دسته‌بندی نشده

معرفی ورق شادولاین + کاربرد و ویژگی های آن

معرفی ورق شادولاین + کاربرد و ویژگی های آن

ورق سیاه دار یک ورق گالوانیزه رنگی است که الگوی موج آن مشابه است اما با الگوهای ذوزنقه ای و سینوسی متفاوت است. تخته سیاه عمدتاً در ساخت و سقف ساختمان استفاده می شود و بر زیبایی ساختمان می افزاید. به طور کلی معمولاً از ورق گالوانیزه برای پوشش سقف ها یا قسمت هایی که در معرض رطوبت هستند به دلیل خاصیت ضد خوردگی فلز روی استفاده می شود. برای زیباتر شدن بیشتر ورقها، آنها را با الگوهای مختلف رنگ آمیزی و شکل می دهند. فیلم کنترل آفتاب یکی از این فیلم هاست که در انواع مختلف تولید و به بازار عرضه می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع طومارهای Shadowline، کاربردها و مزایای آنها، مقاله دایره المعارف ملل آهنین را دنبال کنید.

01 نام محصول ورقه Shadowline

نوع 02 رنگ – بدون رنگ

ضخامت 03 (mm) 0.3 تا 0.7

04 عرض جلو (سانتی متر) 100 تا 125

05 عرض بعد از فرم دهی (سانتی متر) 90-115

06 ورقه های مفید (سانتی متر) 102-80

04 طول ورق طبق درخواست مشتری قطع می شود.

محتوای پنهان

1 ورق با خطوط سیاه چیست؟

2 مشخصات ورق سیاه

ورق سیاه در 3 رنگ

مزایای خط سیاه 4 ورقی چیست؟

5 کاربرد ورق شاتول

6 ویژگی یک ورق خط سیاه

7 بعد خط سیاه ورق

8 نحوه تولید فیلم

9 عامل موثر بر قیمت ورق خط سیاه

شید شیت چیست؟

اگر این سوال برای شما پیش آمده است، ورقه Shadowline چیست؟ یا اینکه ورق های سیاه دار چه ویژگی ها و کاربردهایی دارند؟ بنابراین می توان گفت که ورق Shadowline نوعی ورق گالوانیزه رنگی است که یک تخته موجدار با نقش و نگارهای مختلف می باشد.

می دانیم که ورق های روی برای پوشش سقف ها یا مناطقی که در معرض رطوبت هستند استفاده می شود. ورق های گالوانیزه در طی فرآیند زیبایی ظاهری رنگی می شوند. کاغذهای خط شیر به روش های مختلفی تولید و به فروش می رسند. انواع مختلفی از ورق های فلزی در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد، به عنوان مثال از کاغذ طراحی خط سیاه در صنعت سقف سازی استفاده می شود.

برای ساخت این نوع ورق، پس از گالوانیزه شدن ورق فولادی و رنگ آمیزی ورق، ورق شکل می گیرد. در واقع می توان گفت که ورق سیاه لاین در فرآیند رول فرمینگ ورق گالوانیزه رنگی تولید می شود. شکل گیری ورق سیاه ها متنوع و تا حدودی شبیه به ورق ذوزنقه ای یا ورق شاتر است، اما از دیدگاه این دو متفاوت است.

کاغذ ذوزنقه ای و ورق موجدار از جمله ورق های شکل هستند و در سقف سازه هایی مانند کاغذ شیلد کاربرد دارند. علاوه بر این سه نوع ورق، انواع ورق های دیگری مانند ورق های طرح سفالی، ورق های پالرمو، ورق های ژنو نیز تولید می شود که در صنعت ساختمان سازی کاربرد فراوانی دارند. توصیه می کنیم در مقاله معرفی شیپ شیت ها با جزئیات بیشتری با آنها آشنا شوید. در زیر به بررسی مشخصات و ویژگی های تیغه Shadowline می پردازیم.

# باید خواند شود

آهن ملت ها

توصیه تخصصی میلز آهن: کاغذ طراحی شده و انواع آن

ورق از چه چیزی ساخته شده است؟

در مورد انواع ورق چه می دانید؟

ورق گالوانیزه ای که ورق Shadowline از آن تولید می شود یکی از انواع ورق های فولادی می باشد. از دیگر ورق های فولادی پرکاربرد در صنعت می توان به ورق مشکی، ورق روغنی، ورق اسید واش و … اشاره کرد که هر کدام کاربرد و مزایای خاص خود را دارند. به عنوان مثال، ورق سیاه که ورق نورد گرم نیز نامیده می شود، ورق اساسی برای تولید ورق گالوانیزه است. مزایا و کاربردهای ورق مشکی، ورق گالوانیزه و سایر ورق ها را می توانید در مقاله انواع ورق آهن و موارد استفاده از آنها مطالعه کنید.

توضیحات ورقه Shadowline

همانطور که گفتیم ورق ها هنگام گالوانیزه نیز با ظاهری زیبا رنگ آمیزی می شوند. در مرحله بعد ورق های گالوانیزه رنگی خم شده و به انواع مختلف بریده شده و وارد چرخه مصرف می شوند. تمامی ورق های گالوانیزه تولید شده در این مراحل دارای ویژگی های مشترکی هستند. مشخصات و مشخصات شیت Shadowline را می توان به طور کلی در سه نکته زیر نشان داد:

خواص ورق سیاه

روکش روی: پوشش اولین مشخصه تابلوهای Shadowline است. به این پوشش ورق گالوانیزه نیز می گویند.

راه راه: خم شدن و موج دار شدن ورق های سیاه به نوع کار بستگی دارد. این نوع ورق ها در طرح های مختلفی مانند کرکره ای، سینوسی یا ذوزنقه ای تا می شوند. این نوع کاغذ اغلب برای سقف سوله ها یا سقف های شیروانی استفاده می شود که به همین دلیل چین های کاغذ طوری ایجاد می شود که آب باران یا برف پایین بیاید.

رنگ: پس از خروج ورق گالوانیزه از خط تولید، رنگ آمیزی با تکنیک های خاصی انجام می شود. فرآیند رنگ آمیزی معمولاً شامل دو جنبه از ورق گالوانیزه است:

افزایش مقاومت ورق گالوانیزه در برابر خوردگی

ظاهر ملحفه را زیبا کنید

توجه: ورق های سیاه دار نیز ممکن است بی رنگ باشند

به طور کلی رنگ های شیت Shadowline با تنوع زیاد و کدهای متفاوت ارائه می شود. کد رنگ آنها نیز بر اساس استاندارد RAL مخابره می شود که در ادامه به آن می پردازیم.

رنگ سیاه

رنگ آمیزی صفحه علاوه بر زیباسازی کاغذ، به دلیل ایجاد لایه دوم محافظ روی کاغذ، آن را در برابر زنگ زدگی و محیط نیز مقاوم می کند. طیف رنگ‌های ورقه‌های Shadowline گسترده است و هر رنگ بر اساس کد رنگ استاندارد بین‌المللی تعریف شده است.

کد رنگ استاندارد RAL یک سیستم کدگذاری جهانی است که در سال 1927 برای توصیف رنگ های مختلف از جمله رنگ های رنگ شروع شد. در واقع رنگ های رال استانداردهایی هستند که می توان از آنها برای سفارش و شناسایی رنگ ها استفاده کرد.

پنل‌های Shadowline در رنگ‌های متنوعی از رنگ‌های گرم تا سرد وجود دارند و رنگ‌های سرد پانل‌های سیاه‌دار به طور خاص برای انعکاس نور مادون قرمز و کاهش گرمای سیستم استفاده می‌شوند. از جمله رنگ هایی که بیشتر در تابلوهای سیاه بان استفاده می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ورق Shadowline چه مزایایی دارد؟

ممکن است در مورد مزایا یا مزیت هایی که Shadowline نسبت به سایر ورق های فولادی دارد یا ویژگی های خاص این ورق که آن را به انتخاب ورق Shadowline نسبت به سایر ورق های فولادی تبدیل می کند، سوال داشته باشید. در زیر به شرح مزایای ورقه Shadowline می پردازیم.

ورق Shadowline با وجود دو پوشش گالوانیزه و رنگ روی سطح، سبک تر از سایر ورق های فولادی است. این باعث می شود که برای استفاده در سقف انبارها یا کارخانه ها نسبت به سایر صفحات فولادی سنگین مناسب تر باشد.

این ورق در برابر خوردگی و اکسیداسیون بسیار مقاوم است، به این معنی که در برابر باران، بلایای طبیعی و هر گونه آسیب دیگر مقاومت می کند.

همچنین به دلیل وزن کم می توان از آن در ساختمان های مقاوم در برابر زلزله استفاده کرد.

به دلیل گالوانیزه بودن، عمر ورق Shadowline بسیار طولانی است. دوام 20 تا 30 سال برای این پنل ها در نظر گرفته شده است.

زیبایی و تاثیر بصری بیشتری نسبت به ورق های یکسان یا بی رنگ دارد.

این صفحات طبق استانداردهای بین المللی و محلی تولید می شوند. از این رو، از نظر اندازه یا آلیاژ کاملاً استاندارد و دقیق هستند.

رنگ میز مقاومت بالایی دارد و حتی در شرایط بد آب و هوایی نیز پایدار است.

این نوع کاغذ هزینه نگهداری پایینی دارد.

برنامه نویس آرک شادولاین

اعمال خط سیاه

معرفی ورق شادولاین + کاربرد و ویژگی های آن

معرفی ورق شادولاین + کاربرد و ویژگی های آن

کاغذ Shadowline به دلیل شکل و رنگ زیبایی که دارد برای پوشش های خارجی و اهداف تزئینی استفاده می شود. در گذشته از این کاغذها عمدتاً برای ساخت ساندویچ تخته استفاده می شد، اما در حال حاضر به دلیل استفاده گسترده از این کاغذها، کاربرد آنها تغییر کرده است. برخی از کاربردهای کاغذهای سیاه به شرح زیر است.

استفاده از ورق های سیاه لاین برای سقف های سازه ای به ویژه سقف های شیروانی (Shadowline Gable Sheets)

از کاغذ Shadowline برای ایجاد سیاه و سقف در پارکینگ ها و کارگاه ها استفاده کنید

از ورق های سقف برای پارتیشن بندی کارگاه های بزرگ یا سالن های کارخانه استفاده کنید

استفاده از پانل های سقفی برای ساخت انواع خانه های مدولار و اتاق های فلزی

برای ساخت سقف یا دیوار کاذب استفاده کنید

برای پوشش و دیوارهای سوله و فریزر استفاده می شود.

ویژگی های ورقه Shadowline

همانطور که گفته شد، ورق Shadowline در برابر آسیب های محیطی مانند خوردگی، خط و خش، نور خورشید و غیره بسیار مقاوم است. اما باید توجه داشت که این ورق به تنهایی به عنوان عایق عمل نمی کند و باید از پشم شیشه و غیره برای ایجاد خاصیت عایق استفاده شود. به طور کلی می توان ویژگی های صفحه سیاه را به صورت زیر بیان کرد:

ورق های Shadoline مقاومت بالایی در برابر تغییرات آب و هوایی دارند، یعنی. باد و باران

این کاغذ استحکام و مقاومت بالایی در برابر تغییر رنگ و تغییر شکل دارد.

این محصول با وجود کاشی کاری و رنگ آمیزی وزن سبکی دارد. بنابراین، انتقال آنها به سقف آسان است.

این نوع ورق ها مقاومت بالایی در برابر ضربه و فشار زیاد دارند، بنابراین برای ساختمان های مقاوم در برابر زلزله مناسب هستند.

این ورق ها در اثر تغییرات جوی و جوی نمی شکند.

ابعاد ورق شادولین

ابعاد ورق Shadowline

ایجاد و رندر صفحات Shadowline به دو صورت سفارشی یا سفارشی انجام می شود. ورق فلز Shadowline آماده می شود و به کارخانه های تولید کننده ورق فلزی موجدار ارسال می شود. در مونتاژ، انواع صفحات رنگ آمیزی را می توان به شکل و سبک سیاه تغییر داد. البته در حال حاضر شرکت ها فقط صفحات رنگ آمیزی خالی تولید می کنند و ورقه های شکلی مانند Shadowline فقط در کارگاه ها و صفحات رنگ آمیزی تولید می شوند. اندازه تقریبی صفحات Shadowline را می توان به صورت زیر تعریف کرد:

عرض ورق شادولین قبل از رول‌سازی و خمش 100 و 125 سانتی‌متر و بعد از رول‌سازی و خم‌کاری 90 و 115 سانتی‌متر است.

در این قسمت نکته اصلی که باید به آن توجه شود، عرض مفید این نوع ورق ها می باشد. زیرا در هنگام نصب و استفاده از ورق های Shadowline، به دلیل همپوشانی لبه های ورق ها، عرض قابل استفاده ورق ها کمتر از عرض اولیه آنهاست. در این حالت عرض مفید حدود 80 یا 102 سانتی متر است. به عنوان مثال در ابعاد ورق سقف Shadowline باید به عرض مفید آن توجه کرد نه به عرض پس از خم شدن.

ضخامت ورق خط سیاه 0.3 است. به .7. میلی متر

وزن ورق Shadowline بسته به ویژگی هایی مانند جنس سطح، طول و ضخامت متفاوت است و نمی توان آن را روی یک وزن ثابت تنظیم کرد.

طول صفحه Shadowline با توجه به برنامه مشتری اندازه گیری و مقیاس بندی می شود.

روش تولید ورق سیاه لاین

فرآیند تولید ورق Shadowline روشی برای تولید ورق های هم رنگ است و در پایان فرآیند ورق ها موج دار شده و به شکل دلخواه در می آیند. از این نظر فرآیند تولید این نوع کاغذ را می توان به صورت زیر تعریف کرد:

ابتدا یک ورق گالوانیزه تهیه می شود. ماده اولیه برای تولید ورق گالوانیزه نیز قلع سیاه است که معمولاً در فرآیند غوطه وری با روی پوشانده شده و به ورق گالوانیزه تبدیل می شود. سپس ورق گالوانیزه برای رنگ آمیزی به قسمت تهیه ورق می رود. در این مرحله ابتدا محلول چربی گیر را در بالا و پایین ورق پاشیده و سپس غلتک های مخصوص دو طرف ورق را برس می زنند. این عملیات یک بار دیگر تکرار می شود و سپس ورق شسته و خشک می شود. در مرحله بعد ورق برای اعمال رنگ وارد قسمت پوشش رنگ می شود. مراحل بعدی تولید ورق های رنگی را می توانید در مقاله زیر مشاهده کنید.

#باید خواند شود

ملت ها انجام می دهند

توصیه کارشناسان Iron Nations: کاغذ رنگی چیست؟

صفحه رنگ آمیزی چیست؟

در نهایت ورق گالوانیزه رنگی وارد دستگاه نورد شده و به اشکال مختلف موجدار می شود. نورد یک روش شکل دهی ورق فولادی است که برای تولید انواع ورق های اکسترود شده استفاده می شود. رول فرمینگ در مقاله بعدی به طور کامل پوشش داده شده است.

#نیاز به خواندن

آهن ملت ها

مشاوره تخصصی ملل آهنین: نقش آفرینی; از راه ها تا فرآیند آن

مقدمه ای بر پروفایل سازی

عوامل موثر بر ارزش ورق خطوط سیاه

عوامل مختلفی بر قیمت ورق سیاه بان تاثیر می گذارد، از اندازه ورق گرفته تا ظاهر و خواص مکانیکی آن و همچنین عوامل خارجی مانند عرضه و تقاضا و نوسانات بازار. اما به طور کلی هزینه ورق های سیاه رنگی را می توان با عوامل زیر تعیین کرد:

قیمت ورق گالوانیزه

ورق ها در یک کارخانه یا کارگاه تشکیل می شوند

نوع تشکیل ورق (ذوزنقه ای یا سینوسی)

رنگ بشقاب کیفیت آن است

سازنده فایل برند Shadowline

نرخ ارز و مواد اولیه تولید ورق فلزی

همانطور که گفتیم علاوه بر عوامل فوق، قیمت ورق Shadowline به دلیل نوسانات بازار دائما در حال تغییر است. بنابراین توصیه می کنیم حتما به سایت آهن ملی مراجعه کنید و یا برای مشاوره با متخصص مجموعه تماس بگیرید. خرید و دریافت قیمت روزانه مجله Shadowline.

قیمت را بررسی کنید و ورق های Shadowline را خریداری کنید

آیرون تریبز انواع ورق را به صورت آنلاین و حضوری به فروش می رساند

قیمت آخرین تبلت در بازار

نتیجه

ورق سیاه‌دار یکی از رایج‌ترین انواع ورق‌های فلزی است که در طرح‌های چند رنگ و کامل مانند ذوزنقه و سینوسی، سنتی و پارچه‌ای موجود است. عرض ورق قبل از تا زدن به دو صورت 100 و 125 سانتی متر و بعد از تا زدن ورق 90 و 115 سانتی متر می باشد.ضخامت سیاه نیز از 0.3 تا 0.7 میلی متر متغیر است.

سوالات متداول

مشخصات تیغه Shadowline چیست؟

خصوصیات و خصوصیات ورق Shadowline را می توان در سه نکته نشان داد: 1- پوشش 2- موج دار بودن 3- رنگ.

عرض و ضخامت ورق خط سیاه چقدر است؟

عرض این ورق قبل از خم شدن 100 و 125 سانتی متر و بعد از خم شدن 90 و 115 سانتی متر می باشد. ضخامت آن 0.3 تا 0.7 میلی متر است.

رایج ترین کاربرد صفحه خط سیاه چیست؟

1. مورد استفاده برای سقف شیروانی 2. مورد استفاده برای سایبان 3. مورد استفاده برای سقف یا دیوار کاذب 4. مورد استفاده برای پارتیشن

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *