دسته‌بندی نشده

نحوه تشخیص کارخانه سازنده میلگرد

نحوه تشخیص کارخانه سازنده میلگرد

میلگرد موجود در بازار علاوه بر اینکه در گریدها و استانداردهای مختلف تولید می شود، تولید کنندگان مختلفی نیز دارد. در شرایط خاص، ممکن است لازم باشد اطلاعات دقیقی در مورد سازنده میلگرد، درجه آن و سایر نکات به دست آورید. در چنین شرایطی باید به علامت اختصاری میلگرد دقت کنید. اختصارات علائم متمایز کننده بر روی انواع میلگرد هستند. در این مقاله در مورد اختصارات میلگرد صحبت خواهیم کرد که بهترین راه برای شناسایی تولیدکنندگان میلگرد است.

میلگرد چیست و چه کاربردهایی دارد؟

میلگرد – چیه؟

میلگرد قطعه ای پرکاربرد از فولاد است که در انواع گریدها و آلیاژها تولید می شود. میلگردهای تقویت کننده به طور کلی در دو نوع آجدار و غیر آجدار تولید می شوند تا نیازهای مصرف کنندگان مختلف محصولات فولادی را برطرف کنند. قابل ذکر است که از میلگردهای تقویت کننده بیشتر در ساخت ساختمان ها و برج ها در کنار مصالحی مانند بتن استفاده می شود. میلگرد دارای مقاومت کششی بسیار بالایی است، بنابراین بتن را از فشار وارده محافظت می کند.

چه نوع میلگرد تولید می شود؟

میلگرد علاوه بر انواع آجدار و غیر آجدار شامل محصولات دیگری نیز می باشد. به عنوان مثال، یک استاندارد معروف روسی برای تولید میلگرد وجود دارد که میلگرد را به چهار دسته کلی A1، A2، A3 و A4 تقسیم می کند. شکل، اندازه و خواص مکانیکی هر یک از این نقاط با یکدیگر متفاوت است.

در زیر دو جدول آورده شده است که انواع میلگرد، اختصارات مرتبط با طبقه بندی آن و اختصارات روش های تولید میلگرد را شرح می دهد. در ادامه مقاله نکات بیشتری در مورد تاثیر کاهش میلگرد ارائه خواهیم داد.

جدول نمادهای انگلیسی انواع میلگرد:

انواع میلگرد، علائم انگلیسی، اندازه های بسته شدن میلگرد، کلاس های میلگرد استاندارد روسی

میله تقویت کننده پیچشی J 340 A2

L AG 350 –

درخت ریشه دار C-step 400 A3

H AG 420 –

محافظ کامپوزیت رزوه ای S Protector 500 A4

FAG 520 –

جدول کد انگلیسی روش های ساخت میلگرد:

نماد انگلیسی برای فرآیند یا روش ساخت میلگرد.

T تولید شده توسط فرآیند Thermox (فناوری خنک کننده Thermox)

U به روش آلیاژی ساخته می شود

محصول بر اساس روش استاندارد در شناسه محصول است.

بهترین راه برای شناسایی تولیدکنندگان میلگرد.

روش های مختلفی برای شناسایی سازنده میلگرد وجود دارد. در ساده ترین حالت، می توانید با بررسی فاکتور یا حتی آنالیز شیمیایی محصول، سازنده دقیق میلگرد و ترکیب شیمیایی آن را بیابید. اما نکته اینجاست که برای یافتن سازنده میلگرد به روشی کمتر دست و پا گیر نیاز داریم.

به گفته کارشناسان صنعت بهترین و حرفه ای ترین راه برای تشخیص سریع و دقیق میلگرد توجه به مخفف میلگرد است.

مخفف میلگرد چیست؟

کوتاه برای میلگرد

کلمات کوتاه

بیشتر میلگردهای موجود در بازار با تعدادی اعداد و متن انگلیسی حکاکی شده است. این متن حاوی اطلاعات دقیقی در مورد کارخانه تولید میلگرد، کیفیت آن و روند ساخت میلگرد است. با بررسی و درک مخفف میلگرد، می توانید به راحتی مکان سازنده میلگرد را پیدا کنید. برای اختصار، برخی از میلگردهای دیگر شامل اطلاعات کاملی مانند قطر، ضخامت و نوع آج می باشد. به عبارت دیگر، این علائم مانند شناسنامه تولد دوباره هستند.

مخفف Rebar چگونه تفسیر می شود؟

در قسمت های قبل دو جدول در مورد اختصارات کلاس های آرماتور و مخفف روش های تولید آرماتور آورده ایم. این جداول به تسهیل فرآیند تفسیر اختصارات سود کمک می کند. در ادامه با تفسیر مخفف تقویت بیشتر آشنا می شویم.

اولین حرف انگلیسی در مخفف تقویت (از چپ به راست) مربوط به کارخانه اسلحه سازی است. در ادامه این مقاله به شرح کارخانه های میلگرد و مخفف آنها می پردازیم.

حرف دوم مخفف میلگرد مربوط به نوع آج میلگرد است. در قسمت قبل مخفف نوع کف را توضیح دادیم.

حرف سوم مخفف آرماتور مربوط به روش تولید آن است. جدول این نمادها را نیز در قسمت های قبل به دقت بررسی کرده ایم.

بخش چهارم کوتاه کردن میلگرد مربوط به اندازه کلی آن است. اندازه های رایج میلگرد شامل 16، 18، 20، 22 و 24 می باشد.

نکته اول: در نهایت لوگوی برخی از شرکت های تولید میلگرد با دو حرف انگلیسی CO مشخص شده است. این دو حرف مخفف کلمه COMPANY به معنی شرکت است.

نکته دوم: برخی از کارخانه های تولید لاستیک به جای قرار دادن متن، از ترکیب حروف و اعداد انگلیسی استفاده می کنند. این شرکت ها با درج این پنج علامت یا علامت های غیر تحت اللفظی خاص اعلام می کنند که تولید کننده لاستیک هستند

آیا تمام اختصارات به ترتیب خاصی نوشته می شوند؟

نمادها – اختصارات – میلگرد

نماد-مخفف-میلگرد

قوانین و مقرراتی که در قسمت قبل به آنها اشاره کردیم، قوانینی هستند که معمولاً شرکت ها هنگام نوشتن اختصارات میلگرد از آن استفاده می کنند، اما نکته اینجاست که بسیاری از شرکت ها بدون توجه به آن ترتیب، اختصارات میلگرد خود را به ترتیب یا ترتیب دیگری نمایش می دهند.

همچنین، برخی از تولیدکنندگان ممکن است انواع اطلاعات اضافی را در مورد میله ها درج کنند. در حالی که برخی دیگر از تولیدکنندگان از نوع میلگرد و مخفف شرکت رضایت دارند.

آموزش نحوه تفسیر میلگرد با مثال

با توجه به نکات ذکر شده، باید بتوانید اطلاعاتی در مورد کارخانه تولید، نوع آج و نحوه ساخت محصول بر اساس بررسی های اجمالی آرماتورها پیدا کنید. در ادامه این بخش، با استفاده از چند مثال، فرآیند شناسایی آسان و تفسیر نمای کلی تقویت کننده را توضیح خواهیم داد.

ARIA CT16

آریا : مخفف شرکت سازنده که مربوط به شرکت آریا ذوب می باشد.

C: کلاس A3 با دنده های سایز 400.

T: با استفاده از سیستم مدرن Thermox ساخته شده است.

16: به اندازه کلی میلگرد ​​اشاره دارد که 16 است.

AG J U

AG: این مربوط به شرکت تولید میلگرد است. این تابلو متعلق به کارخانه فولاد آناهیتا در گیلان می باشد.

A: نشان می دهد که یک حلقه آجدار با گام 340 و سطح A2 است.

U: مخفف فرآیند ساخت آرمیچر; این علامت مربوط به روش آلیاژسازی است.

سی تی چربی

FAT: مخفف سازنده میلگردهای تقویت کننده; این تابلو متعلق به شرکت فولاد قلعه تبریز می باشد.

ج: بستگی به نوع پشت دارد. این یک دنده تقویت شده است که در سایز 400 در کلاس A3 عقب ساخته شده است.

T: مربوط به فرآیند تولید میلگرد؛ این علامت نشان می دهد که میلگرد به روش ترمکس تولید شده است.

ST

SAID: شاخص سازنده آرماتور; این برند مخصوص سرمد ابر کوه یزد می باشد.

S: اطلاعات تولید و ظاهر میلگرد را نشان می دهد. میله یک میله مرکب با اندازه آج 500 است که در درجه 4 تولید می شود.

T: این علامت به این معنی است که میلگرد به روش ترمکس ساخته شده است.

مخفف برخی از سازندگان سخت افزار

مخفف اتصالات سازنده

خلاصه ای از تولید کنندگان اتصالات

ایران یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات فلزی است. بنابراین، البته طیف وسیعی از تولیدکنندگان داخلی به طور فعال در زمینه تولید فولاد فعالیت می کنند. بسیاری از این تولید کنندگان اتصالات نیز تولید می کنند. با در نظر گرفتن این پیش نیازها، باید بگوییم که یادگیری و به خاطر سپردن اختصارات تمامی سازندگان یراق آلات عملا غیرممکن است. از این رو اختصارات سازنده های اصلی آرمیچر را با توضیح مختصری در مورد هر کدام ارائه می کنیم.

AAF :

مربوط به شرکت آذر فولاد امین می باشد. این شرکت فعالیت خود را در سال 1389 آغاز کرد و میلگردهای فولادی را در گریدهای مختلف تولید می کند. آذر فولاد امین علاوه بر این علامت گذاری، علامت اختصاری AFA STEEL را نیز در رزومه خود درج کرده است.

YRM:

شرکت نورد فولاد صنعتی و ساختمانی یزد در بازار میلگردها در این علامت; لازم به ذکر است که این شرکت در سال 1375 تاسیس شده است.

AKS:

این برند متعلق به فولاد امیرکبیر خزر می باشد. شرکت فولاد امیرکبیر خزر در سال 1389 تاسیس شد و با ظرفیت تولید 350000 تن محصول در سال یکی از بزرگترین تولیدکنندگان داخلی میلگرد محسوب می شود.

چگونه:

شرکت آرین فولاد محصولات خود را با این برند تولید می کند. لازم به ذکر است این شرکت بزرگترین تولید کننده خصوصی پروفیل فولادی در ایران و خاورمیانه می باشد.

حتما بخوانید: راهنمای کامل اختصارات تسلیحات ایرانی

اخرین حرف

راه های مختلفی برای تعیین سازنده Backend وجود دارد. از تایید فاکتور محصول تا آنالیز شیمیایی. در این مقاله در مورد بهترین راه برای شناخت سازنده میلگرد برای توجه به کوتاه کردن پشت صحبت کردیم. همچنین نحوه تفسیر مخفف سلاح و امتیازات آن را توضیح دادیم.

میلگرد چیست و چگونه از آن استفاده کنیم چه نوع میلگردی تولید می شود؟ بهترین راه برای شناسایی تولیدکنندگان میلگرد. مخفف آرماتور چیست؟ مخفف سخنرانی نهایی برخی از سازندگان آرماتور

به غیر از میلگردهای موجود در بازار که در چندین درجه و گرید تولید می شود، تولیدکنندگان مختلفی نیز وجود دارند. در برخی شرایط ممکن است لازم باشد اطلاعات دقیقی در مورد سازنده میلگرد، درجه های آن و سایر مسائل به دست آورید. در این شرایط باید به مخفف میلگرد توجه کنید. تراکم وجه تمایز انواع میلگرد است که در این مقاله به فشرده سازی میلگرد می پردازیم. این بهترین راه برای شناسایی تولیدکنندگان میلگرد است.

آرمیچر چیست و برای چیست؟

میلگرد – چیست؟

میلگرد بخش پرکاربرد فولاد است که در گریدها و آلیاژهای مختلف تولید می شود. میلگردها در دو نوع کلی آجدار و بدون آجدار تولید می شوند تا نیاز طیف وسیعی از مشتریان محصولات فولادی را برطرف کنند. لازم به ذکر است در کنار مصالحی مانند بتن، میلگرد در ساخت ساختمان ها و برج ها کاربرد فراوانی دارد. آرماتور مقاومت کششی بسیار بالایی دارد و در نتیجه بتن را از فشار وارده محافظت می کند.

چه نوع الیافی تولید می شود؟

میلگردهای تقویت کننده در مدل های آجدار و غیر آجدار و همچنین مدل های دیگر عرضه می شوند. به عنوان مثال، در استاندارد معروف روسیه برای ساخت میلگردهای تقویت کننده، میلگردهای تقویت کننده به چهار دسته کلی A1، A2، A3 و A4 تقسیم می شوند. هر یک از این گریدها در ظاهر، ابعاد، آلیاژها و خواص مکانیکی متفاوت هستند.

در ادامه دو جدول ارائه می دهیم که انواع میلگرد، اختصارات مربوط به گریدهای آن و اختصارات روش های تولید میلگرد را بیان می کند. در ادامه مقاله نکات بیشتری در مورد تاثیر کوتاه کردن میلگرد ارائه خواهیم داد.

جدول نماد انگلیسی از نوع میلگرد:

انواع مرز، نمادهای انگلیسی، اندازه میلگرد، درجه میلگرد و پرچم روسیه

اتصالات آجدار مارپیچ J محافظ 340 A2

GAL 350 –

آج فولادی مهاربندی فریم C 400 A3

HAG 420 –

میلگرد دنده ای کامپوزیت آج 500 A4

FAG 520 –

جدول کدهای انگلیسی دو روش ساخت میلگرد:

نماد انگلیسی برای فرآیند تولید یا روش میلگرد

T تولید شده توسط فرآیند Thermox (فناوری خنک کننده حرارتی).

به روش آلیاژی ساخته شده است

طبق روش استاندارد موجود در شناسه محصول ایجاد شده است

بهترین راه برای شناسایی تولید کننده میلگرد

راه‌های مختلفی برای شناسایی سازنده لوازم جانبی وجود دارد. به زبان ساده می توان از طریق فاکتورها و حتی آنالیز شیمیایی سازنده آرماتور و ترکیب شیمیایی آن را به دقت شناسایی کرد. اما نکته اصلی این است که برای پیدا کردن یک تولید کننده میلگرد روشی کمتر خسته کننده را انتخاب کنید.

به گفته کارشناسان صنعت بهترین و حرفه ای ترین راه برای تشخیص سریع و بدون خطا میلگرد توجه به اختصارات میلگرد است.

نحوه تشخیص کارخانه سازنده میلگرد

نحوه تشخیص کارخانه سازنده میلگرد

مخفف پشت سر چیست؟

کوتاه کردن میلگرد

تاریخ به خصوص آرماتور

اکثر میلگردهای موجود در بازار با متن انگلیسی همراه با تعدادی اعداد مهر شده اند. این متن حاوی اطلاعات دقیقی در مورد کارخانه های تولید میلگرد، کیفیت آنها و روش های تولید میلگرد می باشد. با جستجو و رمزگشایی اختصارات میلگرد می توانید به راحتی تولیدکنندگان میلگرد را پیدا کنید. در مورد اختصارات نیز باید گفت که سایر میلگردها نیز حاوی اطلاعات کامل تری از قبیل قطر، ضخامت و نوع آج هستند. بنابراین این علائم مانند شناسنامه روی فولاد است.

میلگرد مخفف چگونه تفسیر می شود؟

در قسمت های قبل دو جدول در مورد مخفف برند پشت و مخفف روش تولید مشبک ارائه کرده ایم. این جداول به شما کمک می کند تا فرآیند تفسیر اختصارات تقویت کننده را ساده کنید. در مرحله بعدی به توضیح بیشتر مخفف تقویت می پردازیم.

اولین حرف انگلیسی مخفف میلگرد (از چپ به راست) مربوط به کارخانه تولید میلگرد است. در ادامه این مقاله به شرح کارخانه های تولید میلگرد و مخفف آنها می پردازیم.

حرف دوم مخفف میلگرد مربوط به نوع تجاری میلگرد می باشد. در قسمت های قبل خلاصه ای از انواع روکش های میله ای را بیان کردیم.

حرف سوم مخفف میلگرد مربوط به روش تولید آن است. این جدول نشانه ها را در قسمت های قبل به دقت بررسی کرده ایم.

قسمت چهارم مخفف میلگرد مربوط به اندازه کلی آن است. اندازه های رایج میلگرد شامل گیج 16، 18، 20، 22 و 24 می باشد.

نکته اول: در نهایت برخی از کارخانه های تولید میلگرد با دو حرف انگلیسی CO مشخص شده اند. این دو حرف مخفف کلمه COMPANY به معنی کارخانه است

نکته دوم: برخی از کارخانه های اتصالات به جای اضافه کردن ترکیبی از حروف و اعداد انگلیسی از زبانه استفاده می کنند. این شرکت ها با افزودن این تپه یا علامت کاذب خاص نشان می دهند که سازنده فیکسچر هستند.

آیا تمام اختصارات به ترتیب خاصی نوشته می شوند؟

نماد – مخفف

آرماتور مخفف نماد

قوانین و مقرراتی که در قسمت قبل به آن اشاره کردیم اصولی است که معمولا شرکت ها در نوشتن اختصارات میلگرد از آن استفاده می کنند، اما نکته اینجاست که بسیاری از شرکت ها بدون توجه به این ترتیب، اختصارات میلگرد تولیدی خود را به ترتیب یا ترتیب Show متفاوتی انجام می دهند.

همچنین، برخی از تولید کنندگان ممکن است اطلاعات اضافی زیادی در مورد میله ها ارائه دهند. در حالی که سایر سازندگان از نوع آج و مخفف شرکت راضی هستند.

تمرین تفسیر خلاصه میلگرد با مثال

با توجه به نکات ذکر شده باید با توجه به اختصارات موجود در reba از کارخانه تولیدی، نوع شکستگی و نحوه ساخت محصول اطلاعاتی کسب کنید. در ادامه این بخش، با ذکر چند مثال، فرآیند تشخیص و تفسیر میلگرد اختصاری را با سهولت بیشتری شرح می دهیم.

ناحیه سی دی 16

آریا: مخفف Producer Company که به معنی شرکت مشاغل منطقه است.

ج: میلگرد A3 گیرهی در دنده جناغی در سایز تجاری 400.

T: ساخته شده با جدیدترین متد Thermox.

16: اندازه کل آرمیچر را نشان می دهد که 16 است.

کشور AG

AG: منظور شرکت تولید میلگرد است. این تابلو مربوط به کارخانه فولاد منحل شده گیلان است.

J: نشان دهنده یک روبان دایره ای با اندازه نخ 340 و درجه A2 است.

U: مخفف فرآیند تولید اتصالات؛ این علامت با روش دوپینگ مرتبط است.

سی تی چربی

FAT: مخفف تولید کننده میلگرد; این برند متعلق به شرکت فولاد فورت تبریز می باشد.

ج: مربوط به نوع آرماتور. این میله یک دنده تاشو با سایز آج A3 400 می باشد.

T: مربوط به فرآیند تولید میلگرد؛ این علامت نشان می دهد که میلگرد به روش ترمکس تولید شده است.

بیشتر ST

SAIS: شاخص تولیدکنندگان میلگرد; این جایزه در انحصار شرکت سرمد ابر کوه یزد می باشد

س: اطلاعات تولید و شکل میلگرد را نشان می دهد. این میلگرد دنده مرکب 500 دندانه با کیفیت A4 ساخته شده است.

د: این علامت نشان می دهد که آرمیچر به روش درمکس ساخته شده است.

کاهش در برخی از تولید کنندگان باطن

مخفف تولید کنندگان میلگرد

مخفف تولید کننده میلگرد

ایران یکی از بزرگترین صادرکنندگان است. بنابراین در واقع خانه سازان مختلفی در صنعت فلزکاری مشغول به کار هستند. بسیاری از آنها نیز اتصالات تولید می کنند. با توجه به این الزامات، باید گفت که یادگیری و به خاطر سپردن اختصارات تمام تولید کنندگان شیر غیر ممکن است. به همین منظور به معرفی اختصارات صنایع پیشرو و توضیح مختصری در مورد هر یک می پردازیم.

AFA:

مرتبط با آذر فولاد امین; این شرکت در سال 1389 شروع به کار کرد و میلگردهایی با برندهای مختلف تولید می کند. علاوه بر این علامت، آذر فولاد امین، میله فولادی نیز علامت اختصاری AFA STEEL را دارد.

YRM:

شرکت نورد فولاد ساختمانی و صنعتی یزد لاستیک های خود را با این برند به بازار عرضه می کند. لازم به ذکر است این شرکت در سال 1375 تاسیس شد.

عکس:

این نماد متعلق به فولاد امیرکبیر کسار است. شرکت فولاد امیرکبیر خزر در سال 1389 تاسیس شد و با ظرفیت تولید 350000 تن محصول در سال یکی از بزرگترین تولیدکنندگان داخلی میلگرد محسوب می شود.

مانند:

شرکت آریان فولد محصولات خود را با این برند تولید می کند. شایان ذکر است این شرکت بزرگترین تولید کننده کالاهای فلزی خصوصی در ایران و خاورمیانه می باشد.

حتما بخوانید: راهنمای جامع اختصارات میلگرد ساخت ایران

آخرین کلمه

روش های مختلفی برای شناسایی تولید کننده میلگرد وجود دارد. از بررسی فاکتور محصول تا آنالیز شیمیایی آن. در این مقاله در مورد بهترین روش برای شناسایی تولید کننده میلگرد یعنی توجه به مخفف میلگرد صحبت کردیم. همچنین نحوه تفسیر میلگرد کوتاه کننده و سایر نکات آن را توضیح دادیم.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *