دسته‌بندی نشده

ورق آلوزینک (گالوالوم) و مقایسه آن با ورق گالوانیزه

ورق آلوزینک (گالوالوم) و مقایسه آن با ورق گالوانیزه

ورق شامل اشکال و پایه های مختلفی است و یکی از پرکاربردترین رده های فولادی در ساخت و ساز می باشد. ورق های فولادی کاربرد فراوانی در ساختمان سازی و صنایع دارند که یکی از این ورق های فولادی ورق آلوزینک می باشد که برای پوشش سقف استفاده می شود.

برگ آلوزینک (روی پتاسیم) چیست؟

ویژگی های ورق آلوزینک

استاندارد ورق Galvalume

برنامه های کاربردی ورق Allosync

چه زمانی از صفحه آلوزینک برای ساندویچ پانل استفاده می شود؟

مقایسه ورق آلومینیوم با ورق گالوانیزه

ورق آلوزینک (زینکالیوم) چیست؟

نام دیگر قرص آلوزینک، قرص گالوالوم یا قرص زینکالیوم است. ورق روی یک ورق فولادی است که با آلومینیوم و روی پوشش داده شده است. پوست برگ زینگالیوم از عناصری مانند 55% آلومینیوم، 43.3% روی و 1.6% سیلیکون تشکیل شده است.

ترکیبات این پوشش باعث می شود که این ورق 6 برابر بیشتر از ورق های گالوانیزه استاندارد در برابر خوردگی مقاوم و مستحکم تر باشد و به هیچ وجه اکسیده و زنگ نزند. آلوزینک برای استفاده در محیط های بسیار پیچیده مانند پشت بام، دودکش ها و شفت های تهویه مناسب است.ورق های گالوالوم برای ساخت ساندویچ پانل مانند کولر، سقف، دیوار و زیرانداز استفاده می شود.

استفاده از ورق Galvalume باعث افزایش طول عمر ساندویچ پانل در مقایسه با استفاده از ورق گالوانیزه می شود. همچنین رنگ کاغذ gingelly شبیه به رنگ ماشین فری شکل است. توجه به این نکته ضروری است که به دلیل لایه صمغی، در برابر اکسیداسیون و نفوذ رطوبت مقاومت می کند.

برای اطلاع از انواع ورق های فلزی و کاربرد آنها به مقاله انواع فلزات و کاربرد آنها در صنعت مراجعه کنید.

توضیحات ورق های آلوسینک

همانطور که در بالا گفته شد طراحی این ورق ها در برابر رطوبت بسیار مقاوم است که اگر آماده سازی آن به درستی انجام شود در صورت خراشیدگی ورق زنگ نمی زند.

یکی از بارزترین ویژگی های این محصول استفاده از ورق Galvalume در نواحی مختلف اسیدی و همچنین انعطاف پذیری، سبکی و مقاومت بالای این ورق می باشد. یکی دیگر از ویژگی های ورق Galvalume انعطاف پذیری بالای آن است، بنابراین قابلیت تغییر شکل خوبی دارد. در واقع فویل آلومینیوم به عنوان یک محصول اقتصادی با ویژگی های زیست محیطی و قابل بازیافت شناخته می شود.

استانداردهای ورق Galvalume

کویل های Galvalume (GL) با استانداردهای زیر تولید می شوند:

ASTM A792/A792M-10 (2015): استاندارد آمریکا

JIS G 3321:2010: استاندارد مواد ژاپنی

I-EN 10346:2015 جایگزین BS EN 10327:2004 و BS EN 10326:2004 می شود.

صفحه آلوزینک

ورق گالوالوم (آلوزینک) برای تولید انواع تابلوهای برق، چراغ راهنمایی، اگزوز، آبگرمکن، مخازن آب، صنعت تهویه مطبوع، جزئیات درب و پنجره، کابینت تولید یخچال و فریزر، کفپوش و … کاربرد دارد. همچنین برای بام، آب بندی، دیوارها، مش، و همچنین نرده ها و پرچین ها استفاده می شود.

چه زمانی از قرص آلوزینک در ساندویچ پانل استفاده می شود؟

گاهی اوقات از ورق های گالوالوم برای ساخت ساندویچ پانل استفاده می شود که در فضاهای متراکم صنعتی و محیط های بسیار اسیدی استفاده می شود.

مجموعه آهن ملی بهترین قیمت تبلت را از تولید کنندگان و برندهای مختلف به مشتریان خود ارائه می دهد.

مقایسه ورق روی پایه با ورق گالوانیزه

تفاوت این دو ورق در نوع روکش و نوع فلز مادر و اندازه و عرض است. در واقع ورق های زینگالیوم در سایزهای 0.5 سانتی متری در بازار سخت افزار به فروش می رسد.

محصول در سایز دلخواه و در دو نوع رنگی و بی رنگ تولید می شود. ورق گالوانیزه با عنصر روی خالص یا آلیاژ فلز و پوشش ورق گالوالوم ترکیبی از آلومینیوم و روی است.

وقتی می گوییم کاغذ گالوالوم شبیه کاغذ گالوانیزه است، منظور شباهت پایه آنهاست. یعنی هر دو نوع کاغذ از ورق فلزی ساخته شده اند. همچنین به دلیل وجود پوشش روی بر روی هر دو ورق، در شرایط آب و هوایی مرطوب و بارانی دچار اکسیداسیون و خوردگی نمی شوند.

بشقاب زینگلی فقط در فر رنگ می شود. در نتیجه سطح صفحه محکم است و در صورت خراشیدگی، خاصیت ضد زنگ و ضد اکسیداسیون آن حفظ می شود. در مقایسه با ورق گالوانیزه، ورق زینگالیوم در برابر فرسایش مقاوم بوده و طول عمر بیشتری دارد.

به طور کلی می توان گفت که استفاده از ورق آلوزین در محیط های زیر مناسب است:

در هوای مرطوب و هوای مرطوب

تحت شرایط اسیدی

مناطق صنعتی

این دو صفحه از نظر قیمت نیز با هم تفاوت دارند. ورق های گالوالوم قیمت بیشتری نسبت به ورق های گالوانیزه دارند، اما می توانید با انتخاب مناسب بهترین تصمیم را بگیرید، زیرا در برخی محیط ها که به دوام بیشتری نیاز است، می توان از ورق های آلوزینک استفاده کرد.

صفحه آلوزینک

ورق آلوزینک

اخرین حرف

آلومینا یا گالام نوعی ورق فلزی است که از آلومینیوم و روی ساخته می شود. در واقع تولید این نوع ورق مشابه ورق روی است اما به دلیل روکش بودن، دوام و مقاومت بیشتری در برابر زنگ زدگی و خوردگی دارد. یکی دیگر از ویژگی های این نوع ورق انعطاف پذیری و سبکی آن است. به همین دلیل این ورق ها به ویژه در محیط های اسیدی و قلیایی مناسب هستند. بنابراین قیمت این ورق ها نسبت به ورق های گالوانیزه بیشتر است.

سوالات متداول ورق آلوزینک (گالوانیزه) و مقایسه با ورق گالوانیزه

آیا می دانید چه زمانی از ورق آلوزینک برای ساندویچ پانل استفاده می شود؟

گاهی اوقات از ورق های آلوزینک برای ساخت ساندویچ پانل هایی استفاده می شود که در مناطق متراکم صنعتی و محیط هایی با شرایط اسیدی بالا استفاده می شود.

تاول آلزینک چیست؟

ورق آلزینک نوعی فولاد با روکش آلومینیوم و روی است.

کاغذ زینکالیوم در چه نقاطی دیده می شود؟

ورق زینکالیوم در دمای بالا، محیط های اسیدی و صنعتی استفاده می شود.

آیا رنگ برگ آلوسینک آهکی است؟

ورق زنگالیوم فقط کوره ای رنگ می شود، بنابراین سطح ورق بادوام است و در صورت خراشیدگی، مقاوم در برابر زنگ زدگی است و اکسید نمی شود.

ورق آلوزینک (گالوالوم) و مقایسه آن با ورق گالوانیزه

محصولات ورق فلزی

مقایسه ورق آلوزینک با ورق گالوانیزه

ورق اشکال و پایه های مختلفی را پوشش می دهد و آن را به یکی از پرکاربردترین مقاطع فولادی در ساخت و ساز تبدیل می کند. ورق های فولادی اغلب در ساختمان سازی و صنعت مورد استفاده قرار می گیرند.یکی از این ورق های فولادی ورق آلوزینک است که برای سقف سازی استفاده می شود.

در زیر به تفاوت بین ورق گالوانیزه و ورق خواهیم پرداخت. پس برای جزئیات بیشتر با مجموعه Iron States همراه باشید.

فهرست مطالب

کاغذ آلوزینک (زینکالیوم) چیست؟

ویژگی های ورق آلوسینیم

صفحه گالوالوم استاندارد

کاربرد ورق آلوزینک

چه زمانی برای ساندویچ پانل از ورق آلکسینک استفاده می شود؟

مقایسه ورق آلومینیوم با ورق گالوانیزه

ورق آلوزینک (Gingalium) چیست؟

نام دیگر ورق آلوزینک، ورق گالوالوم یا ورق زینکالیوم است. ورق زینکالیوم نوعی ورق فولادی است که با آلومینیوم و روی روکش شده است. غلاف برگ زینگالیوم از عناصری مانند 55% آلومینیوم، 43.3% روی و 1.6% سیلیکون تشکیل شده است.

ترکیبات این پوشش باعث می شود این ورق 6 برابر بیشتر از ورق های گالوانیزه معمولی مقاوم در برابر خوردگی و دوام باشد و به هیچ وجه اکسید و کدر نخواهد شد. آلوزینک برای استفاده در محیط های بسیار کارآمد مانند سقف ها، دودکش ها و شفت های هوا مناسب است.ورق های گالوالوم برای ساخت ساندویچ پانل های سردخانه، سقف، دیوارها و انواع جریان استفاده می شود.

استفاده از کاغذ کالوالوم باعث افزایش طول عمر ساندویچ پانل در مقایسه با استفاده از کاغذ گالوانیزه می شود. همچنین رنگ برگ گینگیوم مانند رنگ ماشین در کوره است. شایان ذکر است که کاغذ جینگلیوم از اکسید شدن و نفوذ رطوبت از لایه های آن جلوگیری می کند.

برای آشنایی با انواع ورق های فلزی و کاربرد آنها به مقاله انواع ورق های فلزی و مصارف صنعتی آنها مراجعه کنید.

ویژگی های صفحه آلوزینک

همانطور که در بالا ذکر شد طراحی این ورق ها مقاومت بالایی در برابر رطوبت نشان می دهد و در صورت درست بودن تولید در صورت خراشیدگی ورق این اتفاق نمی افتد.

از ویژگی های بارز این محصول می توان به انعطاف پذیری، سبکی و مقاومت بالای این ورق علاوه بر استفاده از ورق Galvalume در نواحی مختلف اسیدی اشاره کرد. یکی دیگر از ویژگی های ورق Galvalume انعطاف پذیری بالای آن است که تغییر شکل آن را آسان می کند. در واقع ورق آلومینیوم به عنوان یک محصول اقتصادی و سازگار با محیط زیست و قابل بازیافت شناخته می شود.

ورق آلوزینک (گالوالوم) و مقایسه آن با ورق گالوانیزه

ورق آلوزینک (گالوالوم) و مقایسه آن با ورق گالوانیزه

ورق گالوالوم استاندارد

کویل های Galvalume (GL) بر اساس استانداردهای زیر تولید می شوند:

ASTM A792 / A792M-10 (2015): استانداردهای آمریکا

JIS G 3321:2010: استاندارد ژاپنی برای مواد

EN 10346:2015 که جایگزین BS EN 10327:2004 و BS EN 10326:2004 می شود.

محلول پاشی آلوزینک

از ورق های گالوالوم (آلوزینک) در تولید انواع چراغ برق، تابلوهای راهنما، بخاری، آبگرمکن، مخزن آب، تهویه مطبوع، درب و پنجره پروفیل، یخچال و کابینت، روکش زمین و … استفاده می شود. آنها همچنین برای سقف، سقف، پوشش دیوار، مش، اما همچنین دیوارها و نرده ها استفاده می شود.

چه زمانی از ورق های آلومینیومی برای ساندویچ پانل استفاده می شود؟

گاهی اوقات از ورق های گالوالوم برای ساخت ساندویچ پانل استفاده می شود که در مکان های صنعتی متراکم و در شرایط بسیار اسیدی استفاده می شود.

مجموعه آهن ملی مناسب ترین قیمت ورق کارخانه ها و برندهای مختلف را به مشتریان عزیز ارائه می دهد.

مقایسه صفحات آلرژی با صفحات روی

تفاوت این دو ورق در نوع پوشش و نوع فلز پایه و همچنین ضخامت و عرض آنهاست. ورق های زنگالیوم به ضخامت 0.5 سانتی متر به طور عمده در بازار آهن آلات به فروش می رسد.

این محصولات در سایزهای دلخواه و در دو سبک رنگی و بی رنگ تولید می شوند. پوشش ورق گالوانیزه با روی خالص یا آلیاژ آهن و پوشش Galvalume ترکیبی از آلومینیوم و روی است.

وقتی می گوییم ورق گالوانیزه شبیه ورق گالوانیزه است، منظور شباهت پایه آنهاست. یعنی هر دو نوع ورق فولادی هستند. در عین حال به دلیل وجود روی در هر دو ورق، در شرایط آب و هوایی مرطوب و بارانی دچار اکسیداسیون و پوسیدگی نمی شوند.

ورق زینگاریوم فقط با فر رنگ شده. به همین دلیل روی سطح کاغذ پایدار و حتی سطح خراشیده، زنگ زدگی و عناصر اکسیدی آن باقی می ماند. در مقایسه با ورق گالوانیزه، ورق زینگالیوم در برابر خوردگی مقاوم‌تر است و عمر مفید بیشتری دارد.

به طور کلی می توان گفت که استفاده از ورق آلوزینک در شرایط زیر مناسب است:

در هوای بارانی و مرطوب

تحت شرایط اسیدی

مناطق صنعتی

این دو تیغه تفاوت قیمتی هم دارند. قیمت ورق های گالوالوم از ورق های گالوانیزه بالاتر است اما می توانید با انتخاب مناسب بهترین تصمیم را بگیرید زیرا در برخی محیط ها که به استحکام بیشتری نیاز است می توان از ورق آلوزینک استفاده کرد.

م تکدار

ورق آلوزینک

آخرین کلمه

ورق آلوزینک یا گالم نوعی ورق آهنی است که با روکش آلومینیوم و روی تولید می شود. در واقع تولید این نوع ورق شبیه ورق گالوانیزه است اما به دلیل پوشش ذکر شده بسیار بادوام و در برابر زنگ زدگی و خوردگی بسیار مقاوم است. یکی دیگر از ویژگی های این نوع ورق انعطاف پذیری و سبکی آن است. به همین دلیل این ورق در محیط های اسیدی و قلیایی بسیار مناسب است. از این رو، این ورق ها گران تر از ورق های گالوانیزه هستند.

سوالات متداول در مورد ورق آلوزینک (گالوالوم) و مقایسه آن با ورق گالوانیزه

آیا می دانید چه زمانی از ورق آلوزینک برای ساندویچ پانل استفاده می شود؟

گاهی اوقات از ورق های آلومینیومی برای ساخت ساندویچ پانل استفاده می شود که در بسیاری از مکان ها و محیط های صنعتی با شرایط اسیدی بالا استفاده می شود.

کاغذ الوزینک چیست؟

ورق آلوزینک نوعی ورق فولادی است که با آلومینیوم و روی روکش شده است.

برگ روی در چه محیطی یافت می شود؟

ورق زینکالیوم در اقلیم های جوی و مرطوب، شرایط اسیدی و کاربردهای صنعتی استفاده می شود.

برگ های تمساح چه رنگی هستند؟

این صفحه فقط در فر از زنگ زدگی رنگ می شود، بنابراین سطح ورق بادوام است و اگر سطح آن خراشیده شود، همچنان ضد زنگ است و اکسید نمی شود.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *