دسته‌بندی نشده

هزینه ساخت ساختمان در سال جدید چقدر است؟ راهنمای کامل قیمت ها

هزینه ساخت ساختمان در سال جدید چقدر است؟ راهنمای کامل قیمت ها

بررسی هزینه ساخت و ساز در هر متر مربع به دلیل افزایش قیمت بخش های فولادی کار آسانی نیست. زیرا ما تمایل داریم تغییرات قیمت را به صورت روزانه یا هفتگی مشاهده کنیم. هر سال موسسه سیستم های مهندسی، 2 طبقه; قیمت تخمینی ساخت آپارتمان در انواع ساختمان های 3-5 و 15 طبقه اعلام می شود.

خانه های یک و دو طبقه: متری 9.3 میلیون تومان

ساختمان های 3 تا 5 طبقه: متری 10 میلیون و 900 هزار تومان.

ساختمان های 6 و 7 طبقه: متری 12 میلیون و 500 تومان

ساختمان های 8 و 12 طبقه: 15 میلیون و 600 هزار ابر در متر

ساختمان 13 تا 15 طبقه: متری 17 میلیون و 717 هزار تن

ساختمان های 16 طبقه به بالا متری 18 میلیون و 700 هزار تومان

لطفا توجه داشته باشید که این ارقام تقریبی هستند و قیمت ها را نمی توان به طور دقیق تخمین زد.

برخلاف ساختمان های چند طبقه که از فولاد و بتن ساخته شده اند. برای ساخت خانه های دوبلکس هزینه ها کمتر از

شما برای ساختمان های چند طبقه هزینه می کنید.

هزینه ساخت یک آپارتمان

عوامل موثر بر هزینه ساخت آپارتمان

عوامل مختلفی بر قیمت نهایی یک ساختمان آپارتمان تاثیر می گذارد. یکی از مهمترین پارامترهای موثر بر هزینه ساخت، هزینه فولاد مصرفی در یک پروژه است. سایر عوامل تأثیرگذار عبارتند از هزینه میلگرد، هزینه زمین، هزینه تکمیل قاب، هزینه کسب مجوز کسب و کار و هزینه میلگرد.

هزینه اخذ مجوز کار؛ طولانی ترین زمان ساخت

این مرحله از ساخت و ساز طولانی و نسبتاً گران است. با این حال، این مهمترین کاری است که باید انجام دهید تا بتوانید تخمین دقیقی از هزینه آن داشته باشید.

برای این کار باید مدارک خود از قبیل سند مالکیت، شناسنامه مالک زمین و فیش مالیاتی را به اداره شهر در محدوده ساختمانی مورد نظر بیاورید تا بازرسان آنها را بررسی کنند. در صورت تایید بازرس، باید مهندس پروژه و طراح ساختمان استخدام کنید. پس از تنظیم نقشه ساختمانی توسط مهندس ناظر، باید نقشه را به همراه برگه محاسبات، تعهد کارفرما و … ارائه دهید. برای دولت شهر برای گرفتن جواز کسب

ارزش زمین

قیمت زمین یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در منطقه است و بر اساس منطقه و مکان مورد نظر متفاوت است. همانطور که می دانید هزینه ساخت آپارتمان در بالا شهر نسبت به پایین شهر بیشتر است. علاوه بر این، دور بودن سایت از مدارس، ایستگاه های مترو و بسیاری دیگر از امکانات شهری در این امر اهمیت زیادی دارد.

مصالح و مصالح ساختمانی مورد استفاده

بسته به متراژ ساختمان و تعداد واحدها، به مصالح ساختمانی مختلفی نیاز خواهید داشت. امروز قیمت آهن نوسانات زیادی دارد. بنابراین باید از قیمت های روز آگاه باشید تا بتوانید خرید خود را در بهترین زمان ممکن انجام دهید.

علاوه بر اجزای آهن گچ و گچ نیز برای ساخت خانه مهم است. قیمت سیمان از 86000 تا 217000 تومان در هر متر مربع و قیمت گچ از 64000 تا 77000 تومان بود.

مصالح و مواد ساختمانی

به یاد داشته باشید که تمامی اجناس مورد استفاده در مراحل آموزش، نصب و نجاری جزء مصالح مورد نیاز برای ساخت آپارتمان هستند.

هزینه های دکوراسیون آپارتمان

نکته دیگری که باید در نظر گرفت هزینه نمای ساختمان است. هزینه های مربوط به اجرای داربست، هزینه های نیروی کار و بسیاری از عوامل دیگر بر قیمت نهایی نمای سازه تاثیر می گذارد. انتخاب باشماست؛ شما می توانید یک ظاهر ساده یا یک ظاهر مدرن و شیک را انتخاب کنید. در این صورت باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

هزینه تقویت سازه

هزینه آرماتوربندی در نظر گرفته شده برای یک سازه به عوامل مختلفی بستگی دارد.

وزن میلگرد

نحوه ریختن بتن

هزینه های نیروی کار

حقوق کارگران و …

پس از ارزیابی قیمت لامپ، می توانید دقیقاً تخمین بزنید که قیمت لامپ چقدر است. برای انجام این کار می توانید با شماره های درج شده در وب سایت با کارشناسان ما تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

تعداد طبقات در سازه

تعداد طبقات نیز بر هزینه ساخت خانه تاثیر می گذارد. همانطور که می دانید هر چه تعداد طبقات یک ساختمان بیشتر باشد قیمت هر فوت مربع نیز بیشتر می شود. اگر تعداد طبقات زیاد است و به نوعی می خواهید یک ساختمان بلند بسازید، یک پمپ آب قدرتمند، آسانسورهای مخصوص، روشنایی خاص، تهویه و… مزایای زیادی برای در نظر گرفتن وجود دارد مانند

هر چه ساختمان بالاتر باشد نیاز به این مصالح بیشتر می شود.

هزینه تمام شده قاب ساختمان

قیمت آهن در سال های اخیر افزایش یافته است و همین امر باعث شده بسیاری از سازندگان به فکر ساخت سازه های بتنی باشند که بتوانند از مقاطع فولادی کمتری استفاده کنند. ساخت اسکلت بتنی بیشتر از سازه فولادی طول می کشد و حتی بازگشت سرمایه در چنین پروژه هایی دیرتر اتفاق می افتد. حقوق یک کارگر بتن در سال 1402 به شرح زیر است:

هزینه اسکلت ساختمان

اجرای سقف و ستون بتن آرمه با احتساب هزینه نیروی کار و مصالح مصرفی: 2 میلیون و 500 هزار تومان یا 3 میلیون و 200 هزار تومان.

تحقق ساخت بنا با برآورد دستمزد و قیمت مصالح: 3 میلیون و 500 هزار تومان یا 4 میلیون و 800 هزار تومان.

نجاری با احتساب مصالح و دستمزد: از 2 میلیون و 500 هزار تومان

یک نکته: هزینه نجاری و مراحل انجماد در ساخت بتنی تفاوت چندانی با سازه های بتنی ندارد. اما قیمت هر متر مربع سقف و فولاد بیشتر است و 2 میلیون و 500 هزار تن و 3 میلیون و 600 هزار تن برآورد شده است.

هزینه های غیر منتظره

جدای از این دلایل ذکر شده، عوامل بسیار دیگری نیز می تواند بر هزینه نهایی ساخت آپارتمان تاثیر بگذارد. برای انجام این کار، برخی از هزینه های غیرمنتظره مانند ساخت سایبان، دستمزد کارکنان و داربست را در نظر بگیرید.

کاربرد

در این مقاله بیایید هزینه ساخت آپارتمان را در نظر بگیریم و عوامل موثر بر آن را بررسی کنیم. بر اساس اعلام شورای مرکزی نظام مهندسی کشور، قیمت تمام شده ساختمان یک و دو طبقه به ازای هر متر 6 میلیون و 237 هزار تن و هزینه ساختمان سه تا پنج طبقه هفت میلیون و 170 هزار تن در هر متر است. علاوه بر تمام آنچه در این مقاله به آن اشاره کردیم، در برخی موارد باید برای هزینه های غیرمنتظره فکر و برنامه ریزی کنید تا عملیات ساختمانی خود را به تاخیر نیندازید.

سوالات متداول

چه عواملی بر قیمت آپارتمان تاثیر می گذارد؟

عوامل مختلفی مانند قیمت تمام شده زمین، تعداد طبقات ساختمان، هزینه آرماتوربندی، هزینه جواز کسب و بسیاری عوامل دیگر در هزینه ساخت آپارتمان تاثیرگذار است.

ساده ترین راه برای محاسبه ارزش یک ساختمان چیست؟

ساده ترین راه برای برآورد هزینه این است که ابعاد پیشنهادی ساختمان را در میانگین هزینه متر مربع ساختمان ضرب کنیم.

بررسی هزینه ساخت هر متر مربع به دلیل نوسانات قیمت پروفیل فولادی کار آسانی نیست. زیرا معمولا هر روز یا در طول هفته شاهد نوسانات قیمتی هستیم. سازمان نظام های مهندسی هرساله هزینه تقریبی آپارتمان سازی و رده های ساختمانی 2 طبقه، 3-5 طبقه و بیش از 15 طبقه را اعلام می کند.

خانه های یک طبقه و دو طبقه: متری 9 میلیون و 300 هزار تومان

ساختمان های 3 تا 5 طبقه: متری 10 میلیون و 900 هزار تومان

بالاخانه 6 و 7: متری 12 میلیون و 500 هزار تومان

ساختمان های 8 و 12 طبقه: متری 15 میلیون و 600 هزار تومان

ساختمان های 13 تا 15 طبقه: متری 17 میلیون و 717 هزار دلار

ساختمان های 16 طبقه و بیشتر: متری 18 میلیون و 700 هزار تومان

توجه داشته باشید که این اعداد تخمینی هستند و هزینه ها را نمی توان به طور دقیق محاسبه کرد.

برخلاف ساختمان های چند طبقه که از فولاد و بتن ساخته شده اند. برای ساخت خانه های دوبلکس هزینه کمتر از

شما برای ساختمان های بلند هزینه می کنید.

هزینه ساخت آپارتمان

عوامل موثر بر هزینه ساخت و ساز آپارتمان

عوامل متعددی بر قیمت نهایی ساخت یک آپارتمان تأثیر می گذارد. یکی از مهمترین پارامترهای موثر بر هزینه ساخت، قیمت آهن مورد استفاده در پروژه است. سایر عوامل موثر عبارتند از قیمت میله، قیمت زمین، قیمت فریم تمام شده، هزینه مجوز کسب و کار، قیمت میله و غیره.

هزینه های اخذ مجوز کسب و کار؛ طولانی ترین مرحله ساخت و ساز

این مرحله از ساخت و ساز طولانی و نسبتاً گران است. با این حال، این مهمترین چیز است تا بتوانید تعداد دقیق قیمت ها را داشته باشید.

برای این کار باید مدارک خود را مانند سند مالکیت، شناسنامه مالک و رسید پرداختی را برای بررسی توسط بازرس به تابلوی حریم ساختمان مورد نظر ببرید. در صورت تایید ناظر، باید مهندس پروژه و طراح ساختمان استخدام شود. پس از اینکه مهندس ناظر نقشه ساخت، تعهد محاسبه نقشه، تعهد کارفرما و … را تهیه کرد. باید همراه با به شورا ارائه شود اخذ مجوز تجاری

هزینه ساخت ساختمان در سال جدید چقدر است؟ راهنمای کامل قیمت ها

هزینه ساخت ساختمان در سال جدید چقدر است؟ راهنمای کامل قیمت ها

قیمت زمین

قیمت زمین بسته به متراژ و منطقه مورد نظر یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در این زمینه است. همانطور که می دانید هزینه ساخت آپارتمان در بالا شهر نسبت به قسمت پایین شهر بیشتر است. علاوه بر این دوری زمین از مدارس، ایستگاه های مترو و بسیاری دیگر از امکانات رفاهی شهری نیز بر این مشکل تاثیرگذار است.

مصالح ساختمانی و مواد مصرفی

بسته به متراژ ساختمان و تعداد واحدها، به مصالح ساختمانی مختلفی نیاز خواهید داشت. امروز، قیمت آهن بسیار نوسان است. به همین دلیل باید از قیمت روز مطلع شوید تا بتوانید در بهترین زمان خرید کنید.

جدا از قسمت فلزی، بتن و گچ نیز برای ساخت اتاق اهمیت دارند. قیمت سیمان از 86 هزار تومان به 217 هزار تومان در هر متر مربع و قیمت گچ بین 64 هزار تا 77 هزار تومان افزایش یافت.

مصالح ساختمانی

به یاد داشته باشید که تمامی اجناس مورد استفاده در مراحل سفت کاری، نصب و نجاری جزء مصالح ساخت آپارتمان می باشد.

هزینه لوازم منزل

نکته دیگری که باید در نظر گرفت هزینه نمای ساختمان است. هزینه داربست، دستمزد کارگران و بسیاری از عوامل دیگر بر هزینه نهایی نمای ساختمان تاثیر می گذارد. انتخاب شما؛ شما می توانید یک نمای ساده یا یک نمای مدرن و باشکوه را انتخاب کنید. در این صورت باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

هزینه ساخت سازه

هزینه تقویت سازه به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

دنده PVA

نحوه ریختن بتن

هزینه کار

مزایای کارکنان و …

پس از تخمین قیمت زره، می توانید تخمین بزنید که هزینه تقویت دقیقا چقدر خواهد بود. برای این کار می توانید از طریق شماره سایت با کارشناسان ما تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

تعداد طبقات سازه

تعداد طبقات نیز بر هزینه ساخت آپارتمان تاثیر می گذارد. همانطور که می دانید هر چه تعداد طبقات ساختمان بیشتر باشد هزینه هر متر مربع نیز بیشتر می شود. اگر تعداد طبقات زیاد است و به نوعی می خواهید ساختمانی بلند بسازید، باید امکانات متعددی مانند پمپ آب قدرتمند، آسانسورهای مخصوص، روشنایی خاص، تهویه و … را در نظر بگیرید.

هر چه خانه بزرگتر باشد برای این امکانات اهمیت بیشتری دارد.

قیمت تمام شده اسکلت ساختمان

هزینه فولاد در سال‌های اخیر رو به افزایش بوده است و این امر باعث شده است که بسیاری از معماران به فکر ساخت ساختمان‌های بتنی باشند که بتوانند از قطعات فولادی کمتری استفاده کنند. ساخت بتن بیشتر از فلز طول می کشد و بازگشت سرمایه در چنین پروژه هایی دیرتر اتفاق می افتد. حقوق کارگر بتن در سال 1402:

قیمت تمام شده قاب ساختمانی

اجرای سقف و ستون بتن آرمه با احتساب هزینه دستمزد و مصالح ثانویه: 2 میلیون و 500 هزار یا 3 میلیون و 200 هزار لاری.

اجرای ساختمان سازی با برآورد دستمزد و هزینه های مادی ارتش: 3 میلیون و 500 هزار تومان یا 4 میلیون و 800 هزار تومان.

فرش با احتساب مصالح و نیروی کار: 2 میلیون و 500 هزار

یک نکته: هزینه انجام نجاری و سفت کردن راه پله در سازه بتنی تفاوت چندانی با سازه بتنی ندارد. اما قیمت هر متر مربع سقف و تیرک فلزی بیشتر و حدود 2 میلیون و 500 هزار تن و 3 میلیون و 600 هزار تومان است.

هزینه های غیر منتظره

جدای از این موارد ذکر شده، عوامل متعدد دیگری نیز می تواند بر قیمت نهایی آپارتمان سازی تاثیرگذار باشد. برای این کار، هزینه های غیرمنتظره مانند ساخت سوله، دستمزد کارگران و داربست را در نظر بگیرید.

نتیجه

در این مقاله به بررسی هزینه ساخت آپارتمان می پردازیم و عوامل موثر بر این موضوع را بررسی می کنیم. براساس اعلام شورای نظام مهندسی مرکزی کشور، قیمت تمام شده ساختمان های یک و دو طبقه متری ۶ میلیون و ۲۳۷ هزار تومان و متری ۳ تا ۵ طبقه ۷ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان است. علاوه بر تمام مواردی که در این مقاله به آن اشاره کردیم، در برخی موارد باید هزینه های غیرمنتظره را در نظر بگیرید و برنامه ریزی کنید تا ساختتان به تاخیر نیفتد.

سوالات متداول

چه عواملی بر قیمت مسکن تاثیر می گذارد؟

هزینه زمین، تعداد طبقات سازه، هزینه آرماتوربندی، هزینه جواز کسب و بسیاری از عوامل دیگر بر هزینه ساخت یک آپارتمان تاثیر می گذارد.

ساده ترین راه برای محاسبه هزینه های ساخت و ساز چیست؟

ساده ترین راه برای تخمین هزینه ها، ضرب اندازه ساختمان پیشنهادی در میانگین هزینه ساختمان در هر فوت مربع است.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *