دسته‌بندی نشده

ورق های فلزی مستحکم؛ چه مدل ورق هایی استحکام بالا دارند؟

ورق فلزی چیست و چگونه ساخته می شود؟ پایداری ابعادی در پروفیل های ورق یا فولاد چیست؟ قلع قوی نظرات پایانی

فلزات از آلیاژهای مختلفی تشکیل شده اند و هر آلیاژ منحصر به فرد است. خوب است بدانید که سازنده با توجه به درخواست و کیفیت قطعه، تصمیم می گیرد که چه آلومینیومی برای رفع نیازهای مورد انتظار ساخته شود. با توجه به این اصل مشخص می شود که قطعات فلزی خاصی بسته به ویژگی های آلیاژ و ساختاری که دارند، سخت تر و مقاوم تر خواهند بود. در این مقاله به معرفی ورق های فلزی مقاوم می پردازیم. با ما بمان.

برای دانستن و درک تفاوت انواع ورق استیل می توانید مقاله مقایسه انواع ورق استیل را مطالعه نمایید.

ورق چیست و چگونه ساخته می شود؟

صفحه چیست؟

نوار یکی از اصلی ترین محصولات فلزی مورد استفاده در تولید انواع قطعات فلزی مانند پروفیل می باشد. ورق فلز اغلب با “فولاد” به عنوان عنصر فلزی غالب ساخته می شود. این بدان معنی است که آنها اغلب در صنعت ساخت و ساز استفاده می شوند. علاوه بر فولاد، از عناصر فلزی دیگری مانند کربن، منگنز، روی، آلومینیوم و مس البته در تولید ورق های فولادی استفاده می شود.

ورق فلزی به دو روش کلی نورد گرم و سرد تولید می شود. از شمش آهن که نوعی آلیاژ است در تولید ورق فلز استفاده می شود. روش تولید به این صورت است که ورق های فلزی وارد خط تولید می شوند و انواع ورق ها با گذراندن مراحل مختلف نورد سرد یا گرم ساخته می شوند.

قیمت انواع ورق استیل را می توانید از لینک ” قیمت روز ورق ” مطلع شوید.

استحکام کششی صفحه یا پروفیل فولادی چقدر است؟

استحکام کششی یک اصطلاح تخصصی است که تعریف خاص خود را دارد. در اصطلاح علمی، استحکام کششی به معنای حداکثر تنش در یک مقطع فولادی، در هنگام تحت فشار و کشش از دو طرف است.

به عبارت دیگر، استحکام کششی یا استحکام به معنای کلی، یعنی مقاومت ورق در برابر انواع آسیب ها، ضربه ها و تنش های احتمالی که معمولاً در هنگام حمل و نقل، بارگیری و خرابی نصب و یا هنگام برخورد پروفیل فولادی با یک خارجی رخ می دهد. هدف – شی.

قدرت از بسیاری جهات اهمیت دارد. زیرا سازه ها، ماشین ها، ماشین ها یا هر چیزی که از قطعات فلزی ساخته شده است باید بتواند انواع فشارها را تحمل کند.

ورق فلزی قوی

قوی ترین ورق های فلزی

هر صفحه فولادی درجاتی از مقاومت و استحکام را دارد، اما برخی از گریدها بر اساس ویژگی های شیمیایی یا مکانیکی خود در برابر تنش مقاوم تر هستند. به عنوان مثال، ورق فلزی ساخته شده از سوپرکالسکه بسیار قوی تر از ورق فلزی ساخته شده از فولادهای دیگر است.

در ادامه این قسمت ابتدا به بررسی چند طرح فلزی پرطرفدار از نظر استحکام می پردازیم سپس به سراغ پارچه های مستحکم دیگر می رویم.

ورق فولادی ضد زنگ

این نوع صفحات که به فولاد ضد زنگ معروف هستند، مقاومت خوبی در برابر ضربه یا آب و هوا دارند. صفحات فولادی ضد زنگ با ترکیب عناصر کروم تولید می شوند و بیشترین مقاومت را در برابر این عنصر فلزی دارند. علاوه بر کروم، از نیکل و مولیبدن در تولید صفحات فولادی استفاده می شود.

فولاد اسیدی است. مقاومت در برابر باران و مواد قلیایی را باید به عنوان نمونه ذکر کرد. این ورق ها بر اساس آلیاژ مورد استفاده در ساختمان به سه زیر دسته تقسیم می شوند.

فولاد ضد زنگ فریتی

فولاد ضد زنگ مارتنزیتی

فولاد ضد زنگ آستنیتی

ورق مس

نوار مسی

فلز مس با سایر عناصر فلزی ترکیب می شود تا یک آلیاژ تشکیل شود. ورق های ساخته شده از این آلیاژ مقاومت خوبی در برابر انواع خوردگی و زنگ زدگی دارند. لازم به ذکر است که مس نیز رسانای الکتریسیته است. در صورت لزوم استفاده از فلزات رسانا در ساخت قطعه، ورق مس انتخاب می شود.

ورق مس دارای مقاومت قوی در برابر سایش است. به همین دلیل سازه ها یا مواد ساخته شده از ورق های مس عمر طولانی تری نسبت به سایر مواد فلزی خواهند داشت.

ورق برنجی

ورق مس

ورق برنجی همزمان دو مزیت برجسته دارد. این آلیاژ فلزی علاوه بر داشتن مقاومت بسیار مطلوب در برابر انواع سایش، وزن بسیار مناسبی نیز دارد. بنابراین در شرایطی که نیاز به تیغه قوی و سبک باشد، برنج ترجیح داده می شود.

مس آنزیمی است که از دو عنصر روی و مس تشکیل شده است. با کم یا زیاد شدن مقدار روی و مس در این روغن، قدرت آن نیز تغییر می کند. باید گفت که مس در برابر خوردگی و سایش مقاومت بیشتری نسبت به مس دارد.

ورق فولادی گالوانیزه

ورق آهن بر اساس ورق فولادی تولید می شود، اما یک ویژگی آن را از سایر صفحات فولادی متمایز می کند. صفحه آهن در برابر انواع خوردگی و اکسید آهن با “پوشش” یا “گالوانیزه کردن” مقاوم است. نکته اینجاست که فولاد و آهن مقاومت بسیار کمی در برابر زنگ زدگی دارند، بنابراین از این روش برای مقاوم سازی فولاد و آهن استفاده می شود. ورق گالوانیزه به دو صورت کلی موجود است:

ورق الکتروگالوانیزه

ورق فلزی با حرارت بالا

تا چند سال پیش ورق های گالوانیزه را با غوطه وری در حوضچه ای از روی گالوانیزه می کردند، اما با گذشت زمان و توسعه فناوری ها در این زمینه، از روش های دیگری برای گالوانیزه استفاده می شد. امروزه روش الکتروگالوانیزه به طور گسترده در این زمینه استفاده می شود.

نگاه کنید به: هزینه برگه های ارزش

ورق استیل مشکی

درایو-درایو

قلع سیاه یکی از قوی ترین قلع ها است. به روش نورد گرم تولید می شود و به دلیل ظاهر مات و بافت زبر به ورق مشکی معروف است. ورق سیاه در مقایسه با سایر صفحات فولادی مانند صفحه سرد مقاومت بالاتری دارد. به همین دلیل است که از آن در تولید پروفیل های صنعتی یا سایر مواد صنعتی استفاده بهینه می شود.

ببینید: قیمت ورق مشکی

کاغذ نورد

البته این ورق با نورد سرد تولید می شود. به این ترتیب ورق ها بین غلتک های سرد قرار می گیرند و با اعمال تکنیک ها و روش های خاص به محصول نهایی تبدیل می شوند. ورق سرد پس از خروج از خط تولید با محلول های اسیدی تمیز شده و به صورت ورق یا رول روانه بازار مصرف می شود.

این ورق ها ظاهر صیقلی و براقی دارند و مقاومت کمتری نسبت به سایر ورق های ذکر شده در این مقاله دارند.

ورق آلیاژ ولداک

صفحه آلیاژی

تیغه از آلیاژ واقعی و قوی ساخته شده است. از آنجایی که در تولید کاغذ آلیاژی کمتر از فلز و مواد شیمیایی استفاده می شود، وزن آن نیز نسبت به سایر کاغذهای آلیاژی کمتر است. کاغذ Veldax از عناصر فلزی مانند کربن، منگنز و سیلیکون ساخته شده است.

لازم به ذکر است که استحکام کششی بالا، مقاومت منحصر به فرد در برابر انواع ضربه ها و خمش مطلوب در برابر خوردگی این ورق را به یکی از بادوام ترین ورق های فلزی تبدیل کرده است.

ساق دمکس

این نوع کاغذ نیز با فلزات خاصی ساخته می شود. کارت Domex ضد فساد است و قدرت آن نیز بی نظیر است. منگنز و کربن در این آلیاژ کمیاب هستند. از طرفی در ترکیب این روغن از عناصری مانند تیتانیوم، وانادیوم و نیوبیم استفاده شده که استحکام آن را افزایش می دهد.

ورق آلیاژ آلفام

این ورق یکی از مقاوم ترین ورق های فلزی است و مانند دو نمونه قبلی مقاومت آن در برابر ضربه بسیار خوب است. لازم به ذکر است که ورق آلفرم نسبت به سایر ورق های فولادی جوش پذیری، سختی و شکل پذیری خوبی دارد. این ورق در ارقام مختلفی تولید می شود و هر رقم مقاومت متفاوتی در برابر عوامل مخرب مختلف دارد.

آخرین کلمه

در این مقاله به بحث ورق فلزی سنگین می پردازیم. همانطور که گفته شد، ورق فلزی بسته به خواص مکانیکی و شیمیایی، مقاومت و استحکام متفاوتی در برابر ضربه، فشار و خوردگی خارجی خواهد داشت. آلیاژها و آلیاژها در تعیین مقاومت ورق بسیار مهم هستند. به طور کلی ورق های برنجی، مسی و گالوانیزه مقاومت در برابر خوردگی بهتری دارند و ورق های آلفرم، دامکس و ولداکس در برابر ضربه و آسیب های فیزیکی مقاومت بیشتری دارند.

ورق های فلزی قوی؛ چه مدل های ورق استحکام بالایی دارند؟

صفحات فلزی محکم
ورق فلز چیست و چگونه ساخته می شود استحکام کششی در پروفیل های ورق یا فولاد به چه معناست نظرات نهایی

ورق های فلزی از آلیاژهای مختلفی ساخته می شوند و هر آلیاژ خواص منحصر به فردی به آنها می دهد. جالب است بدانید که سازندگان بر اساس کاربرد و کارایی ورق ها تصمیم می گیرند که از کدام آلیاژ ورق بسازند تا تقاضای مورد انتظار را برآورده کنند. با توجه به این ناحیه نتیجه می گیریم که ورق های خاصی از فلز با توجه به آلیاژ و ویژگی های ساختاری که دارند دارای وزن و مقاومت خواهند بود. در این مقاله به معرفی صفحات جامد فولادی می پردازیم. با ما بمان.

برای افزایش یا کاهش صدا از کلیدهای بالا و پایین استفاده کنید.

برای یادگیری و درک تفاوت بین انواع فلزات می توانید مقاله مقایسه انواع فلزات را مطالعه کنید.

کاغذ چیست و چگونه آن را درست کنیم؟

صفحه چیست؟

ورق فلزی یکی از محصولات اساسی فلزی است که در تولید انواع پروفیل های فلزی مانند پروفیل مورد استفاده قرار می گیرد. ورق فلزی معمولاً توسط عنصر فلزی اصلی “آهن” تولید می شود. یعنی در ساخت آنها از فولاد بیشتر استفاده می شود. علاوه بر آهن، از عناصر فلزی دیگری مانند کربن، منگنز، روی، آلومینیوم و مس البته در تولید ورق های فولادی استفاده می شود.

ورق فلزی با استفاده از دو روش معمول نورد گرم و نورد سرد تولید می شود. شمش، نوعی فلز مورد استفاده در تولید ورق فلزی. به این ترتیب فرآیند تولید ورق فلز را به خط تولید می آورد. و انواع مختلف ورق های فلزی با فرآیندهای مختلفی مانند نورد گرم یا نورد سرد تولید می شوند

برای اطلاع از قیمت انواع کاغذ می توانید از لینک “هزینه روز کاغذ” مطلع شوید.

منظور از استحکام کششی صفحه یا پروفیل فولادی چیست؟

استحکام کششی اصطلاح خاصی است که تعریف خاص خود را دارد. در اصطلاح علمی، استحکام کششی حداکثر تنش یک مقطع فولادی است، زمانی که در دو انتها تحت فشار باشد و کشیده شود.

به عبارت دیگر، استحکام یا استحکام به معنای عام، یعنی مقاومت ورق در برابر انواع آسیب ها، ضربه ها و فشارهای احتمالی که اغلب در هنگام آسیب حمل، بارگیری و نصب و یا هنگام ضربه به قطعه فلزی ظاهر می شود. جسم خارجی.

قدرت از بسیاری جهات مهم است. هر چیزی که از قطعات فلزی ساخته شده است مانند سازه ها، ماشین آلات و خودروها باید انواع فشارها را تحمل کند.

ورق های فلزی مستحکم؛ چه مدل ورق هایی استحکام بالا دارند؟

ورق های فلزی مستحکم؛ چه مدل ورق هایی استحکام بالا دارند؟

ورق های فلزی مقاوم

قوی ترین ورق های فلزی.

هر ورق فولادی تا حدی دارای مقاومت و استحکام خاصی است، اما برخی از ورق های خاص، با توجه به ویژگی های شیمیایی یا مکانیکی، مقاومت فشاری بیشتری خواهند داشت. به عنوان مثال، ورق های ساخته شده از سوپرآلیاژها بسیار قوی تر از سایر ورق های فولادی هستند.

در این بخش با بررسی برخی از رایج‌ترین انواع فولاد شروع می‌کنیم و سپس به سراغ سایر کاغذهای جامد می‌رویم.

ورق استیل ضد زنگ

این نوع ورق ها که به فولاد ضد زنگ نیز معروف هستند در برابر ضربه احتمالی یا خوردگی هوا مقاومت خوبی دارند. ورق فولادی ضد زنگ با افزودن عنصر کروم تولید می شود و مقاومت بالایی در برابر این عنصر فلزی دارد. علاوه بر کروم، از عناصر نیکل و مولیبدن نیز برای ساخت ورق های فولادی ضد زنگ استفاده می شود.

لطفا توجه داشته باشید که فولاد ضد زنگ مقاومت مثال زدنی در برابر اسیدها، باران و مواد قلیایی دارد. این ورق ها بسته به آلیاژهای مورد استفاده در ساخت آنها به سه زیرگروه تقسیم می شوند.

فولاد ضد زنگ فریتی

فولاد ضد زنگ مارتنزیتی

فولاد ضد زنگ آستنیتی

فلز مس

ورق مس

فلز مس با سایر عناصر فلزی ترکیب می شود تا یک آلیاژ تشکیل شود. ورق های ساخته شده از این آلیاژ مقاومت بسیار خوبی در برابر انواع خوردگی و زنگ زدگی دارند. لازم به ذکر است که مس نیز یک رسانای الکتریکی است. زمانی که نیاز به استفاده از فلزات کنترل شده در ساخت یک محصول باشد، ورق مس ترجیح داده می شود.

ورق مس مقاومت سایش خوبی دارد. به همین دلیل سازه ها یا تجهیزات ساخته شده از ورق مس در مقایسه با سایر تجهیزات فلزی عمر نسبتاً طولانی دارند.

ورق مس

ورق مس

ورق مس زرد به طور همزمان دو مزیت عالی دارد. این آلیاژ فلزی دارای وزن بسیار مناسب و همچنین مقاومت بسیار مطلوب در برابر انواع سایش و پارگی است. بنابراین در مواردی که نیاز به ورقه محکم و سبک باشد، برنج بهتر است.

برنج آلیاژی است که از دو عنصر روی و مس تشکیل شده است. هر چه درصد روی و مس در این آلیاژ کم یا زیاد شود، قابلیت های آن نیز تغییر خواهد کرد. باید گفت که برنج نسبت به مس در برابر خوردگی و سایش مقاومت بیشتری دارد.

سمت

ورق های گالوانیزه بر اساس ورق های فولادی تولید می شوند، اما یک ویژگی آن ها را از سایر ورق های فولادی متمایز می کند. ورق های گالوانیزه در برابر انواع خوردگی و اکسیدهای آهن با “پوشش” یا “گالوانیزه کردن” مقاوم هستند. نکته ای که در اینجا قابل ذکر است این است که از این روش برای مقاوم سازی فولاد و آهن استفاده می شود، زیرا فولاد و آهن مقاومت کمی در برابر خوردگی دارند. ورق گالوانیزه به دو صورت کلی موجود است:

صفحه الکترو گالوانیزه

ورق پوشش فلزی با دمای بالا

چند سال پیش ورق های گالوانیزه را با فرو بردن آنها در حوضچه روی گالوانیزه می کردند، اما با گذشت زمان و گسترش فناوری های این حوزه، روش های دیگر گالوانیزه کردن. امروزه در این زمینه بیشتر از روش الکتروگالوانیزه استفاده می شود.

ببینید: قیمت ورق گالوانیزه

ورق استیل مشکی

برگ سیاه

ورق سیاه یکی از قوی ترین ورق های فولادی است. به روش گرم تولید می شود و به دلیل ظاهر خشن و زمخت به آن کاغذ سیاه می گویند. ورق های سیاه در مقایسه با سایر ورق های فلزی مانند سرما مقاوم تر هستند. به همین دلیل بهترین کاربرد آن در ساخت اطلاعات صنعتی یا سایر کالاهای صنعتی است.

ببینید: قیمت برگ سیاه

کاغذ نورد

ظاهراً این ورق به روش نورد سرد تولید می شود. بدین ترتیب ورق ها بین رول های نورد سرد قرار می گیرند و با کمک تکنیک ها و روش های خاص به محصول نهایی تبدیل می شوند. ورق سرد پس از خروج از خط تولید با محلول های اسیدی شسته شده و به صورت ورق یا رول روانه بازار مصرف می شود.

این ورق ها صیقلی و براق بوده و مقاومت کمتری نسبت به سایر ورق های معرفی شده در این مقاله دارند.

ورق آلیاژ Weldax

آلیاژ صفحه

این صفحه از یک آلیاژ بسیار ریز و قوی ساخته شده است. از آنجایی که برای آلیاژ کردن این صفحه از فلزات و عناصر شیمیایی کمتری استفاده شده است، وزن کمتری نیز نسبت به سایر صفحات آلیاژی دارد. صفحه ولداکس از عناصر فلزی مانند کربن، منگنز و سیلیکون ساخته شده است.

باید گفت که این ورق به دلیل استحکام کششی بالا، مقاومت در برابر انواع ضربه ها و مقاومت خمشی خوب در برابر خوردگی، یکی از مقاوم ترین ورق های فولادی است.

ورق آلیاژی Domex

این نوع ورق نیز با آلیاژهای فلزی خاص تولید می‌شود ورق‌های Domex در برابر خوردگی بسیار مقاوم بوده و استحکام آن نیز ایده‌آل است. ترکیب این ورق دارای منگنز و کربن کم است. از طرفی در ترکیب این آلیاژ از عناصری مانند تیتانیوم، وانادیوم و نیوبیم استفاده شده که باعث افزایش مقاومت می شود.

ورق آلیاژی

این ورق فلزی یکی از مستحکم ترین ورق های فلزی است و مانند دو نمونه قبلی از مقاومت خوبی در برابر ضربه برخوردار است. باید گفت که ورق آلفرم نسبت به سایر ورق های فولادی جوش پذیری بهتر، استحکام بیشتر و شکل پذیری بهتری دارد. این قطعه در سطوح مختلف ساخته شده و هر سطح دارای موانع مخرب متفاوتی است.

حرف پایانی

در این مقاله در مورد صفحات فولادی محکم صحبت کردیم. همانطور که گفته شد، ورق های فلزی بسته به خواص مکانیکی و شیمیایی، مقاومت و استحکام متفاوتی در برابر ضربه، فشار و آسیب های خارجی خواهند داشت. آلیاژها و ترکیبات فلزی در تعیین مقاومت ورق ها بسیار مهم هستند. به طور کلی می توان گفت که ورق های مس، مس و روی قابلیت مقاومت در برابر خوردگی را دارند و ورق های آلفرم، دامکس و ولدکس در برابر اثرات و آسیب های فیزیکی بهتر عمل می کنند.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *