دسته‌بندی نشده

ورق دامپا چیست؟ أنواع و کاربرد های آن

ورق دامپا چیست؟ أنواع و کاربرد های آن

این ابزار به وسیله پیچ و جوش به سازه ها متصل می شود. در این مقاله با موارد زیر آشنا شدیم: نم چیست، نحوه ساخت ورق نمدار، ویژگی های فنی ورق نمدار، کاربردهای ورق نمدار، مراحل ساخت سقف نمدار، ویژگی های سقف کاذب نمدار و انواع سقف کاذب نمدار. .

ورق دامپا از ورق گالوانیزه، ورق روغنی و ورق آلومینیوم ساخته شده است که برای اطلاع از قیمت این محصولات فولادی می توانید لیست قیمت این محصولات را در سایت بررسی کنید.

ورق گالوانیزه؛ گالوانیزه کردن، مزایا و کاربردها

روغن؛ انواع، توابع، برنامه ها و حالت های عملکرد

ورق آلومینیوم؛ خواص، انواع، کاربردها و روش های تولید

دامپا چیست؟

این لامپ برای محافظت از سازه سقف استفاده می شود، این ابزار مخفی بودن سازه را تضمین می کند، همچنین از ورود باد به زیر سازه ها جلوگیری می کند، از خم شدن باد در زیر سازه ها جلوگیری می کند.

روش تولید ورق دامپا

برگ دامپا به دو صورت سنتی و صنعتی قابل تولید است که در مورد هر روش تولید به طور مختصر توضیح خواهیم داد.

یک ورقه تامپو به روش سنتی درست کنید

برای تولید ورق دامپا از دستگاه پرس به روش سنتی استفاده می شود. بنابراین می توانیم نقشه را با توجه به خواسته مشتری ارائه دهیم. به عبارت دیگر مشتری می تواند شکل مورد نظر را برای تولید فراهم کند. اما از طرفی این روش دارای معایبی است که عبارتند از: 1- با این روش تولید با محدودیت طول درام تولید مواجه شدیم. 2- این روش تولید به صرفه نیست زیرا به نیروی کار زیادی نیاز داریم. از طرفی میزان تولید این روش بسیار پایین است.

تاثیر تولید اضافه کاری من روش صنعتی است

در این روش تولید از دستگاه خم کن و برش استفاده می کنند. برای این کار یک ورق آهنی رنگی به دستگاه وارد شده و برش مورد نیاز انجام می شود. لازم به یادآوری است که از این طریق می توانیم هر ورقی با ابعاد دیگر بسازیم و مانند روش سنتی با برد طولانی مواجه نخواهیم شد. ضایعات تولیدی این روش ناچیز و تقریباً برابر با صفر است. این روش تولید بر خلاف روش سنتی نیازی به نیروی انسانی ندارد و از آنجایی که تمام کارها به صورت خودکار توسط ماشین ها انجام می شود، سرعت و کیفیت کار بسیار مناسب است. تنها عیب این روش عدم دسترسی مشتری برای تغییر فرم مورد نیاز است.

نمونه ای از برگ تامپا، برگ دامپا است. کاربرد، مراحل ساخت و کاربرد آن در سقف کاذب تخته تامپا

مشخصات فنی ورق های دامپا

ورق های دامپا در ضخامت های مختلفی تولید می شوند که بیشترین ضخامت مورد استفاده این ورق ها 0.4 تا 1.25 میلی متر می باشد. صفحات لامپ را می توان از مواد مختلفی تهیه کرد که از جمله آنها می توان به صفحات مورد استفاده در ساخت لامپ ها، صفحات روغنی، صفحات گالوانیزه، صفحات آلومینیومی و صفحات آلوزینک اشاره کرد. دامپایی که برای پوشش سقف کاذب استفاده می شود به دو صورت صاف و سوراخ دار موجود می باشد.

درخواست ورق دامپا

امروزه زیبایی سازه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای این منظور از ابزارهای متعددی استفاده می کنند که یکی از آنها دامپا است. در این بخش به برخی از زمینه های کاربردی اشاره خواهیم کرد. ساختمان اصلی، سقف شیبدار، آلاچیق، سقف کاذب. برخی از کاربردهای دیگر بردهای دامپا را با توضیحات کوتاه توضیح خواهیم داد.

استفاده از ورق های مرطوب در مکان های عمومی

از استخرها در مکان هایی مانند مدارس، دانشگاه ها و استخرها استفاده می شود. مواردی مانند صدا، رطوبت و نور از عوامل مهم در این مناطق هستند. بهتر است در این مناطق از سقف های مرغوب استفاده شود. استفاده از میزهای پرتاب یکی از پیشنهادهای هوشمندانه در این راستا است.

کاربرد دامپا در صنعت و خانه

در این ساختمان ها می توان به بانک ها، مغازه ها و هتل ها اشاره کرد. به همین دلیل توصیه می شود از سقفی استفاده کنید که ظاهری زیبا و شیک در این مکان ها ایجاد کند.

استفاده از تامپا در مراکز بهداشتی و درمانی

به عنوان مثال در آزمایشگاه ها، بیمارستان ها و آشپزخانه ها باید بهداشت را در نظر گرفت. برای مناسب ساختن سقف ها برای این مکان ها از ورق های آلومینیومی و آهنی استفاده می کنند که سطح آن با رنگ های پودری الکترواستاتیک پوشیده شده است. استفاده از فلپ های سوراخ دار در این سقف ها می تواند فرکانس صدا را کاهش دهد (به همین دلیل از سوراخ های دامپا و لمینیت پشت سوراخ ها استفاده می شود).

سقف کاذب دامپا; مراحل پیاده سازی

مانند تمام موارد مثبت کاذب، ابتدا خط سطح را می دانیم. تفاوت نصب این سقف با سایر سقف های کاذب در این است که از پانل های لبه (پروفیل هایی برای پوشش لبه ها) استفاده می شود که از فولاد رنگ شده یا آلومینیوم (به جای نبشی) ساخته شده است. و برای ایجاد اتصالات در براکت از بند آویز و U-way استفاده می کنند.

ویژگی های سقف کاذب دامپا

همانطور که در نکته قبل اشاره کردیم یکی از کاربردهای دامپا در اجرای سقف کاذب می باشد. استفاده از دامپا در اجرای سقف کاذب مزایایی دارد که در این قسمت به برخی از آنها اشاره می کنیم.

امکان رنگ آمیزی آنها با رنگ های دلخواه

کیفیت بالایی دارند و در صورت استفاده عمر مفید سقف کاذب افزایش می یابد.

آلاینده های باقی مانده بسیار کوچک هستند.

اگر آسیب ببینند یا مشکلی داشته باشند به راحتی قابل تعمیر هستند.

آنها آتش ندارند.

آنها به راحتی شسته می شوند.

نصب آنها بسیار سریع انجام می شود و نیازی به نیروی حرفه ای ندارد.

مقاومت بالا در برابر زلزله.

استفاده از آنها از نظر اقتصادی سودآور است که منجر به کاهش معقول هزینه های فونداسیون شده است.

نوع سقف کاذب دامپا

همانطور که در مشخصات فنی دامپا اشاره کردیم ورق دامپا در سقف های کاذب به دو صورت ساده و سوراخ دار استفاده می شود. هر کدام را جداگانه بررسی می کنیم.

سقف کاذب ساده لایه ای: این سقف های کاذب در دو مدول 10 سانتی متری و 20 سانتی متری ساخته می شوند و حداکثر طول در نظر گرفته شده 6 متر می باشد. نمونه ای از این نوع سقف را در تصویر زیر مشاهده می کنید.

نمونه ای از ورق دامپا سقف کاذب ساده; کاربرد، روش تولید و استفاده از آن در حد کاذب، نمونه حد کاذب ساده

سقف کاذب سوراخ دار دومپا: ورق های سوراخ دار دامپا از ورق های آلومینیومی پانچ ساخته می شوند. سوراخ های این نوع کاغذ 1 و 2 میلی متر است. سوراخ های این کاغذ از پشت با کاغذ یا پارچه سیاه پوشانده شده است. این چیزی است که این آسمان ها را زیبا می کند.

نمونه ای از سقف کاذب سوراخ دار ورق فلزی دامپا; کاربرد، فرآیند ساخت و کاربرد آن در سقف کاذب، نمونه سقف کاذب سوراخ دار

. این دستگاه با پرچ و جوشکاری به ساختمان ها متصل می شود. در این مقاله به بررسی دمپا چیست، نحوه ساخت ورق دامپا، ویژگی های فنی ورق دامپا، کاربردهای ورق دامپا، مراحل ساخت سقف کاذب دامپا، ویژگی های سقف کاذب دامپا و انواع سقف کاذب دامپا می پردازیم.

ورق دامپا از ورق گالوانیزه، ورق روغن و ورق آلومینیومی ساخته شده است، برای اطلاع از قیمت این محصول استیل می توانید لیست قیمت این محصول را در سایت مشاهده نمایید.

بیشتر بخوانید:

ورق گالوانیزه؛ عملیات گالوانیزه کردن، مزایا و کاربردها

تیغه روغنی؛ انواع، مشخصات، کاربردها و روش تولید

ورقه ی آلومینیومی؛ خواص، انواع، کاربردها و روش های تولید

دمپر چیست؟

از لامپ برای محافظت از سازه سقف استفاده می شود، به این معنی که سازه را پنهان می کند، همچنین از ورود باد به زیر سازه ها جلوگیری می کند، از پیچش باد در زیر سازه ها جلوگیری می کند.

روش تولید ورق تامبا

فلو جداول به دو صورت سنتی و صنعتی ساخته می شود که به اختصار به شرح هر روش تولید می پردازیم.

تولید ورق دامپا به روش سنتی

ورق دامپا چیست؟ أنواع و کاربرد های آن

ورق دامپا چیست؟ أنواع و کاربرد های آن

برای تولید ورق دامپا به روش سنتی از دستگاه پرس بریک استفاده می شود. به این ترتیب می توانیم نقشه مورد نظر مشتری را ارائه دهیم. به عبارت دیگر مشتری می تواند شکل مورد نظر را برای تولید فراهم کند. اما از طرفی این روش معایبی نیز دارد که به شرح زیر است: 1- در این روش تولید با محدودیت طول درام تولید مواجه هستیم. 2- این روش تولید به صرفه نیست چون به نیروی کار زیاد نیاز داریم. از طرفی سرعت تولید این روش بسیار پایین است.

تولید ورق دامپا به روش صنعتی

در این نوع تولید از دستگاه های خم کن و برش استفاده می شود. برای این کار ورق های رنگی وارد دستگاه شده و برش های لازم انجام می شود. در این روش می توانید صفحاتی با اندازه های مختلف ایجاد کنید و با محدودیت ارتفاعی مشابه روش سنتی مواجه نخواهید شد. ضایعات تولیدی این روش ناچیز و تقریباً صفر است. بر خلاف روش های سنتی نیازی به نیروی انسانی نیست و تمامی عملیات به صورت خودکار توسط ماشین ها انجام می شود، بنابراین سرعت و کیفیت کار بسیار مناسب است. تنها نقطه ضعف این روش این است که مشتری به تغییر فرم مورد نظر خود دسترسی ندارد.

نمونه ای از نامه روگرفت; کاربرد، روش تولید و کاربرد آن در سقف کاذب دامپا

مشخصات فنی دال دامپا

ورق های دامپا در ضخامت های مختلفی تولید می شوند که بیشترین ضخامت مورد استفاده این ورق ها از 0.4 تا 1.25 میلی متر می باشد. ورق های لامپ را می توان از مواد مختلفی تولید کرد، از جمله ورق های مورد استفاده در تولید دامپا، می توان به ورق روغن، ورق گالوانیزه، ورق آلومینیوم و ورق آلوزینک اشاره کرد. دمپرهای مورد استفاده برای پوشش سقف های کاذب در دو نوع ساده و سوراخ دار می باشد.

درخواست ورق دامپا

امروزه زیبایی معماری بسیار مهم است. برای این منظور از ابزارهای متعددی استفاده می کنند که یکی از آنها دامپا است. در این بخش به برخی از آثار وی اشاره خواهیم کرد. سازه اصلی، سقف کلبه، آلاچیق، سقف کاذب. همچنین برخی از ویژگی های کاغذ دامپا را با توضیحات مختصری توضیح خواهیم داد.

استفاده از ورق دامپا در مکان های عمومی

دامپا در مکان هایی مانند مدارس، کالج ها و استخرها استفاده می شود. مواردی مانند صدا، رطوبت، نور از نکات مهم در این مکان هستند. بهتر است در این مناطق از سقف با تکنولوژی بالا استفاده کنید. استفاده از کاغذ مرطوب ایده معقولی در این جهت است.

کاهش کار در کارخانه ها و منازل

بانک ها، مغازه ها و هتل ها را می توان از جمله این امکانات نام برد. توصیه می شود در این مکان ها از سقف هایی استفاده کنید که ظاهری زیبا و مدرن ایجاد می کند.

کاربرد بخار در تاسیسات بهداشتی

قوانین بهداشتی باید در مکان هایی مانند آزمایشگاه، بیمارستان و آشپزخانه رعایت شود. برای تولید پوشش سقف مناسب این مکان ها از ورق های آلومینیومی و آهنی استفاده می کنند که سطح آن با رنگ های پودری الکترواستاتیک پوشانده شده است. استفاده از صدا خفه کن های سوراخ دار در این سقف ها می تواند فرکانس صدا را کاهش دهد (برای این منظور از سوراخ و لمینیت پشت سوراخ ها استفاده می شود).

سقف های کاذب دامپا; مراحل کاربرد

مانند تمام پیاده سازی های سقف کاذب، ابتدا یک خط تراز تعریف می کنیم. این طراحی سقف با سایر سقف های کاذب تفاوت دارد زیرا در آن از ناودانی های لبه (پروفایل هایی که لبه را می پوشانند) ساخته شده از فولاد غیر آهنی یا آلومینیوم (به جای استفاده از نبشی) استفاده می کند. و از بند آویز و کانال U برای ایجاد اتصال در سازه استفاده می کنند.

ویژگی های سقف کاذب دامپا

همانطور که در بالا ذکر شد، یکی از کاربردهای دامپا، راه اندازی سقف کاذب است. استفاده از دامپا برای نصب سقف کاذب مزایایی دارد که در این قسمت به برخی از آنها اشاره می کنیم.

امکان رنگ آمیزی آنها در رنگ های دلخواه

باکیفیت بودن و در صورت استفاده عمر مفید سقف کاذب افزایش می یابد.

همه زباله های دیگر بسیار کوچک هستند.

اگر آسیب ببیند یا مشکلی داشته باشد به راحتی قابل تعمیر است.

آنها روشن نمی شوند.

به راحتی قابل شستشو هستند.

نصب آنها بسیار سریع انجام می شود و نیاز به پرسنل خاصی ندارد.

مقاومت بالا در برابر زلزله.

استفاده از آنها از نظر اقتصادی مفید است، به این معنی که هزینه های پایه به طور معقولی کاهش می یابد.

نوعی دامپا سقف کاذب

همانطور که در مشخصات فنی دامپا اشاره کردیم، از ورق دامپا در سقف های کاذب به دو صورت ساده و سوراخ دار استفاده می شود. هر کدام را جداگانه بررسی می کنیم.

سقف کاذب ساده ساده: این سقف های کاذب در دو مدول 10 سانتی متری و 20 سانتی متری تولید می شوند و حداکثر طول در نظر گرفته شده 6 متر می باشد. نمونه ای از این نوع سقف را در تصویر زیر مشاهده می کنید.

نمونه ای از سقف کاذب دامپا ساده; کاربرد، روش تولید و کاربرد آن در سقف های کاذب، نمونه ای از سقف کاذب ساده

سقف کاذب سوراخ دار دومپا: ورق های سوراخ دار دامپا از ورق های آلومینیومی پانچ ساخته می شوند. سوراخ های این نوع ورق 1 و 2 میلی متر می باشد. سوراخ های این ورق از پشت با فویل یا کاغذ مشکی پوشانده شده است. به همین دلیل این سقف ها را زیبا می کند.

نمونه ای از سقف کاذب سوراخ دار ورق های دامپا است. کاربرد، روش تولید و استفاده در سقف کاذب، نمونه هایی از سقف کاذب سوراخ دار

این مقاله به ورق دامپا و ویژگی ها و کاربردهای مختلف آن می پردازد. همچنین به معرفی سقف کاذب دامپا اشاره کرده ایم.

هر سوالی داشته باشید می توانید با کارشناسان فروشگاه آهن در ارتباط باشید

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *