دسته‌بندی نشده

نکات طلایی حمل و نقل میلگرد

حمل و نقل میلگرد

روش حمل میلگرد بسته به وزن و تناژ و همچنین مسافت مورد نظر متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی مهمترین و پرطرفدارترین روش حمل و نقل جاده ای است. حمل و نقل جاده ای توسط وسایل نقلیه مختلفی انجام می شود که هر کدام دارای قابلیت ها و قوانین متفاوتی هستند. علاوه بر حمل و نقل جاده ای حمل و نقل میلگرد راه های دیگری مانند حمل و نقل ریلی، حمل و نقل دریایی و حمل و نقل مختلط نیز وجود دارد. هر نوع مزایا و معایب خاص خود را دارد. در این مقاله از دایره المعارف ملل آهنین، همه راه های ممکن و قابل اجرا برای حمل میله های فولادی را بررسی کرده ایم. مزایا و تفاوت ها هزینه حمل و نقل و مسائل مرتبط با ما همراه باشید.

لیست محتوای پنهان

1 انواع روش های حمل میلگرد

2 جدول برای انتخاب وسایل نقلیه مناسب برای حمل میلگرد

3 عامل موثر در روش حمل میلگرد

4 هزینه حمل و نقل میلگرد

5 مرحله برای برداشتن میلگرد

انواع روش های انتقال میلگرد

انواع میلگرد در سایزهای 8 تا 40 میلی متر و طول های 6 تا 12 متر تولید می شود. همچنین میلگردها بر اساس شکل ظاهری به دو گروه شاخه ای و کلاف دار تقسیم می شوند. معیارهای طبقه بندی و طبقه بندی انواع میلگردها متنوع و زیاد است.

در مورد انواع میلگرد چه می دانید؟

انواع میلگردها را می توان از جنبه های مختلف از جمله ظاهر، جنس، محل استفاده و … طبقه بندی کرد. همچنین کاربرد هر میلگرد متفاوت است. توصیه می کنیم برای آشنایی با انواع مقاطع میلگرد و کاربرد آنها مقاله انواع میلگرد را مطالعه نمایید.

برای حمل میلگرد باید روشی با توجه به اندازه و طول بار انتخاب شود تا امکان جابجایی این مقادیر وجود داشته باشد. به طور کلی روش های حمل مقاطع فولادی (از جمله میلگرد) به 4 دسته زیر تقسیم می شوند:

او او را

ترافیک راه آهن

حمل و نقل دریایی

حمل و نقل ترکیبی

روش های مختلف حمل میلگرد

1- حمل و نقل جاده ای

رایج ترین و رایج ترین روش حمل و نقل میلگرد ها استفاده از حمل و نقل جاده ای است. حمل و نقل جاده ای از دو گروه خودروهای تجاری سنگین (کامیون و تریلر) و خودروهای تجاری سبک (نیسان، پیکان و مزدا) استفاده می کند. به طور کلی انتخاب هر یک از این ماشین ها به وزن و طول بار و همچنین مسافتی که قرار است حمل شود بستگی دارد.

به عنوان مثال برای حمل میلگرد  در مسافت های طولانی از انواع گاری و کامیون و برای حمل میلگرد  با وزن محدود از خودروهای نیسان مخصوص حمل میلگرد  و ریل استفاده می شود. . در ادامه به بررسی هر یک از این ماشین ها به صورت جداگانه می پردازیم.

میلگرد را با چرخ دستی بیاورید

حمل لنگر با چرخ دستی

ترولی معمولا برای حمل انواع میلگرد به طول 12 متر استفاده می شود. 4 نوع تریلر با ظرفیت های مختلف وجود دارد که می توان یکی از آنها را بر اساس وزن میلگرد  انتخاب کرد. در بین این 4 نوع کامیون، کامیون 40 فوتی بیشترین ظرفیت را دارد و به حمل کانتینرهای 40 فوتی از گمرک و سایر بنادر بار معروف است. کامیون کف، کامیون لبه و کامیون حمل و نقل سه نوع دیگر هستند که همگی حداکثر ظرفیت بار 24 تن را دارند.

حمل و نقل ریلی با کامیون

کامیون ها برای حمل میلگرد تا طول 6 متر مناسب هستند. کامیون ها بیشتر برای مواردی استفاده می شوند که طول و تناژ میلگرد و سایر فولادها متناسب با ظرفیت آن باشد و بارگیری با استفاده از جرثقیل انجام می شود. انواع کامیون ها ظرفیت حمل 5 تا 20 تن را دارند.

اجرای میلگرد با نیسان

برای حمل میلگرد  در شهر و با وزن و طول محدود می توانید از نیسان ها برای حمل میلگرد  و تیرآهن استفاده کنید. طول معمول میله های مورد استفاده نیسان 6 متر است. البته بارهای بزرگتر از 6 متر را می توان با نیسان جابه جا کرد; اما این شغل خطرناک و غیرقانونی است.

تسلیح ترابری پیکان و مزدا

استفاده از پیکان و مزدا برای حمل چرم مرسوم نیست و اغلب برای حمل سایر قطعات فلزی استفاده می شود. انواع قطعات فلزی شامل ورق، لوله و … می باشد و انواع زیادی در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. در مقاله زیر درباره کاربرد قطعات فلزی در صنایع مختلف بیشتر بخوانید.

مشاوره تخصصی میلز آهن: استفاده از قطعات فولادی در صنایع مختلف

بخش فولادی

به طور کلی کامیون های سبک مانند نیسان، مزدا و پیکان به دلیل قدرت کم و محدودیت طول کف کمتر مورد استفاده قرار می گیرند.

مشاوره در مورد سیستم حمل و نقل جاده ای

حمل و نقل جاده ای به دلیل سرعت بیشتر و هزینه کمتر از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

این سیستم حمل و نقل نسبت به سایر روش های حمل میلگرد انعطاف پذیری بیشتر، زمان سفر کوتاهتر و دسترسی بهتری دارد.

تردد خودروهای سنگین در داخل شهر ممنوع است.

جدول برای انتخاب وسیله نقلیه مناسب برای حمل و نقل میلگرد

در جدول زیر انواع کامیون های میلگرد بر اساس ظرفیت بار طبقه بندی شده است.

دسته نوع وسیله نقلیه، نام وسیله نقلیه، ظرفیت

کامیون سنگین، تریلر جاده ای 40 فوتی

حداکثر 26 تن

تو یه ترول هستی

حداکثر 24 تن

یک تریلر یک طرفه

حداکثر 24 تن

واگن حمل و نقل

حداکثر 24 کیلوگرم

خودروهای شرق تا 5 تن

بنز 911 حداکثر 5.5 تن

کامیون های تک تا 11 تن

کامیون دو نفره (10 چرخ) حداکثر 20 تن

**کامیون های سبک نیسان تا 3 تن

بوم تا 3 تن

مزدا تا 3 تن

2- حمل و نقل ریلی

حمل و نقل میلگردها و مقاطع فولادی با استفاده از راه آهن و قطار باری یکی دیگر از راه های جابجایی آنهاست. اما این روش در ایران زیاد مورد استفاده قرار نمی گیرد.

از مزایای راه آهن می توان به کاهش آلودگی هوا، کاهش مصرف سوخت و تاخیر کمتر در جاده اشاره کرد. با وجود این مزایا، از آنجایی که حمل و نقل جاده ای قبل از بارگیری و تخلیه الزامی است و شبکه ریلی در ایران در سراسر کشور گسترش نیافته است، این روش برای حمل قطعات فولادی چندان کاربردی نیست.

3- حمل و نقل دریایی

حمل و نقل کانتینری تقویت شده

روش حمل و نقل سیمی بیشتر برای صادرات استفاده می شود و یکی از ملزومات آن استفاده از کانتینر است که هزینه حمل میلگرد را در این حالت افزایش می دهد. اگرچه روش کانتینری یا حمل با کشتی نیاز به سرمایه گذاری بالایی دارد و به قوانین بین المللی بستگی دارد، اما این روش حمل میلگرد جایگاه مهمی در حمل و نقل بین المللی بار دارد. ظروف با حجم های مختلف برای حمل و نقل استفاده می شود. اما به طور کلی جعبه های استاندارد از نظر ابعاد، وزن و اندازه به صورت زیر طبقه بندی می شوند:

ردیف کانتینر استاندارد، طول داخلی، ظرفیت، حداکثر ظرفیت بار

20 فوت استاندارد 6 متر 33 متر مکعب 28220 کیلوگرم

2 کانتینر 40 فوتی حدود 12 متری 67 متر مکعبی 26700 کیلوگرمی

با وجود هزینه بالای حمل و نقل با استفاده از کانتینر، نمی توان مزایای این روش را نسبت به سایر اشکال حمل و نقل نادیده گرفت. از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

افزایش ایمنی محصول

سهولت بارگیری و تخلیه

زمان تحویل کوتاه

حمل و نقل میلگرد های با تناژ بالا در کانتینر

کاهش بار ترافیک جاده ای

ح- حمل و نقل ترکیبی

تعریف یاتاقان ترکیبی عبارت است از باربری میلگرد توسط “ریل” یا “طناب”. پرکاربردترین روش صادرات انشعاب به دریا و ارسال با کشتی یا قطار است که پرکاربردترین روش مسیر دریایی است.

مزایای سیستم حمل و نقل میلگرد

عوامل موثر در روش انتقال میلگرد

برخی از مهم ترین عواملی که در حمل و نقل میلگرد و بارگیری قطعات فولادی به طور کلی باید در نظر گرفته شود عبارتند از:

وزن میلگرد

با محاسبه وزن میلگردهایی که می خواهیم بارگیری کنیم، به راحتی می توانیم نوع وسیله نقلیه ای را که می تواند تن مورد نظر خود را بلند کند، تشخیص دهیم. در مواقعی که تناژ میلگرد زیاد باشد باید از کامیون های سنگین یا سایر روش های حمل و نقل استفاده کرد و برای تناژ محدود و کم نیز می توان از کامیون های مخصوص نیسان برای حمل میلگرد استفاده کرد.

فاصله انتقال میلگرد ها

با تخمین فاصله مبدا تا مقصد می توان روش مناسب حمل میلگرد را انتخاب کرد. به عنوان مثال، استفاده از کامیون یا حمل و نقل ریلی برای مسافت های طولانی؛ یا جزیره کیش استفاده از روش ترکیبی جاده و دریا برای حمل یا صادرات بارها به مناطق دریایی مانند قشم و همکاران ضروری است. انتخاب درست.

توجه: دستگاه باید در فواصل طولانی با محافظت مناسب در برابر باد، باران و سایر خطرات حمل شود.

ظرفیت وسیله نقلیه

همانطور که در ابتدای این مقاله به آن پرداختیم، ظرفیت کامیون متفاوت است. با آگاهی از ظرفیت هر وسیله نقلیه می توان بهترین وسیله نقلیه را برای حمل میلگرد انتخاب کرد.

هزینه پست

به طور کلی هزینه حمل انواع مصالح (از جمله میلگرد) با وزن و مسافت نسبت مستقیم دارد. اما با توجه به بحث کالاهای رقابتی، گاهی به متراژ متراژ و نوع خودروی انتخابی شما توجه می شود و وزن میلگرد چندان اهمیتی ندارد.

هزینه حمل میلگرد

هزینه حمل و نقل میلگرد به عواملی مانند تناژ میلگرد، فاصله یک محل تا مکان دیگر و نوع حمل بستگی دارد. به عنوان مثال حمل و نقل ریلی و دریایی نسبت به حمل و نقل جاده ای قیمت بیشتری دارند یا هزینه حمل و نقل ریلی درون شهری یا حومه ای بیشتر از هزینه حمل و نقل ریلی درون شهری است. به طور کلی می توان گفت زمانی که کالا از نظر حمل و نقل خاص باشد، هزینه ارسال افزایش می یابد.

نکات و عوامل موثر بر هزینه بارگذاری پشتیبان

عوامل موثر بر قیمت بار آرمیچر

هزینه و هزینه ارسال لوازم جانبی به عهده خریدار می باشد و همراه با تعداد لوازم خریداری شده در فاکتور درج می شود. عواملی که می توانند هزینه حمل و نقل را افزایش دهند نیز عبارتند از:

هزینه نگهداری (هزینه نگهداری یک کیلوگرم فولاد در انبار) نیز با نرخ ثابت بوده و با آزادسازی هزینه های تاییدیه پرداخت می شود.

درباره انبار میلگرد چه می دانید؟

میلگردهایی که از انبارهای مطمئن خریداری می کنید یک بار مصرف و زنگ نزنند که اصطلاحاً به آن میلگرد مشکی می گویند. بنابراین خرید میلگرد از فروشندگان خوشنام و قابل اعتمادی که از انبارداری اولیه و صحیح استفاده می کنند بسیار مهم است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ذخیره سازی وسایل و نکات آن، خواندن این مقاله ذخیره سازی وسایل را توصیه می کنیم.

برای بارگیری جرثقیل و لیفتراک در انبار معمولاً هزینه جداگانه ای دریافت می شود.

همچنین هزینه بیمه بار جداگانه ای وجود دارد، اما رساندن محموله شما با خیال راحت به مقصد مهم تر از حمل و نقل ارزان است.

اگر می خواهید کارهایی مانند برش، خم کردن و غیره انجام دهید. برای میله های تقویت کننده خریداری شده، باید هزینه این خدمات را نیز پرداخت کنید.

فرآیند انتقال منطقی

پس از خرید میلگرد و تراز کردن آن، فرآیند حمل و نقل آغاز می شود. ابتدا هماهنگی با کالا انجام می شود. اگر از فروشندگان معتمد خرید کنید، آنها با توافق با شرکت های حمل و نقل در قرارداد به دنبال بهترین قیمت می گردند و سپس شارژ می کنند. پس از هماهنگی با شرکت بیمه مورد نظر، محموله میلگرد طبق کد انتقال بار به انبار تحویل داده می شود و کامیون آن را از انبار تحویل می گیرد و ورق وزن می شود. در نهایت طبق بارنامه محموله میلگرد در مقصد تخلیه می شود.

حمل و نقل میلگرد

حمل و نقل میلگرد

حمل بار از طریق جاده بهتر است یا با قطار؟

بر اساس آمار حمل و نقل بار در ایران، بیش از 90 درصد حمل و نقل کالا از طریق جاده و تنها 10 درصد از حمل و نقل بار از طریق ریل انجام می شود. همچنین مشتریان به دلایل مختلف از جمله هزینه کم حمل و نقل جاده ای به سایر روش های حمل و نقل علاقه ای نشان نمی دهند. از دلایل و مزایای محبوبیت حمل و نقل جاده ای می توان به موارد زیر اشاره کرد:

در دسترس بودن انواع خودرو

دانلود کمتر

کنترل مستمر کالاهای در حال ترانزیت

انعطاف در انتخاب مسیر و کمیت کالا

دسترسی آسان به تاسیسات تولید و جذب

کالا در زمان کوتاه تری به مقصد می رسد

گسترش شبکه راه های کشور و عدم گسترش شبکه راه آهن سراسری

نتیجه

برای حرکت میلگرد، عوامل زیادی بر آن تأثیر می گذارد. از این میان می توان به مسافت حمل، میزان میلگرد خریداری شده، نوع حمل و میزان بار اشاره کرد. در بین روش های حمل میلگرد، حمل و نقل جاده ای محبوب ترین و مقرون به صرفه ترین است.

سوالات متداول در مورد حمل و نقل طلا

میلگرد چیست و در چه صنعتی بیشترین کاربرد را دارد؟

میلگرد جزء فولاد است و بیشتر در صنعت ساختمان استفاده می شود.

چه عواملی در حمل و نقل ریلی مهم است؟

عوامل زیادی در حمل و نقل میلگرد موثر هستند، این عوامل عبارتند از: هزینه حمل، مسافت حمل، حجم میلگرد خریداری شده، نوع حمل.

کدام روش حمل و نقل اقتصادی تر است؟

حمل و نقل جاده ای از نظر هزینه مقرون به صرفه تر است. اما وسایل نقلیه جاده ای برای مسافت های کوتاه مورد استفاده قرار می گیرند.

چه نوع حمل و نقل میلگرد رایج ترین است؟

1. حمل و نقل جاده ای 2. حمل و نقل ریلی 3. حمل و نقل دریایی 4. حمل و نقل مشترک.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *