دسته‌بندی نشده

میلگرد رکابی، انواع و کاربردهای آن‌

نقش میلگرد در ساخت سازه های بتنی بسیار مهم و کاربردی است. میلگرد باعث افزایش ارتجاعی و مقاومت سازه در برابر انواع زلزله، سیل و ضربه های شدید می شود. میلگرد تثبیت شده نوعی میلگرد شبیه U لاتین و دارای لبه های خمیده 180 درجه، به صورت قلاب است.

از آنجایی که لبه های این نوع سفت کننده مانند آستین های رکابی است به آن رکاب بند می گویند. در این مقاله به موضوع آرماتور رکاب، انواع آرماتور رکاب و استفاده از آرماتور رکاب پرداخته شده است. توصیه می کنیم برای دریافت اطلاعات کامل در مورد رکاب تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

اختلاط چیست؟

تقویت کننده در واقع نوعی آرماتور U شکل است که در طول فرآیند خمش در هر دو انتها خم ایجاد می کند. این میلگرد برای ایجاد و رفع فاصله بین دو شبکه تقویت کننده استفاده می شود. استفاده از میلگرد به طور مستقیم در ساخت عناصر سازه ای استفاده نمی شود و عمدتاً برای تقویت سازه های بتنی استفاده می شود.

گاهی اوقات می توان با تغییر شکل میلگرد U شکل در اشکال مختلف استفاده کرد. زمانی که طول پایه های میلگرد U به اندازه لازم نباشد، نمی توان از طول گیره مستقیما استفاده کرد، در این حالت دو سر میلگرد با زاویه 180 درجه به شکل قلاب خم می شود تا رکاب ایجاد شود. .

فرآیند خمش چیست؟

زیرا میلگرد یکی از پرمصرف ترین مصالح ساختمانی است. بنابراین تغییر فرم برای استفاده واقعی ضروری است. فرآیند خم شدن با زوایای مختلف این بر روی یک میله فولادی ساده ساخته شده است. و میلگرد شکل خود را به نام خمش تغییر می دهد.

از آنجایی که میلگردهای تقویت کننده به طور گسترده در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند، نیاز به خم شدن دارند، بنابراین ایجاد یک خم می تواند شکل های مختلفی به آنها بدهد.

در این فعالیت میلگردها را می توان به اشکال مختلف دفن کرد. در نتیجه می توان انواع میلگرد تولید کرد.

انواع رکاب

گاهی لازم است شکل پشت خود را تغییر دهید و آن را به اشکال مختلف برای استفاده در عناصر ساختاری تبدیل کنید. هر کدام از آنها نوع خود را ایجاد می کند. انواع مختلفی از لنگرها را می توان برای تقویت پایه ها، سقف ها، تیرها و ستون ها استفاده کرد. به همین دلیل است که باید در مورد گونه خود اطلاعات بیشتری کسب کنید.

به طور کلی استفاده از رکاب با اشکال مختلف در المان های بتن آرمه ضروری است. برخی از انواع میلگرد به دلیل خمش و تغییرات ظاهری عبارتند از:

دنده بافی

میلگرد یا نی یکی از انواع میلگردهای U شکل است که در آرماتورهای بتن استفاده می شود یا در بال پایینی تیرهای فولادی قرار می گیرد. این تقویت کننده شبیه نیشکر است. یکی از ویژگی های این میلگرد قابلیت استفاده بر روی هر نوع تیرآهنی است. استفاده از میلگرد ودکا در مصالح سقف باعث استحکام بخشیدن به سقف و محافظت از آن در برابر ترک خوردگی می شود. این میلگرد از ریزش و بالا آمدن بیشتر سقف جلوگیری می کند و دامنه ارتعاشات را نیز کاهش می دهد.

میلگرد بد جای

نوع دیگری از نوار همزن، نوار لحظه ای منفی است. این میلگرد شبیه گردن اردک است. علت نامگذاری این میلگرد تحمل میلگرد منفی است که میلگرد تراکمی به کار رفته در خود سازه نمی تواند آن را تحمل کند. میلگردهای خمشی منفی را می توان روی هر تیری اعمال کرد و در زوایای قائم خم شد.

کاموت میلگرد

زمانی که از آرماتور U در جهت عمود بر آرماتور طولی استفاده شود، به آن چموت می گویند. پرکاربردترین گیره ها سایز 8 و 10 می باشد که در واقع نقش گیره محافظت از المان های بلند و عمودی اطراف آن می باشد. می توان گفت که سکوت باعث افزایش مقاومت سازه در برابر نیروهای برشی و پیچشی می شود.

میلگرد خرک

میلگرد طاق میلگردی به شکل U است که گوشه های خمیده آن در مقابل یکدیگر قرار دارند. میلگرد طاقدار هیچ نقشی در پی های بتنی ندارد و برای تثبیت و استحکام بخشی تار بالایی فونداسیون استفاده می شود. روش اجرای این میلگرد به این صورت است که پس از اجرای توری زیرین، میلگرد طاقی اعمال می شود تا بین دو مشبک فاصله ایجاد شود.

میلگرد خرک یک میلگرد U شکل است که دو طرف آن در زوایای مختلف خم شده است و در بتن ریزی کاربرد دارد.

میلگرد

نوع دیگری از آرماتورهای رکابی، آرماتور پین است که بر اساس میزان خمشی که در دو سر آرماتور ایجاد می شود، انواع مختلفی دارد. انواع میلگردهای تقویت کننده در زیر توضیح داده شده است.

در واقع میلگرد پین از دو انتهای خمیده با زوایای مختلف تشکیل شده است. به عبارت دیگر خاموت پینجقی نوعی رکاب با ابعاد ظریف و باریک است. دو طرف این میلگرد خمیده و حالت سنجاق دارد. بهترین میلگرد برای ساخت پین چموت میلگرد آجدار است. مهندسان سازه ابعاد میلگرد را بر اساس نقشه های ساختمانی تعیین می کنند.

پین میلگرد جو عملکرد

اجرای آرماتورها در سازه در دو مرحله انجام می شود که در مرحله اول میزان آرماتورهای مورد استفاده تعیین می شود. تعداد پیک ها بر اساس محاسبات مهندس عمران با توجه به تعداد نوارهای طولی مجاور تعیین می شود.

کاربرد آرماتور در سازه شامل دو مرحله است: اندازه گیری میزان آرماتور و استفاده از انواع آرماتورها.

مرحله دوم استفاده از انواع رکاب است. در این مرحله میلگرد و خمیدگی 90 درجه در جای مناسب قرار گرفته و با فاصله معمولی روی هم قرار می گیرند. در نهایت، پین ها در امتداد یک منحنی یک طرفه قرار می گیرند.

نوار پین چگونه کار می کند

برای ساخت اتصالات پین از یراق آلات A2 سایز 8-10 استفاده می شود این آرمیچر به صورت میله ای است که در دو انتها در زوایای مختلف خم شده است

نوع میلگرد

با تغییر زاویه میلگرد پین می توان سه نوع میلگرد پین ایجاد کرد:

● خم استاندارد: اگر زاویه خمش دو سر پروانه عمودی باشد و قطر میله تقویت کننده حدود 12 برابر باشد، به آن آرماتور خمیده می گویند.

● خم نیمه استاندارد: در این نوع توسعه، درجه خمش از دو طرف برابر نیست، به طوری که زاویه خمش در یک طرف 90 درجه و از طرف دیگر 135 درجه است.

● خمش دو طرفه: زاویه خمش این نوع آرماتورها از دو طرف برابر است. به گونه ای که زاویه خمش در دو انتها 135 درجه بوده و در جهت مخالف باشند.

ویژگی ها و مزایای رکاب

انواع مختلف رکاب بر اساس شکل های مختلف دارای ویژگی ها و مزایای متفاوتی هستند. از خواص رکاب می توان به موارد زیر اشاره کرد.

● برای جلوگیری از میله های بلند و عمودی در محل مناسب

● سبکی و فشردگی این نوع آرمیچر.

● کاربرد میلگرد رکابی در انواع مصالح و سازه های فلزی

● پیاده سازی ساده و سریع

● قابل تولید در وزن های مختلف

● امکان اتصال آسان با قلاب در نوار رکاب

اپلیکیشن نوار موبایل

رکاب ها به طور منظم برای پشتیبانی از آرماتورهای طولی یا عمودی استفاده می شوند. یکی از مهمترین کاربردهای نوار نوار استفاده از آن بر روی دیوار است. آرماتورهای عمودی و طولی به کار رفته در دیوار توسط رکاب و پین به هم متصل می شوند. در واقع، استفاده اولیه از آرماتور نواری، ایجاد فاصله استاندارد بین دو شبکه آرماتور عمودی در دیوارها است.

کاربرد دیگر آرماتور تسمه زمانی است که ستون بر روی ستون یا فونداسیون سقف قرار نمی گیرد. در این حالت از دو آرماتور U شکل در مقابل یکدیگر استفاده می شود.

یکی از مهمترین کاربردهای رکاب در سقف و دیوار، استفاده از آنها در فرم دهی دیوارها به عنوان تکیه گاه است. به این ترتیب که در هنگام ریختن بتن سقف از میلگردهای U شکل استفاده می شود به طوری که پس از برداشتن بتن از سقف، از میلگردها برای جلوگیری از قالب گیری دیوارها استفاده می شود.

به طور مشابه، از مقطع برای افزایش مقاومت برشی دیوارهای برشی و پین های لنگر استفاده می شود. این قلاب ها با سیم به هم وصل می شوند. از میله های ضربدری نیز برای نگه داشتن پاهای بلند کننده استفاده می شود.

استفاده از انواع گیره های تقویتی.

یکی از بهترین انواع پایه های ورزشی میلگرد می باشد. از این میلگرد برای افزایش مقاومت و استحکام و انعطاف پذیری سازه استفاده می شود. پایه میخ ارتفاع نرده را محدود می کند و از بتن در برابر زلزله، فشار و سایر خطرات محافظت می کند.

یکی از انواع استفاده از میلگرد رکاب ایجاد استحکام بیشتر و مقاومت بهتر در برابر سازه است.

انواع مختلفی از میله های رکاب برای تقویت کاموت ها در برابر نیروهای برشی و ایجاد تماس کامل بین تاسیسات و کاموت ها استفاده می شود. برخی از انواع رکاب برای افزایش مقاومت کششی و فشاری بتن استفاده می شود. در برخی موارد از میلگردها برای جلوگیری از کمانش آرماتورهای طولی در اثر نیروهای برشی استفاده می شود. همچنین از این یراق آلات برای جلوگیری از پیشرفت ترک دیوار یا سقف استفاده می شود.

قوانین ملت سازی در مورد خشونت

همانطور که می دانید قوانین و استانداردهای بین المللی متعددی برای انواع مصالح ساختمانی در مقررات ملی ساختمان وجود دارد. این اصول همچنین در مورد استفاده از کالیبرها به شرح زیر اعمال می شود.

● اگر طول میلگردهای تقویت کننده عمودی 15 سانتی متر باشد، یعنی تعداد میلگردهای تقویت کننده عمودی در فاصله بین هر بادامک یا پین سه یا بیشتر باشد، میلگردهای تقویت کننده باید با رکاب یا میلگردهای تقویت کننده محدود شوند. نوار پین

● اگر رکاب یا میله پین ​​دارای خمش 135 درجه باشد و قطر آن 6 برابر قطر میله باشد، خم عمودی باید 8 برابر قطر میله باشد.

● آرماتور ستون باید با آرماتور رکاب یا پین مطابقت داشته باشد. خم های عمودی نیز باید در جهت مخالف خم شوند. این بدان معناست که خم های 90 درجه کاملاً مخالف یکدیگر هستند.

● اگر تعداد ستون ها بیشتر از 12 باشد، دیگر نمی توانید از آرماتور پین یا رکاب استفاده کنید و باید از یک مدارشکن لوزی بسته برای محافظت از یک میلگرد از هر گوشه لوزی استفاده کنید.

● در ساختمان های 5 طبقه یا بیشتر باید رکاب های مختلفی روی تیرک ها نصب شود.

● وزن آرماتور بر اساس نوع، اندازه و تعداد ستون ها انتخاب می شود.

نتیجه

با پیشرفت علم مهندسی و گسترش سازه های بتنی در ساخت و ساز و معماری، نیاز به معرفی انواع آرماتورهای مورد استفاده در سازه ها نیز احساس می شود. بنابراین در این مقاله آرماتور نواری که نوعی آرماتور است که کاربرد فراوانی دارد. با توجه به اطلاعات فوق، میلگرد نواری را می توان از طریق فرآیند خمشی به انواع میلگرد نواری تبدیل کرد. این میلگردهای تقویت کننده شامل میلگردهای پین، میلگردهای لحظه ای منفی، میله های لب به لب، میلگردهای مسطح، انواع میلگردهای کاموت و میلگردهای قوس هستند. به طور کلی می توان گفت که استفاده از نوارها استحکام و مقاومت سازه را در برابر انواع عوامل طبیعی و غیر طبیعی افزایش می دهد. برای مشاهده قیمت یراق آلات در سایزها و برندهای مختلف لیست قیمت مربوطه را در صفحه مشاهده نمایید

انواع ترکیبات

نقش آرماتور در ساخت سازه های بتنی بسیار مهم و کاربردی است. آرماتور باعث افزایش استحکام سازه ها و مقاومت در برابر هرگونه زلزله، سیل و ضربه های شدید می شود. میلگرد تثبیت شده نوعی میلگرد شبیه U لاتین است که لبه های آن 180 درجه خم شده و حالت قلاب به آن می دهد.

از آنجایی که قسمت این نوع میلگرد مانند دسته است به آن میلگرد می گویند. در این مقاله به موضوع میلگرد، انواع میلگرد و موارد استفاده از آن پرداخته شده است. توصیه می شود برای کسب اطلاعات کامل در مورد این رویداد هیجان انگیز تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

استروپ  چیست؟

رکاب در واقع نوعی میلگرد U شکل است که از طریق فرآیند خمشی حلقه هایی را در دو انتها ایجاد می کند. این آرماتور برای ایجاد و تنظیم فاصله بین دو خط آرماتور استفاده می شود. استفاده از آرماتور پله ای به طور مستقیم در ساخت سازه های سازه ای استفاده نمی شود و اغلب برای تقویت سازه های بتنی استفاده می شود.

گاهی اوقات میلگردهای U را می توان با تغییر شکل به روش های مختلف استفاده کرد. طول قوس را نمی توان مستقیماً استفاده کرد مگر اینکه پایه های U-Arch دارای طول مورد نیاز باشند که در این صورت دو سر فیکسچر با زاویه 180 درجه به شکل قلاب خم می شوند. پشته ایجاد می کند.

فرآیند برش چیست؟

با توجه به اینکه میلگرد یکی از پرمصرف ترین مصالح ساختمانی است، تغییر شکل آن برای مصارف کاربردی ضروری است. فرآیند خمش در زوایای مختلف در میلگرد ساده انجام می شود و میلگرد تغییر شکل می دهد که خمش نامیده می شود.

از آنجایی که میلگردها در صنایع مختلف کاربرد فراوانی دارند، نیاز به خم شدن دارند، بنابراین با ایجاد خم می توان به آنها شکل های مختلفی داد.

در این روش میلگردها را می توان به اشکال مختلف خم کرد. در نتیجه می توان انواع میلگرد تولید کرد.

انواع رکاب

گاهی لازم است آرماتور میلگرد را برای استفاده در المان های سازه ای تغییر شکل داده و شکل های متفاوتی به آنها داد. هر کدام از این اشکال نوعی رکاب را تشکیل می دهند. می توان از انواع مختلف رکاب استفاده کرد. برای استحکام بخشیدن به پی، سقف، تیر و ستون، لازم است با انواع رکاب بیشتر آشنا شویم.

در المان های بتن آرمه معمولاً استفاده از رکاب با اشکال مختلف ضروری است. برخی از انواع اتصالات به دلیل خمش و تغییر شکل به شرح زیر است.

بنشین و آن را پس بگیر

میلگرد اتکا یا نی یکی از انواع میلگردهای U شکل است که در آرماتورهای بتن استفاده می شود و یا در بال پایینی تیرهای فولادی قرار می گیرد. ظاهر این میلگرد نی مانند است. یکی از ویژگی های این میلگرد قابلیت استفاده بر روی هر نوع تیرآهنی است. استفاده از میله آرماتور اتکا در سقف باعث استحکام سقف و محافظت از آن در برابر ترک خوردگی می شود. این میلگرد از ریزش و بالا آمدن بیشتر سقف جلوگیری می کند و دامنه ارتعاشات را نیز کاهش می دهد.

یک فرصت از دست رفته

نوع دیگری از میله های اتصال، میله لحظه ای منفی است. این میلگرد شبیه گردن اردک است. علت نامگذاری این میلگرد به دلیل ظرفیت باربری آرماتور منفی است که به خودی خود میلگردهای فشاری استفاده شده در سازه نمی توانند در برابر آن مقاومت کنند. میله‌های ممان‌های منفی را می‌توان روی هر پرتویی اعمال کرد و دارای انحنای در زوایای قائم بود.

میلگرد خاموت

زمانی که از آرماتور U در جهت عمود بر آرماتور طولی استفاده شود به آن هاموت می گویند. پرکاربردترین گیره ها سایز 8 و 10 می باشد که در واقع نقش گیره محافظت از المان های بلند و عمودی اطراف آن است. می توان گفت که سکوت باعث افزایش مقاومت سازه در برابر نیروهای برشی و پیچشی می شود.

میلگرد طاق

میلگرد رکابی

میلگرد رکابی

آرماتور طاق – آرماتور U شکل با زوایای خمشی مخالف. آرماتور گنبدی در پایه بتنی نقشی ندارد و برای تثبیت و تقویت شبکه فوقانی فونداسیون استفاده می شود. روش اجرای این آرماتور به این صورت است که پس از ساخته شدن توری زیرین، قوس را تقویت می کنند تا بین دو مشبک فاصله ایجاد شود.

میلگرد خرک یک میلگرد U شکل است که دو سر آن در زوایای مختلف خم شده و در بتن استفاده می شود.

میلگرد

نوع دیگر میلگرد رکابی میلگرد پین است که بسته به میزان خمشی که در دو سر میلگرد ایجاد می شود انواع مختلفی دارد. در زیر انواع میلگردها توضیح داده شده است.

در واقع آرمیچر پین از دو سر تشکیل شده است که در زوایای مختلف خم شده اند. به عبارت دیگر، هاموت پینجگی نوعی رکاب با ابعاد ظریف و باریک است. این آرمیچر از دو طرف خمیده بوده و حالت پین دارد. بهترین میلگرد برای ساخت چموت میلگرد آجدار است. مهندسان سازه ابعاد آرماتور را بر اساس نقشه ساختمانی تعیین می کنند.

اجرای پین میلگرد

استفاده از آرماتور در ساخت و ساز در دو مرحله انجام می شود، مرحله اول شامل تعیین میزان آرماتور مورد استفاده است. تعداد پین ها بر اساس محاسبات مهندس ساختمان بر اساس تعداد ستون های بلند نزدیک به هم تعیین می شود.

اجرای میلگردهای عقب در سازه ها شامل دو مرحله اندازه گیری تعداد میلگرد و استفاده از انواع میلگرد می باشد.

مرحله دوم استفاده از انواع میله است. در این مرحله میلگرد با زاویه 90 درجه قرار گرفته و در فاصله معمولی روی هم قرار می گیرد. در نهایت ناخن ها با یک نوار عمودی در یک طرف روی آن قرار می گیرند.

چگونه یک نوار سنجاق درست کنیم

برای تهیه آرماتور از پین های تقویتی نوع A2 سایز 8-10 استفاده می شود. این آرمیچر به شکل یک گیره است که در دو انتها در زوایای مختلف خم می شود.

قیمت بعد

تغییر زاویه میلگرد باعث ایجاد سه نوع پین میلگرد می شود که عبارتند از:

● خم استاندارد: اگر زاویه خم در دو سر میلگرد رکابی عمودی و قطر آن حدود دوازده برابر قطر میلگرد باشد به آن میلگرد خم استاندارد می گویند.

● ساخت نیمه استاندارد: در این نوع تراشه، درجه خمش در دو طرف برابر نیست، بنابراین زاویه خمش در یک طرف 90 درجه و از طرف دیگر 135 درجه است.

● خمش دو طرفه: زاویه خمش این نوع در هر دو جهت برابر است. زاویه خمش در هر دو انتها 135 درجه است و در جهت مخالف حرکت می کنند.

ویژگی ها و مزایای سدها

انواع مختلف رکاب بسته به شکل های مختلف خواص و مزایای متفاوتی دارند. از جمله ویژگی های رکاب می توان به موارد زیر اشاره کرد.

● توقف میله های بلند و عمودی در محل مناسب

● سبکی و فشردگی این نوع آرماتورها

● استفاده از آرماتور رکاب در انواع بتن و مصالح ساختمانی

● عملیات آسان و سریع

● تولید وزنه های مختلف امکان پذیر است

● فضا به راحتی با قلاب های موجود در پوست متصل می شود

برنامه نوار همزن

برای جلوگیری از برگشت طولی یا عمودی، میلگرد تسمه به طور مداوم استفاده می شود. یکی از مهمترین کاربردهای میلگردهای تسمه ای استفاده از آنها بر روی دیوارها می باشد. آرماتورهای عمودی و طولی مورد استفاده در دیوارها به وسیله تسمه و پین به هم متصل می شوند. در واقع کاربرد اصلی میلگرد استروپ ایجاد فاصله استاندارد بین دو شبکه عمودی است. تقویت در دیوارها

یکی دیگر از کاربردهای میلگرد همزن زمانی است که ستون به ستون یا فونداسیون سقف ثابت نشده باشد. در این موارد از دو بازوی U شکل روبروی هم استفاده می شود.

یکی از مهمترین زمینه های استفاده از رکاب در سقف و دیوار، استفاده از آنها در ریخته گری دیوارهای نگهدارنده است. به این ترتیب که در هنگام بتن ریزی سقف از فولاد U شکل استفاده می شود به طوری که پس از بتنی شدن سقف، از فولاد برای مهار ریخته گری دیوار استفاده می شود.

علاوه بر این از آرماتور برای افزایش مقاومت در برابر لغزش دیوارها همراه با قلاب ها استفاده می شود. این گل ها با سیم به آرمیچر متصل می شوند. از تکیه گاه ها نیز برای حمایت از پاهای بلند شده استفاده می شود.

استفاده از انواع آرماتور رکاب

یکی از موثرترین انواع چوب چای، تقویت سنجاق است. از این میلگرد برای افزایش مقاومت سازه در برابر نیروهای برشی و دورانی استفاده می شود. میله رولپلاک میلگردهای طولی آرماتور را نگه می دارد و از سازه بتنی در برابر زلزله، فشار و سایر بلایای طبیعی محافظت می کند.

یکی از راه های کشیدن میلگرد ایجاد استحکام بالا و مقاومت سازه ای خوب است.

برای مهار میلگردها در برابر نیروهای برشی و ایجاد ارتباط کامل بین میلگردها و تیرچه ها از انواع مختلفی از میلگردها استفاده می شود. برخی از انواع پیچ برای افزایش مقاومت کششی و فشاری بتن استفاده می شود. در برخی موارد از آرماتور برای جلوگیری از تسلیم شدن آرماتورهای طولی در اثر نیروهای برشی استفاده می شود. علاوه بر این، از این آرماتورها برای جلوگیری از پیشرفت ترک در دیوار یا سقف استفاده می شود.

مقررات ملی ساختمان در مورد درختچه ها

همانطور که می دانید مقررات ملی ساختمان شامل برخی قوانین و استانداردهای بین المللی برای هر مصالح ساختمانی می باشد. این اصول در مورد رکاب نیز صدق می کند.

● زمانی که اندازه فاصله بین میله های بلند 15 سانتی متر باشد یا به عبارتی تعداد میله های بلند در فاصله هر خموت یا پین میله بیش از 3 عدد باشد. میله ها باید با رکاب یا میله پین ​​بسته شوند. .

● اگر نوار یا میله پین ​​دارای خمش 135 درجه و قطر آن 6 برابر قطر میله باشد، قسمت دارای خم مستقیم باید 8 برابر قطر میله باشد.

● مهاربندهای ستونی باید در داخل براکت ها یا توپ بندها قرار بگیرند. شیب های عمودی نیز باید در جهت مخالف شیب داشته باشند. این بدان معنی است که خمیدگی های 90 درجه کاملاً مخالف هستند.

● اگر تعداد ستون ها از 12 بیشتر شود، دیگر نمی توانید از پین یا میلگرد استفاده کنید و باید از صدا خفه کن لوزی بسته برای محکم کردن یک میلگرد از هر گوشه لوزی استفاده کنید.

● برای ساختمان های بیش از پنج طبقه، تکیه گاه ها باید مجهز به انواع طوق باشند.

● وزن آرماتور بر اساس نوع، اندازه و تعداد ستون ها انتخاب می شود.

نتیجه

با پیشرفت علم مهندسی و توسعه بتن در ساختمان و ساخت و ساز، شناخت انواع فولادهای مورد استفاده در ساخت و ساز نیز حائز اهمیت است. از این رو در این زمینه میلگرد رکابی که نوعی کار متداول است معرفی شد. با توجه به مطالب فوق می توان میلگرد رکابی را با خمش به انواع میلگرد رکاب تبدیل کرد. این میله ها شامل پین، میله نگاتیو، میله چوبی، میله مستقیم، انواع میله خموت و میله طاق می باشد. به طور کلی می توان گفت که استفاده از مواد کامپوزیتی استحکام و مقاومت سیستم را در برابر انواع عناصر طبیعی و غیرطبیعی افزایش می دهد. برای مشاهده قیمت میلگرد در سایزها و انواع مختلف به لیست قیمت در سایت مراجعه نمایید.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *