوفر نیاز داریم. یک مشاور Listofer به طور معمول لوازم Listofer را طراحی می کند. همچنین پیمانکار برای اجرای پروژه و تهیه یراق آلات لازم در هر مرحله از کار نیازمند  لیستوفر می باشد. در واقع می توان گفت  لیستوفر کمک بزرگی برای کنتور است و سرعت محاسبه را افزایش می دهد.  لیستوفر می تواند راهنمای کاملی برای گروه بندی میلگرد برای برش و خمش میلگردها باشد. علاوه بر این  لیستوفر از پراکندگی و هدر رفتن یراق آلات جلوگیری می کند.

استفاده از  لیستوفر در تقویت پایه

استفاده از  لیستوفر در تقویت فونداسیون

بیایید بگوییم که می‌خواهیم بدون میز  لیستوفر گاومیش کنیم. در این حالت سازنده میلگرد بدون مشاهده میزان دقیق میلگرد مورد نیاز برای قطعات فونداسیون و میلگرد شروع به برش میلگرد می کند. این منجر به هدر رفتن قابل توجه اتصالات می شود. به همین دلیل قبل از شروع کار باید ورق فلزی تهیه کرد تا طول و اندازه میلگرد و خمش میلگرد مورد نیاز برای هر قطعه مشخص شود. این به نوار میلگرد اجازه می دهد تا بداند هنگام برش میلگرد از بقیه برش ها کجا استفاده کند. علاوه بر این  لیستوفر  جداول میلگرد با ثبت محاسبات فونداسیون، دیوارها، سقف و تعداد بازوهای میلگرد به قرار دادن میلگرد با دقت و سرعت بالا کمک می کند.

اگر  لیستوفر روی نقشه وجود نداشته باشد، وظیفه او چیست؟

به طور کلی، تهیه جدول  لیستوفر ساده، اما زمان بر و پر زحمت است و کاربر باید تعداد آرماتورها، طول و قطر هر پوز و همچنین شکل و لبه آرماتور را محاسبه کند و در نهایت She را وزن کند. و وارد شوید روی میزها قرار دارد، بنابراین به راحتی می توان از تهیه این جدول چشم پوشی کرد. در صورت عدم وجود جدول  لیستوفر در نقشه ها، دفتر فنی باید آن را ارائه دهد. یکی از مهمترین وظایف دفاتر فنی در پروژه های ساختمانی تهیه جداول  لیستوفر می باشد.

حتی اگر نقشه ساختمان  لیستوفر داشته باشد، در استفاده از  لیستوفر در نقشه ها باید بسیار مراقب و حساس باشید، زیرا نمی توان به  لیستوفر  های نقشه کاملاً اعتماد کرد. بر این اساس سرویس فنی باید قبل از شروع کار فهرست را بررسی و در صورت نیاز نهایی کند و یا جدولی از ابتدا توسط سرویس فنی و مهندس مترو تهیه کند.

عناصری که جدول listofrebar را تشکیل می دهند

در زیر نمونه ای از جدول پایه  لیستوفر را مشاهده می کنیم که در آن ستون های آن را تعریف می کنیم.

جدول لیستوفر

جدول  لیستوفر آرماتورهای فونداسیون

جدول تقویت فونداسیون لیستوفر

ستون های جدول List Of Foundation به ترتیب از چپ به راست توضیح داده شده است:

ستون اول جدول  لیستوفر (Pos): شماره موقعیت هر میلگرد را نشان می دهد. این شرایط را می توان با طرح یا جزئیات مورد بررسی قرار داد.

ستون دوم جدول  لیستوفر (Ø): این همان اندازه میلگرد مشخص شده در این ستون است.

ستون سوم جدول  لیستوفر (فرم): شکل آرمیچرها را بر حسب حالت خمش (تک خم، دو خم، بدون خم، اوتکا و …) نشان می دهد. در این مرحله باید طول خم ها و ابعاد آنها روی هر قسمت نوشته شود.

ستون چهارم جدول  لیستوفر (طول): طول زره را نشان می دهد. عدد این ستون از تعداد جزئیات طولانی وارد شده در ستون سوم جدول به دست می آید.

ستون پنجم (تعداد) جدول لیستوفر : در این ستون تعداد آرماتورهای مورد نیاز را وارد کنید.

ستون ششم و آخر جدول  لیستوفر (وزن): وزن زره نیز در این ستون نوشته شده است. وزن نهایی نوشته شده در این ستون از حاصل ضرب سه پارامتر وزن واحد طول میلگرد در طول میلگرد (ستون چهارم) و تعداد میلگردها (ستون پنجم) در همان ردیف به دست می آید. (وزن نهایی = وزن واحد * طول * عدد)

توجه: اندازه میلگرد را می توان به روش های مختلفی محاسبه کرد. به عنوان مثال، وزن در واحد طول میلگرد را می توان از جدول Stahl به دست آورد یا با استفاده از فرمول زیر محاسبه کرد:

وزن واحد طول میلگرد (کیلوگرم) (وزن مخصوص میلگرد) = 162 / (قطر میلگرد * قطر میلگرد)

فرمول فوق برای محاسبه وزن میلگرد به فرمول کارگاهی معروف است. برای محاسبه وزن میلگرد از روش ها و فرمول های دیگری نیز استفاده می شود. برای آشنایی با تمامی روش های محاسبه وزن میلگرد مقاله زیر را مطالعه نمایید.

#باید خواند شود

آهن ملت ها

متخصص Achan Mills: 7 روش ساده و عملی برای محاسبه وزن یک پروپوزال

وزن میله را محاسبه کنید

نحوه محاسبه آرماتور مورد نیاز ساختمان (نحوه محاسبه لیستوفر )

برای تعیین میزان آرماتور مورد نیاز یک ساختمان، ابتدا باید تعداد طبقات و مساحت ساختمان مشخص شود. به طور کلی می توان گفت که ساخت و ساز به 60 تا 67 کیلوگرم آرماتور در هر متر مربع نیاز دارد. با استفاده از این فرض، به راحتی می توان میزان آرماتور مورد نیاز برای مقطع ساختمان و تعداد طبقات (که از ضرب عدد 60 به 67 به دست می آید) محاسبه کرد. البته لازم به ذکر است که هر سازه دارای یک فونداسیون (فنداسیون) است که در زیر خانه قرار دارد و بار سازه را به دوش می کشد. برای محاسبه تعداد دنده های مورد نیاز فونداسیون باید میزان آرماتور در سه مقطع طول، عرض و آرماتور محاسبه و محاسبه شود.

محاسبه وزن میله پایه

به دست آوردن تعداد پی و وزن آرماتور فونداسیون ها به عوامل مختلفی از جمله تعداد طبقات، نوع خاک، نوع پی (عریض یا نورد)، نوع سقف، فاصله سوراخ ها، هندسه و … بستگی دارد. . همه توسط ماشین حساب سازه تعیین می شوند. اما برای این کار می توان از فرمول های کلی نیز استفاده کرد. برای استفاده از این اندازه گیری ها به دو پارامتر خمشی و نصب میلگرد نیاز داریم که در مقاله زیر به طور کامل به آن پرداخته شده است. اگر برای مقایسه میلگرد به اطلاعات کامل تری نیاز دارید، مطالعه مقاله زیر را توصیه می کنیم.

 لیستوفر آرماتور چیست نحوه تهیه آن

لیستوفر آرماتور چیست نحوه تهیه آن

پیشنهاد اعضای ملل آهنین: محاسبه آرماتور فونداسیون

محاسبه آرماتور فونداسیون.

به طور کلی می توان از فرمول های زیر برای محاسبه آرماتور مورد نیاز فونداسیون استفاده کرد و اعداد به دست آمده را جمع کرد.

(طول پوشش x 2) – (طول خم x 2) + طول مقطع = طول میله طولی

(طول جلد x 2) – (طول منحنی x 2) + عرض مقطع = طول متقاطع

طول میلگرد × (تعداد + وزن واحد طول میلگرد) = تقویت میلگردها در پایه

مقدار تقریبی میلگرد مورد نیاز برای انواع کف ساختمانی

برای محاسبه پس رفت مورد نیاز برای سازه های مختلف ساختمانی، ابتدا باید نوع سازه ساختمان را بشناسیم، زیرا برای هر نوع سازه مقدار معینی پسرفت تعیین می شود. در زیر مقادیر تقریبی آرماتور مورد نیاز برای هر نوع قاب سازه آورده شده است:

میلگرد مورد نیاز اسکلت فولادی با اسپیسر: 45 تا 65 کیلوگرم

قاب فولادی و قاب خم شده مورد نیاز: 65 تا 90

میلگرد مورد نیاز اسکلت بتنی با قاب خمشی و دیوار برشی: 35 تا 45 کیلوگرم

میلگردهای آرماتور مورد نیاز اسکلت بتنی: 40-55 کیلوگرم

محاسبه تقریبی آرماتور مورد نیاز برای ستون و سقف

به عنوان یک قاعده کلی، ساختمان های اسکلت بتنی به 12 تا 18 کیلوگرم میلگرد برای هر ستون نیاز دارند، اما محاسبه میزان میلگرد مورد نیاز سقف مستلزم تعیین میزان میلگرد بر اساس نوع است. سقف

مورد نیاز برای سقف بلوک: 5-7 کیلوگرم

آرماتور مورد نیاز سقف مختلط: 8 تا 12 کیلوگرم

میلگرد مورد نیاز سقف دال بتنی جامد: 10-16 کیلوگرم

یک ساختمان یک طبقه نیاز به شمارش عقب دارد

طبق اطلاعاتی که به دست آوردم، چند طبقه بودن ساختمان مهم نیست. از آنجایی که مقادیر بالا را داریم و با استفاده از فرمول زیر به راحتی می‌توانیم میزان آرماتور مورد نیاز برای هر تعداد ساختمان را محاسبه کنیم: کف:

وزن = {(W1 + W2)} * A + W3

Wt: وزن کل سمت ساختمان

W1: وزن کل آرماتور در قاب

W2: وزن کل میله های روی سقف

W3: وزن کل میلگرد در فونداسیون

نرم افزار آماده سازی آرمیچر  لیستوفر + ارائه تصویری

یکی از ابزارهای آماده سازی لیستوفر ، نرم افزار  لیستوفر متر پلاس است. نرم افزار Listofer Meter Plus ابزاری موثر و ساده برای ایجاد نمودار داشبورد در نرم افزار اکسل می باشد. با این نرم افزار می توانید شکل آرماتور مورد نظر خود را از تصویر داده شده در نرم افزار انتخاب کنید و موقعیت، عدد، قطر و طول زوایای مختلف آرماتور را بنویسید. این به طور خودکار داده های عکس و ساختار آرمیچر را به صفحه گسترده اکسل اضافه می کند.

به غیر از این نرم افزار می توانید از روش های دیگری مانند استفاده از نرم افزار Excel و AutoCAD برای تهیه  لیستوفر  استفاده کنید. در زیر می توانید نمونه فایل Listofer Excel را دانلود کرده و از آن برای راه اندازی  لیستوفر در اکسل استفاده کنید.

اکسل  لیستوفر فیکسچر را دانلود کنید

آموزش تصویری ساخت  لیستوفر با ابزار Metror Plus (Metror Pelus) در نرم افزار اکسل

برای آموزش بهتر نحوه تنظیم  لیستوفر  در اکسل، ویدیوی زیر را تماشا کنید.

نتیجه

میلگرد  لیستوفر یک نوع راهنمای خرید میلگرد و همچنین راهنمای خمش و برش میلگرد برای پروژه می باشد. با استفاده از جدول  لیستوفر می توان سرعت محاسبات و آماده سازی آرماتورها و در نتیجه تحقق پروژه را افزایش داد. تهیه ورق فلزی تقویت کننده از هدر رفتن آرماتورها و مصرف هزینه های مصالح جلوگیری می کند. در زمان مناقصه، مشاور  لیستوفر آرماتورها را آماده می کند و یک دید کلی از حجم آرماتور به پیمانکار ارائه می دهد. جدول  لیستوفر توسط دفتر فنی و یا با استفاده از فرمول های مربوط به اجزای سازه ای و اندازه میلگردهای تقویت کننده تهیه شده است که در این مقاله به طور کامل به آن پرداخته شده است.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *