دسته‌بندی نشده

میلگرد کدام کارخانه‌ها تقاضای بیشتری دارد؟

میله های فولادی تولید شده توسط کارخانه های مختلف، با وجود شباهت ویژگی های خارجی. اما ممکن است در بسیاری از خواص مانند وزن، ترکیب شیمیایی تفاوت هایی وجود داشته باشد. استانداردهای تولید و غیره متفاوت باشید، این مشکل میله های فولادی را از آسیاب های مختلف با کیفیت های متفاوت می سازد. بعلاوه برخی از کارخانه های میلگرد قادر به تولید انواع میلگرد نیستند. از این رو در این مقاله به معرفی کارخانه های میلگرد مطمئن از نظر کیفیت تولید، انواع مختلف و استقبال مشتری می پردازیم. تا پایان مقاله با ملت های آهنین همراه باشید.

1 Cad میلگرد آن است؟

2 کارخانه تولید تجهیزات

3 شرکت ذوب ذوب آهن اصفهان

4 کارخانه ماشین سازی در کویر کاشان

5 کارخانه آهن و فولاد خراسان

6 فولاد آذربایجان مرکزی

7 مجتمع فولاد روهینا

8 صنایع فولاد بردسر کرمان

9 کارخانه فولاد آریایی

10 فاکتور فولاد زاگرس صبا

11 کارخانه شکرگزاری سیادان

12 نحوه شناسایی سازنده نوار

تقویت چیست؟

میلگرد یک مقطع فولادی طویل و مستحکم است که در صنایع مختلف به ویژه در صنعت ساختمان کاربرد فراوانی دارد. اساس تولید میله های آهنی، نورد شمش های فولادی است به این صورت که شمش مذاب به صورت استوانه ای باریک و جامد یا میله آهنی پس از چندین مرحله از روی غلتک ها از خط نورد خارج می شود. تداوم فرآیند تولید میلگرد بستگی به نوع استاندارد میلگرد دارد و انواع آن با یکدیگر متفاوت است.

به طور کلی میلگردها را می توان به دو نوع آجدار و غیرآجدار طبقه بندی کرد. میلگرد بدون رزوه یا میلگرد ساده بدون دندانه یا برآمدگی روی خود، اما انواع میلگرد آجدار دارای رزوه های متوالی بوده و از نظر شکل دندانه با یکدیگر تفاوت دارند. علاوه بر تفاوت ظاهری، انواع میلگرد، استانداردهای ساخت، ترکیبات شیمیایی، خواص مکانیکی، کاربرد و … را می توان به روش های دیگری طبقه بندی کرد، از جمله توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع دسته میلگرد، مقاله زیر را بخوانید.

#باید خواند شود

آهن مردم

پیشنهاد تخصصی آسیاب آهن: مطالعه مقاله انواع زره و کاربرد آنها

انواع اتصالات

کارخانه های تولید میلگرد

قدمت تولید میلگرد در ایران به بیش از نیم قرن می رسد اما قبل از آن میلگرد از کشورهای همسایه وارد می شد. خوشبختانه ایران در تولید میلگرد به خودکفایی رسیده است و حتی تولیدکنندگان میلگرد در ایران بخشی از محصولات خود را به کشورهای دیگر صادر می کنند.

در حال حاضر تعداد کارخانه های میلگرد در ایران بیش از 40 کارخانه می باشد اما تمامی این شرکت ها انواع میلگرد ندارند. همچنین کارخانه های میلگرد از نظر روش های تولید، انواع آلیاژ، ظرفیت تولید، استانداردهای ساخت میلگرد و کنترل کیفی با هم تفاوت دارند. در نتیجه تنها چند کارخانه میلگرد مانند کارخانه ذوب آهن اصفهان با مشخصات مختلف میلگرد فعال هستند.

تاسیسات تولید زره

علاوه بر توجه به مشخصات و خواص آرماتور و پارچه، فاصله حمل و نقل نیز در هنگام خرید وجود دارد. این نکته برای کاهش هزینه های حمل و نقل با توجه به محل کار یا محل تخلیه حائز اهمیت است. به همین دلیل در ادامه بهترین فروش از صنعت میلگرد را بر اساس ظرفیت تولید، کیفیت و تنوع محصول از جمله توزیع کشوری فهرست می کنیم.

کارخانه ذوب آهن اصفهان

کارخانه ذوب آهن در 45 کیلومتری جنوب غربی استان اصفهان که در سال 1350 تأسیس شد، یکی از اولین تولیدکنندگان فرآورده های آهنی در کشور و بزرگترین کارخانه تولید میلگرد و سایر قطعات فولادی بلند بود. فولاد ذوب آهن معروف ترین برند فولاد آهنی در ایران است که علاوه بر تامین نیاز داخلی به بیش از ۲۳ کشور اروپایی، آسیایی و آفریقایی به دلیل کیفیت محصولاتش نیز صادر می شود.

آرماتور تولیدی کارخانه ذوب آهن اصفهان به صورت ساده و آجدار در گریدهای A1، A2، A3 و A4 و در سایزهای 8 تا 32 میلی متر به فروش می رسد. این کارخانه به غیر از یراق آلات ساختمانی یکی از تولیدکنندگان یراق آلات صنعتی نیز می باشد. قیمت اتصالات ذوب آهن به دلیل کیفیت بالا معمولا یکی از بالاترین قیمت های موجود در بازار است. ذوب آهن اصفهان تاکنون جوایز بسیاری را در صنعت فولاد داخلی و بین المللی کسب کرده است. به عنوان مثال، این کارخانه برای اولین بار توانست گواهی استاندارد تولید با بالاترین سطح کیفی، گواهی انطباق آرماتور کلاس B500B از شرکت بریتانیایی CARES و گواهینامه مدیریت کیفیت ISO 9001 در زمینه تولید بلوک

برای شناسایی میلگرد تولیدی کارخانه ذوب آهن اصفهان به دنبال حروف ESCO حک شده بر روی میلگرد یا صفحه میلگرد باشید.

اقامتگاه

هزینه آهن فیوژن تیرچه

هزینه ها

قیمت کلاف آهن مایع

صورتي

قیمت میلگرد ذوب آهن در اصفهان

تقویت ساده A1

قیمت چدن ساده برای میلگردهای refuerzo A1

کارخانه فولاد کویر کاشان

مجتمع فولاد کویر کاشان در سال 1379 با عنوان شرکت فولادسازی سپد کویر فراب با اهداف تجاری تاسیس شد و در سال 1386 با هدف تولید 350000 تن میلگرد انشعابی و کلاف ساختمانی شروع به تولید کرد.

کارخانه فولاد کویر کاشان قادر به تولید میخ بر اساس استانداردهای ASTM,BS,DIN می باشد. همچنین لازم به ذکر است که این کارخانه بزرگترین تولید کننده فولاد در بخش خصوصی است که 10 درصد فولاد ساختمانی کشور را تامین می کند. از دیگر مزایای میلگردهای تولیدی این کارخانه علاوه بر کیفیت بالا می توان به سبد کامل محصولات شاخه و کلاف، تولید میلگرد در سایزهای مختلف (میلگرد شاخه ای از 8 تا 50 میلی متر و کلاف از 5 تا 17) اشاره کرد. میلی متر) و امکان سنجی تولید میلگرد بر اساس اندازه مورد نیاز در پروژه می باشد. استحکام و جوش پذیری بالا از دیگر ویژگی های قابل توجه فولاد تولید شده توسط کارخانه های فولاد بیابانی است.

یراق آلات تولیدی کارخانه متالورژی کویری کاشان را می توان با علامت اختصاری KAVIR که بر روی یراق آلات تولیدی این کارخانه و همچنین نام خانوادگی یراق آلات چاپ شده است شناسایی کرد.

میلگارد

قیمت میلگرد کویر کاشان

آرماتور ساده A1

هزینه میلگرد ساده در کویر کاشان

شرکت مجتمع فولاد کامفنین خراسان

کارخانه فولاد خراسان (نیشابور) در سال 1380 در شهر مشهد تاسیس شد و هم اکنون به عنوان بزرگترین تولید کننده فولاد در شرق این شهر و در استان خراسان شناخته می شود. تجهیزات مدرن صنعت فولاد خراسان از آخرین تکنولوژی روز بهره می برد و به همین دلیل محصولات و مواد مورد استفاده این کارخانه از کیفیت خوبی برخوردار است.

میلگردهای تولیدی کارخانه فولاد خراسان در دو دسته ساده و آجدار تولید می شوند. لاستیک های نرم این کارخانه مطابق با استانداردهای ملی تولید می شود. 3132 در سایزهای 10 تا 50 میلی متر با مقاومت کششی 360 و مقاومت کششی 240. میلگردهای لاستیکی نشابور نیز در دو نوع دنده ای تولید می شوند و دارای اندازه های درز از 10 تا 32 میلی متر می باشند. میلگردهای آجدار این کارخانه دارای استحکام 500-600 تا 340-400 بوده و مطابق با استانداردهای ملی 3132 طراحی و ساخته شده است. شایان ذکر است میلگردهای شرکت مجتمع فولاد خراسان با تکنولوژی تمپرینگ قوی تولید می شوند.

مخفف کارخانه فولاد خراسان (نیشابور) حروف KSCCO است که بر روی میله های فولادی این کارخانه حک شده است.

میلگرد

قیمت آرماتور نیشابور

فولاد مرکزی آذربایجان

کارخانه فولاد میانه در سال 1368 تاسیس و به عنوان اولین تولید کننده میله در شمال غرب ایران در 3 کیلومتری جنوب شرقی شهر میانه استان آذربایجان شرقی در سال 1379 به بهره برداری رسید. از ویژگی ها و مزایای میلگردهای تولیدی این کارخانه می توان به کیفیت بالا و کیفیت بالا اشاره کرد. تولید مطابق با استانداردهای داخلی و بین المللی و همچنین استفاده از تجهیزات و ماشین آلات مدرن.

در این کارخانه، انواع میلگردهای ساده و آجدار برای مصارف ساختمانی و صنعتی مطابق با استاندارد DIN 488 تولید می شوند. انشعابات این کارخانه در استاندارد A3 تولید می شود و سایزهای آن از 10 تا 32 میلی متر می باشد و میله های ساده آن می باشد. تولید شده در سایزهای 4 تا 50 میلی متر بر اساس استاندارد DIN 1013.

علامت مرکزی میلگرد که با آن می توان طول های تولید شده در کارخانه فولاد آذربایجان میانه را تشخیص داد عبارت FF است که روی میلگردها نوشته شده است.

میلگرد

ارزش میلگرد در وسط است

مجتمع فولاد روهینا

مجتمع فولاد روهینا جنوبی در سال 1388 در استان خوزستان با هدف تولید انواع محصولات فولادی تاسیس شد. از مهم ترین ویژگی های این کارخانه تداوم کامل خطوط تولید آن است، یعنی شمش خروجی از ریخته گری بدون برش یا کوره میانی وارد دستگاه نورد می شود. این تغذیه گرم و مداوم در تمام مراحل باعث می شود تا حداقل 30 درصد در مصرف انرژی گیاهان خود صرفه جویی شود. همچنین تولید نصب استاندارد وزن سبک از دیگر جنبه های نصب کارخانه است. این امکان برای امکان سنجی اقتصادی پروژه بسیار مهم است.

واحد نورد پیوسته شرکت روهینا تولید کننده میلگردهای گرید A1 تا A4 در سایزهای 8 تا 40 میلگرد سایز 5 تا 16 نیز به صورت کلاف تولید می شود. میلگرد روهینا جنوبی بر اساس استاندارد ملی ایران 3132، استاندارد آمریکا ASTM A615 و استاندارد انگلیس BS 4449 تولید می شود و میلگرد روهینا جنوبی علاوه بر مصرف داخلی به بسیاری از نقاط کشورهای حاشیه خلیج فارس و عراقی ها صادر می شود.

میلگردهای تولید شده توسط کارخانه فولاد روهینا جنوبی با حک شده روی میلگرد روهینا قابل شناسایی است.

میلگرد کدام کارخانه‌ها تقاضای بیشتری دارد؟

میلگرد کدام کارخانه‌ها تقاضای بیشتری دارد؟

میلگارد

قیمت میلگرد روهینا جنوب دزفول

صنایع فولاد بردسیر کرمان

شرکت صنعت فولاد کرمان (بردسیر) به عنوان اولین و قدیمی ترین صنعت فولاد جنوب شرق کشور در سال 1369 در استان کرمان تاسیس شد و در سال 1397 به شرکت صنعت فولاد مشیز بردسیر تغییر نام داد.

محصولات کارخانه مشیز بردسیر کرمان انواع میله و شمش با ظرفیت تولید 150000 تا 420000 تن می باشد.

برخی از تولیدکنندگان میلگرد به جای درج حروف اول نام کارخانه روی میلگرد از علامت یا ویژگی کوچکی بر روی میلگرد خود استفاده می کنند. کارخانه فولاد مشیز بردسیر یکی از این نوع کارخانه ها می باشد که مخفف آن در تصویر زیر نشان داده شده است.

کارخانه فولاد ابرویاتورا د مشیز بردسیر

میلگارد

قیمت میلگرد قیمت در آلمان

کارخانه فولاد آرین

کارخانه نورد آرین فولاد در سال 1380 در زمینی به مساحت 220000 متر مربع در شهر بوئین زهرا (کیلومتر 15 جاده بوئین زهرا – اشتاهارد) تاسیس شد. در حال حاضر این گروه به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خصوصی پروفیل فولادی از جمله آرماتور در کشور و خاورمیانه تبدیل شده است. میلگردهای آجدار و ساده تولیدی این کارخانه در سه نورد در ابعاد 10 تا 32 میلی متر تولید می شود. همچنین این شرکت قادر است محصولاتی را بنا به درخواست و سفارش مشتری در تمامی سایزها و ابعاد تولید کند.

میله های آجدار تولید شده توسط کارخانه نورد فولاد آریان با دو علامت اختصاری AS-JU و AS-CT تولید می شوند.

زیستگاه

قیمت تیرآهن فولاد آریایی

عکس من

قیمت واحدهای آرماتور فولاد آرین

قیمت گوشه

زاویه قیمت آرین فولد

کارخانه فولاد صبا زاگرس

شرکت صبا فولاد زاگرس در آذرماه 1387 در زمینی به مساحت 270 هزار متر مربع در شهرک صنعتی سفید دشت در استان چهار محال و بختیاری به ثبت رسیده است. این مجموعه برای اجرای دو بخش فولادسازی و یک قطعه فولادی با ظرفیت اسمی 450 هزار تن در سال برنامه ریزی شده است. محصولات کارخانه فولاد صبا زاگرس میلگرد آجدار A3 و A4 در سایزهای 10 تا 40 میلی متر می باشد. ضمناً این شرکت توانایی تولید میلگرد با طول های سفارشی (طول 6، 9 و 12 متر) را بنا به درخواست مشتریان دارد. از دیگر مزایای این کارخانه تولید آرماتور طبق استاندارد 3132 برای بازار داخلی و مطابق با استانداردهای بین المللی (ASTM A615, GOST 34028, BS4449, DIN488, TS708,…) جهت صادرات می باشد.

میلگرد تقویتی کارخانه صبا فولاد زاگرس علامت اختصاری SFZ حک شده بر روی فولاد آرماتور تولیدی این کارخانه می باشد.

میلگرد

قیمت تسلیحات زاگرس

گیاه سیادان ابهر

کارخانه فولاد سیادن ابهر در سال 1384 در ابهر استان زنجان با ظرفیت تولید 288 هزار تن راه اندازی شد. در حال حاضر این گیاه یکی از بهترین محصولات استان زنجان به شمار می رود. محصولات تولیدی کارخانه سیادن ابهر الیاف آجدار A2 و A3 در سایزهای 10 تا 22 میلی متر می باشد. همچنین کارخانه فولاد سیادن ابهر یکی از محصولات مهم و عمده عرضه شده در بورس کالا می باشد.

میلگرد

Ko Te Utun O Sidon متشکرم Reber

نحوه شناسایی سازنده میلگرد

روش های مختلفی برای شناسایی کارخانه تولید میلگرد وجود دارد که یکی از آنها توجه به علامت اختصاری میلگرد حک شده بر روی میلگرد می باشد. از دیگر روش های یافتن و شناسایی مشخصات میلگرد می توان به استفاده از کارت مشخصات محصول یا گواهینامه فنی میلگرد اشاره کرد.

برگه مشخصات محصول

در هنگام فروش میلگرد بسته بندی میلگرد به نام بسته میلگرد همراه با کارت توضیحات محصول ارائه می شود. صفحه میلگرد یا کارت مشخصات قرار داده شده بر روی هر میلگرد حاوی اطلاعاتی مانند نام سازنده، فرآیند ساخت محصول و ترکیب شیمیایی و آلیاژی میلگرد می باشد. باید روی میلگرد یا همان علامت اختصاری آرماتور که کارخانه سازنده را مشخص می کند حک شود.

کوتاه کردن میلگرد

مخفف میلگرد کلمه ای است که در زمان ساخت در کارخانه بر روی میلگرد حک می شود. تمام میله های آجدار کارخانه باید دارای خلاصه ای بر روی میله ها باشند. این خلاصه در میلگرد به ترتیب زیر (از چپ به راست) نوشته شده است:

فرآیند تولید – مشخصات آج – نام کارخانه (یا ساخت)

مخفف آرمیچر

گواهی فنی

گواهی فنی یراق آلات برای محموله های بیش از یک ظرفیت (22 تا 27 تن) توسط سازنده صادر می شود و باید همراه با مرسوله در اختیار مشتری قرار گیرد. از جمله اطلاعات موجود در این گواهی نام و آدرس سازنده است.

نتیجه

مشخصات و مشخصات میلگردهای تولید شده در هر کارخانه متفاوت است. به عنوان مثال، میله های تولید شده در کارخانه با اندازه یکسان ممکن است وزن متفاوتی داشته باشند. این موضوع مربوط به رعایت استانداردهای تولید و جداول وزن استاندارد می باشد. همچنین همه آسیاب ها نمی توانند تمام گریدهای میلگرد را تولید کنند. بنابراین در این مقاله می خواهیم پرفروش ترین کارخانه های تولید میلگرد را که می توانند نیازهای مشتری را بهتر برآورده کنند، معرفی کنیم.

پرسش و پاسخ میلگرد آسیاب

تقویت چیست؟

میلگرد از نوع پروفیل بلند و ضخیم است که در صنایع مختلف به ویژه در صنعت ساختمان کاربرد فراوانی دارد.

رایج ترین انواع اتصالات چیست؟

انکر به دو صورت آجدار و غیر آجدار تولید و عرضه می شود.

کارخانه های اصلی ناخن کدامند؟

1. آهن آلات اصفهان 2. کارخانه فولاد کویر کاشان 3. مجتمع فولاد خراسان 4. فولاد سینتراال آذربایجانجان 5. مجتمع فولاد روهینا 6. فولاد زاگرس 7. کارخانه فولاد آرین 8. کارخانه سیادن ابهر.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *