دسته‌بندی نشده

هر بندیل میلگرد چند شاخه و وزن آن چند کیلوگرم است؟

خم میلگرد چیست؟

نکاتی برای اتصال میلگردها

نحوه بسته بندی امکانات

عملکرد اصلی خم میلگرد چیست؟

دستگاه خمش مجدد

هر فیکسچر چند تن است؟

وزن هر میلگرد چقدر است؟

هر بندیل آرمیچر چند شاخه دارد؟

تعداد شعب در هر بسته

تعداد میله ها در هر خط

روش مورد نیاز برای بسته بندی میلگرد

عواملی که باید در هنگام تهیه اتصالات در نظر گرفته شوند

هزینه هر آرماتور

تولیدکنندگان میلگرد ایرانی

اگر تا به حال میلگرد یا هر محصول فولادی دیگری خریداری کرده اید، احتمالاً اصطلاح خمش میلگرد را شنیده اید. پس از اتمام فرآیند تولید در کارخانه ها، میلگردهای تقویت کننده باید بسته بندی و ارسال شوند. قبل از خواندن این مقاله، شایان ذکر است که نام اصلی بسته بندی میلگرد، بسته بندی میلگرد بود که به اشتباه به عنوان بسته بندی میلگرد شناخته می شود.

اگرچه بستن فیکسچر ساده به نظر می رسد، اما چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشت. این ملاحظات بیشتر مربوط به مشاهده تعداد شاخه ها و وزنی است که برخی بسته ها می توانند تحمل کنند. در صورتی که بسته بندی طبق استانداردها انجام نشود، بند می تواند در حین حمل جدا شود و خسارت زیادی به افراد و اموال وارد کند. علاوه بر این، هنگام خرید و فروش وسایل باید قوانین را رعایت کرد.

در این مقاله به توضیح مزایای این روش بسته بندی می پردازیم و همچنین با ویژگی های اصلی باندل آشنا می شویم. ما همچنین به استاندارد کوله‌پشتی نگاه می‌کنیم و توضیح می‌دهیم که چگونه بسته‌بندی مشبک آن را متمایز می‌کند و در تجارت نقش دارد. در قسمت بعدی به شرایط بک آپ گیری می پردازیم. در بخش‌های پایانی بهترین تولیدکنندگان گریل در کشور را معرفی می‌کنیم و عواملی را که بر قیمت هر گریل تأثیر می‌گذارند شرح می‌دهیم.

مجموعه آهن آنلاین قیمت روز انواع و اندازه های مختلف میلگرد را ارائه می دهد. همچنین در سایت آهن آنلاین می توانید قیمت بست و گیاه را به صورت جداگانه مطالعه کنید.

میلگرد بندیل چیست؟

اگر در صنعت ساخت و ساز هستید، اصطلاح bandil را شنیده اید. برای جمع آوری محصولات فولادی، افراد از طناب استفاده می کنند و آنها را دور محصول می پیچند. زمانی که این محصول فولادی میلگرد باشد به آن میلگرد خمیده می گویند. اما اهمیت وجود آن چیست؟ از طرفی این روش بسته بندی نسبت به سایر روش های موجود ارزانتر بوده و به دلیل صرفه اقتصادی از آن استقبال و استفاده می شود.

برای بسته بندی مواد فولادی مانند میلگرد از توپی به نام توپ میلگرد استفاده می کنند

اما ما نمی توانیم تمام محصولات فلزی را به این شکل بسته بندی کنیم و برای بسته بندی میله ها، لوله های بسیار نازک و شمش استفاده می شود. وقتی صحبت از دسته های میلگرد می شود، باید به خاطر داشت که شاخه های آرماتور در هر بسته باید به یک اندازه باشند.

نکاتی برای بستن میلگرد

برس اتوها به دو صورت شاخکی و کلاف هستند. در طبقه بندی میله های قلم مو، خواص مکانیکی و تغییر شکل آن ها بررسی می شود.

میلگردها از نظر خواص به سه گروه طبقه بندی می شوند:

یومشویا پولات

نیمه سخت تو

صلب سفت و سخت

اگر فولاد نرم (S240) و فولاد نیمه سخت (S340، S400) قطر یکسانی داشته باشند و کمتر از 12 میلی متر باشند، به صورت کلاف و شاخه بسته می شوند. اما اگر قطر این دو فولاد مساوی اما بیشتر از 14 میلی متر باشد، فقط می توان آنها را به صورت آستین بسته بندی کرد. در نهایت، میلگردهای ساخته شده از فولاد سخت شده فقط در شاخه های مستقیم بسته بندی می شوند.

نحوه بسته بندی وسایل

بسته بندی میلگرد به دو صورت کلاف و شاخه ای یا باندیل انجام می شود. در انتخاب روش بسته بندی باید به نوع فولاد استفاده شده برای ساخت میلگرد و اندازه هر شاخه از میلگرد توجه داشت.

روش بسته بندی کلاف برای میلگردهای ساخته شده از فولاد سخت یا نیمه سخت با قطر کمتر از 12 میلی متر استفاده می شود. به این ترتیب می توان گفت که میلگردهای نرم و نیمه سخت با قطر بیش از 12 میلی متر و میلگردهای فولادی سخت با نوار بسته بندی می شوند. قیمت میلگرد 8 یکی از سایزهای نازکتر این محصول را می توانید در جداول سایت مشاهده نمایید.

دلیلش هم ساده است. در روش کویل میلگردهای تقویت کننده باید تقریباً نود درجه خمیده شوند. این کار را نمی توان با فولاد سخت یا با قطر بزرگ انجام داد یا حداقل به آن آسیب می رساند. البته برای اطمینان بیشتر می توان از این باند برای پیچیدن انواع میلگرد حتی نازک ترین آنها استفاده کرد. بنابراین می توان گفت که بسته بندی میلگرد مطمئن ترین راه برای بسته بندی میلگرد بیشتر است.

وظیفه اصلی میلگرد خم چیست؟

Bendil برای بسته بندی انواع لوله های سبک و میلگرد با قطرهای مختلف استفاده می شود.همانطور که گفته شد باندل یک ورق کوچک فلزی یا پلاستیکی است.در واقع این ورق روشی ارزان و آسان برای بسته بندی میلگرد است که بسیار ایمن نیز می باشد. .

میلگرد بندیل حمل و نقل، توزین و شناسایی مشخصات تولیدکنندگان میلگرد را آسان می کند. یکی دیگر از مزایای Bendil این است که از آسیب دیدن میلگرد در حین حمل و نقل یا نگهداری جلوگیری می کند. این روش همچنین محافظت از فولاد تقویت کننده در برابر سرقت را بهبود می بخشد. اگر رنده ها باز باشند، سارقان آهن می توانند به راحتی برخی از شاخه ها را بدزدند.

دستگاه تقویت خمشی

پیچیدن نوار دور شاخه های آرمیچر یک عمل مکانیکی است که توسط دستگاه های خاصی انجام می شود. در این عملیات تعداد انشعابات توسط سیستم الکترونیکی و کامپیوتری تعیین و در اختیار دستگاه قرار می گیرد. سپس شاخه ها جدا شده و انتهای آنها با دستگاه اول چیده می شود. در مرحله بعد دستگاه دیگری لاستیک را برمی دارد و نوار فولادی را دور آن می پیچد.

در این تصویر نمایی از تجهیزات خمش میلگرد را مشاهده می کنید.

از هر زره چند تن است؟

همانطور که می دانید روش های بسته بندی میلگرد و کلیه محصولات فولادی بسته به کارخانه سازنده و قوانین حاکم بر این مجموعه متفاوت است. اما به طور کلی وزن بسته بندی برای میلگرد را می توان گفت متغیر است، وزن بندیل اکثر برندها بین 2000 تا 2200 کیلوگرم و وزن برند ذوب آهن بین 4500 تا 5000 کیلوگرم است.

وزن هر دستگاه چقدر است؟

پکیج های میلگرد در هر وزنی موجود می باشد، به عبارتی وزن هر بسته میلگرد بسته به کارخانه متفاوت است و بین دو تا پنج و نیم تن می باشد که به سایز میلگردها و کارخانه نیز بستگی دارد. با توجه به مورد ذکر شده ثابت می شود که هر بسته میلگرد دارای انشعابات فراوان می باشد.

وزن هر نوار میلگرد به طور مستقیم به عوامل زیر بستگی دارد:

تعداد شعب

وزن هر بخش

قطر هر شاخه

ظرفیت بسته بندی تجهیزات تولید

نکته ای که در مورد وزن هر میله وجود دارد این است که وزن هر نوع میله باید در کارخانه تولید ثابت باشد. با این روش می توان تعداد شاخه های هر نوار را از تقسیم وزن کل نوار بر وزن هر شاخه حک شده بر روی آن بدست آورد.

از طرفی وزن تمامی باندل های تولید شده توسط سازنده بدون توجه به وزن هر شاخه و قطر آن ثابت است. به عنوان مثال وزن میلگرد تولیدی ذوب آهن اصفهان 4.7 تن است. این عدد ثابت کار محاسبه تعداد شاخه های هر بسته را ساده می کند.

به عنوان مثال طبق استانداردهای اعلام شده از سوی کارخانه ذوب آهن اصفهان، هر شاخه 12 میلگرد در این کارخانه 10.5 کیلوگرم است. حال از آنجایی که وزن هر بسته میلگرد 4.7 تن است، با تقسیم این عدد بر 10.5 می توان نتیجه گرفت که در هر بسته میلگرد 447 عدد 12 عددی وجود دارد.

هر لايه آرميچر چند شاخه دارد؟

تعداد شاخه های هر دسته آرماتور متفاوت است، برای اینکه بفهمیم دسته آرماتور از چند شاخه تشکیل شده است، وزن هر دسته بر وزن هر شاخه تقسیم می شود، بنابراین می توان تعیین کرد که هر شاخه چند شاخه است. بسته نرم افزاری میله دارد. دارد. در این بخش از مثالی برای توضیح اینکه هر پشته دارای چندین شاخه است استفاده می کنیم.

تعداد شعب در هر بسته

در ذوب آهن اصفهان ارزش ویژه هر بسته معادل چهار تن و هفتصد کیلوگرم و وزن شاخه های میلگرد سایز 16 در این کارخانه معادل 19 برابر است. پس برای اطلاع از تعداد شعبه های هر شعبه قسمت زیر را مطالعه کنید.

در هر بسته چند شاخه قرار داده شده است، قسمت بعدی را بخوانید.

تعداد میلگردهای این بسته بسته به سایز و شرکت سازنده متفاوت است و تعداد میلگرد در هر بسته میلگرد تقریباً 247 شاخه می باشد.

تعداد میله ها در هر باند

برای محاسبه این پارامتر، وزن هر بسته بر وزن شاخه میلگرد تقسیم می شود. در یک مثال می خواهیم تعداد 16 شاخه میلگرد را به صورت عمده محاسبه کنیم، بنابراین باید بدانیم در هر کیسه میلگرد 16 تن چند تن است؟ با توجه به موارد فوق مقیاس تعریف شده کارخانه میلگرد فولادی با توجه به تعداد میلگردهای هر بسته حدود 247 شاخه می باشد (16 میلگرد در نظر گرفته شده است). اما اگر 14 میلگرد در نظر گرفته شود، تنها 313 عدد از این میلگردها را می توان در یک بسته بندی قرار داد.

در اینجا با توجه به شهرت محصولات ذوب آهن، تعداد میلگردهای موجود در برخی باندل های این تولید کننده را لیست می کنیم.

• آرماتور هشت میلی متری به وزن پنج کیلوگرم: 940 شاخه

• آرماتور 16 میلی متری به وزن 20 کیلوگرم: 235 شاخه

• میلگرد 14 میلی متری به وزن 15 کیلوگرم: 313 شاخه

تفاوت در تعداد انشعاب کلاه به دلیل تفاوت قیمت کلاه 14، 16 و غیره است. هرچه سایز بزرگتر باشد قیمت آن نیز بالاتر است. البته سازندگان دیگر وزن های مختلفی را برای تقویت نوار در نظر می گیرند. به عنوان مثال شرکت بافق یزد بسته های خود را با وزن بین دو تا دو و نیم تن عرضه می کند. وزن باندهای فولاد قزوین و نیشابور دو تن و کاشان چهار تن است. علاوه بر این، وزن هر میلگرد با قطر معین از استاندارد جهانی پیروی می کند که می تواند در محدوده محدودی تغییر کند. رعایت این استاندارد به مصرف کننده نسبت به کیفیت و مناسب بودن فلزات به کار رفته در آلیاژ زره اطمینان می دهد.

ابعاد مورد نیاز برای بسته بندی میلگرد

برای فروش بسته میلگرد الزامی است که مشخصات میلگرد بر روی صفحات نوشته شده و توسط سازنده شما بر روی بسته میلگرد قرار داده شود. شامل مجموعه ای از مشخصات الزامات بسته بندی برای بسته های میلگرد نامیده می شود. نحوه درج اطلاعات برای تمامی کارخانه ها ثابت بوده و باید به صورت کاملا خوانا در دو پلاک نوشته شود. اینها هستند:

هر بندیل میلگرد چند شاخه و وزن آن چند کیلوگرم است؟

هر بندیل میلگرد چند شاخه و وزن آن چند کیلوگرم است؟

• شماره بسته

• طول بسته

• اهرم وجود دارد

• نوع آرماتور (قطر اسمی آن)

• تاریخ ساخت

• کارگاه بلبرینگ

• وزن کل بسته

• تعداد zobs یا میله ها

• علامت گواهی کنترل کیفیت

• نام و برند سازنده

• نشان استاندارد ملی ایران

علاوه بر موارد فوق، لازم است نام برند، نوع محافظ تقویت کننده و نحوه تولید آن نیز بر روی آرمیچر هر تاب حک شود.

عواملی که در تحویل میلگرد باید در نظر گرفته شود

اگر می خواهید بار میلگرد را بردارید، به یاد داشته باشید که دو صفحه اطلاعات فلزی روی بسته میلگرد وجود دارد. این اطلاعات شامل موارد زیر است.

نام یا نشان سازنده آرماتور.

وزن هر بسته بر حسب کیلوگرم ثبت می شود.

مواد تقویت کننده

قطر اسمی یا درجه آرماتور.

جلد و شماره تلفن

نماد ملی ایران است.

مشخصات کارخانه تولیدی و مشخصات تقویت تیر.

هزینه هر میلگرد

بدیهی است که هر چه وزن، تعداد انشعاب و قطر اتصالات بیشتر باشد، قیمت هر بسته فیتینگ بالاتر خواهد بود. با این حال، قیمت هر بسته زرهی به عوامل مختلفی بستگی دارد. مهمترین این عوامل وضعیت عمومی بازار و عرضه و تقاضای زره ​​است. هر چه تقاضا برای زره ​​بیشتر باشد، قیمت هر بسته زره بالاتر است.

علاوه بر این، هزینه یک بک پلیت با عرض و درجه معین می تواند بر قیمت سایر انواع بک پلیت تأثیر بگذارد.

یکی دیگر از عواملی که بر قیمت هر وسیله ای تاثیر می گذارد، برند و کارخانه تولید کننده آن است. هر چه کیفیت و استاندارد تولید کننده بالاتر باشد، قیمت زره آن برند در بازار بیشتر می شود.

عواملی مانند حمل و نقل، قیمت حامل های انرژی، نرخ ارز، قوانین حاکم بر واردات و صادرات نیز به طور موقت یا دائم بر قیمت میلگرد و لفاف های آن تأثیر می گذارد.

تولید کنندگان میلگرد در ایران

خوشبختانه کشور ما در زمینه صنعت فولاد بسیار قوی است و تولیدکنندگان ایرانی بر اساس استانداردهای روز جهانی میلگرد تولید می کنند. محصولات این کارخانه ها به بسیاری از کشورهای همسایه و اروپا صادر می شود. در اینجا نگاهی به برخی از آنها می اندازیم.

شرکت ذوب آهن اصفهان

این شرکت با بیش از پنجاه سال فعالیت اولین تولید کننده ابزار در کشور می باشد. ذوب آهن در حال حاضر دو نوع میلگرد ساده و آجدار به فروش می رساند. میلگردهای تولید شده در این کارخانه از قطر هشت تا 36 میلی متر می باشد. قیمت تجهیزات ذوب آهن اصفهان با توجه به سایز و طول هر شاخه محاسبه می شود.

برخی از ابعاد خم شدن قفس وجود دارد.

مجتمع باجا خراسان

محصول این مجموعه به دلیل نزدیک بودن به شهر نیشابور در بازار به میلگرد نیشابور معروف است. میلگرد نیشابور دارای سه نوع ساده، آجدار مارپیچ و آجدار ضربدری می باشد. قیمت میلگرد نیشابور درب اداری و شرکت های مختلف; زیرا این محصول به صورت عمده به فروش می رسد و درب شرکت قرار می گیرد اما به صورت شعبه نیز موجود است.

مجتمع فولاد آذربایجان مرکزی

این مجموعه بزرگترین تولید کننده آرماتور در ایران می باشد. هر بسته آرماتور این سازنده دارای استاندارد INQA بوده و شامل روبان هایی از 14 تا 50 میلی متر و از 8 تا 32 میلی متر می باشد. قیمت میلگرد به عنوان یکی از پرفروش ترین قطعات فولادی در بازار برای خریداران و کاربران بسیار مهم است.

مجتمع فولاد بافق یزد

این یکی از جوان ترین تولیدکنندگان فولاد در کشور است که حدود شش سال فعالیت دارد. هر بسته آهن این سازنده از میله های آهنی به ضخامت هشت تا 16 میلی متر تشکیل شده است که عمدتاً در گرید A3 تولید می شوند.

اخرین حرف

دسته میلگرد در واقع دسته ای از میلگرد است که حاوی مقدار مشخصی میلگرد است. روش بسته بندی میلگرد به صورت تسمه فولادی یا پلاستیکی است که دور دسته میلگرد پیچیده شده است. البته روش دیگری برای بسته بندی میلگرد وجود دارد که به آن روش کویل می گویند. روش کلاف فقط برای میلگردهایی با مواد نرم و ضخامت کمتر از 12 میلی متر استفاده می شود.

بر اساس مقاله قبلی به این نتایج رسیدیم:

ظروف از فلز و پلاستیک ساخته شده اند.

آنها یک روش اقتصادی بسته بندی هستند.

برخی از محصولات فولادی مانند میلگرد و لوله های نازک با هم ترکیب می شوند.

وزن میلگرد متغیر بوده و از دو تا پنج و نیم تن متغیر است.

تعداد شاخه ها در هر مجموعه متفاوت است و بستگی به استاندارد کارخانه دارد.

بسته بندی بسته بندی مزایای متعددی دارد، از جمله مقرون به صرفه بودن، عدم آسیب به وسایل و سهولت نسبی حمل و نقل. بندکشی دور میلگرد به صورت مکانیکی به روش میلگرد انجام می شود.

مشکل اصلی خرابکاران میلگرد وزن هر خرابکار و تعداد شاخه هاست. این ویژگی برای هر کارخانه استاندارد متفاوتی دارد. کارخانه موظف است استانداردهای خود را رعایت کرده و مصرف کننده را از طریق اطلاعات مندرج در بارکد یا گواهی فنی خود به اطلاع مصرف کننده برساند.

اطلاعات روی هر پلاک توسط سازنده منحصر به فرد حک شده است. این اطلاعات شامل مشخصات تجهیزات، استانداردها و مشخصات شناسایی سازنده است.

علاوه بر موارد فوق، در این مقاله در مورد روش های صحیح بارگیری و نگهداری میلگرد نیز صحبت کردیم. به طور کلی می توان گفت که سلامت کارگران، سلامت میلگرد و نظم و انسجام انبار در این فرآیند از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در پایان مقاله به بررسی اجمالی برخی از برندهای مطرح تولیدکنندگان شیرآلات در کشورمان پرداختیم. همچنین عوامل موثر بر قیمت میلگرد در بندیل را به اختصار بررسی می کنیم.

سوالات متداول

هر نوار میلگرد چند شاخه دارد؟

تعداد شاخه های هر بسته میلگرد متفاوت است، برای اینکه بفهمید چند شاخه در بسته میلگرد وجود دارد، وزن هر دسته را بر وزن هر شاخه تقسیم کنید تا مشخص شود هر میلگرد چند شاخه دارد. در این قسمت با یک مثال توضیح می دهیم که هر بسته دارای چندین شاخه است.

وزن هر آرماتور چقدر است؟

بسته های میلگرد در تمامی وزن ها موجود می باشد. این بدان معناست که وزن هر بسته میلگرد بسته به کارخانه سازنده، بسته به اندازه میلگرد و کارخانه سازنده، بین 2 تا 5.5 تن است. با توجه به مورد فوق، هر دسته از میلگردهای تقویت کننده دارای چندین شاخه است.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *