دسته‌بندی نشده

میراگر چیست مزایا و معایب

میراگر چیست مزایا و معایب

یکی از روش های مقاوم سازی ساختمان ها استفاده ازمیراگر است.میراگرها را می توان به عنوان سیستم های لرزه ای در ساختمان ها و سازه های مختلف استفاده کرد، زیرا استفاده ازمیراگرها می تواند آسیب های سازه ای و غیر سازه ای را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. در واقعمیراگرها از انتقال مستقیم نیروهای وارد شده توسط زلزله به پی ساختمان ها و سازه ها جلوگیری کرده و مقاومت سازه ها را در برابر زلزله های شدید افزایش می دهند. در نتیجه می توان گفت کهمیراگر می تواند احتمال ریزش سازه را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. رایج ترین نوع تبدیل چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواعمیراگر با پیشرفت مقاله آهن نام همراه باشید.

لیست اشیاء پنهان

1 مقدمه ای بر  میراگر

2 نوعمیراگر

3 مزیت استفاده ازمیراگر در ساختمان ها

4 عیب استفاده از کرکره در ساختمان

معرفی کمک فنر

همانطور که گفته شد،میراگرها به عنوان سیستم لرزه ای در انواع مختلف ساختمان ها و سازه ها عمل می کنند. با استفاده ازمیراگرها می توان تلفات سازه ای و غیر سازه ای را به میزان قابل توجهی کاهش داد. ذکر این نکته ضروری است که استفاده ازمیراگرها در امتداد عناصر باربر جانبی ساختمان و اتصالات سازه ای می تواند میرایی سازه را بیش از 50 درصد افزایش دهد.

به طور کلی می توان گفت کهمیراگر از انتقال مستقیم نیروی لرزه ای از پی به سازه جلوگیری می کند. عملکرد ضربه گیر به این صورت است که سیستم های جاذب که به آنها جذب کننده انرژی نیز می گویند، انرژی حاصل از حرکات شدید زمین را جذب می کند و این عمل باعث می شود سازه در برابر زلزله مقاوم تر شود. یکی از بارزترین ویژگی های انواع ضربه گیرها انعطاف پذیری بالای آنهاست.

توجه: برای افزایش اطلاعات شما کاربر گرامی در زمینه مقاوم سازی ساختمان ها در برابر زلزله، آسیاب آهن مقاله ای را آماده کرده است که با کلیک بر روی لینک زیر می توانید به سرعت به آن دسترسی داشته باشید.

فولاد ملت ها

درخواست کارشناس آسیاب آهن: تحلیل مقاله راه های مقاوم سازی ساختمان در برابر زلزله

بازسازی ساختمان ها

انواعمیراگر

دمپرها انواع مختلفی دارند به شرح زیر:

اصطکاک

ارمیا

مایع تنظیم شده

ویسکوالاستیک

ویسکوز

جریان فلزی

انواع داروها

دومی آرام بخش بود

دمپر اصطکاک

دمپر اصطکاکی در واقع باعث ایجاد لغزش و اصطکاک بین دو جسم فلزی می شود. این عمل مقدار قابل توجهی از انرژی ورودی را مصرف می کند. در دهه های اخیر انواع مختلفی ازمیراگرهای اصطکاکی سازه ها را تولید کرده اند که به شرح زیر است:

دمپر اصطکاکی دوار

دمپر کوپلینگ اصطکاکی

اصطکاک I-میراگر ye-milk

جرم جذب کننده

یکمیراگر جرمی از یک جرم متمرکز استفاده می کند که با استفاده از فنر به قسمت بالایی سازه متصل می شود. در نتیجه این روش باعث ایجاد میرایی در سازه و کاهش خواص دینامیکی آن می شود.

تنظیم کننده مایعات

در سازه های بلند ازمیراگرهای سیال قابل تنظیم استفاده می شود. و عملکرد اینمیراگر مشابهمیراگر جرمی است. ارتعاشات در مخازن مایع کم عمق نصب شده در بالای سازه ایجاد می شود. که باعث حرکت مایع داخل مخزن بعد از این مرحله می شود انرژی ارتعاشی وارد شده به سازه مستهلک می شود.

از جمله عواملی که بر رفتار سطح ایستاب ثابت تأثیر می گذارد می توان به موارد زیر اشاره کرد.

نسبت جرم مایع به جرم ساختار

اندازه و شکل مخزن

ناهمواری دیواره مخزن

عمق مایع و ویسکوزیته

دمپر ویسکوالاستیک

اینمیراگرها بین صفحات فلزی ساخته می شوند و از مواد ویسکوالاستیک استفاده می کنند. لایه ای از مواد ویسکوالاستیک با حرکت صفحه فلزی از طریق برش، شکل برش را تغییر می دهد. انحرافمیراگرهای ویسکوالاستیک به تنش برشی، فرکانس بار و دمای محیط بستگی دارد.میراگرهای ویسکوالاستیک اغلب برای مهاربندی مورب ساختمان ها استفاده می شود.

دمپر یا ویسکوز

هدف این دستگاه قرار دادن پیستون در جعبه ای است که با چیزی شبیه روغن یا سیلیکون پر شده است و آن را به داخل منتقل می کند. در انتهای پیستون یک سری دهانه های کوچک وجود دارد و با حرکت پیستون به داخل سیلندر، از طریق این دهانه ها، آب داخل پیستون به طرف دیگر پیستون منتقل می شود.

دمپر جریان فلزی

این نوعمیراگرها دارای تکنولوژی ساده و هزینه کم هستند. معمولاً اتلاف انرژی در جریانمیراگرهای فلزی از ظرفیت جذب انرژی خودمیراگرها تشکیل می شود.

مزایای استفاده از موانع رطوبتی در ساختمان ها

استفاده ازمیراگر در ساختمان ها دارای مزایای زیر است:

استفاده ازمیراگرها به طور موثر انرژی را جذب می کند و خطر سازه را کاهش می دهد.

پس از نصب،میراگرها نیازی به نگهداری و سرویس ندارند.

قابلیت نصب آسان و سریعمیراگر

کمک فنرها انواع مختلفی دارند و کاربرد بسیار زیادی دارند.

محفظه ها سبک و جمع و جور هستند و می توانند با شرایط خاص هر پروژه سازگار شوند.

پس از زلزله می توان آن را در محل تعویض یا تنظیم کرد.

هنگامی که زلزله رخ می دهد، می توان تغییراتی در خواص سازه ایجاد کرد و بر این اساس نیروی میرایی را تغییر داد.

مزایایمیراگر در ساخت و ساز

مزایای کمک فنر در صنعت ساختمان

مزایای استفاده ازمیراگر در ساختمان

علاوه بر مزایای استفاده ازمیراگرهای ذکر شده در بالا، معایبی نیز دارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

استفاده از صدا خفه کن در سازه های کم و متوسط ​​به بالا محدود است.

اگرچه در صورت تولید انبوه از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست، اما استفاده ازمیراگرها گران است.

گلو

در این قسمت سعی شده است اطلاعات کاملی در مورد نوعمیراگر ارائه شود. به طور خلاصه می توان گفت که یکمیراگر دارای سیستم لرزش در قسمت های مختلف است. استفاده از بست ها و مصالح متصل به کناره های ساختمان و سازه های اتصال می تواند ایمنی سازه را تا بیش از 50 درصد افزایش دهد. در این مقاله با انواع محافظ ها، نحوه استفاده از آنها، مزایا و معایب آنها آشنا شدیم.

امیدواریم با خواندن این مقاله با این سیستم آشنا شده باشید. اگر دوست دارید نظر خود را در این فضا با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول در مورد مزایا و معایب انواع کمک فنر

میراگر چیست؟

دمپر یک سیستم لرزه ای از سازه های مختلف است. استفاده ازمیراگرها همراه با عناصر جانبی ساختمان می تواند میرایی ساختمان را تا بیش از 50% افزایش دهد.

رایج ترین انواع کمک فنر چیست؟

1. اصطکاک 2. جرم 3. سیال تنظیم شده 4. ویسکوالاستیسیته 5. ویسکوزیته 6. جریان فلز

معایب استفاده ازمیراگر چیست؟

1. استفاده از ضربه گیر در سازه های کوتاه و متوسط ​​محدودیت هایی دارد. 2. استفاده از کمک فنرها گران است.

تجهیزات و محصولات خدماتی

دمپر چیست + مزایا و معایب

دمپر چیست؟

استفاده ازمیراگر یکی از روش های مقاوم سازی ساختمان ها می باشد. در ساختمان ها و سازه های مختلف می توان ازمیراگرها به عنوان یک سیستم ضد لرزه استفاده کرد، زیرا استفاده ازمیراگرها می تواند آسیب های سازه ای و غیر سازه ای را تا حد زیادی کاهش دهد. در واقعمیراگر از انتقال مستقیم انرژی لرزه ای به پی ساختمان و سازه جلوگیری کرده و مقاومت ساختمان را در برابر زلزله های شدید افزایش می دهد. در نتیجه می توان گفت کهمیراگرها می توانند احتمال ریزش ساختمان ها را تا حد زیادی کاهش دهند.

رایج ترین انواع مایعات چیست و مزایا و معایب استفاده از آنها چیست؟ برای اطلاعات بیشتر در مورد انواعمیراگر به مقاله آهن نمل ادامه دهید.

لیست محتوای پنهان

1 مقدمه بی صدا

2 نوع میراگر

سه مزیت استفاده ازمیراگر در ساختمان ها

4 عیب استفاده ازمیراگر در ساخت و ساز

نصبمیراگر

همانطور که گفته شد کمک فنرها به عنوان سیستم لرزه ای در بسیاری از انواع ساختمان ها و سازه ها عمل می کنند. با استفاده از ضربه گیرها می توان آسیب های سازه ای و غیر سازه ای را به میزان قابل توجهی کاهش داد. لازم به ذکر است که استفاده از ضربه گیرها علاوه بر المان های باربر جانبی ساختمان و اتصالات سازه ای می تواند میرایی سازه را تا بیش از 50 درصد افزایش دهد.

به طور کلی می توان گفت کهمیراگر از انتقال مستقیم نیروی زلزله از پی به سازه جلوگیری می کند. عملکردمیراگر به این صورت است که سیستم های جاذب که به جاذب انرژی نیز معروف هستند، انرژی حاصل از حرکات قدرتمند زمین را جذب می کنند و این عمل باعث ایجاد مقاومت سازه در برابر زلزله می شود. یکی از بارزترین خصوصیات انواعمیراگرها انعطاف پذیری بالای آنهاست.

توجه:آهن آسیاب به منظور افزایش دانش شما در مورد روش های مقاوم سازی ساختمان ها در برابر زلزله مقاله ای را آماده کرده است که با مراجعه به لینک زیر می توانید به سرعت به آن دسترسی داشته باشید.

صدای ملت

کارشناس کاربردی آهن میلز: کتاب درسی تکنیک های مقاوم سازی در برابر زلزله

ساخت ساختمان های مدرن

انواعمیراگر

صداگیرها از انواع زیر هستند:

اصطکاک

جرمی

مایع تنظیم شده

ویسکوالاستیک

ویسکوز

جریان فلزی

نوع آرامبخش

نوع آرام بخش

دمپر اصطکاکی

دمپرهای اصطکاکی در واقع باعث لغزش و اصطکاک بین دو جسم فلزی می شوند. این تابع مقدار قابل توجهی از توان ورودی را مصرف می کند. در دهه های اخیرمیراگرهای اصطکاکی مختلفی برای سازه ها ساخته شده است که به شرح زیر است:

دمپر اصطکاکی دوار

جفت کمک فنر اصطکاکی

دمپر اصطکاکی پال

جرم را جذب کند

در میرایی انبوه با استفاده از جرم ذخیره شده، استفاده از فنر با فنر. در نتیجه این روش باعث ایجاد رطوبت در سازه و کاهش خواص دینامیکی آن می شود.

رطوبت مایع تنظیم شده

میراگر چیست مزایا و معایب

میراگر چیست مزایا و معایب

دمپرهای مایع سفارشی در سازه های بلند استفاده می شود و عملکرد اینمیراگر مشابه میراگرهای جامد است. در مخازن مایع کم عمقی که در بالای سازه قرار می گیرند، نوساناتی ایجاد می شود که باعث حرکت مایع در مخازن می شود. پس از این فرآیند، انرژی ارتعاشی وارد شده به سازه مستهلک می شود.

از جمله عوامل موثر بر رفتار صدا خفه کن مایع تنظیم شده می توان به موارد زیر اشاره کرد:

رابطه بین مایع و ترکیب

اندازه و شکل مخزن

ضخامت دیواره مخزن

عمق و ویسکوزیته سیال

مبدل ویسکوالاستیک

اینمیراگرها بین صفحات فلزی و با استفاده از لایه ای از مواد ویسکوالاستیک ساخته می شوند. لایه ای از مواد ویسکوالاستیک الگوهای برشی را تغییر می دهد و باعث جابجایی برشی صفحات فلزی می شود. رفتار چرخه ایمیراگرهای ویسکوالاستیک به تنش برشی تولید شده، فرکانس بارگذاری و دمای محیط بستگی دارد.میراگرهای ویسکوالاستیک معمولاً در تکیه گاه های مورب سازه های ساختمانی استفاده می شوند.

بدون ویسکوز

عملکرد اینمیراگر به این صورت است که یک پیستون در داخل سیلندر پر از موادی مانند روغن یا سیلیکون قرار می گیرد و درون آن حرکت می کند. انتهای پیستون دارای یک سری سوراخ های کوچک است و با حرکت پیستون به داخل سیلندر، از طریق این سوراخ ها، مایع داخل سیلندر به طرف دیگر پیستون منتقل می شود.

دمپر جریان فلزی

این نوع کمک فنر دارای تکنولوژی نسبتا ساده و همچنین هزینه پایینی نیز می باشد. به طور معمول، اتلاف انرژی درمیراگرهای فلزی جاری با استفاده از ظرفیت جذب انرژی خود موادمیراگر حاصل می شود.

مزایای استفاده ازمیراگر در ساختمان ها

مزایای استفاده ازمیراگر در ساختمان ها به شرح زیر است:

استفاده ازمیراگرها به طور موثر انرژی را جذب کرده و خطرات ساختاری را کاهش می دهد.

پس از نصب صدا خفه کن ها نیازی به سرویس و نگهداری ندارند.

قابلیت نصب کمک فنر به سادگی و سریع

ضربه گیرها انواع مختلفی دارند و پرکاربرد هستند.

کمک فنرها وزن کم و حجم کمی دارند و با شرایط خاص هر پروژه قابل تطبیق هستند.

پس از وقوع زلزله امکان تعمیر یا تعویض فوری وجود دارد.

هنگامی که زلزله رخ می دهد، ویژگی های ذاتی سازه را می توان تغییر داد و ظرفیتمیراگرها را متناسب با آن تغییر داد.

مزایایمیراگر در ساخت و ساز

معایب استفاده ازمیراگر در ساختمان

علاوه بر مزایای استفاده از کرکره ای که در بالا ذکر شد، دارای معایبی نیز می باشد که شامل موارد زیر است:

استفاده ازمیراگر در سازه های کوتاه و متوسط ​​محدود است.

استفاده از صدا خفه کن گران است، اگرچه در صورت تولید انبوه ممکن است از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نباشد.

نتیجه

در این مقاله سعی شده است اطلاعات دقیقی در مورد چیستی رایانش ابری ارائه شود. به طور خلاصه می توان گفت که ابر در واقع یک سامانه لرزه خیز در ساختارهای مختلف است. استفاده ازمیراگرها با عناصر باربر جانبی ساختمان و اتصالات سازه ای می تواند میرایی سازه را بیش از 50 درصد افزایش دهد. در ادامه مقاله با انواعمیراگر، کاربرد، مزایا و معایب آن آشنا شدیم.

امیدواریم مطالعه این مقاله شما را با این سیستم آشنا کرده باشد. اگر علاقه مند هستید، لطفا نظرات خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول در مورد مزایا و معایب انواع کمک فنر

رطوبت چیست؟

کمک فنر یک سیستم لرزه ای از سازه های مختلف است. استفاده ازمیراگرها به همراه عناصر نگهدارنده جانبی ساختمان و اتصالات سازه ای می تواند میرایی سازه را تا بیش از 50 درصد افزایش دهد.

انواع رایجمیراگر چیست؟

1. اصطکاک 2. جرم 3. سیال پیچیده 4. ویسکوالاستیک 5. ویسکوزیته 6. جریان فلزی

معایب استفاده از کمک فنر چیست؟

1. استفاده از ضربه گیر در سازه های کوتاه و متوسط ​​دارای محدودیت هایی است. 2. استفاده از کمک فنر گران است.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *