دسته‌بندی نشده

لیستی از مهم‌ترین تفاوت‌های رابیتس و کناف

لیستی از مهم‌ترین تفاوت‌های رابیتس و کناف

تفاوت رابیتسو کناف در ساختار

تفاوت رابیتسو کناف در تنوع آنهاست.

تفاوت رابیتسو کناف در روش مصرف است

چگونهرابیتسرا اجرا کنیم

غلبه کناف در سیلو

مزایای رابیتسنسبت به کناف

تفاوت رابیتسو کناف

رابیتسو کناف هر دو جزء مصالح ساختمانی هستند که برای پوشش دیوارها و سقف ها استفاده می شوند. هر دو ماده بر پایه گچ و فولاد هستند. اما تفاوت اصلی رابیتس و کناف در نوع مواد استفاده شده است. تکنیک استفاده از مواد اولیه برای ساخت این دو سازه کاملاً با یکدیگر متفاوت است.

در کشور ما رابیتسرا همه می شناسند. میلگرد برای ایجاد پایه برای گچ دیوار؛ روش استفاده از توری نبشی و فولادی. این روش یکی از سنتی ترین روش های ایجاد سقف کاذب می باشد. همچنین از آنجایی که کناف چند سالی است در حال اجراست، کارشناسان کمی در اجرای آن وجود دارند. کناف از لایه های فولادی و لایه هایی از گچ و سیمان استفاده می کند.

تفاوت رابیتسو کناف در ساخت، انواع، روش نصب، مزایا و معایب است. همچنین هزینه های اجرای آنها نیز با یکدیگر متفاوت است. در این مطلب به مقایسه کامل رابیتسو نفس می پردازیم. اگر پروژه ساختمانی در دست دارید یا قصد دارید خانه خود را بازسازی کنید، مطالعه این مقاله به شما کمک می کند تا سقف و دیوار ساختمان خود را تا حد زیادی تعیین کنید.

تفاوت رابیتسو کناف از نظر ساختار

اگر این دو سازه را از نزدیک دیده باشید، شاید بتوانید تفاوت آنها را تشخیص دهید. کناف از ورق های فولادی گالوانیزه تشکیل شده است که لایه ای از گچ یا سیمان به آن پیچ می شود. پوشش نهایی می تواند کاغذ یا رنگ باشد. کناف یک فناوری آلمانی است که حدود صد سال از زمان اختراع آن توسط برادران کناف می گذرد. این تکنیک برای ما به عنوان گچ برگ نیز شناخته می شود.

قدم دوم برای درک تفاوت بین رابیتسو کناف، تعریف رابیتساست. فولاد موج دار یکی از مصالح ساختمانی فولادی است که با فرآیندهای مختلف بر روی ورق فولادی گالوانیزه تهیه می شود. این فرآیندها شامل کشش، پرس و برش است. توری روی بدنه اصلی رابیتسقرار می گیرد که از گوشه و پشت تشکیل شده است. این مصالح ساختمانی بسیار قدیمی تر از کناف است و به همین دلیل توسط مهندسان عمران و سازه بیشتر شناخته شده است.

تفاوت رابیت و کناف در فرآیند ساخت آنها مشهود است. کناف توسط کناف سازی به صورت پیش ساخته و در طرح های متنوع تولید می شود. این ورق یکی از مصالح دیوار خشک است که برای سقف و دیوارهای کاذب استفاده می شود. همانطور که قبلا ذکر شد، این روش پوشش سقف جدیدتر از سیستم گچ و رابیتسسنتی است و به همین دلیل حتی در بین مهندسان عمران و سازندگان نیز به درستی گیر نکرده است.

از طرفی رابیتس یک سازه فولادی است که ساختار آن از اجزایی به نام فنر و ستون تشکیل شده است. منابع رابیتسها میزان انرژی جذب شده توسط رابیتسها را تعیین می کنند. شاخصی که در چسبندگی گچ و ربیع بسیار مهم است. آنها معمولا به شکل مربع، مستطیل، لوزی و دایره ساخته می شوند. هر چه تعداد فنرها بیشتر باشد اندازه آنها کوچکتر و انرژی کمتری از دست می رود. ستون ها نیز وظیفه اتصال چشمه های این سازه را بر عهده دارند.

رابیتسیا کناف کار روی سقف اتاق و تفاوت این دو

تفاوت رابیتسو کناف از نظر نژاد

کناف بسته به تکنولوژی ساخت می تواند صاف یا مقاوم در برابر رطوبت باشد. این نوع کناف در محیط هایی با رطوبت کمتر از نود درصد مانند آشپزخانه، حمام و حتی استخر قابل استفاده است. به این کناف ها MR می گویند. اگر درصد رطوبت محیط بیش از نود درصد باشد، بهتر است از کاشی های سیمانی یا آکواپنل استفاده کنید.

سایر کنف ها نیز با استفاده از پشم شیشه تولید می شوند. این الیاف به مدت سه ساعت در برابر آتش مقاوم هستند. بنابراین می توان آن را در محیط هایی مانند موتورخانه نیز نصب کرد. این کناف FR نام دارد.

انواع کناف نیز وجود دارد که نه تنها در برابر رطوبت و آتش مقاوم است، بلکه در برابر پوسیدگی و انتشار میکروارگانیسم هایی مانند قارچ و کپک نیز مقاوم است. بنابراین، آنها را می توان با اطمینان بیشتر در محیط هایی که احتمال چنین آلودگی وجود دارد، استفاده کرد. این نوع تولید یکی از اساسی ترین تفاوت های رابیتسو کناف است.

از طرفی رابیتسها بر اساس تعداد ستون ها و چشمه ها طبقه بندی می شوند. در حال حاضر اتصالات 9، 11 و 13 ستونی با فنرهای موازی دو یا سه گرمی بیشترین استفاده را در کشور ما دارند. برای قسمت هایی از ساختمان مانند نما که وزن بیشتری نیاز است، خرگوشی 13 ستون و 9 و 11 ستون نیز در فضاهای داخلی کافی است.

انواع مختلفی از رابیتسها به عنوان سقف های کاذب برای پوشش بتن سیمانی، تیرآهن و میلگرد استفاده می شود. انواع گچ کاری اعم از سیمان و گچ با رابیتسکاری قابل انجام است.

تفاوت رابیتسو کناف در روش است

از جمله تفاوت رابیتس با کناف در نحوه اجرای آنهاست چون کناف یک سازه پیش ساخته است تنها مشکل نصب صحیح آن است. در واقع پروژه مورد نظر قبلاً به سازنده سفارش داده شده است و استاد کار نصب آن را بر عهده دارد. این در حالی است که در تاسیسات رابیتس تنها نیمی از سازه که از فولاد است پیش ساخته و بقیه در محل ساخته شده است.

رایج ترین روش نصب کناف، نصب یکپارچه نام دارد. در این روش کناف با پیچ بر روی سقف ثابت می شود و موقعیت آن توسط سازنده از قبل تعیین می شود. اضافه شدن پیچ به این سازه یکی دیگر از تفاوت های مهم رابیتسو کناف است. استفاده از بسترهای فلزی برای این منظور رایج است. در مرحله بعد حفره و شکاف ایجاد شده بین سقف کاذب و سقف باید با گچ و رنگ پر شود. این روش سریع ترین راه برای نصب کناف محسوب می شود

در مقابل بافندگی پیچیده، روش ساده تری نیز وجود دارد به نام توری بافندگی. در این روش ابتدا صفحات پوشال را از سقف آویزان می کنند. سپس گچ تخته به آن متصل می شود. مزیت این روش سهولت در نصب و نصب چراغ روی آن است. علاوه بر این، تنظیم ارتفاع آن آسان تر است. اما ظاهر کناف هم همینطور و زیباتر است.

با وجود سادگی نصب کناف در هر دو روش، دقت کار برای زیبایی و تمیزی هر چه بیشتر سقف کاذب نهایی بسیار مهم است.

آماده سازی سقف برای نقاشی نیز با گچ کاری آغاز می شود و درزها را با نوار سقفی می پوشانند. اگر یک لایه ماستیک یک یا دو میلی متری به همراه یک لایه لاک به عنوان آستر استفاده شود، رنگ کمتر جذب کناف می شود.

سقف کاذب خانه کار رابیتسیا کار کناف و تفاوت این دو

نحوه برخورد با خرگوش

تفاوت اصلی رابیتسدر حال اجرا با کناف این است که دیگر روش دویدن رابیتسوجود ندارد، در رابیتسهای دویدن ابتدا کلاف قرار می گیرد و سپس توری فولادی رابیتسها روی آن قرار می گیرد. پس از آن، زمان بتونه است.

رابیتسهای کویل معمولاً جوش داده می شوند. پس از پختن خانه خرگوش، ورق یا توری رابیتسبه سیم متصل می شود.

قرار دادن رابیتسزمان بر و در عین حال آسان است. این کار باید توسط صنعتگران ماهری انجام شود که می توانند کل منطقه رابیتسرا با حداقل بیماری پوشش دهند. پس از خشک شدن باید چند روز صبر کنید تا قبل از رنگ آمیزی خشک شود.

هنگام نصب خزنده ها، وزن خزنده ها و وزن نهایی سقف کاذب اهمیت دارد. برخلاف تصور رایج، وزن رابیتسها را نمی توان با تعداد تکیه گاه ها و فنرها تخمین زد. زیرا عامل اصلی تعیین کننده وزن رابیتسها قطر میله ها و سیم است. به علاوه هر چه تعداد ستون ها و فنرها بیشتر باشد، در سقف کاذب از گچ کمتری استفاده می شود. این در نهایت منجر به یک فرآیند ساده می شود.

نحوه اجرا و نصب Rabbit

ابزار مورد نیاز برای نصب این دو سازه

با توجه به تفاوت رابیتسو کناف در نحوه نصب، بدون شک از وسایل مختلفی برای اجرای آنها استفاده می شود. ابزارهایی که برای نصب کناف نیاز دارید در اینجا آمده است:

• دستگاه برش قرقره

• انواع پوسته برای نگهداری تجهیزات کناف

• دسته گاری و کناف

انواع سمباده برای بتونه کاری

• لیسه سر کناف

• جعبه ابزار با آچار، پیچ گوشتی، دریل شارژی، فایل دایره ای و …

• وسایل مورد نیاز برای تهیه خمیر

• نوار آب بندی

در ضمن برای کاشت رابیتساز وسایل زیر استفاده می شود.

• آرماتور

• سیم خرگوش

• طناب چوبی

• سیم یا نوار تقویت کننده

• مواد مورد نیاز برای گچ کاری

• انواع تجهیزات جوشکاری

• مواد مورد نیاز برای گچ کاری

• ماله و انواع ماله

کناف از رابیتسبزرگتر است

برای درک بهتر تفاوت رابیتسو کناف، بهتر است فواید هر دو را با هم مقایسه کنید.

مهم ترین مزیت کناف تنوع زیاد فرم ها است. یک خانه قدیمی تا حد زیادی می تواند به یک خانه مدرن تبدیل شود. انواع اشکال هندسی دو و سه بعدی باعث ایجاد عمق در فضای بالایی هر ساختمان می شود. علاوه بر این امکان رنگ گرفتن یا استفاده از انواع روکش روی کناف نیز بسیار زیاد است، بنابراین خانه را از حالت بی روحی که رنگ سفید به آن می دهد خارج می کند.

سرعت اجرا

سرعت اجرا یکی دیگر از تفاوت های رابیتسو کناف است. کناف چهار برابر سریعتر از گچ بری و راپلینگ سنتی عمل می کند. یکی از دلایل سرعت بالای کار ناپف حمل و نقل سریع و آسان آن و عدم نیاز به گچ کاری و جوشکاری در محل می باشد. همچنین برای ترسیم آن نیازی نیست روزها منتظر بمانید.

سبک

سبک بودن کناف نیز از مزایای آن است. در ساختمانی با مساحت معین، کناف و رابیتسبین یک تا ده وزن دارند. این وزن کمتر باعث کاهش وزن کلی ساختمان و کاهش آسیب های ناشی از زلزله می شود.

مقاومت در برابر زلزله

تفاوت دیگر رابیتسو کناف مقاومت آنها در برابر زلزله است. اتصال کناف به گونه ای طراحی شده است که در هنگام ضربه های شدید فضا را برای حرکت پانل ها باز می کند. این در حالی است که با هر حرکت سقف ها و دیوارها، رابیتسها آسیب زیادی می بینند و در نتیجه احتمال شکست در زلزله بیشتر است.

لیستی از مهم‌ترین تفاوت‌های رابیتس و کناف

لیستی از مهم‌ترین تفاوت‌های رابیتس و کناف

انعطاف در اجرا

یکی دیگر از مزایای کناف نسبت به رابیتسانعطاف پذیری بیشتر است. انعطاف به این معنی است که می تواند برخی از انواع کناف را جابجا کند که به آنها کناف متحرک می گویند. در نتیجه به عنوان مثال هال و پنل های پذیرایی بعد از چند سال می توانند با اتاق خواب ها جایگزین شوند.

در صورت نیاز به تعمیر تجهیزات پشت سقف کاذب نیز این مشکل اهمیت پیدا می کند. دسترسی به پشت کناف بسیار سریع است و اگر با دقت انجام شود آسیبی به آن وارد نمی شود. مزیتی که در مورد رابیتسها چندان زیاد نیست. به همین دلیل است که بهره برداری از تأسیسات مختلف از جمله چراغ های مصنوعی تزئینی در کناف آسان تر و امکان پذیرتر است.

یکی دیگر از تفاوت های کناف با خرگوش، سهولت ترمیم آن ها است. تعمیر رابیتسمعمولا مشکل است و نیاز به ساخت و ساز دارد. در این میان، تعمیرات هر پانل کناف را می توان با حذف، تعویض یا تعمیر انجام داد.

سایر مزایای کناف نسبت به خرگوش

سایر جنبه های برتری ناپف بر کوئلوس به شرح زیر است.

• بسیار سازگار با محیط زیست و قابل بازیافت

• عایق حرارت و صدا

• امکان اجرای کناف در ساختمان های با سقف کوتاه

مزایای نصب کناف بالای رابیتسدر آپارتمان

مزایای رابیتسنسبت به کناف

تا اینجا دیدیم که کناف که شکل جدیدی است نسبت به رابیت برتری دارد. در اینجا سه ​​تفاوت رابیتسو کناف را معرفی می کنیم که به ویژه برای رابیتسمطلوب است.

پیشگیری از آتش سوزی

مقاومت در برابر آتش یکی دیگر از تفاوت های رابیتسو کناف است. همه رابیتسها از ورق ها و میله های فولادی گالوانیزه با مقاومت بالا در برابر افزایش دما استفاده می کنند. بنابراین در این صورت یک سقف کاذب شکل خود را تغییر می دهد و تا چند ساعت سقوط نمی کند.

کناف هم از این ورقه استفاده می کند اما نه به اندازه رابیتس. بنابراین می توان ادعا کرد که مقاومت رابیتسدر برابر آتش بیشتر از کنف است.

اثرات مقاومتی

مقاومت بالای رابیتسدر برابر ضربه یکی از تفاوت های رابیتسبا کناف است. دلیل این امر کلاف، یک رابیتسبزرگ است. همچنین امکان آسیب دیدن کناف در حین حمل یا بارگیری بیشتر است. دلیل این امر سازه گچی پیش ساخته است که معمولا در برابر ضربات احتمالی آسیب پذیرتر است.

جستجوی آسان برای قراردادهای کاری

موضوع دیگر سکس دادن و یافتن مدیر اجرایی است. رابیتسدر بازار بیشتر از کنف یافت می شود. همچنین، یافتن تیم اجرایی آن آسان است و زمان کمتری می برد. دلیل آن هم این است که نصب کناف کاری تخصصی است و از آنجایی که این سازه در کشور جدید است، تعداد گروه های متخصص برای اجرای آن کم است.

تفاوت رابیت و کناف در قیمت است

هزینه برآوردی اجرای رابیتسیا کناف بسته به هر پروژه متفاوت است. هر چه طراحی این دو قسمت پیچیده تر باشد. هر چه قیمت بالاتر باشد. با این حال، این موضوع بیشتر روی رابیتستأثیر می گذارد. این بدان معناست که طراحی پیچیده تر سقف در رابیتسکاری باعث می شود قیمت رابیتس بالاتر از کناف باشد.

مشکل دوم وزن این دو سازه است. همانطور که گفتیم وزن رابیتساز جمله گچ زیاد است. گفته می شود که وزن رابیتسبه طور متوسط ​​چهار برابر وزن یک لانه است. به همین دلیل می توان گفت که قیمت مواد اولیه رابیتسبیشتر از کنف است.

تاثیر بر تجهیزات و قیمت نیروی کار

از طرفی تفاوت رابیتسو کناف در مراحل نصب باعث تفاوت قیمت اجرای آنها شد. نصب ربات به جوشکار، رباط کار و گچ کار نیاز دارد. در عین حال برای نصب کناف تنها به یک کناف کارگر نیاز است. در نتیجه هزینه های نیروی کار برای ایجاد یک رابیتسبیشتر خواهد بود. همچنین موضوع تجهیزات نیز باید مورد توجه قرار گیرد. نصب رابیتسنسبت به کناف به تجهیزات بیشتری نیاز دارد که هزینه آن را افزایش می دهد.

البته باید اشاره کنیم که حقوق رابیتسکارگر کمتر از کارگر ماهر است، زیرا کار او به مهارت کمتری نیاز دارد. بنابراین لازم نیست بگوییم هزینه نیروی انسانی برای کار ناف یک سوم یا نیمی از کار رابیتساست، اما با این وجود کمتر است.

در نهایت اگر زمان را نوعی سرمایه در نظر بگیریم، باید بگوییم که سرعت پایین استقرار رابیتس یکی دیگر از دلایل اقتصادی بودن کناف نسبت به رابیتس است.

جدول تفاوت های رابیتسو خرگوش

اما حالا که دو نوع مصالح ساختمانی مناسب برای ساخت سقف کاذب را معرفی کردیم، باید دید کدام یک بهتر است؟ این شما هستید که با توجه به انتظارات خود بهترین گزینه را انتخاب کنید. برای ساده‌تر شدن کار شما، این دو را در جدول زیر با هم مقایسه می‌کنیم:

رابیتسکناف

مواد لازم گچ، بتونه فولادی یا مواد پلیمری است

از آنجایی که روش های سرویس دهی نسبت به رابیتس سخت تر است، نیاز به مراقبت بیشتری دارد و شرایط سرویس دهی خاصی ندارد

مراحل شامل فونداسیون، دال کاری، سنگ تراشی و سیمان، رنگ، نصب آجر، نصب پانل خرگوشی و نصب می باشد.

کیفیت اگر برای نصف کنف از نیروی متخصص استفاده شود کیفیت بهتر از رابیتساست که بعد از اتمام کار احتمال ترک خوردن آن بیشتر است.

مقاومت استحکام نسبی بر اساس اصول تکنولوژی و جوش خوب قویتر از کناف است، اما به دلیل وجود جوش، احتمال شکستگی نیز زیاد است.

وزن سبک و سنگین

هزینه هزینه اولیه یکسان است، اما در مورد طرح های پیچیده، هزینه نصب گران و هزینه اضافی بالا خواهد بود.

زمان اجرای سریعتر زمان بیشتری می برد

نحوه تعمیر برای تعمیر، فقط لایه آسیب دیده تعویض می شود، با گچ قابل تعمیر است. اما مشکل اینجاست که خشک شدن گچ به زمان نیاز دارد

کناف و رابیتسبرای بازسازی منزل بسیار مناسب هستند. در عین حال به دلیل سبکی کار در زیر سقف آسان است. از آنجایی که خشک شدن گچ به زمان نیاز دارد، برای بازسازی های بعدی مناسب نیست.

رابیتسکار و کناف روی پشت بام خانه و چه فرقی با هم دارند

تفاوت رابیتس و کناف بصری است

رابیتسو کناف هر دو راه حلی برای ساخت دیوار و سقف کاذب هستند. همانطور که در این مقاله مطالعه کردیم، تفاوت این دو در درجه اول در ساختار و نحوه تولید آنها است. در هر دو از فولاد گالوانیزه و گچ استفاده شد. از طرفی فلز در کناف به صورت ورق و کنف به صورت توری، میله ای و گوشه ای استفاده می شود.

تفاوت ساختاری این دو زمینه ساز تفاوت های دیگر آنها شده است. یکی از تفاوت های اصلی رابیتس و کناف این است که کناف یک ماده کاملاً پیش ساخته است که به صورت خشک استفاده می شود. در عین حال نیمی از رابیتس در محل پروژه با گچ کاری ساخته می شود.

وزن سبک تر، سرعت رانندگی بیشتر، آلودگی کمتر هنگام دویدن، نصب راحت تر، مقاومت بیشتر در برابر زلزله و صاعقه

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *