دسته‌بندی نشده

همه چیز در مورد مصالح ساختمانی؛ از کاربرد گرفته تا انواع و ویژگی‌ها

همه چیز در مورد مصالح ساختمانی؛ از کاربرد گرفته تا انواع و ویژگی‌ها

طبقه بندی مصالح ساختمانی بر حسب نوع و روش تولید، انواع مصالح ساختمانی، ابزار آهنی مورد استفاده در ساختمان سازی، مصالح پیش ساختمان و مصالح جدید، جدول انواع مصالح ساختمانی، حرف آخر

ساختمان های ساخته شده در گذشته ساختار ساده ای داشتند. گاه عمر این بناها چند سال بیشتر نبود، زیرا بیشتر از چمن و گل و گاه سنگ ساخته شده بود. با گذشت زمان ساختمان های بادوام تری ساخته شد که عمر و دوام زیادی داشتند. از قدیم الایام تا کنون مصالح ساختمانی جایگاه ویژه ای در ساخت و ساز داشته است. همه کم و بیش برخی تجهیزات ساختمانی را می شناسند. در این مقاله می خواهیم در مورد صفر تا صد مصالح ساختمانی صحبت کنیم. در آینده با ما همراه باشید.

از کلیدهای بالا و پایین برای افزایش یا کاهش صدا استفاده کنید.

طبقه بندی مصالح ساختمانی بر اساس نوع و روش ساخت

مصالح ساختمانی به دو دسته ساده و متصل تقسیم می شوند که در ادامه در مورد هر کدام صحبت خواهیم کرد. مصالح ساختمانی رایج نوعی مصالح طبیعی یا مصنوعی هستند که مواد تشکیل دهنده آن مشابه هستند. در این میان مصالح ساختمانی مرکب به مصالحی گفته می شود که در تولید آنها از مواد مختلفی استفاده می شود. انواع سیمان، بتن، ایزوگام و غیره.

در مورد تولید

نوع دیگری از طبقه بندی که برای مصالح ساختمانی استفاده می شود، طبقه بندی بر اساس نوع تولید است. به طور کلی مصالح ساختمانی بر اساس روش تولید به دو دسته مواد پیش ساخته و مصالح ساختمانی درجا تقسیم می شوند.

مواد پیش ساخته موادی هستند که در یک کارخانه یا کارگاه تولید و سپس به محل پروژه منتقل می شوند. استفاده از این نوع مواد هزینه های کلی پروژه و زمان تحویل را کاهش می دهد.

مراحل اولیه طراحی و ساخت این چیزها زمان بر بوده و فاقد انعطاف لازم در برابر تغییر است. با این حال نمی توان اهمیت و کارایی مصالح پیش ساخته را در ساخت و ساز نادیده گرفت. دیوارهای بتنی پیش ساخته، پانل های گچی پیش ساخته، کاشی و سرامیک، بلوک و آجر مصالح پیش ساخته هستند.

شکل دیگری از برنامه ریزی منابع بر اساس فرآیند تولید، منابع درجا است. مصالح درجا مصالحی هستند که در پروژه های ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند. بتن گودال سیمانی بتن گودال و بتن گودال این نوع مصالح هستند.

انواع ساختمان ها

انواع مصالح ساختمانی

مصالح ساختمانی به انواع مختلفی تقسیم می شوند و هر کدام کاربرد متفاوتی دارند. انواع مصالح ساختمانی عبارتند از:

آجر

آجر یکی از قدیمی ترین و پرکاربردترین مصالح ساختمانی است که از پخت خشت بدست می آید. در گذشته و حال، از آجر برای ساخت سازه ها استفاده می شود. بسته به ماده اولیه، آجرها در کوره های آجرپزی در دماهای مختلف گرم می شوند. آجر سفید و آجر قزاق از آجرهای رایجی هستند که در ساختمان سازی استفاده می شوند.

بتن

در بین تمام مصالح ساختمانی، بتن قوی ترین فلزی است که برای تقویت سازه استفاده می شود. بتن یکی از مصالح ساختمانی است که از مخلوط آب و سیمان به دست می آید. سیمان مورد استفاده برای بتن از نوع پرتلند است. برای جلوگیری از ایجاد حباب هایی که باعث کاهش عمر بتن می شود، در هنگام تولید این محصول از ویبره های مخصوص استفاده می شود.

بتن انواع مختلفی دارد و بر اساس طبقه بندی آنها در موقعیت های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد که در مقاله بتن و فرآورده های بتنی به طور مفصل به آنها پرداختیم.

سرامیک

سفال از فرآوری و حرارت دادن خاک رس ساخته می شود. برای پوشش مناطق ساختمانی مانند کف، دیوارها، میز آشپزخانه و سقف استفاده می شود. در برخی از منطق ها از این مصالح ساختمانی برای ساخت نما نیز استفاده می شود.

سطل پلاستیکی

پلاستیک دارای مزایای مختلفی مانند مقاومت در برابر حرارت، انعطاف پذیری و استحکام است. به دلیل این مشکل هنوز در ساخت و ساز استفاده می شود. لوله های پلاستیکی نصب شده در زیر سطوح بتنی در ساختمان ها نوعی از ترکیبات شیمیایی مصنوعی هستند که در اشکال و اندازه های مختلفی وجود دارند.

لوله های پلاستیکی دارای سازگاری بالا و وزن بسیار کم هستند که باعث می شود در ساخت و ساز بسیار مورد استفاده قرار گیرند.

یک صخره

از دوران باستان تا به امروز، سنگ یکی از پرکاربردترین اجزای فلزی بوده است. عنصر اصلی سنگ سیلیس است، اما حاوی مواد معدنی و سایر مواد معدنی خواهد بود. سنگ تراشی بسته به محیط به انواع مختلفی تقسیم می شود. سنگ مرمر، تراورتن، کوارتزیت و دیوریت انواع مختلفی از سنگ ها هستند.

ساخت تونل، پل، کف، پله، دکوراسیون داخلی و غیره. یکی از رایج ترین موارد استفاده از انواع سنگ است.

چوب

استفاده از چوب برای ساخت و ساز

چوب یکی دیگر از مصالح ساختمانی است که از طبیعت می آید. بسته به شرایط آب و هوایی، در ساخت اکثر ساختمان ها از چوب استفاده می شود. درختان به دو دسته طبیعی و مصنوعی تقسیم می شوند.

چوب طبیعی همانطور که از نامش پیداست، چوب درختان جنگلی با رنگ و بافت طبیعی است. در عین حال چوب مصنوعی حاصل فرآوری چوب طبیعی است و به دلیل مقاومت در برابر آب، گرما، گرد و غبار و تنوع زیاد در موارد مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

نکته مهم در اینجا این است که چوب مصنوعی ارزان تر از چوب است. بنابراین در بسیاری از کاربردها بهتر است از چوب مصنوعی استفاده شود. رایج ترین کاربردهای چوب عبارتند از:

دربان ساختمان

نمای ساختمان

پوشش کف

پریز

پله و تیرآهن چوبی

غرور

خاک ترکیبی از مواد ریز و مواد معدنی است که در اثر هوازدگی و تخریب سنگ ها به وجود می آید. خاک رس به دو نوع چسبنده و غیر چسبنده تقسیم می شود که در ساخت و ساز از خاک منسجم استفاده می شود.

انتخاب بهترین مدل خاک رس برای ساخت خانه یکی از مهم ترین مواردی است که باید رعایت شود. هدف از استفاده از این مقاله کمک به ایجاد پایداری حرارتی در خانه است. این بدان معنی است که برنامه می تواند در تنظیم دما، سرما و دما مفید باشد.

عینک

شیشه یک ماده مهم در هر ساختمانی است. شیشه ها انواع مختلفی دارند و هر کدام بر اساس کاربردشان در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند. شیشه های رایج مورد استفاده در ساخت و ساز عبارتند از:

شیشه رنگی

آینه انعکاسی

دو جداره

شیشه لمینت

شیشه شکسته

مصالح ساختمانی مصالحی هستند که می توان از آنها برای ساخت سازه استفاده کرد. در ساخت خانه ها از مصالح ساختمانی زیادی استفاده می شود که هر کدام خواص متفاوت و منحصر به فردی دارند.

از آهن در ساختمان سازی استفاده می شود

آنها دستگاه هستند

علاوه بر مصالح ذکر شده امروزه انواع ابزار آهنی جایگاه ویژه ای در ساخت و ساز ساختمان ها به خود اختصاص داده است. هیچ پروژه ساختمانی را بدون استفاده از ابزار تکمیل نخواهید دید. آهن به دلیل استحکام و انعطاف پذیری بالا گزینه مناسبی برای ساخت سازه است. اصولاً از این مواد به صورت خالص استفاده نمی شود، بلکه از آلیاژهای آنها استفاده می شود.

برخی از مهمترین فلزات مورد استفاده در ساخت و ساز عبارتند از فولاد، مس، چدن، آلومینیوم و حتی فولاد ضد زنگ. آهن اگرچه مزایای زیادی دارد اما معایبی نیز دارد که مهمترین آن عدم مقاومت فلز در برابر زنگ زدگی و خوردگی است که باعث کاهش عمر فلز می شود.

برای اطلاع از قیمت نوسازی تیرآهن، میلگرد مورد استفاده در ساختمان و سایر قطعات فلزی روی این لینک کلیک کنید: قیمت فولاد

مصالح پیش از ساخت و مصالح جدید

مواد تمام شده موادی هستند که در کارخانه ها یا کارگاه های مختلف ساخته می شوند و سپس به محل پروژه منتقل می شوند. به سازه های ساخته شده از این نوع مواد، سازه های پیش ساخته می گویند.

علیرغم اینکه این مصالح ساختمانی مدرن نوعی مصالح باکیفیت و بادوام هستند، عمر سیستم را افزایش داده و در برابر عوامل مختلف مقاومت می کنند. از رایج ترین مصالح ساختمانی مدرن می توان به فوم بتن، ستون های پیش ساخته گچی، کاشی های حرارتی، ورق های پلی کربنات، شیشه های مات و غیره اشاره کرد.

جدول انواع مصالح ساختمانی

در این جدول می توانید مصالح ساختمانی را بر اساس دسته بندی مشاهده کنید:

انواع مصالح ساختمانی

در مورد مصالح ساده، ماسه، سیمان، کاشی، بلوک، تیرآهن و غیره.

سازه های بتنی، تیرآهن، ایزوگام، ایران، دال، ملات و غیره.

از نظر تولید کاشی پیش ساخته، سرامیک، آجر، سفال، تیرچه بلوک، قطعات بتنی، سرباره و غیره.

محلول های حجیم، بتن حجیم، بلوک های سقف سیمانی

درباره پیدایش و استفاده از مصالح طبیعی، مصالح سنگی، ماسه، خاک مخصوص، خاک رس

چسب ها سیمان، گچ، قیر و خاک هستند.

ملات ها ملات خاک رس، ملات کاه، ماسه آهک، ماسه سیمان، ملات و خاک و غیره هستند.

قطعات سنگ، بلوک، کاشی، سرامیک، موزاییک، آجر

فلزات از آهن، مس، چدن، آلومینیوم، سرب، روی

پایه چوب، اره مربعی، ام دی اف، الیاف و روکش های چوبی

مواد آلی، قیر ساده و آسفالت، چسب، پی وی سی

مواد دیگر: پشم شیشه، پشم، پنبه، گونی و لوله های ساختمانی

هزینه مصالح ساختمانی

مواد سازنده-ابزار

همه چیز در مورد مصالح ساختمانی؛ از کاربرد گرفته تا انواع و ویژگی‌ها

همه چیز در مورد مصالح ساختمانی؛ از کاربرد گرفته تا انواع و ویژگی‌ها

هزینه اولیه تولید شامل هزینه روزانه مصالح ساختمانی است. همه آنها انواع مختلفی از مصالح ساختمانی دارند و برای کاربردهای مختلف استفاده می شوند. به همین دلیل قیمت های متفاوتی دارند. به عنوان مثال، برخی از مواد نیاز به مراقبت بیشتری دارند اما هزینه کمتری دارند که به افراد کمک می کند تصمیم نهایی خود را بگیرند.

یادداشت های پایانی

همانطور که گفته شد مصالح ساختمانی شامل چوب، شیشه، بتن، خاک رس، سنگ، سخت افزار و … می باشد. هنگام خرید مصالح ساختمانی باید به چندین نکته توجه کرد. پارامترهایی مانند شرایط محیطی، استحکام مورد نیاز، ایمنی در برابر حوادث، آتش سوزی، باد و غیره. در محل زندگی شما از چه موادی استفاده می شود؟ آیا در ساخت و سازها از مصالح جدید استفاده شده است؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در پایان این مقاله با ما در میان بگذارید.

همه چیز در مورد مصالح ساختمانی؛ انواع و ویژگی های برنامه ها

طبقه بندی مصالح ساختمانی بر اساس نوع و روش تولید، انواع مصالح ساختمانی، ابزار فولادی مورد استفاده در ساختمان سازی، مصالح پیش ساخته و مصالح جدید، جدول نوع مصالح ساختمانی، حرف آخر

ساختمان‌هایی که در گذشته ساخته می‌شدند اغلب شکل ساده‌ای داشتند. گاه عمر این بناها بیشتر از چند سال نیست، زیرا اغلب از گل و گل و سنگ ساخته شده اند. با گذشت زمان ساختمان های ثابتی ساخته شد که عمر طولانی و بادوامی داشتند. از زمان های قدیم تاکنون مصالح ساختمانی نقش مهمی در ساخت و ساز داشته اند. همه کم و بیش در مورد ساخت و ساز می دانند. در این قسمت می خواهیم در مورد ساخت و ساز از صفر تا 100 صحبت کنیم. در آینده با ما همراه باشید.

از کلیدهای بالا و پایین برای افزایش یا کاهش صدا استفاده کنید.

طبقه بندی مصالح ساختمانی بر اساس نوع و روش تولید

مصالح ساختمانی به دو دسته ساده و مرکب تقسیم می شوند که در ادامه در مورد هر کدام صحبت خواهیم کرد. مصالح ساختمانی ساده نوعی مصالح طبیعی یا مصنوعی هستند که دارای ترکیبات مشابهی هستند. در این میان مصالح ساختمانی کامپوزیت به مصالحی گفته می شود که از مواد متعددی در تولید خود استفاده می کنند. مانند نوع ملات، بتن، ایزوگام و ….

از نظر تولید

نوع دیگری از طبقه بندی مورد استفاده در مصالح ساختمانی، طبقه بندی بر اساس نوع تولید است. به طور کلی مصالح ساختمانی بر اساس فرآیند ساخت به دو دسته مواد پیش ساخته و مصالح ساختمانی در محل تقسیم می شوند.

مواد پیش ساخته موادی هستند که در یک کارخانه یا کارگاه تولید و سپس به محل پروژه منتقل می شوند. استفاده از این نوع مواد باعث کاهش هزینه و زمان کلی پروژه می شود.

اولین قدم طراحی و تولید این موارد زمان بر است و فاقد انعطاف لازم در برابر تغییر است. با این حال نمی توان اهمیت و کارایی این محصولات را در کار نادیده گرفت. دیوارهای بتنی، بتن، کاشی و سرامیک، بلوک و آجر مصالح مورد استفاده هستند.

طبقه بندی دیگر مواد بر اساس روش تولید، مواد داخلی است. مصالح ساختمانی مصالحی هستند که در زمینه کارهای ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند. ملات، بتن درجا، اسکلت بندی درجا و بتن درجا از این قبیل مصالح هستند.

انواع مصالح ساختمانی

انواع مصالح ساختمانی

مصالح ساختمانی طبقه بندی می شوند. هر نوع کاربردهای متفاوتی دارد. انواع مصالح ساختمانی عبارتند از:

آجر

آجر یکی از قدیمی ترین و پرکاربردترین مصالح ساختمانی است. هم در گذشته و هم در حال حاضر از آجر در ساخت ساختمان ها استفاده می شود. بسته به مواد اولیه، آجرها در کوره آجرپزی در دماهای مختلف گرم می شوند. آجر سفید و آجر قزاق پرمصرف ترین آجر در ساختمان سازی هستند.

عمل کنید

در بین تمام مصالح ساختمانی، بتن قوی ترین ماده ای است که برای مقاوم سازی ساختمان استفاده می شود. بتن یکی از مصالح ساختمانی است که از مخلوط آب و سیمان ساخته می شود. سیمان مورد استفاده در بتن از نوع پرتلند می باشد. در تولید این محصول از میکسرهای مخصوصی استفاده می شود که از ایجاد حباب هایی که باعث کاهش مقاومت بتن می شود جلوگیری می کند.

بتن انواع مختلفی دارد و در دسته بندی های مختلفی استفاده می شود که در مقاله بتن و فرآورده های بتنی به طور مفصل به آنها پرداخته ایم.

سرامیک

سفال از کار و حرارت دادن خاک رس ساخته می شود. برای پوشش قسمت هایی از ساختمان مانند کف، دیوارها، میز آشپزخانه و حتی سقف استفاده می شود. با کمی منطق از این مصالح ساختمانی حتی برای نمای ساختمان نیز استفاده می شود.

لوله های پلاستیکی

پلاستیک ها دارای مزایای مختلفی مانند مقاومت در برابر حرارت، انعطاف پذیری و استحکام هستند. مشکل ناشی از استفاده از آن در ساخت و ساز. لوله های پلاستیکی تعبیه شده در سطوح بتنی ساختمان نوعی ترکیب شیمیایی مصنوعی است که در اشکال و اشکال مختلف تولید می شود.

لوله های پلاستیکی دارای سازگاری بالا و وزن بسیار کم هستند که باعث می شود در ساخت و ساز بسیار مورد استفاده قرار گیرند.

یک صخره

از زمان های قدیم تا به امروز، سنگ یکی از پرکاربردترین پروفیل های فولادی بوده است. عناصر اصلی سنگ ها سیلیس هستند، اما حاوی مواد معدنی و مواد مختلفی هستند. سنگ های ساختمانی بسته به محیط به انواع مختلفی تقسیم می شوند. سنگ مرمر، تراورتن، کوارتزیت و دیوریت انواع مختلفی از سنگ ها هستند.

ساخت تونل، پل، کف سازی، ساخت پله، دکوراسیون داخلی و … یکی از رایج ترین موارد استفاده از انواع سنگ است.

چوب

استفاده از چوب در ساختمان سازی

چوب یکی دیگر از مصالح ساختمانی طبیعی است. بسته به آب و هوا، در ساخت اکثر ساختمان ها از چوب استفاده می شود. چوب به دو دسته طبیعی و مصنوعی تقسیم می شود.

چوب طبیعی همانطور که از نامش پیداست چوبی از درختان جنگلی است که رنگ و بافت طبیعی دارد. در حال حاضر چوب مصنوعی حاصل فرآوری چوب طبیعی است و به دلیل مقاومت در برابر آب، گرما، گرد و غبار و تنوع زیاد در موارد مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

نکته بارز در اینجا این است که قیمت چوب مصنوعی ارزانتر از چوب است. بنابراین در بیشتر کاربردها بهتر است از چوب مصنوعی استفاده شود. موارد زیر برخی از رایج ترین کاربردهای چوب هستند:

دروازه ساختمان

نمای ساختمان

پوشش کف

پریز

پله و تیرآهن چوبی

خاک رس

خاک مخلوطی از مواد ریز و معدنی است که در اثر هوازدگی و تخریب سنگ ها به وجود می آید. خاک رس به دو دسته چسبنده و غیر چسبنده تقسیم می شود که در دسته خاک های چسبنده قرار می گیرد و در ساختمان سازی کاربرد دارد.

انتخاب نمونه خاک رس با کیفیت برای ساخت سازه یکی از مهم ترین مواردی است که باید رعایت شود. هدف از استفاده از این ماده ایجاد پایداری حرارتی ساختمان است. یعنی استفاده از آن می تواند در رفع گرما، سرما و تب موثر باشد.

شیشه

شیشه یک ماده اساسی در هر ساختمانی است. شیشه انواع مختلفی دارد که هر کدام بر اساس کاربرد مورد نظرشان در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند. از جمله شیشه های رایج در ساخت و ساز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

شیشه رنگی

شیشه انعکاسی

پنجره های دو جداره

شیشه لمینت

شیشه ی حرارت دیده

مصالح ساختمانی اساساً مصالحی هستند که می توان از آنها برای ساخت یک سازه استفاده کرد. در ساخت و ساز ساختمان از مصالح ساختمانی زیادی استفاده می شود که هر کدام اهداف و ویژگی های متفاوتی دارند و خواص منحصر به فردی دارند.

آهن مورد استفاده در ساخت و ساز

دستگاه های مشترک

علاوه بر مصالح ذکر شده، امروزه انواع ابزار آهنی در ساختمان سازی جایگاه ویژه ای دارد. هیچ پروژه ساختمانی را بدون استفاده از سخت افزار کامل نخواهید دید. آهن به دلیل استحکام و کشسانی بالا گزینه مناسبی برای ساخت سازه است. اصولاً این مواد به صورت خالص استفاده نمی شوند، بلکه از آلیاژهایشان استفاده می شود.

برخی از مهمترین فلزات مورد استفاده در ساخت و ساز عبارتند از فولاد، مس، آهن فرفورژه، آلومینیوم و حتی فولاد ضد زنگ. فولاد اگرچه مزایای زیادی دارد اما معایبی نیز دارد که مهم ترین آن عدم زنگ زدگی و خوردگی است که باعث کاهش عمر فولاد می شود.

برای اطلاع از قیمت به روز تیرآهن، میلگرد مصرفی در ساختمان و سایر مقاطع روی این لینک کلیک کنید: قیمت آهن

مواد مفهومی و مواد جدید

مواد پیش ساخته موادی هستند که در کارخانه ها یا کارگاه های مختلف تولید و سپس به محل ساخت و ساز حمل می شوند. سازه های ساخته شده از چنین موادی را پیش ساخته می نامند.

و این در حالی است که مصالح ساختمانی مدرن نوعی مصالح هستند که کیفیت و دوام بالایی دارند، عمر سازه را افزایش داده و مقاومت لازم را در برابر عوامل مختلف دارند. متداول ترین مصالح ساختمانی مدرن عبارتند از بتن اسفنجی، گچ تخته های آماده، روکش های حرارتی، پانل های پلی کربنات، شیشه های مات و غیره.

جدول انواع مصالح ساختمانی

در این جدول می توانید مصالح ساختمانی را بر اساس دسته بندی مشاهده کنید:

انواع مصالح ساختمانی

در مورد مصالح ساده، ماسه، سیمان، کاشی، بلوک، تیرآهن و غیره.

از بتن، آهک، ایزوگام، ایرانی، تخته، ملات و غیره تشکیل شده است.

کاشی های پیش ساخته، سرامیک، آجر، سفال، آجر بلوک، اجزای بتنی، سرباره و غیره. از نظر روش تولید

فان درجا، بتن درجا، داک بلوک سیمانی

در مورد منشا و استفاده از مصالح طبیعی، مصالح سنگی، ماسه، خاک مخصوص، خاک رس

چسب ها سیمان، گچ، قیر و خاک هستند

ملات ها ملات خاک رس، ملات کاه، ماسه آهک، ماسه سیمان، گچ و خاک و غیره هستند.

سنگ، بلوک، کاشی، سرامیک، موزاییک، آجر

آهن، فولاد، مس، آهن، آلومینیوم، طلا، روی

میله چوب، اره مربع، ام دی اف، الیاف و روکش چوب

مواد آلی، قیر ساده و آسفالت، چسب، پی وی سی

مواد مختلف: پشم شیشه، پشم سنگ، پنبه، کیسه های ساختمانی و لوله

قیمت مصالح ساختمانی

قیمت مصالح ساختمانی

هزینه اولیه تولید مصالح شامل قیمت روز مصالح ساختمانی می باشد. هر کدام از آنها انواع مختلفی از مصالح ساختمانی دارند و برای کاربردهای متفاوتی استفاده می شوند. به همین دلیل قیمت های متفاوتی دارند. به عنوان مثال، برخی از محصولات نیاز به تعمیر و نگهداری بیشتری دارند و در عین حال هزینه کمتری نیز دارند که به افراد در تصمیم گیری نهایی کمک می کند.

سخنان پایانی

همانطور که گفته شد مصالح ساختمانی شامل چوب، شیشه، بتن، خاک رس، سنگ، سخت افزار و غیره می باشد. در هنگام خرید مصالح ساختمانی، توجه به نکات مختلفی ضروری است. پارامترهایی مانند شرایط محیطی، توان مورد نیاز، ایمنی در برابر حوادث، آتش سوزی، باد و غیره. چه نوع مصالحی در فضای زندگی شما استفاده می شود؟ آیا از مواد جدیدی در سازه استفاده شده است؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در پایان این مقاله با ما در میان بگذارید.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *