دسته‌بندی نشده

همه چیز در مورد لوازم داربست کاربرد و ویژگی های آن

داربست چیست – آشنایی با تجهیزات داربست – نکات مهمی که در نصب داربست باید رعایت شود – چگونه یک شرکت معتبر از نظر فروش تجهیزات داربست انتخاب کنیم؟

احتمالاً هنگام عبور از ساختمان های ناتمام داربست ها را دیده اید. همانطور که می دانید داربست سازه ای فلزی است که از عناصر فولادی تشکیل شده و برای اطمینان از شرایط کار بر روی ساختمان بر روی ساختمان های بلند نصب می شود. لوازم جانبی داربست جزء جدایی ناپذیر داربست هستند، از آنها برای ایجاد اتصالات با داربست استفاده می شود. اما لوازم جانبی سه پایه چیست؟ برای آینده آگاه باشید.

قراضه چیست؟

داربست – چیست؟

داربست یکی از مهمترین جنبه های ساخت و ساز است که سهم بسزایی در ساخت سازه دارد. استفاده از این محصول بسیار مهم است. زیرا به کارگران این امکان را می دهد که برای ساخت نما یا تعمیر و بازسازی نمای جانبی ساختمان به راحتی به دیوار برسند.

همانطور که گفته شد برای استفاده از داربست به لوازم جانبی نیاز داریم. کیفیت این عرضه باید به گونه ای باشد که بتواند داربست را به خوبی نگه دارد.

لوله های داربست از نظر وزن به دو نوع سبک و سنگین تقسیم می شوند. هنگام خرید لوله داربست باید شرایط محیطی و آب و هوایی را در نظر گرفت. انتخاب بهترین نوع لوله داربست بسیار مهم است. زیرا از خطراتی مانند افتادن داربست و احتمال برق گرفتگی جلوگیری می کند.

مقدمه ای بر تجهیزات داربست

در ادامه به معرفی ابزارهای داربست می پردازیم:

استایگر سودینا

لوله داربست یکی از مهمترین اجزای تجهیزات داربست می باشد. این لوله در ضخامت های 2، 2.30، 2.50 و 3 میلی متر با وزن های 14، 16، 17 و 21 کیلوگرم موجود می باشد. با افزایش ضخامت محصول به طور طبیعی قیمت لوله داربست افزایش می یابد.

استفاده از داربست لوله مزایای زیادی دارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

امکان نصب اتو

استحکام و دوام بالا

به جای جوش و الکترود از پیچ و اتصالات استفاده کنید

استحکام بالا در خمش، کشش و خمش

تنوع و ارتباطات خوب

یکی از عوامل مهم در داربست و استحکام، استفاده از انواع چسب ها و اتصالات می باشد. این لنگرها لوله های داربست را از زوایای مختلف به هم متصل می کنند و نقش مهمی در ایجاد ساختار داربست محکم دارند. برای اتصال لوله های داربست به انواع چسب نیاز داریم که در ادامه به آنها می پردازیم.

بست عمودی کانا تک پیچ

بست یک پیچ

اتصالات تک پیچ برای بستن انواع لوله های صنعتی و گالوانیزه استفاده می شود. برای اتصالات لوله عمودی، تک پیچ به طور گسترده ای استفاده می شود. از این نوع ضمیمه به عنوان دسته یا آویز در ارتفاع هنگام نظافت نمای ساختمان نیز استفاده می شود.

پوشش دوبل است

بست مهم دیگری که می توان برای عرشه نردبان استفاده کرد، بست دو پیچی است. بست های دو پیچی برای جاهایی استفاده می شود که دو اتصال باید به صورت عمودی وصل شوند. همچنین زمانی که سرعت اجرای پروژه برای ما مهم است باید از بست های دو پیچ استفاده شود.

مهمترین نکته این است که مواد هر دو فلز فلزاتی هستند که کربن زیادی دارند. از آنجا که دو لوله که در وسط فرورفتگی قرار دارد با هم متقاطع می شوند، اتصال باید آنقدر محکم باشد که فشار را تحمل کند یا خم یا خم شود و نشکسته باشد.

چهار بست پیچ

بست چهار پین یکی از پرکاربردترین بست ها در ساخت قاب و گلخانه است. استفاده از این بست سازه را بسیار مستحکم می کند. این بست در سازه های شبکه ای که گرد هستند یا سازه هایی که اشکال هندسی نامنظم دارند استفاده می شود.

یکی از مهمترین مزایای بست چهار پیچ نسبت به سایر بست ها این است که در این بست می توان لوله ها را در زوایای مختلف به هم متصل کرد.

انجماد مغز

نوعی بست مورد استفاده در داربست است که در داخل لوله نصب می شود. نحوه کار این بست به این صورت است که در محل اتصال دو لوله قرار می گیرد و اتصال را تقویت می کند.

گیره کفگیر

گیره کف برای اتصال لوله به تکیه گاه روی زمین قرار می گیرد. جنس این بست ها به گونه ای است که استحکام و مقاومت بالایی دارد. نکته مهم در استفاده از بست بدون چربی این است که هنگام استفاده از آن، ناحیه مورد نظر نباید سرامیکی باشد. زیرا احتمال لیز خوردن سطح وجود دارد.

نیشگون گرفتن یا نیشگون گرفتن

این نوع بست به دلیل ظاهری که دارد بست H نامیده می شود. میله فولادی یا H بخشی است که برای ساخت سازه متصل به ساخت نما استفاده می شود.

روش استفاده از این بست به این صورت است که از یک طرف به لوله داربست و از طرف دیگر به تیرهای به کار رفته در سازه متصل می شود. این نوع داربست در قسمت هایی که اتصال سازه داربست به تیر ضروری است کاربرد فراوانی دارد.

نکات مهمی که در نصب قفسه باید در نظر گرفت

بست داربست

تکیه گاه عمودی نقش مهمی در استحکام پایه دارد. هنگام مونتاژ داربست فاصله پایه ها 2 میلی متر است که برای جلوگیری از تصادف باید این فاصله رعایت شود.

بست های انتخاب شده برای اتصالات قفسه ای باید چدنی بوده و همیشه روغن کاری شوند.

هنگام مونتاژ داربست، تمام اقدامات ایمنی را رعایت کنید و مطمئن شوید که بست ها به درستی سفت شده اند.

اگر همه پایه ها در یک خط مستقیم قابل مشاهده باشند، می توانید بگویید که این یک پایه استاندارد و با کیفیت است.

هزینه تجهیزات داربست

قیمت تجهیزات داربست مانند بسیاری از محصولات دیگر دائما در حال تغییر است. بنابراین نمی توان قیمت ثابتی را برای این محصولات فلزی در نظر گرفت.

برای اطلاع از قیمت تجهیزات مالیاتی می توانید با کارشناسان اصفهان آهن تماس گرفته و پس از دریافت راهنمایی های لازم نسبت به خرید محصول اقدام نمایید.

چگونه یک شرکت معتبر فروش تجهیزات داربست انتخاب کنیم؟

خرید تجهیزات داربست

تجهیزات داربست باید با دانش لازم خریداری شود. در غیر این صورت به احتمال زیاد در انتخاب مواد اولیه و نحوه بستن قسمت های مختلف داربست دچار مشکل خواهید شد. بنابراین بهتر است تجهیزات داربست را از یک شرکت بازرگانی معتبر خریداری کنید.

اصفهان آهن سالهاست که به عنوان یکی از معتبرترین شرکت های بازرگانی در زمینه فروش مقاطع فولادی شناخته می شود. برای آشنایی با هر یک از این ابزارها و همچنین خرید لوازم جانبی داربست می توانید با کارشناسان اصفهان آهن تماس بگیرید.

کارشناسان مجرب اصفهان آهن اطلاعات فنی محصول مورد نیاز شما را در اختیار شما قرار می دهند تا بتوانید بهترین نوع این محصولات را خریداری کنید.

اخرین حرف

در این مقاله در مورد تجهیزات داربست، نکات اصلی و ویژگی های آن صحبت می کنیم. قبلاً اشاره کردیم، برای بستن سوراخ به خوبی، به تجهیزات با کیفیت بالا نیاز دارد. انواع لوازم داربست در انواع مواد و انواع اتصال مانند گیره فوم، گیره H، گیره دو پیچ و … از مهم ترین لوازم داربست هستند که باید نحوه استفاده و ویژگی های ساخت آن را بدانید. یک خرید حرفه ای

همه چیز در مورد لوازم جانبی داربست; کاربرد و عملکرد آن

مقیاس ابزار

هندوانه چیست؟ نصب یراق آلات کمد لباس. نکات مهمی که هنگام نصب کابینت باید رعایت کنید. چگونه یک شرکت داربست قابل اعتماد انتخاب کنیم؟ سخنرانی پایانی

حتماً هنگام عبور از کنار ساختمان های نیمه کاره داربست دیده اید. همانطور که می دانید داربست سازه ای فلزی است که شامل قطعات فولادی است و برای اطمینان از شرایط کاری ساختمان بر روی ساختمان های بلند نصب می شود. لوازم جانبی داربست جزء لاینفک داربست هستند و اتصالات ایجاد شده به داربست با استفاده از این لوازم انجام می شود. اما لوازم جانبی داربست چیست؟ در آینده با ما همراه باشید.

داربست – چیست؟

داربست یکی از نیازهای مهم ساختمان است که نقش بسزایی در شکل گیری سازه دارد. استفاده از این محصول بسیار مهم است. زیرا به کارگران این امکان را می دهد که برای ساخت نما و یا تعمیر و ترمیم نمای جانبی ساختمان به راحتی به دیوارها نفوذ کنند.

همه چیز در مورد لوازم داربست کاربرد و ویژگی های آن

همه چیز در مورد لوازم داربست کاربرد و ویژگی های آن

همانطور که قبلا ذکر شد برای استفاده از داربست به لوازم جانبی نیاز داریم. کیفیت این لوازم باید به گونه ای باشد که داربست را به خوبی نگه دارند.

لوله داربست از نظر وزن به دو نوع سبک و سنگین تقسیم می شود. به یاد داشته باشید که هنگام انتخاب لوله داربست باید شرایط محیطی و آب و هوایی را در نظر گرفت. انتخاب بهترین نوع لوله داربست بسیار مهم است. زیرا از خطراتی مانند افتادن داربست و همچنین احتمال برق گرفتگی جلوگیری می کند.

معرفی تجهیزات داربست

در ادامه به معرفی تجهیزات داربست می پردازیم:

لوله داربست

لوله اگزوز یکی از مهمترین قطعات تجهیزات لوله کشی است. این لوله در ضخامت های 2، 2.30، 2.50 و 3 میلی متر و وزن های 14، 16، 17 و 21 کیلوگرمی موجود می باشد. با افزایش ضخامت محصول، هزینه لوله نیز افزایش می یابد.

استفاده از داربست لوله ای مزایای زیادی دارد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

قابلیت نصب اتو

استحکام و دوام بالا

به جای جوش و الکترود از پیچ و اتصالات استفاده می شود

استحکام بالا برای خمش، کشش و پیچش

تنوع و اتصال بهتر

یکی از موارد مهم در فونداسیون و استحکام داربست استفاده از بند و اتصالات مختلف است. این بست ها لوله های داربست را از زوایای مختلف به هم متصل می کنند و نقش مهمی در ساخت یک سازه داربست محکم دارند. برای اتصال لوله های داربست؛ اتصال دهنده های مختلفی مورد نیاز است که در زیر به تفصیل مورد بحث قرار خواهد گرفت.

تک پیچ یا پیچ عمودی

به صورت پیچ نصب می شود

بست های تک پیچ برای بستن انواع لوله های صنعتی و گالوانیزه استفاده می شود. در اتصالات لوله عمودی، بست های تک پیچ به طور گسترده ای استفاده می شود. همچنین از این نوع ضمیمه به عنوان دسته یا آویز در ارتفاع، هنگام نظافت جلوی ساختمان استفاده می شود.

اتصال دهنده ها با پیچ دوبل

یکی دیگر از بست های مهمی که می توان در داربست استفاده کرد، بست دو پیچی است. در قسمت هایی که دو اتصال باید به صورت عمودی وصل شوند از دو بست پیچ استفاده می شود. در ضمن اگر سرعت پروژه برای ما مهم است استفاده از دو بست پیچی الزامی است.

نکته مهم این است که جنس ترکیب دو پیچ فولادی با محتوای کربن بالا است. از آنجایی که نقطه اتصال دو لوله مرکز تنش است، اتصال باید به اندازه ای قوی باشد که در مقابل فشار یا خمش یا پیچش بدون شکستگی مقاومت کند.

بستن با چهار پیچ

گیره یکی از پرکاربردترین گیره ها در گلخانه و ساخت گلخانه می باشد. به دلیل استفاده از این دکمه، سازه از استحکام بالایی برخوردار است. این بست در سازه های قاب گرد یا سازه های دارای علامت دیجیتال استفاده می شود.

مهمترین مزیت کانکتور چهار پیچ نسبت به سایر بست ها این است که لوله ها در زوایای مختلف به هم متصل می شوند.

مغز را منجمد کنید

این یک نوع بست مورد استفاده در داربست است که در داخل لوله قرار می گیرد. این اتصالات با قرار دادن در محل اتصال دو لوله و تقویت اتصال کار می کند.

گیره کفگیر

گیره کف برای اتصال لوله به تکیه گاه روی زمین قرار دارد. مواد اتصال دهنده از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار است. نکته مهم در استفاده از بست های کفگیر این است که هنگام استفاده از آنها، ناحیه مورد نظر نباید سرامیکی باشد. از آنجایی که احتمال لغزش سطح وجود دارد.

گیره یا گیره H

این نوع بست به دلیل ظاهری که دارد بست H نامیده می شود. فولاد یا H اصلی ترین قسمت مورد استفاده در ساخت ضایعات ساختمانی نما می باشد.

روش استفاده از این لوازم جانبی به این صورت است که از یک طرف به لوله شیب دار و از طرف دیگر به تیر مورد استفاده در سازه متصل می شود. این نوع داربست در قسمت هایی که اتصال سازه داربست به تیر ضروری است کاربرد فراوانی دارد.

نکات مهم در نصب داربست

مواد ثابت برای داربست

تکیه گاه های عمودی نقش مهمی در استحکام داربست دارند. هنگام نصب داربست فاصله پایه ها 2 میلی متر است که برای جلوگیری از هرگونه خطر باید رعایت شود.

بست های انتخاب شده برای اتصالات داربست باید چدنی بوده و همیشه روغن کاری شوند.

هنگام نصب داربست باید تمام نکات ایمنی را رعایت کنید و از محکم بودن بست ها اطمینان حاصل کنید.

وقتی تمام پایه ها را در یک خط مستقیم ببینید، می توانید متوجه شوید که داربست استاندارد و باکیفیت است.

هزینه تجهیزات

قیمت تجهیزات داربست مانند بسیاری از محصولات دیگر دائما در حال تغییر است. بنابراین نمی توان قیمت های ثابتی را برای این فولادها در نظر گرفت.

برای اطلاع از قیمت تجهیزات داربست می توانید با کارشناسان اصفهان آهن تماس گرفته و پس از دریافت راهنمایی های لازم نسبت به خرید این محصول اقدام نمایید.

چگونه یک شرکت معتبر برای فروش تجهیزات کوبه ای انتخاب می کنید؟

خرید تجهیزات داربست

خرید تجهیزات داربست باید با اطلاعات لازم انجام شود. در غیر این صورت ممکن است هم از نظر انتخاب مواد اولیه و هم پوشش قسمت های مختلف زره دچار مشکل شوید. بنابراین بهتر است تجهیزات داربست را از شرکت های تجاری معتبر خریداری کنید.

اصفهان آهن به عنوان یکی از معتبرترین شرکت های بازرگانی شناخته می شود که سال هاست در زمینه فروش قطعات فولادی فعالیت دارد. برای آشنایی با کاربرد هر یک از این ابزارها و همچنین خرید تجهیزات داربست می توانید با کارشناسان اصفهان آهن تماس بگیرید.

کارشناسان مجرب در اصفهان آهن اطلاعات فنی محصولات مورد نیاز خود را در اختیار شما قرار می دهند تا بتوانید بهترین نوع این محصولات را خریداری کنید.

اخرین حرف

در این مقاله در مورد تجهیزات داربست، نکات مهم و ویژگی های آن صحبت کردیم. همانطور که اشاره کردیم برای مهار مناسب داربست نیاز به تجهیزات با کیفیت دارد. انواع لوازم جانبی داربست ساخته شده از مواد و انواع اتصالات مختلف مانند گیره فوم، گیره H، گیره دو پیچ و … از مهم ترین لوازم داربست هستند که برای استفاده از آنها باید از موارد استفاده و ویژگی های آن ها مطلع شوید. این کار را انجام دهید . خرید حرفه ای

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *