دسته‌بندی نشده

مقایسه انواع لوله های فولادی

Infilled Frame 1

لوله ها به روش های مختلفی در زندگی ما استفاده می شوند و انواع مختلفی دارند. لوله های فولادی بسته به جنس، کاربرد و ویژگی ها در صنایع مختلف قابل استفاده هستند. در این مقاله می خواهیم انواع لوله های فولادی را با هم مقایسه کنیم. برای آشنایی با کاربردها و ویژگی های انواع لوله تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد لوله ها می توانید روی لینک زیر کلیک کنید: لوله چیست و انواع آن؟

از کلیدهای بالا و پایین برای افزایش یا کاهش صدا استفاده کنید.

مقایسه انواع لوله فولادی

در زیر انواع لوله های فولادی را با هم مقایسه می کنیم:

لوله گالوانیزه نوعی لوله فولادی است که با فلز روی روکش شده است. در واقع پوشش گالوانیزه این لوله را در برابر خوردگی و آسیب های احتمالی بسیار مقاوم می کند.

لوله های گالوانیزه معمولا دارای دو نوع آهنی و فولادی می باشند و مهمترین تفاوت این دو در سبکی و روشنایی لوله فولادی گالوانیزه نسبت به نوع فولادی آن است. همچنین باید توجه داشت که لوله فولادی گالوانیزه نسبت به لوله فولادی گالوانیزه مقاومت اسیدی کمتری دارد.

لوله های گالوانیزه استحکام کمی دارند و در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاوم هستند. این لوله عمر طولانی دارد و قابل بازیافت و استفاده مجدد است. لوله گالوانیزه به عنوان لوله آب در ساخت و ساز استفاده می شود.

ببینید: قیمت لوله گالوانیزه

Manismanova Chev

لول-مانیسمان

شیرآلات Mansman به شیرهای بدون درز نیز معروف هستند. این لوله به دلیل مقاومت و استحکام بالا در صنایع مختلف کاربرد دارد و بر اساس ضخامت به دسته های مختلفی تقسیم می شود. لوله های Mannsman کلاس 40 و Mannsman Class 80 Pipe رایج ترین این لوله ها هستند. لوله مانهایم بسته به گریدهای آلیاژی به روش های مختلفی تولید می شود.

در ساختمان سازی استفاده از لوله 40 مانهایم به جای تیپ 80 مرسوم است که به دلیل مقاومت بالای لوله مانیسمن گرید 40 در خطوط برق و یا دکل ها استفاده می شود.

در عین حال، لوله مانیسمان 80 دارای قطر، ضخامت و وزن بیشتری است. بنابراین در نتیجه قدرت و مقاومت بیشتری دارد. در پروژه هایی که فشار و دمای بالا وجود دارد، استفاده از لوله 80 درجه مناسب تر است. همچنین برای پروژه های انجام شده در فضای باز از لوله 80 درجه استفاده می شود.

ببینید: قیمت تیوب مانیمن

لوله مبل

مبلمان لوله

وسایل لوله کشی

لوله مبل که به عنوان لوله روغن نیز شناخته می شود. یکی از پرکاربردترین لوله های فولادی است که سبک وزن است. علت نامگذاری این نوع لوله به لوله مبلمان به دلیل تحمل وزن زیاد آن است که در ساخت مبلمان و لوازم خانگی از آن استفاده می شود.

این نوع لوله ها دارای ویژگی های متعددی هستند که مهمترین آنها مقاومت کششی است. علاوه بر این، شکل پذیری بالا، جوش پذیری، سطح براق و شفاف و همچنین استحکام و مقاومت در برابر خوردگی در مناطق مرطوب از دیگر ویژگی های لوله مبل است.

کارخانه های زیادی در زمینه تولید لوله های داخلی فعال هستند. یکی از این کارخانه ها مجتمع خاور صنعت هما است که در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم کرد. لوله های فولادی بسته به ویژگی ها و کاربردهای متفاوت در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. دانستن کاربردها، ویژگی‌ها و مزایای هر یک از این لوله‌ها به همه افراد در تجارت سخت‌افزار کمک می‌کند تا لوله‌ها را بهتر درک کنند و بتوانند با اطمینان خرید کنند.

ببینید: قیمت خط لوله (نفت).

لوله گاز

گا چهار پیپ

لوله گاز

لوله گاز فولادی نوعی لوله فولادی است که برای انتقال و جابجایی گازها استفاده می شود. از ورق های گالوانیزه در ساخت خطوط لوله گاز استفاده می شود. زیرا مقاومت لوله را در برابر خوردگی و رطوبت احتمالی افزایش می دهند.

لوله های برق فلزی در سه ماده ساخته می شوند: مس، مس و پلی اتیلن. به همین دلیل از لوله های فولادی در پروژه های بزرگ گاز استفاده می شود. این لوله ها به دو گروه لوله های گاز ساخته شده در سطح و ساختمانی تقسیم می شوند.

از لوله های گاز افقی برای اجرا و نصب انشعاب در منازل و یا لوله های داخل شهر استفاده می شود. هزینه لوله های گاز روی زمین کمتر از لوله های گاز نصب شده است.

امروزه لوله های گاز به گونه ای ساخته می شوند که از استحکام بالایی برخوردار بوده و در برابر خوردگی یا حتی ساییدگی مقاوم باشند. برای انتقال گاز از شهری به شهر دیگر از خطوط لوله گاز استفاده می شود.

هزینه لوله گاز در معرض و لوله گاز نصب شده با توجه به کاربرد و مشخصات متفاوت است. برای اطلاع از قیمت به روز این محصولات می توانید به لینک زیر مراجعه کنید: «قیمت لوله گاز باز شده» «قیمت لوله گاز نصب شده»

لوله دیوار چاه

لوله-دیوار-چاه

لوله-دیوار-چاه

لوله دیوار چاه یکی از انواع لوله های فلزی است که در دیوار چاه نصب می شود. این لوله به دلایل و مزایای زیادی در چاه نصب می شود. با قرار دادن این لوله ها در دیواره چاه، پمپاژ آب یا استخراج منابع زیرزمینی مانند نفت و گاز بسیار آسان می شود.

لوله های دیواری کاربردها و مزایای زیادی دارند. مهمترین کاربرد این لوله جلوگیری از تخریب چاه می باشد. این نوع لوله ها در برابر رطوبت و زنگ زدگی مقاومت بالایی دارند.

عمر طولانی، وزن بهینه، قیمت مناسب و مقاومت در برابر سایش از مهم ترین قسمت های لوله محافظ می باشد.

ببینید: قیمت لوله دیواری چاه

لوله مارپیچی

مارپیچ را نشان داد

وان اسپیرال

لوله اسپیرال نوعی لوله فولادی است که بر اساس استانداردهای خاص برای تامین آب و گاز تولید می شود. فضای داخلی لوله مارپیچ صاف و یکنواخت است که باعث کاهش تلفات ناشی از اصطکاک می شود.

این لوله در سایزهای رول شده از 5 اینچ تا 120 اینچ موجود است. مهمترین خواص لوله مارپیچ عبارتند از:

سطح صاف و یکدست

خواص مکانیکی بالا

اگر در هنگام مونتاژ نیاز به خم شدن باشد، راحت تر از لوله های دیگر است.

از نظر مالی توانمند باشد

استحکام در برابر ترک خوردگی و ترک خوردگی

چکش خواری بالاتر

هزینه لوله مارپیچ را ببینید

شیپور به جنگل

شمشیر پیپا

لوله ایستاده

لوله داربست یک لوله فلزی است که تفاوت زیادی با سایر لوله های فولادی دارد. این لوله اغلب به عنوان تکیه گاه سازه ها و ساختمان ها استفاده می شود.

داربست معمولاً یک سازه فلزی است که در حین ساخت و ساز برای دسترسی به نقاط دشوار ساختمان استفاده می شود. لوله های داربست در دو نوع سبک و سنگین هستند که در شرایط مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

لوله داربست دارای قطر بیرونی 48.3 میلی متر و ضخامت دیواره 3.2 میلی متر و طول آن 6 متر است. هدف و عملکرد داربست فراهم کردن بستر مناسب برای کارهای ساختمانی است.

ببینید: قیمت تیوب

خط لوله صنعتی

لوله صنعتی

خطوط لوله صنعتی

لوله صنعتی یک لوله فولادی کربنی با کاربردهای صنعتی و سازه ای فراوان است. این نوع لوله ها معمولا در کارخانه ها، صنایع پتروشیمی، انتقال سیالات، پل های فلزی و حمل و نقل نفت و گاز مورد استفاده قرار می گیرند.

این نوع لوله ها بسیار متفاوت هستند و بنابراین کاربردهای متفاوتی دارند. جوش پذیری خوب، ضخامت زیاد، قیمت مناسب و ناهماهنگی این محصول آن را به محصولی پرکاربرد تبدیل کرده است.

این نوع لوله ها با استفاده از صفحات فلزی به یکدیگر جوش می شوند. ضخامت خط لوله صنعتی نسبت به سایر خطوط لوله بیشتر است و برای انتقال نفت و گاز در فواصل طولانی استفاده می شود.

ببینید: قیمت لوله کشی صنعتی

آخرین کلمه

در این مقاله انواع لوله های فولادی را با هم مقایسه کرده ایم. همانطور که گفته شد هر کدام از این لوله های فولادی دارای تفاوت های اساسی و به نوعی کاربردهای متفاوتی دارند.

لوله استیل مقایسه انواع لوله لوله کش گالوانیزه لوله اثاثیه لوله گاز دیوار چاه لوله مارپیچ لوله داربست لوله صنعتی نکات پایانی

فرها در زندگی ما کاربردهای زیادی دارند و انواع مختلفی دارند. لوله های فولادی بسته به جنس، کاربرد و شرایط در کاربردهای مختلفی قابل استفاده هستند. در این مقاله می خواهیم انواع لوله های فلزی را با هم مقایسه کنیم. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا به طور کامل با ویژگی های انواع شبکه ها آشنا شوید.

برای آشنایی بیشتر با لوله ها می توانید روی لینک زیر کلیک کنید: “لوله چیست و انواع آن”

پخش کننده صدا

00:00

00:00

از کلیدهای بالا و پایین برای افزایش یا کاهش صدا استفاده کنید.

مقایسه انواع لوله فولادی

در زیر به مقایسه انواع لوله فولادی می پردازیم:

لوله گالوانیزه

لوله لوله کشی

بوتوتو گالوانیزه

لوله گالوانیزه نوعی لوله فولادی است که با فلز روی پوشانده می شود. در واقع پوشش گالوانیزه این لوله را در برابر خوردگی و آسیب های احتمالی بسیار مقاوم می کند.

لوله های گالوانیزه به طور کلی دو نوع آهنی و فولادی هستند که مهم ترین تفاوت این دو در سبک تر و سبک تر بودن لوله گالوانیزه نسبت به نوع فولادی است. همچنین لازم به ذکر است که لوله های فولادی گالوانیزه نسبت به لوله های آهنی گالوانیزه در برابر اسید مقاومت کمتری دارند.

لوله گالوانیزه استحکام کمی دارد و در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاوم است. این لوله عمر طولانی دارد و قابل بازیافت و استفاده مجدد است. لوله گالوانیزه به عنوان لوله آب در ساختمان سازی استفاده می شود.

مقایسه انواع لوله های فولادی

مقایسه انواع لوله های فولادی

لوله شیرین

لول-مانیسمان

قوانین – فقط Maniz

لوله های مانیسمان به عنوان لوله های بدون درز شناخته می شوند. این لوله به دلیل مقاومت و استحکام بالایی که دارد در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد و بر اساس ضخامت به کلاس های مختلفی تقسیم می شود. لوله مانیسمن گرید 40 و تیوب مانیسمن گرید 80 از رایج ترین انواع این لوله ها هستند. لوله های مانیسمن بر اساس استانداردهای آلیاژی به روش های مختلفی تولید می شوند.

برای کارهای ساختمانی، لوله 40 مانهایم بیشتر از نوع 80 استفاده می شود. لوله مانیسمن گرید 40 به دلیل استحکام بالای آن در خطوط یا برج های حفاظت حریق مورد استفاده قرار می گیرد.

در عین حال قطر، ضخامت و وزن لوله مانیسمن 80 بزرگتر است. در نتیجه قدرت و مقاومت پیدا می کند. در پروژه هایی که فشار و دما زیاد است بهتر است از لوله 80 استفاده شود. لوله درجه 80 برای پروژه های فضای باز استفاده می شود.

ببینید: قیمت لوله مانیسمان

من لوله مبل

مبلمان لوله

مبلمان لوله ای

لوله کاناپه که لوله نفت نیز نامیده می شود. این لوله یکی از پرکاربردترین لوله های فولادی است که وزن آن سبک است. علت نامگذاری این نوع لوله به لوله مبلمان این است که می تواند بارهای سنگینی را که در ساخت مبلمان و لوازم خانگی استفاده می شود تحمل کند.

این نوع لوله ها خواص زیادی دارند که مهمترین آنها مقاومت کششی است. علاوه بر این، انعطاف پذیری بالا، قابلیت جوشکاری، سطح براق و شفاف و همچنین مقاومت در برابر خوردگی و مقاومت در مناطق مرطوب از دیگر ویژگی های لوله مبل می باشد.

کارخانه های زیادی در زمینه تولید لوله های مبلمان فعالیت دارند. یکی از این کارخانه ها مجتمع خاور صنعت هما است که در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم کرد. لوله های فولادی بسته به خواص و کاربردهای متفاوت در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. دانستن کاربردها، ویژگی‌ها و مزایای هر یک از این لوله‌ها به افراد فعال در تجارت سخت‌افزار کمک می‌کند تا لوله‌ها را بهتر درک کنند و با اطمینان آنها را خریداری کنند.

لوله گاز فولادی نوعی لوله فولادی است که برای انتقال و جابجایی گازها استفاده می شود. از ورق های گالوانیزه در ساخت لوله های گاز استفاده می شود. زیرا مقاومت لوله را در برابر خوردگی و رطوبت افزایش می دهند.

لوله های گاز فولادی در سه ماده مس، برنج و پلی اتیلن تولید می شوند. به همین دلیل معمولا در پروژه های بزرگ گاز از لوله های گاز فولادی به وفور استفاده می شود. این لوله ها به دو دسته لوله گاز روکار و توکار تقسیم می شوند.

خطوط لوله گاز برای اجرا و ساخت انشعابات در داخل ساختمان یا خط لوله درون شهری استفاده می شود. لوله گاز سربار ارزان تر از لوله گاز داخلی است.

در این میان لوله های گاز توکار استحکام و مقاومت بالایی در برابر خوردگی و یا حتی سایش دارند. برای انتقال گاز از شهری به شهر دیگر از لوله گاز داخلی استفاده می شود.

قیمت لوله های گاز اکسپوز و لوله های گاز توکار با توجه به کاربری و مشخصات آنها متفاوت است. برای دسترسی به قیمت به روز این محصولات می توانید روی لینک زیر کلیک کنید: “قیمت لوله گاز اکسپوز” “قیمت لوله گاز توکار”

 

لوله دیواری چاه یکی از انواع لوله های فلزی است که در دیواره چاه قرار می گیرد. این لوله برای مصارف و مزایای زیادی در چاه نصب می شود. با قرار دادن این لوله در دیواره چاه، پمپاژ آب یا استخراج منابع زیرزمینی مانند نفت و گاز بسیار آسان می شود.

لوله های دیواری چاه کاربردها و فواید زیادی دارند. مهمترین کاربرد این لوله جلوگیری از آسیب رسیدن به چاه می باشد. این نوع لوله ها در برابر رطوبت و زنگ زدگی مقاومت بالایی دارند.

عمر نسبتاً طولانی، وزن مناسب، قیمت مناسب و مقاومت در برابر سایش از مهم ترین ویژگی های لوله جداره چاه می باشد.

ببینید: قیمت لوله دیوار چاه

لوله اسپیرال نوعی لوله فولادی است که با استانداردهای خاصی برای تامین آب و گاز تولید می شود. فضای داخلی لوله مارپیچ صاف و یکنواخت است که باعث کاهش تلفات اصطکاک می شود.

این شیلنگ در اندازه های رول از 5 تا 120 اینچ موجود است. مهمترین مزایای لوله های مارپیچ به شرح زیر است:

سطح صاف و یکدست

خواص مکانیکی بالا

در صورت نیاز به خم شدن در حین نصب نسبت به سایر لوله ها مناسب تر است

از نظر اقتصادی فعال بودن

استحکام در برابر شکستگی و ترک خوردگی

انعطاف پذیری بالا

قیمت لوله مارپیچ را ببینید.

لوله اسکله

داربست لوله

لوله داربست

لوله داربست یک لوله فلزی است که تفاوت زیادی با سایر لوله های فولادی دارد. این لوله عمدتاً به عنوان پشتیبان سازه و ساختمان استفاده می شود.

داربست معمولاً یک سازه فلزی است که در حین ساخت و ساز برای دسترسی به قسمت های صعب العبور ساختمان استفاده می شود. دو نوع لوله داربستی سبک و سنگین وجود دارد که در محیط های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

لوله داربست دارای قطر بیرونی 48.3 میلی متر و ضخامت دیواره 3.2 میلی متر و طول 6 متر است. هدف از داربست و کاربرد آن فراهم کردن بستر مناسب برای انجام کارهای ساختمانی است.

ببینید: قیمت لوله داربست

خط لوله تجاری

نمایه شرکت

لوله صنعتی

لوله صنعتی یک لوله کربن استیل است که کاربردهای صنعتی و ساختمانی زیادی دارد. از این نوع لوله ها اغلب در کارخانه ها، صنایع پتروشیمی، انتقال سیالات، پل های فولادی و همچنین انتقال نفت و گاز استفاده می شود.

این نوع لوله ها تنوع زیادی دارند و به همین دلیل کاربردهای متفاوتی دارند. جوشکاری عالی، ضخامت بالا، قیمت مناسب و روان بودن این محصول، آن را به محصولی پرکاربرد تبدیل کرده است.

این نوع لوله ها با صفحات فولادی جوش داده می شوند. ضخامت لوله صنعتی نسبت به سایر لوله ها زیاد است و برای انتقال نفت و گاز در فواصل طولانی استفاده می شود.

ببینید: قیمت خطوط لوله صنعتی

آخرین کلمه

در این مقاله به مقایسه انواع لوله های فولادی پرداخته ایم. همانطور که قبلا ذکر شد، این لوله های فولادی دارای تفاوت های اساسی و زمینه های کاربردی متفاوتی هستند.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *