دسته‌بندی نشده

ورق اکسین اهواز کاربرد و نحوه تولید

شرکت اکسین استیل خوزستان یا شرکت اکسین اهواز یکی از تولیدکنندگان ورق های فولادی عریض می باشد که تولید خود را از سال 1387 آغاز کرد و ویژگی بارز ورق سیاه اکسین اهواز سایز ورق است که در 2000 میلی متر (2 متر) ساخته شده است. محصولات این شرکت در ایران و خاورمیانه بی نظیر بوده و محصولات را می توان از جاهای مختلف مطالعه کرد. همچنین پوشش های اکسین در بسیاری از صنایع مانند کشتیرانی، ساخت و ساز، مخازن نفت، گاز و پتروشیمی، بویلرهای صنعتی و نیروگاه ها کاربرد فراوانی دارند. به همین منظور در این مقاله از دایره المعارف آهن و فلزات به بررسی شرکت آهن اکسین و لباس های تولیدی این شرکت می پردازیم. با ما بمان.

1 کارخانه اکسین در اهواز

2 محصولات کارخانه اکسین اهواز

3 وضعیت اکسین اهواز

4 قطعه دام اهواز

آسیاب فولاد اکسین سایز ورق 5

6 نوع ملحفه سیاه و کاربرد آنها

وزن فویل سیاه آوکسین 7

8 طرز تهیه ورق اکسین در اهواز

قیمت ورق اگزین 9 اهواز

کارخانه اکسین اهواز

شرکت فولاد اکسین خوزستان در سال 1383 به ثبت رسید و در سال 1387 تولید انبوه را با آخرین تکنولوژی روز دنیا آغاز کرد. فعالیت اصلی شرکت تولید انواع ورق های فولادی تا عرض 2 متر در ضخامت های مختلف و با استحکام بالا می باشد که در خاورمیانه بی نظیر می باشد. ظرفیت اسمی تولید ورق فولادسازی اکسین بیش از یک میلیون تن در سال است و حدود 210 هزار تن از این محصولات قابلیت عملیات حرارتی دارد. مواد اولیه مورد استفاده کارخانه، بیلت یا دال تکثال است که توسط آسیاب های بیلت ریخته گری پیوسته تامین می شود.

محصولات کارخانه اکسین اهواز

محصولات صنعتی اهواز اکسین

محصول نهایی کارخانه فولاد اکسین در خوزستان مجموعه ای از ورق های فولادی با مقاومت بالا برای کاربردهای مختلف از جمله مخازن تحت فشار و ذخیره سازی مایعات نفت، گاز و پتروشیمی، خطوط لوله انتقال نفت و گاز با قطر بزرگ، دیگ های صنعتی و … نیروگاه ها، کشتی سازی و ورق های فولادی سازه ای، از جمله سازه های فلزی با اندازه بزرگ و سازه های پل با خواص مکانیکی مختلف. مقاومت کششی این ورق ها پس از عملیات حرارتی تا 1200 نیوتن بر میلی متر مربع و استحکام تسلیم آنها تا 1000 نیوتن بر میلی متر مربع قابل افزایش است. به طور کلی محصولات ورق کارخانه اکسین را در زیر مشاهده می کنید.

ورق های فولادی بویلر و مخازن تحت فشار

ورق فولادی خطوط انتقال نفت و گاز

ورق فولادی با استحکام خوب

ورق های فولادی برای کشتی سازی

صفحات فلزی سبک استاندارد

ورق های فولادی سازه ای استاندارد

صفحات فولادی سازه ای ترمومکانیکی با نورد

ورق فولادی برای ساخت و ساز با مقاومت بسیار خوب در برابر خوردگی

قطعات فولادی مقاوم در برابر سایش با استحکام کششی بالا (برش و حرارت)

هنجارهای اکسین اهواز

سطوح اصلی تولید ورق کارخانه فولاد اکسین اهواز را می توان به شرح زیر ارائه کرد:

نوع صفحه استاندارد نمرات فولادی با کیفیت

نورد داغ توسط

کیفیت سازه ISIRI 3694 با HR235, HR275, HR355

ورق های فولادی ساختمانی DIN17100, EN10025-2, ASTM A283, KR St37-3, St44-3, St52-3, St50-2, St60-2, St70-2, S235, S355, S450J0, A283, KR EA

ورق های آهنی استاد

استاندارد EN 10025-3 S275N, S275NL, S355N, S355NL, S420N, S420NL, S460N, S460NL

نوارهای فولادی

رول حرارتی EN10025-4 S275M, S275ML, S355M, S355ML, S420M, S420ML, S460ML, S460ML

ورق های فولادی سازه

نورد حرارتی مکانیکی به EN10025-5، ASTM A588 S235J0W، S235J2W، S355J0WP، S355J2WP، S355J0W، S355J2W، S355K2W، A588

ورق فولادی مقاوم در برابر سایش با استحکام تسلیم بالا (سخت و دما) EN10025-6 ASTM A517 EN10083-3 S460Q, S500Q, S550Q, S620Q, S690Q, S890Q, S960Q, A517, 34C

ورق اکسین اهواز

شرکت فولاد اکسین اهواز انواع ورق های فولادی را به صورت ورق فابریک معمولا تا ضخامت 40 میلی متر تولید می کند (ورق های فولادی اکسین با ضخامت های 50 میلی متر به بالا به صورت اندازه گیری ساخته می شوند). اکسین را می توان در چهار سنجش ST33، ST37، a516 و a283 تولید کرد. عموماً مشخصه ورق سیاه اکسین اهواز عرض ورق است که 2000 میلی متر (2 متر) تولید می شود، اما کارخانه های مشابه دیگر مانند کارخانه فولاد مبارکه دو عرض پرکاربرد 1250 و 1500 میلی متری تولید می کنند. . . . ضمناً ورق سیاه مرغوب با ضخامت 15 میلی متر به بالا متعلق به کارخانه اکسین است و البته کارخانه کویان و ورق فولاد مبارکه در رده بعدی قرار دارند.

یکی دیگر از تفاوت های کاغذ کارخانه اکسین با کاغذ فولاد مبارکه در نوع کاغذ است به طوری که کاغذ کارخانه اکسین به صورت پارچه ای ساخته می شود در حالی که فولاد مبارکه کاغذ سیاه خود را به صورت رول و کاغذی عرضه می کند. توصیه می کنیم برای آشنایی بیشتر با تفاوت ورق مبارکه و اکسین اهواز مقاله را مطالعه کنید.

 

ملت های آهنی

نکته تخصصی آسیاب آهن: تفاوت صفحات فولاد اصفهان و اهواز را بررسی کنید.

تفاوت صفحات اصفهان و اهواز

ابعاد ورق استیل اکسین

در جدول زیر ابعاد ورق سیاه کارخانه فولاد اکسین خوزستان را مشاهده می کنید.

عرض (متر) طول (متر)

انواع گریدهای ورق سیاه و کاربرد آنها

رایج ترین گریدهای ورق سیاه ST37 و ST52 می باشد اما این ورق در گریدهای دیگر نیز تولید می شود. انواع مختلف بسته به درصد ترکیبات شیمیایی به کار رفته در آنها خواص و کاربردهای متفاوتی دارند و به همین دلیل میزان استفاده متفاوت است. برای آشنایی با ویژگی های هر کلاس و اینکه اغلب برای چه اهدافی استفاده می شود، توصیه می کنیم مقاله زیر را مطالعه کنید.

 

توصیه یک متخصص سنگ آهن: کاغذ سیاه; انواع، ابعاد و روش های تولید

او یک کاغذ سیاه ارائه کرد

جدول زیر نیز نمونه هایی از گریدهای ورق سیاه و کاربرد آنها را نشان می دهد.

ابزارهای شبکه کاغذ سیاه

ST37 در صنعت ساخت و ساز

ST52 در صنعت ساختمان، صنایع سنگین مانند ساخت جرثقیل، شاسی خودروهای سنگین و قطعات صنعتی

زنده شدن

ST44 در صنعت ساخت و ساز

A516، ساخت مخازن و بویلر در صنایع نفت و گاز

A283 ساخت دیگهای بخار و مخازن تحت فشار با دمای پایین

ck45 ساخت دستگیره های چرخشی، قطعات خودرو بادوام و ماندگار و…

Mo40 تولید تجهیزات صنعت نفت و گاز، شفت، میل لنگ، اتصالات، ماشین آلات سنگ زنی و غیره.

وزن ورق سیاه اکسین

وزن ورق یکی از پارامترهای مهم در تعیین کیفیت و همچنین هنگام خرید و فروش ورق می باشد. قیمت ورق های فولادی بر اساس وزن آنها تعیین می شود. ضمناً هر چه وزن ورق به وزن استاندارد نزدیکتر باشد، کیفیت و در نتیجه قیمت آن بالاتر می رود. در جدول زیر وزن ورق سیاه Oxin را در هر سایزی مشاهده می کنید.

وزن صفحه سیاه اکسین

پلاک اکسین در اهواز چگونه تولید می شود؟

فرآیند تولید ورق پهن در کارخانه اکسین خوزستان شامل 6 مرحله اصلی به شرح زیر است:

نحوه تولید ورق اکسین در اهواز

1- پیش گرم کردن شمش فولاد تکتال (مگا دال)

در این زمان شمش تکثال را تا دمای مورد نیاز که حدود 1200 درجه سانتیگراد است حرارت داده و پس از همگن شدن ساختار فلزی و ذوب عناصر آلیاژی آن از کوره خارج می شود.

2- عملکرد غلتکی

ورق اکسین اهواز کاربرد و نحوه تولید

ورق اکسین اهواز کاربرد و نحوه تولید

برای نورد گرم صفحات عریض، 3 مرحله زیر دنبال می شود:

الف) رسوب زدایی: رسوب زدایی با پاشیدن آب با فشار زیاد روی بستر انجام می شود.

ب) نورد گرم: فرآیند نورد گرم با قفسه چهار غلتکی و به صورت رفت و ورقشتی انجام می شود. یکی از ویژگی هایی که فولاد اکسین خوزستان را در خاورمیانه منحصربفرد می کند، تعیین خواص مکانیکی مورد نظر مشتریان و نوع عملکرد موبایل مطابق با استانداردهای جهانی است. تجهیزات خط نورد فولاد اکسین خوزستان به گونه ای طراحی شده است که انجام عملیات نورد به سه روش نورد معمولی، نورد کنترل شده با دما و نورد ترمومکانیکی (با خنک کننده آب یا هوا) امکان پذیر است.

(نوردینگ ترمومکانیکی: نورد حرارتی مکانیکی باعث ایجاد سطح یکنواخت تر و براق تر می شود و در نتیجه فلزی قوی تر و چکش خوارتر به وجود می آید.)

ج) شیارکاری داغ: عملیات نورد زمانی خاتمه می یابد که ورق از راه راه داغ نصب شده برای صاف کردن آن عبور کند. سپس ورق تولید شده برای خنک شدن به اتاق بستر سرد برده می شود.

3- بازرسی ورق

در این مرحله ورقه ها با دو روش زیر بررسی می شوند:

الف) بازرسی بصری: تمام طرف های کاغذ به صورت چشمی بازرسی می شود. خطاها گزارش و در صورت امکان تصحیح خواهد شد.

ب) تست اولتراسونیک: در این روش زمانی که ورق از زیر دستگاه UT عبور می کند، با تعیین اندازه و محل دقیق ورق، تمامی عیوب داخلی ورق مشخص می شود. نتایج این بازرسی برای فرآیند برش ورق فلز بسیار مهم است.

4- ورق بری و راه راه

برش: در این مرحله ورق با سه ست قیچی در خط تولید کارخانه به ابعاد مورد نظر مشتری برش داده می شود. در ادامه به استفاده از این اکانت اشاره می کنیم.

قیچی لبه زن، برای برش لبه های ورق بر اساس سفارش مشتری استفاده می شود.

قیچی طول پشت دستگاه لبه زن را برش می دهد و در صورت نیاز به کاهش اندازه ورق نهایی اولین ورق را از طول برش می دهند.

قیچی تقسیم کننده یا برش عرضی برای برش بالا و پایین ورق، برش نمونه ها برای آزمایش آزمایشگاهی و برش ورق به طول نهایی مورد نیاز مشتری استفاده می شود.

ریخته گری سرد: قبل از اینکه ورق ها از برش متقاطع عبور کنند وارد قالب سرد می شوند. در این زمان، کیفیت سطح کاغذ بهبود می یابد و امواج بالقوه ای که ضخامت آنها کمتر از 25 میلی متر است حذف می شود.

5- بسته بندی محصول

بسته بندی محصول در 5 مرحله انجام می شود. این مراحل شامل توزین، ثبت اطلاعات درخواستی مشتری روی ورقه ها، بسته بندی و صحافی، چسباندن برچسب مشخصات و در نهایت انتقال محصول به انبار می باشد.

6 – عملیات حرارتی

شرکت فولاد اکسین اهواز قادر به انجام دو نوع عملیات گرمایشی و نرمال سازی در ورق های نیروگاه حرارتی خود می باشد. کاغذهایی که برای دستیابی به خواص مکانیکی مطلوب نیاز به عملیات حرارتی دارند به این کارخانه منتقل می شوند.

نرمال سازی: این فرآیند شامل حرارت دادن فولاد در ناحیه آستنیتی و خنک شدن آهسته در هوا است که تنش های برشی پسماند را کاهش می دهد.

کوئنچ و سخت شدن: این فرآیند شامل نورد معمولی فولاد و به دنبال آن حرارت دادن به دمای آستنیتی و سرد شدن سریع تا دمای محیط است. سپس فولاد کوئنچ شده تا دمای حدود 600 درجه سانتیگراد حرارت داده می شود تا از تشکیل مارتنزیت های شکننده و شکننده جلوگیری شود. این فرآیند باعث افزایش سختی فولاد، افزایش مقاومت در برابر سایش و ضربه و کاهش احتمال ترک خوردن می شود.

ورقه اکسین اهواز

از آنجایی که کارخانه فولاد اکسین اهواز یکی از تامین کنندگان پیشرو ورق فولادی در کشور است، قیمت ورق های آن نیز در مقایسه با برندهای مختلف متفاوت است. قیمت ورق سیاه اکسین در اهواز به عوامل مختلفی بستگی دارد که از مهمترین آنها می توان به کیفیت تولید، کیفیت و خواص ورق و ضخامت آن اشاره کرد. برای اطلاع از قیمت روزانه گزارش Oxyin می توانید به صفحه قیمت گزارش Oxyin مراجعه کنید. قیمت های اعلام شده در سایت به صورت روزانه بروز رسانی می شود و آخرین قیمت ها روزانه درج می شود.

بررسی قیمت و خرید ورق فولادی

ملل آهنین؛ مرکز فروش آنلاین و شخصی انواع ملحفه سیاه اکسینی

قیمت روز ورق سیاه اکسیین

پایان

انواع ورق های فولادی تا عرض 2 متر و ضخامت 40 میلی متر در کارخانه اکسین اهواز تولید می شود. پلاک های سایز 40 به بالا فقط به سفارش در این کارخانه تولید می شود. علاوه بر این، صفحات تولید کارخانه اکسین را می توان در چهار سنجش ST33، ST37، a516 و a283 تولید کرد. بارزترین ویژگی صفحه اکسین اهواز این است که می تواند صفحاتی تا عرض 2 متر را تشکیل دهد.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *