دسته‌بندی نشده

هزینه راه اندازی کارخانه میلگرد چقدر است؟

هنگام ساختن هر کارخانه، هزینه یابی مهمترین قدمی است که باید برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا ساخت آن کارخانه از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است یا خیر، بردارید. هزینه تجهیز کارخانه میلگرد را می توان با پارامترهای مختلفی تعیین کرد. در این مقاله می خواهیم در مورد هزینه های راه اندازی کارخانه میلگرد صحبت کنیم. اگر می خواهید چیزی در مورد آن بدانید، به شما توصیه می کنیم تا پایان متن با ما همراه باشید.

برای ساخت یراق آلات چقدر سرمایه لازم است؟

افزایش قیمت مواد آهنی به ویژه قیمت میلگرد در سال های اخیر باعث شده تا بسیاری از کسانی که سرمایه لازم را دارند وسوسه راه اندازی خط تولید شوند. حتما می دانید که راه اندازی هر کسب و کاری مستلزم سرمایه اولیه است و کارخانه تولید کننده این محصول نیز از این قاعده مستثنی نیست!

راه اندازی کارخانه میلگرد

میزان سرمایه اولیه برای تولید این محصول به تعداد و نوع تجهیزات، حجم تولید سالیانه شما، موارد استفاده از این محصول و بسیاری پارامترهای دیگر بستگی دارد و نمی توان در مورد این موضوع به تفصیل بحث کرد. .

نورد میلگرد عاملی است که بر هزینه اولیه تأثیر می گذارد

برای این کار به ابزار و ماشین آلات مختلفی نیاز دارید. میلگردها به دو صورت سوزاندن و تولید محصولات از ضایعات و فلزات اسفنجی ساخته می شوند که هر یک از این دو روش به ابزار و تجهیزات خاصی نیاز دارد.

برای نورد گرم، فولاد باید در معرض دمای کنترل شده قرار گیرد تا کل منطقه گرم شود و بتواند به راحتی از رول ها عبور کند و به شکل نهایی برسد. در نورد گرم، دمای استحکام بالاتر از دمای کریستالیزاسیون است و باعث انعطاف پذیری فولاد می شود.

در سیکل سرد، پردازش بیشتری روی میلگرد انجام می شود که باعث افزایش کیفیت میلگرد می شود. در زمستان دمای میلگرد باید کمتر از دمای کریستالیزاسیون باشد اما میلگرد تولید شده ظاهر مناسب و استحکام بالایی دارد. اگر می خواهید در مورد این موضوع بیشتر بدانید می توانید مقاله میلگرد نورد چیست را در سایت مطالعه کنید.

ترمکس یکی دیگر از روش های مقرون به صرفه تولید میلگرد است. اگر می خواهید یک کارخانه ارزان قیمت راه اندازی کنید، می توانید از روش Termax برای تولید محصولات خود استفاده کنید.

مجوزهای لازم را دریافت کنید.

مجوز راه اندازی از وزارت حراست، مجوز استاندارد ملی ایران، مجوزهایی مانند انشعاب آب، برق و گاز و بسیاری موارد دیگر قبل از راه اندازی کارخانه میلگرد مهم و ضروری است.

برای اخذ مجوز استاندارد ملی ایران باید نمونه محصول برای انجام آزمایشات لازم به این ارگان ارسال شود.

عوامل موثر بر هزینه راه اندازی کارخانه میلگرد

اولاً فرض کنیم بحث هزینه ساخت کارخانه میلگرد فرسایشی است و نمی توان به خوبی و به صورت نقل قول مطرح کرد. اما به طور کلی عوامل متعددی در رابطه با هزینه راه اندازی کارخانه این محصول وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

تعیین مساحت گیاه و مساحت زمین

تعیین مقیاس کارخانه و مساحت زمین مورد نیاز برای تولید این محصول یکی از مهمترین مواردی است که باید در نظر بگیرید. در فرآیند ساخت اتصالات، پردازش مکانیکی ریخته گری، پرس متالورژی و بسیاری از دستگاه های مختلف مورد نیاز است. به همین دلیل، باید مکانی را انتخاب کنید که متناسب با نیاز شما باشد.

نوع محصول برای تولید

برخی از میلگردهای تقویت‌کننده تولید شده در بازار دارای ویژگی‌های مکانیکی خاصی هستند و محصول برای مقاومت بیشتر نیاز به پردازش بیشتر دارد. بنابراین باید نوع آرماتورهای ساخته شده را مشخص کنیم.

برنامه کاربردی محصول

این شما هستید که باید تصمیم بگیرید که این آرمیچر تولید شده در کارخانه برای چه کاربردهایی مناسب است. به این دلیل که به طور کلی محصولات از نظر نوع آلیاژ مورد استفاده، سطح مقطع، فرآیند ساخت و همچنین نوع آج متفاوت است.

بررسی واردات بازگشت به کشور

یکی از نکات کلیدی که در برآورد هزینه راه اندازی کارخانه این محصول باید به آن توجه داشته باشید، بررسی حجم واردات میلگرد به کشور است. باید در نظر داشته باشید که مخلوط پایه ای که برای ساخت این محصول استفاده می شود از ایران وارد می شود یا از کشورهای دیگر.

وسایل و ابزار لازم

برای سازماندهی کارخانه میلگرد، به تجهیزات و ابزار خاصی نیاز دارید، از جمله:

فر را گرم کنید: برای پخت

رول کوره ای: انتقال شمش به کارخانه نورد

رافینگ: صاف کردن رول و کاهش ابعاد بیلت و افزایش طول آن

رول بسته بندی: برای حمل مواد به داخل ظروف

قیچی

پشتیبانی: شامل موتور دنده ای، مجموعه غلتک محافظ و راهنماهای ورودی و خروجی است.

قیچی Miterage: میلگرد را به طول های مشخص برش دهید

بسته بندی قفسه ها: آماده سازی محصول برای خنک سازی و بسته بندی

هزینه نیروی کار

برای تولید میلگرد به نیروی کار زیادی نیاز دارید که دستمزد آنها به کاری که انجام می دهند بستگی دارد. این نیروها شامل افرادی است که در زمینه تولید، کنترل کیفیت، حمل و نقل و غیره فعالیت می کنند. میزان حقوق این افراد نیز ممکن است با توجه به عملکرد آنها متفاوت باشد.

علاوه بر کاهش هزینه کار، هزینه نصب نیز بسیار بالاست و اغلب برای این منظور از میلگرد استفاده می شود. به همین دلیل کارخانه ها نیز نیاز به خرید نوار نصب دارند.

سایر عوامل موثر بر هزینه راه اندازی کارخانه میلگرد عبارتند از:

تجهیزات تست کنترل کیفیت میلگرد

هزینه مواد مورد نیاز

هزینه های ذخیره سازی و حمل و نقل

و…

علاوه بر همه این موارد، باید بررسی کنید که آیا می خواهید برای بازار داخلی تولید کنید یا می خواهید بارهای تولید شده را به کشورهای دیگر صادر کنید.

بهتر است از ابتدا در مورد مسائلی مانند ضخامت محصول، سطح مقطع آن، مواد به کار رفته در این محصول، روش استفاده شده و روش تولید تصمیم گیری شود.

میزان سود در تولید آرمیچر

سود حاصل از تولید میلگرد با توجه به تقاضای تولید محصول برآورد می شود. میزان سود معمولاً به تعداد ماشین آلات، میزان نیروی انسانی، حجم تولید، شناخت بازار هدف و … بستگی دارد. این در حالی است که بر اساس برآوردهای وی، سود حاصل از تولید میلگرد حدود 28 تا 36 درصد برآورد شده است.

هزینه راه اندازی کارخانه میلگرد

هر چه مساحت خانه شما بزرگتر باشد، هر چه بیشتر سرمایه گذاری کنید، بیشتر سرمایه گذاری می کنید. بیشتر مواد اولیه ای که باید بخرید. دستگاه های زیادی مورد نیاز است. در این صورت سرعت تولید افزایش می یابد و شما می توانید محصولات بیشتری را تولید و روانه بازار فلز کنید. بنابراین، سود بیشتری به دست خواهید آورد.

اگر سرمایه زیادی برای انجام این کار ندارید، نگران نباشید. می توانید تجهیزات و مواد مورد نیاز برای اجرا را تهیه کنید. بالاخره بعد از چند سال می توانید کارگاه خود را به یک کارخانه بزرگ تبدیل کنید.

آخرین کلمه

همانطور که در این مقاله اشاره شد، هزینه راه اندازی فورج به عوامل مختلفی از جمله هزینه مواد، هزینه نگهداری، موارد استفاده از این محصول، میزان اختصاص داده شده برای ماشین آلات و تجهیزات و بسیاری موارد دیگر بستگی دارد. بنابراین نمی توان مبلغ جداگانه ای برای این منظور در نظر گرفت.

بهتر است فهرستی از این موارد تهیه کنید و تمام هزینه ها را یادداشت کنید تا بتوانید برآورد دقیقی از هزینه راه اندازی کارخانه فولاد به دست آورید. نظر شما در مورد این موضوع چیست؟ اگر تجربه ای در این زمینه دارید، تجربه خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

هزینه راه اندازی کارخانه میلگرد چقدر است؟

برای برآورد این هزینه ها باید پارامترهای مهمی مانند نوع تجهیزات، تعداد کارگران، نوع محصول تولید شده، تعیین مساحت زمین و بسیاری پارامترهای دیگر را در نظر بگیرید.

آیا تولید مثل توجیه مالی دارد؟

امروزه استفاده از میلگرد برای ساخت و ساز ضروری است. بنابراین با توجه به گسترش روزافزون پروژه های عمرانی، تولید این محصول می تواند یک تجارت پر رونق باشد.

حجم تولید میلگرد چقدر هزینه راه اندازی کارخانه میلگرد را افزایش می دهد؟

البته با افزایش حجم تولید شما به زمین، ماشین آلات بیشتر و هزینه حمل و نقل بیشتر نیاز دارید.

هزینه راه اندازی کارخانه فولاد چقدر است؟

هزینه راه اندازی کارخانه میلگرد

هزینه راه اندازی کارخانه میلگرد چقدر است؟

هزینه راه اندازی کارخانه میلگرد چقدر است؟

برای تولید میلگرد چقدر سرمایه لازم است؟ عوامل موثر بر هزینه راه اندازی کارخانه میلگرد و نرخ سود تولید میلگرد

برای هر ساختمان کارخانه، برآورد هزینه مهمترین گامی است که باید برای تعیین اینکه آیا کارخانه از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است، بردارید. مقدار تنظیمات کارخانه میلگرد را می توان بر اساس پارامترهای مختلف تنظیم کرد. در این مقاله می خواهیم در مورد هزینه های راه اندازی کارخانه میلگرد صحبت کنیم. اگر می خواهید در این مورد چیزی بدانید، پیشنهاد می کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

برای ساخت آرمیچر چقدر سرمایه لازم است؟

افزایش قیمت مواد آهنی به ویژه میلگرد در سال های اخیر بسیاری از افرادی را که سرمایه لازم را برای راه اندازی خط تولید میلگرد دارند، برانگیخته است. می دانید که شروع هر کسب و کاری مستلزم سرمایه اولیه است و کارخانه تولید کننده محصول نیز از این قاعده مستثنی نیست!

ایجاد کارخانه میلگرد

میزان سرمایه اولیه مورد نیاز برای تولید محصول به تعداد و نوع ماشین آلات، هدف حجم تولید سالانه، موارد مصرف محصول و بسیاری پارامترهای دیگر بستگی دارد و این موضوع قابل بحث و بررسی دقیق نیست. .

انحراف میلگرد عاملی است که بر شارژ اولیه تأثیر می گذارد.

برای این کار به دستگاه ها و ماشین های مختلفی نیاز دارید. میلگردها به دو صورت نورد گرم و تولید از ضایعات و آهن اسفنجی ساخته می شوند که هر یک از این دو روش نیازمند ابزار و تجهیزات خاصی است.

برای نورد گرم، فولاد باید در دمای کنترل شده قرار گیرد تا کل ناحیه گرم شود و به راحتی از غلتک ها عبور کند تا به شکل نهایی درآید. در نورد گرم دمای میلگرد بالاتر از دمای تبلور است و این امر باعث شکنندگی فولاد می شود.

در نورد سرد، پردازش بیشتری روی زره ​​انجام می شود که باعث افزایش کیفیت سطح زره می شود. در نورد سرد دمای زره ​​باید کمتر از دمای تبلور باشد اما زره تولید شده ظاهر زیبا و استحکام بالاتری دارد. در صورت تمایل به اطلاع از این موضوع می توانید مقاله آرمیچر پیچشی چیست را در سایت مطالعه نمایید.

ترمکس یکی دیگر از روش های مقرون به صرفه تولید میلگرد است. اگر می خواهید کارخانه ای با هزینه ای مقرون به صرفه راه اندازی کنید، می توانید از روش ترمکس برای تولید محصولات خود استفاده کنید.

اخذ مجوزهای لازم

اخذ مجوز راه اندازی از وزارت حراست، مجوز استاندارد ملی ایران، مجوزهایی مانند انشعاب آب، برق و گاز و بسیاری موارد دیگر قبل از راه اندازی کارخانه میلگرد مهم و ضروری است.

شما باید نمونه ای از محصول خود را جهت تست های مورد نیاز جهت اخذ مجوز استاندارد ملی ایران به این سازمان ارسال نمایید.

عوامل موثر بر هزینه راه اندازی کارخانه میلگرد

اولاً بحث در مورد هزینه راه اندازی کارخانه میلگرد به قدری جالب است که بیان دقیق آن غیرممکن است. اما به طور کلی هزینه راه اندازی کارخانه این محصول متاثر از عوامل مختلفی است که در ادامه در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

تعیین مساحت و قلمرو کارخانه

تعیین محدوده کارخانه و مساحت مورد نیاز برای تولید محصول یکی از مهمترین مواردی است که باید در نظر بگیرید. در فرآیند تولید میلگرد به ماشین های ریخته گری، پرس های فلزی و دستگاه های مختلف نیاز دارید. بنابراین، باید مکانی را انتخاب کنید که متناسب با نیاز شما باشد.

نوع محصول در حال تولید

برخی از میلگردهای تقویت کننده موجود در بازار خواص مکانیکی خاصی دارند و برای داشتن مقاومت بالا باید فرآیندهای زیادی با محصول انجام شود. بنابراین، شما باید در مورد نوع نصب در حال تولید تصمیم بگیرید.

کاربرد محصول

شما باید تصمیم بگیرید که رزومه های ساخته شده در این شرکت برای چه برنامه هایی مناسب است. زیرا به طور کلی این محصولات از نظر نوع آلیاژ مصرفی، سطح مقطع، فرآیند ساخت و همچنین نوع فشار با هم تفاوت دارند.

به مقدار کالاهایی که به کشور وارد می شود نگاه کنید

یکی از موارد مهمی که در برآورد هزینه راه اندازی کارخانه این محصول باید در نظر گرفت، بررسی میزان میلگرد وارداتی به کشور شما است. باید فرض کرد که آلیاژهای اولیه مورد استفاده در ساخت این محصول یا ایرانی هستند و یا از کشورهای دیگر وارد می شوند.

وسایل و ابزار لازم

تجهیزات و ابزار خاصی برای ایجاد یک نصب میلگرد مورد نیاز است، از جمله:

فر را از قبل گرم کنید: برای پخت شمش ها

غلتک های کوره: برای انتقال شمش به جهت لمینیت رو به روفینگ

فلرینگ: جهت غلتش و کاهش ابعاد قطعه کار و افزایش طول

رول خشن: برای انتقال مواد به ظرف

قیچی

پایه: شامل موتور، رول محافظ نصب گیربکس و راهنماهای ورودی و خروجی است.

قیچی اندازه گیری: میلگرد را به طول معینی ببرید

قفسه های بسته بندی: برای خنک سازی و آماده سازی بسته بندی محصول

هزینه های نیروی کار

برای ساخت میلگرد به کارگران زیادی نیاز دارید که دستمزدشان با توجه به کارشان متفاوت است. این اختیارات شامل افرادی می شود که در زمینه تولید، کنترل کیفیت، حمل و نقل و غیره فعالیت می کنند که دامنه اختیارات این افراد نیز بسته به کاری که انجام می دهند متفاوت است.

جدا از برآورد هزینه های نیروی کار، هزینه بسته بندی نسبتاً بالاست و معمولاً برای این منظور از آرماتور استفاده می شود. به همین دلیل کارخانجات باید برای بسته بندی نوار نیز خریداری کنند

عوامل دیگری که بر هزینه راه اندازی یک کارخانه ثابت تأثیر می گذارد عبارتند از:

تجهیزات تست کنترل کیفیت میلگرد

بهای تمام شده کالای مورد نیاز

هزینه ذخیره سازی و حمل و نقل

و…

علاوه بر همه این موارد، باید ببینید آیا قصد دارید برای بازار داخلی تولید کنید یا میل های تولید شده در کشورهای دیگر را صادر کنید.

بهتر است در مواردی مانند ضخامت محصول، سطح مقطع آن، آلیاژ استفاده شده در این محصول، استاندارد مورد استفاده و از ابتدای فرآیند ساخت تصمیم گیری شود.

درآمد حاصل از تولید آرماتور

سود تولید آرمیچر با توجه به تقاضا برای ساخت محصولات برآورد می شود. این میزان سود معمولاً به تعداد ماشین آلات، حجم نیروی کار، حجم تولید، شناخت بازار هدف و … بستگی دارد. با این حال، بر اساس برآورد آنها، سود حاصل از تولید اتصالات در حدود 28-36٪ برآورد شده است.

هزینه راه اندازی کارخانه میلگرد

هرچه فضای کارخانه شما بزرگتر باشد و نیروی کار بیشتر باشد، به مواد اولیه بیشتری برای خرید و تجهیزات بیشتری نیاز خواهید داشت. در این صورت سرعت تولید افزایش می یابد و می توانید محصولات بیشتری تولید و روانه بازار فلز کنید. در نتیجه سود بیشتری به دست خواهید آورد.

اگر سرمایه زیادی برای این کار ندارید، نگران نباشید. می توانید تجهیزات و مواد مورد نیاز خود را برای شروع و شروع تهیه کنید. بالاخره بعد از چند سال می توانید کارگاه خود را به یک شرکت بزرگ تبدیل کنید.

آخرین کلمه

همانطور که در این مقاله اشاره شد، هزینه راه اندازی کارخانه میلگرد به عوامل متعددی از جمله هزینه مصالح، هزینه نگهداری، میزان استفاده از این محصول، میزان هزینه اختصاص داده شده برای ماشین آلات و تجهیزات و … بستگی دارد. چیز های دیگر. بنابراین نمی توان عدد خاصی را برای این منظور در نظر گرفت.

بهتر است فهرستی از این موارد تهیه کنید و تمام هزینه ها را یادداشت کنید تا برآورد دقیقی از هزینه راه اندازی کارخانه میلگرد داشته باشید. نظر شما در مورد این سوال چیست؟ اگر تجربه ای در این زمینه دارید، تجربه خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

هزینه راه اندازی کارخانه فولاد چقدر است؟

برای برآورد این هزینه، باید پارامترهای مهمی مانند نوع تجهیزات، تعداد نیروی کار، نوع محصول تولید شده، مساحت زمین و بسیاری پارامترهای دیگر را در نظر بگیرید.

آیا تولید میلگرد توجیه اقتصادی دارد؟

امروزه استفاده از آرماتور برای ساخت و ساز ضروری است. بنابراین با توجه به گسترش روزافزون پروژه های عمرانی، تولید این محصول می تواند یک تجارت پر رونق باشد.

حجم تولید زره چقدر هزینه ساخت زره را افزایش می دهد؟

طبیعی است که با افزایش حجم تولید، زمین بزرگتر، تجهیزات بیشتر و هزینه حمل و نقل بیشتر مورد نیاز است.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *