دسته‌بندی نشده

هنگام خرید ورق گرم و سرد به چه نکاتی باید توجه کرد؟

ورق های داغ چیست؟ ورق های سرد چیست؟ نکات مهم در خرید ملحفه سرد و گرم

قطعات فولادی در انواع مختلفی تولید می شوند. این قطعات علاوه بر سایزها و ابعاد مختلف در گریدهای متنوعی عرضه می شوند. با توجه به این مشکل، فرآیند خرید محصولات فولادی به ویژه نوع ورقی باید از اصول فنی خاصی پیروی کند. خرید اشتباه می تواند ضررهای مالی و اعتباری مختلفی را برای خریدار به همراه داشته باشد. در این مقاله به نکات مهمی که در خرید ورق های سرد و گرم باید توجه داشته باشید، می پردازیم. آن را به ما بسپارید.

مقاله انواع ورق فولادی و کاربرد آنها در صنعت و زندگی روزمره را بشناسید راهنمای جامعی برای شناخت انواع ورق استیل می باشد.

صفحه داغ چیست؟

صفحه داغ نوعی ورق فولادی است که از نورد گرم تولید می شود. همانطور که از نام این محصول پیداست، صفحه داغ با عملیات حرارتی بسیار سنگین تولید می شود.

فویل داغ در طول فرآیند تولید و خنک سازی در دمای بالا دچار لکه و آسیب زیادی می شود. البته برخی از این لکه ها پس از پردازش حذف می شوند، اما ظاهر کلی ورق داغ مات است. به همین دلیل به برگ های داغ «برگ سیاه» نیز می گویند.

با مراجعه به لینک “قیمت ورق مشکی” آخرین قیمت این محصول موجود می باشد.

نوعی بشقاب داغ

ورق های داغ بر اساس آلیاژ مورد استفاده در فرآیند تولید یا پس از تولید به چند نوع تقسیم می شوند. هر کدام از این انواع ویژگی های خاصی دارند و کاربردهای خاصی را دنبال می کنند.

به عنوان مثال، صفحه داغ بر اساس آلیاژ به ST33، ST37 و ST52 تقسیم می شود. علاوه بر این، این پانل ها را می توان بر اساس کاربرد و کاربرد مورد نظر به دو نوع صنعتی یا معمولی تقسیم کرد.

ورق ینتونی؟

روغن برگ

روغن برگ

صفحه سرد نوع دیگری از ورق فولادی است که با نورد سرد ساخته می شود. نورد سرد با نورد گرم قابل مقایسه است. این به این دلیل است که ورق در دمای معمولی (دمای اتاق؛ بسیار کمتر از دمای تولید ورق داغ) تولید می شود.

فرآیند تولید ورق سرد بدین صورت است که ورق توسط غلتک های بسیار دقیق فشرده می شود تا ضخامت آن کاهش یابد و در نهایت به مرحله برش یا روغن کاری فرستاده می شود.

برای مشاهده جدول انواع این محصول با قیمت های به روز روی کلمه قیمت ورق روغن کلیک کنید.

انواع ورق سرد

صفحه سرد نیز مانند صفحه داغ از آلیاژهای فلزی مختلف ساخته شده و به همین دلیل به سه دسته کلی صفحات ST12، ST13 و ST14 تقسیم می شود.

هدف از فرآیند پس نورد افزایش استحکام ورق فولادی و سفارشی سازی هر یک برای مصارف صنعتی یا غیر صنعتی است. اقلامی مانند ورق سرد گالوانیزه، ورق سرد رنگی و ورق سرد روغنی از انواع ورق های این دسته هستند.

برای درک بهتر ورق های سرد و گرم؛ شما می توانید تفاوت «ملحفه سرد و گرم» را در سایت بخوانید.

نکات مهم در خرید برگ سرد و گرم

انواع ورقهای سرد یا گرم بسته به خواص، ابعاد و اندازه آنها متفاوت است. برای خرید یکی از این محصولات فلزی در گام اول باید نیاز خود را بسنجید. یعنی فکر کردن به این مشکل که برای توسعه کار خود به چه ورق فلزی نیاز دارید؟ در ادامه این قسمت سعی داریم مهمترین نکات خرید ورق سرد و گرم را مرور کنیم.

اول: به دقت بین انواع صفحات سرد و گرم تمایز قائل شوید

دو روش کلی برای شناسایی صفحات مورد نیاز وجود دارد. اولین روش مشاوره با یک متخصص است. روش دوم تحقیق و بررسی انواع ورق های فولادی و توجه به خواص و کاربرد ورق های فولادی است.

شما باید دقیقا بدانید که هر یک از این گونه ها چه کاری انجام می دهند و چگونه رطوبت را تحمل می کنند. اگر انواع لیست های سرد و گرم را به خوبی نمی شناسید، هرگز به سایت کامل خود نخواهید رسید.

نکته دوم: به نوع و استاندارد محصولات فولادی توجه کنید

ورق های فولادی استاندارد و درجه یک

استانداردها و گریدهای ورق فولادی

استانداردهای محصولات فولادی حاوی نکاتی مانند خواص شیمیایی، خواص مکانیکی، ابعاد، ضخامت و ابعاد محصولات فولادی است. به عنوان مثال صفحه سرد با استاندارد خاصی برای تولید انواع مصالح ساختمانی تولید می شود و از سوی دیگر با استاندارد دیگری برای استفاده کششی تولید می شود.

نکته سوم: ابعاد مربوط به سطح ورق را فراموش نکنید

برخی از ظروف سرد و گرم به صورت روکش دار و برخی دیگر به صورت ساده به فروش می رسند. نکته ای که در اینجا وجود دارد این است که ورق های فولادی بدون روکش مقاومت چندان خوبی در برابر انواع خوردگی ندارند، به همین دلیل متخصصان فولاد این ورق ها را با روش های مختلف پوشش می دهند.

چهار ورق ارائه شده در زیر مربوط به انواع ورق سرد یا گرم با روکش می باشد:

ورق اسیدشویی

ورق روغنی

ورق گالوانیزه

صفحه شروع

برای اطلاع از قیمت انواع ورق فلزی می توانید از لینک زیر اقدام نمایید: ” قیمت روز ورق ”

نکته چهارم: کیفیت مواد در بشقاب های سرد و گرم

اجزای اصلی در فولاد نواری گرم و سرد آهن و فولاد است. این دو فلز معمولاً از آهن قراضه یا سنگ آهن به دست می آیند.از سایر فلزات مانند منگنز، روی، مس، فسفر، سیلیسیم و گوگرد نیز در آلیاژهای ورق سرد و گرم استفاده می شود.

شناسنامه هر محصول حاوی نکات مهمی در مورد مواد اولیه و کیفیت آن است. در هنگام خرید انواع محصولات فلزی به خصوص ورق های سرد و گرم حتما به شناسه محصول و قطعات مربوط به مواد اولیه توجه کنید تا بتوانید بهترین کیفیت را پیدا کنید.

نکته پنجم: کارخانه ورق فلز

ورق تولید شده در کارخانه

کارخانه-تولید-ورق

یکی دیگر از عواملی که بر کیفیت نهایی ورق سرد یا گرم تأثیر می گذارد، سازنده ورق است. مشکل اینجاست که برخی از کارخانه های فولادسازی داخلی از تجهیزات پیشرفته تری در فرآیند تولید ورق فلز استفاده می کنند. در نتیجه محصول کاملا مطابق با استانداردهای جدید بوده و رضایت مشتریان را جلب می کند.

بنابراین در هنگام خرید ورق های سرد و گرم اطلاعاتی در مورد تولید کننده پیدا کرده و به وب سایت رسمی این کارخانه مراجعه کنید.

نکته ششم: تست فنی صفحات سرد

این نکته فقط هنگام خرید ورق سرد مفید است. اگر با فرآیند نورد سرد آشنا هستید، به خوبی می دانید که در این گردش، ورق ها تحت فشار غلتک ها نازک می شوند و در نتیجه ورق ضخامت کمتری به دست می آید.

یک مشتری ممکن است درخواستی برای تولید ورق های سرد در اندازه های خاص داشته باشد. در چنین شرایطی، کارخانه باید پس از تولید ورق، فرآیندی به نام «تست فنی» را روی ورق انجام دهد تا مشتریان را مطمئن سازد. به عنوان مثال، سازنده موظف است ورق سرد را رنگ کند تا مشتری بتواند به دقت سطح را بررسی کند و از تولید ورق با همان سطح اطمینان حاصل کند.

اخرین حرف

نورد گرم و سرد دو دسته کلی از ورق های فولادی موجود در بازار هستند. فویل داغ با نورد گرم و سرد با نورد سرد ساخته می شود. هر یک از این دو ورق دارای مشخصات فنی، ابعاد، انواع و کاربردهای متفاوتی هستند. برخی سوالات مانند تست های فنی فویل، توجه به سطح فویل و اطلاعات جدول استاندارد شما در خرید فویل سرد و گرم به شما کمک می کند.

در خرید ورق سرد و گرم چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

ورق گرم و ورق سرد چیست؟ نکات مهم هنگام خرید بشقاب سرد و گرم

قطعات فلزی در انواع مختلفی تولید می شوند. این قطعات علاوه بر طیف گسترده ای از اندازه ها و ابعاد، در گریدهای مختلف نیز ارائه می شوند. به همین دلیل فرآیند تهیه محصولات فلزی به ویژه انواع ورق ها باید طبق اصول فنی خاصی انجام شود. خرید اشتباه باعث ضرر و زیان های مالی و بدهی های مختلفی برای خریدار می شود. در این مقاله به نکات مهم خرید روتختی گرم و سرد می پردازیم. با ما بمان.

مقاله انواع ورق های فلزی و کاربرد آنها در تجارت و زندگی روزمره را بشناسید راهنمای جامعی برای شناخت انواع ورق های فلزی می باشد.

سیلدویرزما چیست؟

کاغذ داغ

ورق گرم کن

ورق داغ نوعی ورق فولادی است که از نورد گرم تولید می شود. همانطور که از نام این محصول مشخص است ورق های داغ با عملیات حرارتی بسیار سنگین تولید می شوند.

ورق داغ از لکه ها و آسیب های زیادی در طول فرآیند تولید و خنک سازی در دمای بالا رنج می برد. البته برخی از این نواحی پس از تولید حذف می شوند، اما به طور کلی ظاهر ورق داغ مات است. به همین دلیل به ملحفه های گرم «لحافی سیاه» نیز می گویند.

با مراجعه به لینک قیمت لیست سیاه آخرین قیمت این محصول را دریافت خواهید کرد.

انواع برگ های داغ

کاغذ داغ بسته به ترکیب مورد استفاده در فرآیند تولید یا پس از تولید به انواع مختلفی تقسیم می شود. هر کدام از این انواع دارای ویژگی منحصر به فردی هستند و کاربرد منحصر به فردی را دنبال می کنند.

به عنوان مثال، صفحه داغ بر اساس آلیاژ به ST33، ST37 و ST52 تقسیم می شود. به علاوه این ورق ها را می توان بر اساس کاربری و کاربرد به دو دسته صنعتی یا معمولی تقسیم کرد.

هنگام خرید ورق گرم و سرد به چه نکاتی باید توجه کرد؟

هنگام خرید ورق گرم و سرد به چه نکاتی باید توجه کرد؟

ورق سرد چیست؟

روغن-روغن

شاید یک پادگان

صفحه سرد نوع دیگری از ورق فولادی است که به روش نورد سرد تولید می شود. نورد سرد با نورد گرم مقایسه می شود. زیرا ورق ها در دمای معمولی (معروف به دمای اتاق؛ بسیار کمتر از دمای تولید ورق های داغ) تولید می شوند.

فرآیند ساخت صفحه سرد به این صورت است که ورق توسط غلتک های بسیار دقیق پرس می شود تا ضخامت آن کاهش یابد و در نهایت به مرحله برش یا روغن کاری فرستاده می شود.

با کلیک بر روی کلمه “قیمت ورق روغن” جدول این نوع کالا و قیمت به روز را بررسی کنید.

انواع ورق سرد

ورق سرد مانند ورق گرم در آلیاژهای فلزی مختلف تولید می شود و بر این اساس به سه دسته کلی ST12، ST13 و ST14 تقسیم می شود.

دلیل انجام فرآیندهای پس از نورد، افزایش مقاومت ورق های فولادی و تطبیق هر یک برای مصارف صنعتی یا غیر صنعتی است. این دسته شامل مواردی مانند صفحه سرد گالوانیزه، صفحه سرد رنگی و صفحه سرد روغنی است.

برای شناخت بهتر هر یک از ورق های سرد و گرم می توانید تفاوت ” ورق سرد و ورق گرم ” را در سایت بخوانید.

نکات مهم در خرید ملحفه سرد و گرم

انواع مختلف صندلی گرم یا سرد بر اساس ویژگی ها، ابعاد و اندازه آنها کاربردهای متفاوتی دارند. برای خرید یکی از این محصولات فولادی، اولین قدم این است که نیاز خود را بسنجید. یعنی به این سوال فکر کنید که چه نوع ورق فولادی برای انجام کار لازم است. در ادامه این قسمت به بررسی مهم ترین نکات خرید صندلی سرد و گرم می پردازیم.

نکته اول: انواع ورق های سرد و گرم را با دقت شناسایی کنید

دو روش کلی برای تعیین مدارک مورد نیاز وجود دارد. اولین قدم این است که با یک متخصص مشورت کنید. راه دوم مطالعه و تحقیق در مورد انواع ورق های فلزی و توجه به ویژگی ها و کاربردهای ورق های فلزی است.

شما باید دقیقا بدانید که هر یک از این نوع لباس ها چه کاری انجام می دهند و چگونه در برابر رطوبت آسیب پذیر هستند. وقتی انواع ورق های سرد و گرم را به خوبی نمی شناسید، نمی توانید ورق ایده آل خود را پیدا کنید.

نکته دیگر: به سطح و ابعاد محصول توجه کنید

ورق های فولادی استاندارد با کیفیت هستند

سخت افزار سطح استاندارد

استانداردهای محصولات فولادی حاوی نکاتی مانند مشخصات شیمیایی، مشخصات مکانیکی، ابعاد، ضخامت و ابعاد محصولات فولادی است. به عنوان مثال صفحات سرد بر اساس استانداردهای خاصی برای ساخت مصالح ساختمانی مختلف تولید می شوند و از سوی دیگر برای کاربردهای رنگ آمیزی بر اساس استانداردهای مختلفی تولید می شوند.

سوم: نظرات مربوط به سطح کاغذ را فراموش نکنید

برخی بشقاب های سرد و گرم به صورت بسته بندی شده و برخی دیگر به صورت ساده به فروش می رسند. نکته ای که در اینجا وجود دارد این است که ورق های فلزی نامرئی مقاومت خوبی در برابر انواع خوردگی ندارند و به دلیل همین مشکل کارشناسان فلزی به روش های مختلف این ورق ها را پوشش می دهند.

ما چهار ورق زیر را ارائه می دهیم که از انواع ورق های نورد سرد یا گرم روکش دار هستند:

کاغذ شستشو با اسید

ورق روغن

لایه گالوانیزه

ورق آلوزینک

برای دسترسی به قیمت انواع ورق فولادی می توانید از لینک : ” قیمت روز ورق ”

نکته چهارم: کیفیت مواد اولیه بشقاب های سرد و گرم

عناصر غالب در ورق های فولادی سرد و گرم آهن و فولاد هستند. این دو عنصر فلزی معمولاً از قراضه یا سنگ آهن به دست می آیند. علاوه بر این، سایر عناصر فلزی مانند منگنز، روی، مس، فسفر، سیلیکون و گوگرد در آلیاژهای ورق سرد و گرم استفاده می شود.

نکات مهم در مورد ماده اولیه و کیفیت آن در شناسنامه هر محصول درج شده است. پیشنهاد ما به شما این است که در هنگام خرید هر نوع محصول فلزی به خصوص صفحات سرد و گرم حتما به شناسه محصول و قطعات مربوط به ماده اولیه توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین کیفیت موجود را پیدا کنید.

نکته پنج: کارخانه ورق

کاغذ محصول کارخانه

کاغذ صنعتی

یکی دیگر از عواملی که بر کیفیت نهایی ورق سرد یا گرم تأثیر می گذارد، سازنده ورق است. نکته اینجاست که برخی از کارخانه های فولادسازی داخلی از تجهیزات پیشرفته تری در فرآیند تولید ورق استفاده می کنند. در نتیجه محصول بر اساس استانداردهای کاملا جدید عرضه می شود و رضایت مشتری را به همراه خواهد داشت.

بنابراین هنگام خرید حوله های سرد و گرم از شرکت سازنده آن مطلع شوید و ترجیحا به وب سایت رسمی این شرکت مراجعه کنید.

نکته ششم: تست فنی سرد ورق

این نکته فقط هنگام خرید پارچه سرد مفید خواهد بود. اگر با فرآیند تولید پارچه سرد آشنا هستید، به خوبی می دانید که در این دور ورق ها با فشار غلطک ها نرم می شوند و در نهایت ورق هایی با ضخامت کمتر وجود دارد.

شاید مشتری نیاز به تولید ورق های سرد با اندازه معین داشته باشد. در این حالت، کارخانه باید پس از تولید ورق، فرآیندی به نام «تست فنی» ورق را انجام دهد تا مشتری را متقاعد کند. به عنوان مثال سازنده موظف است ورق سرد تولید شده را رنگ آمیزی کند تا مشتری بتواند سطوح را به دقت بررسی کند و از تولید ورق با سطح یکنواخت اطمینان حاصل کند.

کلمات پایانی

نورد گرم و نورد سرد دو دسته کلی فولاد موجود در بازار هستند. ورق گرم با نورد گرم و ورق سرد با نورد سرد ساخته می شود. هر یک از دو جدول دارای مشخصات، ابعاد، انواع و کاربردهای متفاوتی هستند. برخی از سوالات در هنگام خرید ورق سرد و گرم مانند تست فنی، توجه به سطح ورق و ورق استاندارد آن به شما کمک می کند.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *