دسته‌بندی نشده

میلگرد ساده A1 (داکتیل) هر آنچه که از میلگرد ساده نمی دانید؟

میلگرد ساده A1 یا میلگرد داکتیل یکی دیگر از انواع میلگرد است که در بسیاری از صنایع تولید می شود. میلگرد ساده سطحی صاف و بدون خط و خش دارد و به دلیل ضخامت کمتر نسبت به میلگرد آجدار می توان از آن برای جوشکاری و خمکاری استفاده کرد. از میلگرد ساده علاوه بر ساختمان سازی در صنایع مختلف نیز استفاده می شود. اگر می خواهید شکل میلگرد ساده و کاربرد آن را بدانید با آهن نمل همراه باشید.

1 از انواع آن ها گرفته تا کاربردهای مختلف آن ها در صنعت

2 میله مشترک A1 (رسانا) چیست؟

3 نوع میلگرد تقویتی با توجه به سطوح تولید

4 نوع میلگرد ساده

5 مشخصات میله تقویت کننده معمولی A1

6 چگونه یک وسیله ساده بسازیم؟

7 استفاده از آرماتورهای شکل پذیر چیست؟

8 عامل موثر بر قیمت مکمل های ساده

ویژگی های محصولات Iron Nations

1 نام محصول آرماتور انعطاف پذیر A1 (نشکن)

2 سایز از سایز 6 تا 400 میلی متر

3 شاخه و نیلوفر آبی

4 تجزیه و تحلیل A1

از انواع تجهیزات گرفته تا کاربردهای مختلف آن در صنعت

آرماتور توسط یک فرآیند نورد گرم تولید می شود و متعاقباً با عملیات حرارتی سطح سخت می شود. این پروفیل فولادی معمولا در طول های 6 متری تا 12 متری تولید و به فروش می رسد. با توجه به عملیات انجام شده بر روی سطح آرماتور می توان آن را به آرماتور ساده و آرماتور آجدار تقسیم کرد. همانطور که همه ما می دانیم، بتن یک ماده پر فشار است، اما عملا هیچ استحکام کششی ندارد. بنابراین برای جبران این عدم تعادل در رفتار دال بتنی، میلگردهای تقویت کننده برای حذف بارهای کششی به آن اضافه می شود. بنابراین آرماتورها به طور گسترده در صنعت ساختمان استفاده می شود. البته باید توجه داشت که انواع مختلفی از آرماتورها وجود دارد که بسته به استانداردهای ساخته شده دارای سطوح کیفی متفاوتی هستند. اما به طور کلی میلگردهای تقویت کننده بسته به نوع تولید به انواع زیر تقسیم می شوند:

یراق آلات اروپایی

میلگرد فولاد کربنی

میلگرد با روکش I-اپوکسی

اتصالات گالوانیزه

بازیابی پلیمر فایبرگلاس

میلگرد فولادی ضد زنگ

شناخت و شناخت انواع چرم برای افرادی که فعالانه در امر خرید و فروش چرم فعالیت می کنند ضروری و حائز اهمیت است و در صورت عدم درک می تواند باعث اتلاف وقت و هزینه شود. بنابراین توصیه می کنیم فصل بعد را مطالعه کنید.

آهن ملت ها

كاربرد كارشناسان آهن نمل: مطالعه انواع مواد ميلگرد و كاربرد آن

آرمیچر چیست؟

آرماتور معمولی A1 (کشش پذیر) چیست؟

میلگرد ذوبی مشابه میلگرد A1 است که به میلگرد نرم یا میلگرد ساده نیز معروف است. میله های سفالی هیچ محافظی ندارند و سطحی کاملا صاف دارند. همانطور که می دانید، آرمیچر جوش پذیری و انعطاف پذیری گسترده ای دارد. اما این فعالیت در نوع خود متفاوت است. آرماتور نرم در مقایسه با آرماتور آجدار از استحکام کمتری برخوردار است و طبق استانداردها آرماتور نرم F240 یا در رده مقاومتی 240 قرار می گیرد.

سطح آرماتورهای ساده صاف و گرد بوده و شیار ندارد و به راحتی می توانید آن را از آرماتور موجدار تشخیص دهید. در اندازه های مختلف از 6 میلی متر تا 400 میلی متر تولید و به بازار عرضه می شوند. لازم به ذکر است که میلگردهای تقویت کننده شکل پذیر برای مصارف خاص مانند رولپلاک در درزهای انبساط، برای اتصالات انقباضی در بزرگراه ها و باندها و برای ستون های مارپیچی استفاده می شود. این نوع میلگرد به راحتی بریده و خم می شود بدون اینکه آسیبی ببیند. با توجه به این ویژگی ها، آرماتور معمولی در بسیاری از موارد به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد.

میله تقویت کننده ساده A1 (انعطاف پذیر)

میخ معمولی A1 (نشکن).

انواع میلگردهای تقویت کننده طبق استانداردهای تولید

با توجه به استاندارد تولید، اتصالات به 4 نوع تقسیم می شوند.

میلگرد S240 (میلگرد ساده)

تقویت کننده S340 (نوار نوار مارپیچی)

میلگرد S400 (میلگرد آجدار جانکی)

آرمیچر S500 (آرمیچر ربراستای مرکب)

در تصاویر زیر علاوه بر تصویر، ویژگی های هر کدام نیز توضیح داده شده است. سری ها بر اساس استاندارد تولید به A1، A2، A3 و A4 تقسیم می شوند و A1 زرهی ساده است. بنابراین، اطلاعات زیر ممکن است در تعیین نوع محافظ مورد استفاده مفید باشد.

همه انواع اتصالات مطابق با استانداردهای ساخت هستند

انواع یراق آلات مطابق با استانداردهای تولید

علامت گذاری میلگرد

خواص میلگرد

اما اگر برای بررسی تفاوت میلگرد A3، A2، A1 و A4 به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، پیشنهاد می کنیم مقاله زیر را مطالعه کنید.

فلز ملل

توصیه کارشناسان Iron Nations: تفاوت بین مواد A3، A2، A1 و A4 را بیاموزید

انواع مختلف میلگردهای تقویت کننده

انواع ساده تقویت

اگر بخواهیم انواع میلگردهای تقویت کننده ساده را شرح دهیم، می توان آن ها را به صورت زیر فهرست کرد:

تقویت شاخه های انعطاف پذیر

میلگرد کلاف ساده

همانطور که مشاهده کردید میلگرد ساده در دو نوع رشته ای و کلاف دار با سایز 5.5 تا 20 میلی متر درست مانند میلگرد آجدار تولید می شود. زیرا میلگرد ساده به دلیل استفاده از آن نازکتر از میلگرد آجدار ساخته و عرضه می شود.

یک شبکه ساده با اندازه A1

مهم ترین مسئله در انتخاب محصول مناسب، در نظر گرفتن مشخصات فنی و ویژگی های هر زره است. آرماتور ساده یکی از مصالح مهم در ساخت و ساز است که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. زره ساده به دلیل ویژگی هایی مانند تغییر شکل نسبی پلاستیک تا 25٪، تنش شکست 360 کیلوگرم بر سانتی متر مربع و تنش تسلیم 240 کیلوگرم بر سانتی متر مربع، به زره ناخالص (زره نرم) نیز معروف است.

محدوده شکل پذیر (ساده) حاوی 24 درصد کربن و 60 درصد سیلیکون است. بنابراین استحکام آن کمتر از دنده ها بوده و جوش پذیری بالاتری دارد. برای انجام عملیات جوشکاری روی خطوط انعطاف پذیر باید شرایط دمایی بر اساس استاندارد ISIRI 3131 رعایت شود تا بهترین نتیجه حاصل شود. همچنین آرمیچرهای انعطاف پذیر با قطر 6 میلی متر تا 200 میلی متر ساخته می شود. در اینجا برخی از بهترین ویژگی های زره ​​انعطاف پذیر آورده شده است:

مشخصات میلگرد ساده

توضیح ساده میلگرد

شکل پذیری

میلگردهای معمولی به دلیل شکل پذیری بالایی که دارند به راحتی خم می شوند، بنابراین در صنعت کاربرد فراوانی دارند.

عیار میلگرد ملایم با توجه به نوع فولادی که برای ساخت آن استفاده می شود تعیین می شود. خواص میلگرد انعطاف پذیر را می توان از نظر استحکام و عملکرد آن مشاهده کرد. استحکام کششی حداکثر تنشی است که یک جسم می تواند قبل از شکستن تحمل کند. استحکام میلگرد را می توان با انجام عملیاتی مانند سرد کاری، عملیات حرارتی و همجوشی افزایش داد.

برای افزایش و کاهش استفاده از میلگرد ساده می توان میزان کربن مصرفی در آن را در صورت نیاز مشخص کرد. بنابراین، هر چه میزان کربن مصرفی کمتر باشد، بازده بالاتری دارد.

پروفیل وزن آرماتور تک

در واقع وزن میلگرد ساده بر حسب کیلوگرم بر متر طول اندازه گیری می شود. برای به دست آوردن وزن شاخه آرمیچر ساده وزن آرمیچر را در 9 ضرب کنید.برای محاسبه وزن آرمیچر از پارامترهای زیر استفاده می شود که در ادامه هر کدام توضیح داده خواهد شد.

G یک پارامتر است

نشان دهنده وزن میلگرد در طول یک متر است.

پارامتر W

این نشان دهنده گشتاور مقاوم آرماتور است و برای تخمین مقاومت آرماتور استفاده می شود.

گزینه فلش

سطح میلگرد را در یک متر در سانتی متر مربع نشان می دهد.

تولید یک اتصالات ساده چگونه انجام می شود؟

همانطور که در ابتدا گفته شد میلگرد ساده میلگردی است با سطح صاف و بدون آج و معمولاً 6 تا 12 متر طول و 6 تا 400 میلی متر قطر دارد. از شمش های فولادی برای تولید آرماتورهای ساده استفاده می شود. برای تولید شمش های فولادی باید ابتدا تا 1000 یا 1100 درجه حرارت داده شود و سپس روی غلتک های مخصوص قرار داده شود تا قطر آن ها به تدریج کاهش یافته و طول آن ها افزایش یابد. پس از آن، آن ها را به اندازه های مشخص برش می دهند و یک آرماتور ساده تهیه می شود.

زره انعطاف پذیر برای چه مواردی استفاده می شود؟

میلگرد معمولی معمولاً برای جداسازی شبکه در دال های بتنی استفاده می شود و می تواند در طیف گسترده ای از کاربردهای تجاری و زیرساختی استفاده شود. آرماتورهای ساده طیف وسیعی از کاربردها از فونداسیون های بتن آرمه، شمع ها و پی های سوراخ دار گرفته تا دیوارها، تیرها، ستون ها، دال ها و محصولات پیش ساخته را دارند. اما اگر بخواهیم کاربرد فیتینگ ساده را تعریف کنیم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ساخت و افزایش انعطاف پذیری ساختمان ها

از ایجاد ترک در قسمت های مختلف ساختمان جلوگیری می کند

جلوگیری از تنش های احتمالی در قسمت های مختلف ساختمان

ساخت بلوک های بتنی

عملیات جوشکاری و آهنگری

کاربرد میلگرد ساده (نشکن).

استفاده از آرماتور ساده (پلاستیک).

کاربرد میلگردهای تقویت کننده ساده در بتن

میلگردهای انعطاف پذیر رایج مورد استفاده در بتن می توانند عبارتند از:

طاق: عموماً طاق ها روی زمین و پی روی بتن قرار می گیرند. در این روش آرمیچرها به صورت دو شبکه متوالی در فواصل معین از یکدیگر قرار می گیرند.

تثبیت: از پایدارسازی برای ایجاد مقاومت در برابر نیروهای برشی استفاده می شود و در نتیجه از احتمال ترک خوردگی جلوگیری می شود.

میلگرد افقی: میلگرد افقی برای افزایش مقاومت بتن در بتن قرار می گیرد.

میلگرد ساده A1 (داکتیل) هر آنچه که از میلگرد ساده نمی دانید؟

میلگرد ساده A1 (داکتیل) هر آنچه که از میلگرد ساده نمی دانید؟

پاس: از پین ها برای اتصال آرماتورهای طولی و ضربه گیرها و مقاومت برشی کمک فنرها استفاده می شود.

Edeka: Edeka از لنگرهای منفی برای حمایت از بسته نرم افزاری پشتیبانی می کند.

همزن: وظیفه همزن این است که در هنگام ریختن بتن، میلگردهای تقویت کننده طولی و عمودی را در یک راستا نگه دارد.

عوامل موثر بر قیمت تسلیحات متعارف

ساده مانند هر نوع دیگر از محصولات فلزی دارای تغییر قیمت روزانه می باشد. اما باید توجه داشت که برای خرید میلگرد ساده بهتر است با مدارک به مراکز شناخته شده مراجعه کنید زیرا در صورت وجود مشکل یا بی کیفیتی در محصولات خریداری شده به راحتی می توانید آن ها را مرجوع کنید. .

اما به طور کلی عواملی وجود دارد که می تواند روی قیمت آرماتور ساده تاثیر بگذارد مانند قیمت شمش، قیمت نفت، نوسانات داخلی و خارجی، نرخ دلار و … به همین دلیل پیشنهاد می شود. برای نظارت بر قیمت آرماتور در این زمان. برای خرید میلگرد می توانید به سایت آهن ملل مراجعه کنید.

مشاهده قیمت ها و خرید محصولات

ملل آهنین؛ پخش آنلاین و حضوری میلگرد فولادی

خرید زره اولیه

دیپلم

انواع مختلفی وجود دارد، در این مقاله شما فولاد انعطاف پذیر یا ساده را پیدا خواهید کرد و می دانید که فولاد ساده دارای سختی کمتر و انعطاف پذیری خوبی است. سایر مشخصات این نوع محدوده عبارتند از: فشار شکست 360 کیلوگرم بر سانتی متر مربع و تنش فعلی 240 کیلوگرم بر سانتی متر مربع، کمتر از عصب شکسته است. از استفاده از کابینت های ساده برای ایجاد مقاومت ساختمان و جلوگیری از ایجاد ترک در قسمت های مختلف ساختمان جلوگیری می کند. در این مقاله سعی شده است اطلاعات لازم برای درک یک کمد لباس ساده ارائه شود.

تنش میلگرد ساده A1 (نشکن) مورد نیاز است

آرماتور معمولی A1 (خزش) چیست؟

آرماتور داکتیل همان آرماتور A1 است که به آرماتور نرم و آرماتور صاف معروف است. میلگرد انعطاف پذیر بدون آج بوده و هیچ آج روی سطح آن قرار نمی گیرد.

A1 مشخصات میلگرد ساده چیست؟

میلگرد ساده به میلگرد نرم نیز معروف است زیرا تغییر شکل نسبی پلاستیک آن به 25 درصد، شکست تنش 360 کیلوگرم بر سانتی متر مربع و تنش جریان 240 کیلوگرم بر سانتی متر مربع است.

کاربرد آرماتور ساده (کشش) چیست؟

از میلگرد ساده برای تثبیت ساختمان و افزایش مقاومت آن استفاده می شود و از ایجاد ترک در قسمت های مختلف ساختمان جلوگیری می کند.

کاربرد رایج میلگرد در بتن چیست؟

میلگرد نرم معمولی در بتن به صورت خموت، ادکا، سنجاق، رکاب و … استفاده می شود.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *