دسته‌بندی نشده

ورق St52 انواع،کاربرد و ویژگی آن

ورق فولادی ساخته شده از بلنک یا بلنک برای تولید قوطی و پروفیل و انواع لوله ها استفاده می شود. ورق های فولادی به روش نورد سرد و گرم تولید می شوند. ورق های نورد گرم که ورق های سیاه نیز نامیده می شوند، در درجه ها و مقاومت های مختلف موجود هستند. این مقاله به طور مفصل به بررسی یک نوع ورق سیاه به نام ورق ST52 می پردازد. پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

برای افزایش یا کاهش صدا از کلیدهای بالا و پایین استفاده کنید.

ورق فلزی کم کربن چیست؟

ورق ST-52

صفحه کم کربن یا صفحه نورد گرم نیز به عنوان صفحه سیاه شناخته می شود. این به این دلیل است که وقتی لمینت داغ بماند، تغییر رنگ داده و محو می شود. کم کربن بودن این فولاد باعث استحکام، استحکام بالا و ماشین کاری آن شده است.

برگه اطلاعات ST52

این نوع ورق در دسته ورقهای کامپوزیتی قرار می گیرد که در بازار سخت افزار به عنوان «ورق صنعتی یا فولاد کم کربن منگنز» شناخته می شود. همانطور که می دانید یکی از مسائل مهم در صنعت ساختمان، برق است. یعنی یکی از ارکان مهم ساخت و ساز ساختمان، استفاده از مصالح و مصالح مرغوب است.

پروفایل های ST52

ورق ST52 در مقایسه با ورق معروف و پرکاربرد ST37 به دلیل وجود عناصر سیلیکون و منگنز از انعطاف و استحکام بیشتری برخوردار است. از آنجایی که ورق ST52 در فرآیند نورد گرم به دست می آید، قابلیت جوشکاری بالایی دارد، یعنی خاصیت جوشکاری. دارای مقاومت تسلیم 355 نیوتن بر میلی متر مربع و مقاومت کششی مورد نیاز 490 تا 630 نیوتن بر میلی متر مربع است.

ورق فولادی همچنین دارای خواص برجسته دیگری مانند مقاومت در برابر پیچش، خمش، تحمل وزن و شکل پذیری است. برای این منظور از این ورق در زمینه های مختلف زیرساختی صنایع مهم استفاده می شود

ورق ها به طور گسترده در صنعت و ساختمان استفاده می شود. در این راستا صفحات از آلیاژهای مختلفی ساخته می شوند. لایه ST52 به دلیل مقاومت بسیار بالا در صنعت خودروسازی کاربرد فراوانی دارد.

برنامه فایل ST52

Lapa-ST52

ورق کویل ST52 به دلیل جوش پذیری مناسب در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

لوله کشی یا ساخت لوله های تامین

ساخت مخازن تحت فشار

مهندسی عمران

طراحی سازه زیرزمینی

سازه های پل

ساختار دریایی

تولید انواع ظروف

مهندسی خودرو و مکانیک

ساخت جرثقیل

اجزای پلت فرم

تجهیزات بالابری

اسیاب بادی

دوستان عزیز برای اطلاع از قیمت به روز بلک کارت به لینک زیر مراجعه فرمایید.

“روزهای ورق سیاه”

انواع ورق ST-52

ورق های ST52 انواع مختلفی دارند که در این قسمت به توضیح آنها می پردازیم.

ST52-3 رایج ترین گرید این محصول است، ترکیب شیمیایی این آلیاژ حدود 0.22% کربن، 0.55% سیلیکون، کمتر از 1.6% منگنز، کمتر از 0.025% فسفر، کمتر از 0.025% گوگرد، 0.05% وانادیم، 0.03٪ نیوبیوم و 0.03 تیتانیوم آهن

فولاد کربنی ST52 عموماً در ضخامت 8 تا 150 میلی متر، عرض 1100 تا 4500 میلی متر و طول از 2500 تا 24000 میلی متر موجود است که عمدتاً در ساخت مخازن و صنعتی در ایران استفاده می شود.

ورق استاندارد ST52 یک فلز با استحکام بالا و نازک است که می تواند به فلزات دیگر جوش داده شود. صفحات فلزی با توجه به نیاز و نیاز مشتری در اشکال و اندازه های مختلف موجود می باشد. لازم به ذکر است که این ورق حتی در دماهای بسیار پایین نیز کار می کند.

تفاوت بین ورق مشکی ST37 و ST52

ورق ST37 به طور گسترده ای در ساخت و ساز استفاده می شود. زیرا خواص جوشکاری و مکانیکی خوبی دارند. البته در بسیاری از موارد به جای استفاده از این ورق از همان ورق ST52 استفاده می شود.

قیمت ورق ST37 تفاوت چندانی با ورق ST52 ندارد. از آنجایی که ورق ST52 حاوی عناصر کربن و آلیاژ کمتری نسبت به ورق ST37 است، به طور کلی پایدارتر و انعطاف پذیرتر است که باعث کاهش وزن فولاد مورد استفاده در ساختمان می شود.

مزایای استفاده از منگنز در ST52

استفاده از منگنز خشکی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد که باعث افزایش استحکام فولاد می شود. افزودن منگنز به هر قطعه فولادی خاصیت جوشکاری و آهنگری آن را افزایش می دهد.

مزایای استفاده از سیلیکون در ST52

استفاده از سیلیکون در فولاد باعث بهبود استحکام و همچنین افزایش مقاومت به سایش فولاد می شود. لازم به ذکر است که افزایش اندازه این آلیاژ باعث کاهش شکل پذیری می شود.

اکسیژن و گوگرد زدایی ST52

لیست-ST52

همانطور که قبلا گفتیم افزودن کربن به آهن استحکام و قابلیت جوشکاری آن را افزایش می دهد و بالعکس افزودن اکسیژن به آهن باعث افزایش شکنندگی و شکنندگی آن می شود. بنابراین برای کاهش این تردی از اکسیژن زدایی استفاده می شود.

پس از ارزیابی، تیم ها به سه دسته تقسیم شدند:

فولاد کاملا بی صدا

فولاد نیمه بی صدا

فولاد بی قرار

آنها به طور قابل توجهی محتوای اکسیژن در فولاد نرم را کاهش داده اند. میزان اکسیژن در فولاد نیمه کونچ شده متوسط ​​و در فولاد خاموش نشده دارای اکسیژن زیاد است.

استفاده از گوگرد در فولاد نیز باعث خوردگی و اعوجاج می شود، بنابراین برای جلوگیری از این ویژگی، میزان گوگرد کاهش می یابد. فرآیند گوگردزدایی آهن بدین صورت است که کاربید کلسیم یا سیلیسید کلسیم به آهن یا فولاد اضافه می شود.

اخرین انواع

همانطور که در این مقاله گفتیم ورق ST52 دارای مزایایی از جمله استحکام بالا می باشد که در ساخت و ساز ساختمان کاربرد فراوانی دارد. ورق سیاه فولادی یا ورق صنعتی ST52 در بین مهندسان و پیمانکاران پروژه های ساختمانی بسیار محبوب است.

ورق St52; انواع، کاربردها و خصوصیات آن

به روز شده در سه شنبه، 28 دسامبر 2021 0

صفحه st52; انواع، کاربردها و خواص آن

دسترسی سریع به محتوای این مقاله

ورق کم کربن چیست، ورق ST52، استفاده از ورق ST52، انواع ورق ST-52، تفاوت ورق مشکی ST37 و ST52، مزایای استفاده از منگنز در ST52، مزایای استفاده از سیلیکون در ST52، ST52 از اکسیژن و گوگردزدایی، نتیجه گیری

ورق فلزی که از بیلت یا بیلت تولید می شود در ساخت قوطی و پروفیل و انواع لوله ها استفاده می شود. ورق فلزی به روش نورد سرد و گرم تولید می شود. ورقهای پخته شده که به آنها ورق سیاه نیز می گویند دارای درجه و مقاومت متفاوتی هستند. یکی از انواع ورق سیاه که ورق ST52 نام دارد در این مقاله به طور کامل مورد بررسی قرار گرفته است. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

از کلیدهای بالا و پایین برای افزایش یا کاهش صدا استفاده کنید.

فویل کم کربن چیست؟

ورق ST-52

ورق یا صفحه کم کربن که از نورد گرم به دست می آید، صفحه سیاه نامیده می شود. زیرا پس از خروج از نورد گرم، رنگ تغییر کرده و محو می شود. کم کربن بودن این فولاد عامل استحکام آن است. مقاومت بالا و سختی

ماژول ST52

این نوع صفحه در دسته ورق های آلیاژی قرار می گیرد که در بازار سخت افزار به «صفحه صنعتی یا فولاد منگنز کم کربن» معروف است. همانطور که می دانید یکی از مسائل مهم در صنعت ساختمان دوام است. در واقع یکی از ارکان مهم ساخت و ساز استفاده از مصالح و مصالح مرغوب و با پارامترهای بسیار بالا می باشد.

خواص ورق ST52

ورق ST52 در مقایسه با ورق محبوب و پرکاربرد ST37 به دلیل وجود عناصر سیلیکون و منگنز از انعطاف و استحکام بالاتری برخوردار است. از آنجایی که ورق ST52 با فرآیند گرمایش گرم به دست می آید، خاصیت جوشکاری یا جوشکاری بالایی دارد. همچنین دارای تنش تسلیم حدود 355 نیوتن بر میلی متر مربع و تنش مورد نیاز 490 تا 630 نیوتن بر میلی متر مربع می باشد.

ورق فولادی دارای خواص قابل توجه دیگری مانند مقاومت در برابر پیچش، خمش، تحمل وزن و دوام است. برای این منظور از این مقاله در موقعیت های مختلف زیرساختی در صنایع مهم استفاده می شود.

ورق ها به طور گسترده در صنعت و ساختمان استفاده می شود. در این راستا ورق ها از آلیاژهای مختلفی ساخته می شوند. از آنجایی که ورق ST52 مقاومت بسیار بالایی دارد در صنعت خودروسازی کاربرد فراوانی دارد.

فرم ST52 را درخواست کنید

List-ST52

ورق فولادی ST52 به دلیل جوش پذیری مناسب در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ساخت خط لوله یا خط لوله

ساخت مخازن تحت فشار

آثار مدنی

مهندسی سازه های زیرزمینی

سازه پل

سازه های دریایی

ساخت ظروف مختلف.

ماشین سازی و ماشین سازی

جرثقیل بسازید

اجزای پلتفرم

تجهیزات بالابری

توربین های بادی

دوستان عزیز برای دریافت آخرین قیمت ورق سیاه می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

ورق St52 انواع،کاربرد و ویژگی آن

ورق St52 انواع،کاربرد و ویژگی آن

“قیمت روز ورق سیاه”

نوع ورق ST-52

ورق ST52 انواع مختلفی دارد که در این قسمت توضیح خواهیم داد.

رایج ترین گرید این محصول ST52-3 است، ترکیب شیمیایی این آلیاژ تقریباً کمتر از 0.22% کربن، 0.55% سیلیکون، کمتر از 1.6% منگنز، کمتر از 0.025% فسفر، کمتر از 0.025% گوگرد، 0.05% است. وانادیم، 0.03٪ نیوبیم و 0.03٪ تیتانیوم با آهن.

ورق‌های کربن استیل ST52 عموماً در ضخامت‌های 8 تا 150 میلی‌متر، عرض‌های 1100 تا 4500 میلی‌متر و طول‌های 2500 تا 24000 میلی‌متر موجود هستند که عموماً در صنایع مخازن و ساختمانی در ایران مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ورق نورد ST52 یک فولاد کم آلیاژ با مقاومت بالا است که می تواند به عنوان جوش به فولادهای دیگر جوش داده شود. لازم است بدانید که این صفحات در دمای بسیار پایین نیز کار می کنند.

تفاوت بین ورق سیاه ST37 و ST52

ورق ST37 به طور گسترده ای در ساخت و ساز استفاده می شود. زیرا جوش پذیری و خواص مکانیکی خوبی دارند. در بسیاری از موارد به جای استفاده از این ورق از همان ورق ST52 استفاده می شود.

قیمت ورق ST37 تفاوت چندانی با ورق ST52 ندارد. از آنجایی که ورق ST52 دارای کربن و آلیاژ کمتری نسبت به ورق ST37 است، به طور کلی دوام و انعطاف پذیری بیشتری دارد و وزن فولاد مورد استفاده در ساختمان را کاهش می دهد.

مزایای استفاده از منگنز در ST52

استفاده از منگنز سخت شدن بحرانی را کاهش می دهد که باعث افزایش استحکام فولاد می شود. افزودن منگنز به هر بخش فولادی خواص جوشکاری و ساخت آن را افزایش می دهد.

مزایای استفاده از سیلیکون ST52

استفاده از سیلیکون در فولاد باعث بهبود استحکام و همچنین افزایش مقاومت به سایش فولاد می شود. لازم به ذکر است که افزایش مقدار این آلیاژ منجر به کاهش شکل پذیری می شود.

ST52 اکسیژن و گوگردزدایی

ورق-ST52

همانطور که قبلاً گفتیم افزودن کربن به فولاد استحکام و جوش پذیری آن را افزایش می دهد، اما از طرف دیگر افزایش اکسیژن در فولاد باعث شکنندگی و شکستگی آن می شود. بنابراین، برای کاهش این تردی، از اکسیژن زدایی استفاده کنید.

پس از اکسیژن زدایی، فولادها به سه دسته کلی تقسیم می شوند:

فولاد کاملا بی صدا

ساکت است

آهن بی قرار

آنها به میزان قابل توجهی میزان اکسیژن در فولاد ثابت را کاهش دادند. فولاد نیمه آرام دارای محتوای اکسیژن متوسط ​​است، در حالی که فولاد ساکن دارای محتوای اکسیژن بالایی است.

استفاده از گوگرد در فولاد نیز باعث شکنندگی می شود، بنابراین مقدار گوگرد کاهش می یابد تا این ویژگی از بین برود. فرآیند گوگردزدایی آهن، افزودن کاربید کلسیم یا محلول کلسیم به آهن مذاب یا فولاد است.

اخرین انواع

همانطور که در این مقاله گفتیم ورق ST52 دارای مزایایی از جمله استحکام بالا می باشد که در ساخت و ساز ساختمان کاربرد فراوانی دارد. ورق استیل مشکی یا ورق صنعتی ST52 در بین مهندسین و پیمانکاران ساختمانی بسیار محبوب است.

انواع St52; انواع، کاربردها و ویژگی های آن

ورق st52; انواع، کاربردها و ویژگی های آن

ورق کم کربن چیست؟ ورق ST52، موارد استفاده از ورق ST52، انواع ورق ST-52، تفاوت بین ورق سیاه ST37 و ST52، مزایای استفاده از منگنز در ST52، مزایای استفاده از سیلیکون در ST52، اکسیژن و گوگرد زدایی ST52، نظرات تکمیلی.

ورق های فولادی که از بلنک یا بلنک ساخته می شوند در تولید باکس و پروفیل و انواع لوله ها کاربرد دارند. ورق های فولادی به وسیله نورد سرد و گرم تولید می شوند. صفحات نورد گرم که به صفحات سیاه نیز معروف هستند، در درجه ها و مقاومت های متفاوتی هستند. این مقاله نگاهی کامل به یک نوع صفحه سیاه به نام صفحه ST52 دارد. پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

از کلیدهای بالا و پایین برای افزایش یا کاهش صدا استفاده کنید.

لایه کم کربن چیست؟

ورق ST-52

ورق یا ورق کم کربن که از نورد گرم خارج می شود ورق سیاه نیز نامیده می شود. به این دلیل که وقتی از نورد گرم خارج می شود، رنگ آن تغییر کرده و کدر می شود. کم کربن بودن این فولاد باعث استحکام، مقاومت بالا و شکل پذیری آن شده است.

ورق ST52

این نوع ورق در دسته صفحات آلیاژی قرار می گیرد که در بازار سخت افزار به عنوان “صفحات صنعتی یا فولاد کربن کم منگنز” شناخته می شود. همانطور که می دانید یکی از مسائل مهم در صنعت ساختمان، استحکام است. در واقع یکی از ارکان مهم ساخت و ساز ساختمان، استفاده از مصالح مرغوب و با مشخصات بسیار بالا می باشد.

کیفیت ورق ST52

در مقایسه با ورق معروف و پرکاربرد ST37، ورق ST52 به دلیل وجود عناصر سیلیکون و منگنز از خاصیت ارتجاعی و استحکام بیشتری برخوردار است. ورق ST52 از فرآیند نورد گرم به دست می آید بنابراین دارای خواص جوشکاری یا لحیم کاری بالایی است. علاوه بر این، دارای تنش تسلیم معادل 355 نیوتن بر میلی متر مربع و استحکام کششی مطلوب 490 تا 630 نیوتن بر میلی متر مربع است.

ورق فولادی دارای خواص جذاب دیگری مانند مقاومت در برابر پیچش، خمش، تحمل بار و کشسانی است. برای این منظور از این فایل در بسیاری از امور زیرساختی در صنایع حیاتی استفاده می شود.

ورق ها به طور گسترده در صنعت و ساختمان استفاده می شود. در این رابطه ورق هایی از آلیاژهای مختلف تولید می شود. از آنجایی که ورق ST52 از مقاومت بالایی برخوردار است، به طور گسترده در صنعت خودرو استفاده می شود.

با استفاده از ورق ST52

شما رسمی خواهید بود

رول ورق ST52 به دلیل جوش پذیری مناسب در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

خطوط لوله یا ساخت خطوط لوله حمل و نقل

ساخت مخازن تحت فشار

مهندسی عمران

مهندسی سازه های زیرزمینی

سازه های پل

ساختار دریایی

انواع ظروف درست کنید

ساخت ماشین و ماشین آلات

ساخت جرثقیل

اجزای مربع از

تجهیزات بالابری

روی توربین است

دوستان عزیز می توانید برای دریافت به روز قیمت ورق سیاه به لینک های زیر مراجعه کنید:

قیمت روز ورق سیاه

آرکتایپر ST-52

ورق ST52 انواع مختلفی دارد که در این قسمت به آنها می پردازیم.

رایج ترین گرید برای این محصول ST52-3 است و ترکیب شیمیایی این آلیاژ تقریباً کمتر از 0.22 درصد کربن، 0.55 درصد سیلیکون، کمتر از 1.6 درصد منگنز، کمتر از 0.025 درصد فسفر، کمتر از 0.025 درصد گوگرد، 0 است. . 05% وانادیم، 0.03% نیوبیم و 0.03 تیتانیوم و آهن.

ST.

ورق نورد ST52 در واقع یک فولاد کم آلیاژ با استحکام بالا است که می توان آن را با فولادهای قابل جوشکاری دیگر جوش داد. این ورق های فولادی در اندازه ها و اشکال مختلف بنا به تقاضا و نیاز مشتریان موجود می باشد. لازم است بدانید که این ورق حتی در دمای پایین نیز کار می کند.

تفاوت بین صفحات سیاه ST37 و ST52

ورق ST37 به طور گسترده ای در ساخت و ساز استفاده می شود. زیرا خواص جوشکاری و مکانیکی خوبی دارند. البته در بسیاری از موارد به جای استفاده از این ورق از همان ورق ST52 استفاده می شود.

قیمت برد ST37 تفاوت چندانی با برد ST52 ندارد. از آنجایی که صفحه ST52 حاوی کربن و عناصر آلیاژی کمتری نسبت به صفحه ST37 است، به طور کلی قوی تر و انعطاف پذیرتر است که باعث کاهش وزن فولاد مورد استفاده در ساختمان می شود.

مزایای استفاده از منگنز در ST52

استفاده از منگنز خشک شدن بحرانی را کاهش می دهد که باعث افزایش استحکام فولاد می شود. افزودن منگنز به هر پروفیل فولادی خواص جوشکاری و آهنگری آن را افزایش می دهد.

مزایای استفاده از سیلیکون در ST52

استفاده از سیلیکون در فولاد باعث افزایش استحکام و همچنین افزایش مقاومت به خوردگی فولاد می شود. توجه به این نکته ضروری است که افزایش اندازه این آلیاژ باعث کاهش لرزش می شود.

اکسیژن و گوگرد زدایی ST52

صفحه-ST52

همانطور که قبلاً گفتیم افزودن کربن به آهن باعث افزایش استحکام و جوش پذیری آن می شود و بالعکس افزایش اکسیژن در آهن باعث افزایش شکنندگی و شکنندگی آن می شود. بنابراین برای کاهش این تردی از اکسیژن زدایی استفاده می شود.

پس از تجزیه و تحلیل، تیم ها به سه دسته تقسیم می شوند:

فولاد بسیار کم صدا

یاریم تینچ پولات

زنگ بی قرار

آنها به میزان قابل توجهی میزان اکسیژن را در فولاد کاملا ثابت کاهش داده اند. میزان اکسیژن در فولاد نیمه سخت شده متوسط ​​و مقدار اکسیژن در فولاد سخت نشده زیاد است.

استفاده از گوگرد در فولاد نیز باعث تورم و تورم می شود، بنابراین مقدار گوگرد برای جلوگیری از این ویژگی کاهش می یابد. سولفوره کردن آهن عبارت است از افزودن کاربید کلسیم یا سیلیسید کلسیم به آهن مذاب یا فولاد.

اخرین انواع

همانطور که در این مقاله اشاره کردیم ورق ST52 دارای مزایایی از جمله مقاومت بالا می باشد که در ساخت و ساز ساختمان کاربرد فراوانی دارد. ورق استنلس استیل یا ورق صنعتی ST52 در بین مهندسین و پیمانکاران ساختمانی بسیار محبوب است.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *