دسته‌بندی نشده

ورق صنعتی چیست؟ با روش های ساخت و انواع آن آشنا شوید.

ورق صنعتی چیست

انواع ورق های صنعتی چیست و چگونه در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد؟ ورق ها یکی از اصلی ترین و مهم ترین انواع مواد اولیه در تولید پروفیل های فولادی در صنایع مختلف از جمله ساختمان سازی، خودروسازی، تولید لوازم خانگی و … می باشد. همانطور که از نام آن پیداست ورق صنعتی در صنعت استفاده می شود. برای آشنایی بیشتر با انواع حروف صنعتی و کارورق  آنها در صنعت با مقاله آچان میلز همراه باشید.

نکته مطالعه: برای اطلاع از انواع ورق های فولادی و کارورق  آنها در صنایع مقاله انواع ورق های فولادی و کارورق  آنها در صنایع مختلف را مطالعه کنید.

1 ورق  صنعتی چیست؟

2 نوع ورق کار

3 عدد ورق  صنعتی نورد گرم

4 نوع ورق صنعتی نورد گرم

5 عدد صنعت نورد سرد

6 نوع ورق سرد صنعتی

7 کارورق های ورق  صنعتی

ورق صنعتی چیست؟

کارخانه قطعه ای فلزی است که در صنایع مختلف به ویژه در صنایع تولیدی کارورق  دارد و انواع مختلفی دارد. تخته های صنعتی از برش ورق  به صورت اسلب ساخته می شوند و کیفیت بالایی دارند و یکی از بهترین تخته ها محسوب می شوند.

ورق  صنعتی چیست؟

ورق صنعتی چیست؟

انواع ورق های صنعتی

ورق های فلزی را می توان بر اساس فرآیند تولید و نوع فلز و آلیاژ مورد استفاده در تولید آنها طبقه بندی کرد. انواع طرح های صنعتی بر اساس نوع فلز و آلیاژ مورد استفاده در تولید آنها عبارتند از:

ورق فولادی صنعتی: فولاد که می توان آن را مسطح ترین ورق صنعتی موجود در بازار دانست، با آلیاژهای مختلف و به دو روش نورد سرد و گرم ساخته می شود. میزان انرژی و توان مورد نیاز در عملیات نورد گرم کمتر از نورد سرد است و از این رو این روش در تولید ورق های فولادی صنعتی اهمیت بیشتری دارد. ورق های صنعتی نورد گرم با ظاهر سیاه و ناهموار به راحتی تشخیص داده می شود و به ورق  سیاه نیز معروف است.

ورق های آلومینیومی صنعتی: انواع ورق های آلومینیومی به روش نورد گرم تولید می شوند و طیف وسیعی از خواص را با قیمت های مقرون به صرفه در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند. ورق آلومینیوم صنعتی را می توان برای افزایش استحکام و کاهش تنش های داخلی تحت نورد سرد قرار داد.

فویل مس / مس صنعتی: فویل مسی با محتوای روی کم به راحتی جوش، سرد و لحیم کاری می شود و افزودن مس به آن یک لایه اکسید محافظ ایجاد می کند که در برابر خوردگی مقاومت می کند.

انواع ورق های صنعتی بر اساس روش تولید به شرح زیر می باشد:

کارخانه نورد گرم

ورق صنعتی نورد سرد

ورق  حرارتی صنعتی

نورد گرم فرآیندی است که طی آن یک قطعه فلز در کوره ریخته می شود و پس از خارج شدن از کوره، لایه ای از لایه اکسید روی آن می پوشانند. سپس وارد فاز لایه ورق اری می شود. پس از آن وارد مرحله نورد خشن می شوید. پس از آن وقتی غلتک چند بار رد شود به ابعاد مورد نظر می رسد. سپس به قفسه های نورد نهایی فرستاده می شود. ورق  داغ به ورق  سیاه نیز معروف است.

انواع ورق های صنعتی نورد گرم

ورق های صنعتی نورد گرم معروف به ورق سیاه دارای انواع مختلفی هستند که بر اساس آلیاژ مورد استفاده از ST32 تا ST52 تقسیم می شوند. هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند.

ورق صنعتی رول سرد

ورق سرد یا ورق روغنی به دلیل آلیاژهایی که دارد از انعطاف پذیری بالا و خوبی برخوردار است. میزان کربن در این نوع فولاد بسیار کم است. به همین دلیل از این نوع ورق برای ساخت لوازم خانگی و خودرو استفاده زیادی می شود. در فرآیند نورد سرد صنعتی، ورق تا حد امکان نازک ساخته می شود. کاهش ضخامت تا زمانی که برای تولید لوازم خانگی مناسب باشد ادامه می یابد. به طور کلی، برای عملیات نورد، ورق های گالوانیزه یا روغنی به قفسه های زنجیره ای متعدد فرستاده می شود. هر قفسه متشکل از یک قاب فولادی است که در یاتاقان های غلتکی نصب شده و نیروهای وارده را تحمل می کند.

به منظور کاهش نیروی وارده، ورق ها را از یک پایه چهار رول عبور می دهند تا ضخامت و دقت در نورد سرد کاهش یابد. داخل این قفس ها چرخ های جاده به همراه چرخ های اصلی قرار دارند. غلتک هایی که در تماس مستقیم با ورق هستند قطر کمتری دارند در حالی که غلتک های سندان قطر بیشتری دارند.

ویژگی های ورق صنعتی نورد سرد:

توانایی و توانایی نقاشی

رویه صاف و نیمکتی تبلت

ویرایش و پیرایش مناسب

اندازه ورق داغ محدود

انواع ورق های صنعتی نورد سرد

انواع ورق های سرد صنعتی بر اساس آلیاژهای موجود در فلز به گروه های زیر تقسیم می شوند.

ورق روغنی: این نوع ورق در برابر رنگ آمیزی مقاومت بالایی دارد.

ورق گالوانیزه: ورق گالوانیزه از ورق سرد ساخته شده و در طی فرآیند آبکاری آبکاری می شود که مشابه این نوع ورق است. این عمل باعث می شود ورق فلز در برابر خوردگی مقاوم تر شود.

ورق گالوانیزه رنگی: اساس ورق گالوانیزه رنگی ورق گالوانیزه است. نقاشی روی ورق های گالوانیزه نیز زیباست. همچنین مقاومت ورق گالوانیزه را افزایش می دهد.

پخش تابلوهای صنعتی

ویژگی های منحصر به فرد انواع صفحات صنعتی باعث استفاده از آنها در صنایع مختلف شده است. به عنوان مثال صفحات صنعتی نورد گرم برای شرایطی که کیفیت و دقت بالایی لازم است مناسب نیستند، اما برای مصرف کنندگان مفیدتر هستند.

رایج ترین کارورق های ورق های صنعتی عبارتند از:

در صنعت ساختمان استفاده می شود

برای ساخت انواع لوله های فلزی کارورق  دارد

در ساخت راه آهن و قطعات راه آهن استفاده می شود

استفاده در خانواده ها و جوامع

در ساخت I-bar استفاده می شود

کارورق  در ساخت ماشین آلات کشاورزی

در صنعت کشاورزی کارورق  دارد

مشتریان عزیز مجموعه آهن ملی راحت ترین و به روزترین ورقه قیمت را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

خلاصه

با مطالعه این مقاله متوجه شدیم که ورق  صنعتی یکی از رایج ترین انواع ورق فلزی است که با توجه به روش تولید و نوع فلز و آلیاژ به کار رفته در آن به چند نوع تقسیم می شود. ورق های صنعتی به دلیل خواص منحصر به فرد خود در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرند.

امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات کافی و لازم در مورد انواع ورق های صنعتی به دست آورده باشید. در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد ورق های صنعتی با کارشناسان شرکت آهن میلز تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول در مورد انواع و روش های ایجاد فایل های تجاری

ورق  صنعتی چیست؟

ورق صنعتی همان ورق فولادی است که در صنایع مختلف بخصوص ساختمان سازی استفاده می شود و انواع مختلفی دارد. ورق های صنعتی که توسط تخته ها و صفحات برش تولید می شوند، از کیفیت بالایی برخوردار بوده و از با کیفیت ترین ورق های فلزی به شمار می روند.

چه نوع صفحات صنعتی به فرآیند تولید بستگی دارد؟

ورق صنعتی نورد گرم، ورق صنعتی نورد سرد.

انواع اسناد صنعتی بر اساس نوع فلز و آلیاژ مورد استفاده کدامند؟

ورق صنعتی فولاد، ورق صنعتی آلومینیوم، ورق مس/برنج.

ورق صنعتی چیست؟ آشنایی با روش های ساخت و ساز و انواع آنها.

مقاله ورق آهنی

نوشته بهناز میرلوحی، تاریخ انتشار 27 اسفند 1397، به روز رسانی 12 بهمن 1392، 525 0

ورق صنعتی چیست؟ روش تولید، کارورق  و انواع آن

ورق صنعتی چیست؟ روش های تولید، کارورق ها و انواع

چند نوع بستر صنعتی وجود دارد و چگونه در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد؟ ورق فلزی یکی از مهم ترین و مهم ترین مواد برای ساخت قطعات فلزی در صنایعی مانند صنعت ساختمان می باشد. تولید خودرو، تولید لوازم خانگی و غیره ورق صنعتی همانطور که از نامش پیداست در صنعت کارورق  دارد. برای اطلاعات بیشتر در مورد انواع ورق های صنعتی و کارورق  آنها در صنعت لطفا مقاله آسیاب آهن را دنبال کنید.

نکته مطالعه: برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع ورق فلزی و کارورق  آنها در صنعت، مقاله انواع ورق فلزی و کارورق  گسترده آنها در صنایع مختلف را مطالعه کنید.

1 فولاد صنعتی چیست؟

2 نوع ورق  صنعتی

3 عدد ورق گرم صنعتی

4 نوع ورق  بازرگانی نورد گرم

5 نورد سرد صنعتی

6 نوع ورق صنعتی نورد سرد

7 کارورق  ورق صنعتی

ورق  صنعتی چیست؟

ورق صنعتی همان ورق فلزی است که در صنایع مختلف به ویژه در صنعت ساختمان استفاده می شود و انواع مختلفی دارد. ورق های صنعتی توسط تخته و صفحات برش تولید می شوند و یکی از با کیفیت ترین و با کیفیت ترین ورق ها به شمار می روند.

ورق  صنعتی چیست؟

ورق صنعتی چیست؟

انواع صفحات صنعتی

فولاد را می توان بر اساس روش تولید و نوع فلز و آلیاژ مورد استفاده در تولید آن طبقه بندی کرد. انواع ورق های صنعتی با توجه به نوع فلز و آلیاژ مورد استفاده در تولید آنها عبارتند از:

ورق فولادی صنعتی: ورق فولادی که می توان آن را مسطح ترین ورق صنعتی موجود در بازار دانست، از آلیاژهای مختلف تولید می شود و از دو روش نورد گرم و نورد سرد استفاده می شود. مقدار انرژی و توان مورد نیاز در عملیات نورد گرم کمتر از نورد سرد است و به همین دلیل این روش در تولید ورق های فولادی صنعتی کارورق  بیشتری دارد. ورق گرم صنعتی به راحتی با ظاهر تیره و نامنظم خود شناخته می شود و به ورق سیاه نیز معروف است.

ورق آلومینیوم صنعتی: گریدهای مختلف ورق آلومینیوم با فرآیند نورد گرم تولید می شود و طیف وسیعی از خواص را با هزینه مناسب به مصرف کننده ارائه می دهد. ورق آلومینیوم صنعتی برای افزایش استحکام و کاهش تنش داخلی می تواند نورد سرد شود.

ورق صنعتی چیست

ورق صنعتی چیست

ورق مس/برنج صنعتی: ورق‌های برنج روی پایین به راحتی جوش داده می‌شوند، کار سرد و برنج می‌شوند و افزودن مس نیز یک لایه اکسید محافظ ایجاد می‌کند که در برابر خوردگی مقاومت می‌کند.

انواع ورق های فلزی صنعتی بر اساس روش ساخت عبارتند از:

فویل صنعتی نورد گرم

ورق  صنعتی نورد سرد

ورق صنعتی نورد گرم

نورد گرم فرآیندی است که در آن یک شمش فولادی در کوره ریخته می شود و پس از خارج شدن از کوره، لایه ای از لایه اکسیدی روی آن پوشانده می شود. و سپس وارد مرحله لایه ورق اری می شود. پس از آن وارد فاز نورد خشن می شود. و بعد از چند بار عبور غلتک سوالات مورد نظر پیش می آید. سپس به آخرین قاب غلتک فرستاده می شود. برگ داغ به عنوان برگ سیاه نیز شناخته می شود.

انواع ورق های صنعتی داغ

ورق  داغ صنعتی که به آن ورق  سیاه می گویند دارای انواع مختلفی است که بر اساس روغن مصرفی از ST32 تا ST52 تقسیم می شود. هر کدام از آنها شخصیت خاص خود را دارند.

ورق  سرد صنعتی

ورق نورد سرد یا روغن نورد شده به دلیل آلیاژهایی که دارد از انعطاف پذیری بالا و خوبی برخوردار است. میزان کربن این نوع فولاد بسیار کم است. به همین دلیل از این نوع ورق در ساخت لوازم خانگی و خودرو استفاده زیادی می شود. در فرآیند نورد سرد صنعتی، ورق تا حد امکان نازک ساخته می شود. کاهش ضخامت تا زمانی که برای ساخت لوازم خانگی مناسب نباشد ادامه خواهد داشت. به طور کلی برای عملیات نورد، ورق های گالوانیزه یا ورق های روغنی به چندین قفسه زنجیره ای فرستاده می شود. هر کشو غلتکی دارای یک قاب فولادی است که در بلبرینگ های غلتکی قرار می گیرد و نیروهای وارده را تحمل می کند.

برای کاهش انرژی مصرفی، ورق ها را از یک قفسه چهار غلتکی عبور می دهند تا ضخامت و دقت در نورد سرد کاهش یابد. در این قفس ها غلتک های نگهدارنده همراه با غلتک های اصلی قرار می گیرند. غلتک هایی که در تماس مستقیم با ورق هستند دارای قطر کمتر و غلتک های نگهدارنده قطر بیشتری دارند.

مشخصات صفحات صنعتی نورد سرد:

توانایی و توانایی نقاشی

کیفیت و روشنایی سطح ورق

مناسب برای خم شدن و برش

اندازه های محدود ورق داغ

انواع ورق های صنعتی نورد سرد

انواع ورق های صنعتی نورد سرد بر اساس آلیاژ موجود در فولاد به این انواع تقسیم می شوند.

ورق روغنی: این نوع ورق مقاومت بالایی در برابر لکه دارد.

ورق گالوانیزه: ورق گالوانیزه از ورق سرد تولید شده و در طی فرآیند گالوانیزه پوشش داده می شود که مشابه این نوع ورق است. این فرآیند ورق را در برابر خوردگی مقاوم تر می کند.

ورق گالوانیزه رنگی: اساس ورق گالوانیزه رنگی ورق گالوانیزه است. لاک زدن ورق گالوانیزه علاوه بر زیبایی، مقاومت ورق را در برابر خوردگی، فرسایش، رطوبت و … چندین برابر می کند.

استفاده از صفحات صنعتی

خواص منحصر به فرد انواع ورق های صنعتی باعث شده است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گیرند. به عنوان مثال ورق صنعتی نورد گرم برای مواردی که نیاز به کیفیت و دقت بالا است مناسب نیست اما در عوض برای مصرف کنندگان مقرون به صرفه تر است.

رایج ترین کارورق های ورق های صنعتی عبارتند از:

استفاده در صنعت ساختمان.

در ساخت انواع لوله های فلزی کارورق  دارد

در ساخت راه آهن و قطعات راه آهن استفاده می شود

استفاده در درها و قفسه ها

از آن برای ساختن میله های I شکل استفاده کنید

برای تولید ادوات کشاورزی استفاده می شود

استفاده در صنعت خودرو

مجموعه آهن ملی مناسب ترین و جدیدترین لیست قیمت را به شما مشتریان گرامی ارائه می دهد.

پایان

در تحقیق این مقاله متوجه شدیم که ورق فولادی صنعتی یکی از رایج ترین انواع ورق فولادی است که با توجه به روش های تولید و نوع فلز و آلیاژ به کار رفته در آن به چند دسته تقسیم می شود. صفحات صنعتی به دلیل خواص منحصر به فرد خود تقریباً در هر صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.

امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات کافی و مفیدی در مورد انواع پانل های صنعتی دریافت کرده باشید. در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد پنل های صنعتی با کارشناسان شرکت آسیاب آهن تماس بگیرید.

سوالات متداول در مورد انواع و روش های ساخت پانل های صنعتی

ورق صنعتی چیست؟

ورق صنعتی همان ورق فولادی است که در صنایع مختلف به ویژه در صنعت ساختمان استفاده می شود و انواع مختلفی دارد. ورق های صنعتی با استفاده از تخته و اسلب برش ساخته می شوند و کیفیت بالایی دارند و جزو با کیفیت ترین ورق ها به حساب می آیند.

انواع فایل های صنعتی بر اساس روش ساخت کدامند؟

ورق نورد گرم و ورق صنعتی سرد.

ورق های صنعتی بر حسب انواع فلزات و آلیاژهای مورد استفاده چیست؟

ورق فولادی صنعتی، ورق آلومینیوم صنعتی، ورق مس/مس صنعتی.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *