دسته‌بندی نشده

پروفیل درب و پنجره چیست؟

پروفیل درب و پنجره چیست؟

پروفیل در و پنجره تاثیر زیادی در ظاهر و کیفیت ساختمان دارد. در میان انواع مصالح مورد استفاده در صنعت ساختمان، پروفیل در و پنجره یکی از مهم ترین مصالح در این صنعت می باشد.

برای تولید این محصول از کاغذ و روغن مشکی استفاده می شود که به آن ها در و پنجره ها غیر توصیفی می گویند. برای آشنایی بیشتر با این محصول مفید تا انتهای مطلب با آهن نامل همراه باشید.

لیست محتوای پنهان

تاریخچه پروفیل درب و پنجره

مشخصات درب و پنجره

انواع پروفیل در و پنجره از نظر جنس

جدول استاندارد پروفیل درب و پنجره

انواع پروفیل درب و پنجره

روش تولید پروفیل درب و پنجره

نحوه ساخت درب و پنجره دوجداره

تاریخچه پروفیل درب و پنجره.

پنجره ها و درهای امروزی راه طولانی را برای رسیدن به اندازه مورد انتظار پیموده اند. در قرن شانزدهم، سرب یکی از اولین فلزاتی بود که در پنجره ها استفاده شد، زیرا بسیار چکش خوار بود.

در حالی که قاب های چوبی در قرن هفدهم در انگلستان بسیار محبوب شدند، پروفیل های فلزی به همان سبک قدیمی اغلب استفاده می شد.

اختراع فولاد مدرن در سال 1855، همراه با پیشرفت های عمده در تکنیک های شیشه سازی، پنجره های بزرگتر را امکان پذیر کرد. فولاد به سرعت به مواد منتخب برای بسیاری از ساختمان های تجاری، صنعتی و عمومی تبدیل شده است، اگرچه ظاهر ناهموار آن را به یک انتخاب داخلی غیرقابل قبول تبدیل می کند.

بعد از پروفیل های فولادی، قاب پنجره های آلومینیومی آمد. در دهه 1940، طراح آمریکایی باکمینستر فولر آن را معرفی کرد. این پروفیل ها در عین داشتن ساختار بسیار سبک از مقاومت بالایی برخوردار بودند. از آن زمان، آلومینیوم به طور فزاینده ای محبوب شده است زیرا برای افراد بیشتری در دسترس قرار گرفته است.

پروفیل درب و پنجره

امروزه پروفیل های درب و پنجره یو پی وی سی و یو پی وی سی در صنعت ساختمان کاربرد فراوانی دارند. محصولات UPVC در ساخت پروفیل درب و پنجره تنوع زیادی دارند. یکی دیگر از مواد مورد استفاده در ساخت پروفیل در و پنجره آلومینیوم است. علاوه بر متریال استفاده شده، تعیین کننده قیمت پروفیل درب و پنجره به نحوه ساخت پروفیل نیز بستگی دارد.

امروزه به دلیل آلودگی صوتی و هوا از پنجره های دوجداره بیشتر از پنجره های معمولی استفاده می شود. از این رو روش های استفاده از تابلوهای در و پنجره بهبود یافته است. در و پنجره های UPVC و آلومینیومی پرکاربردترین مواد برای ساخت شیشه های دو جداره هستند.

به طور کلی می توان گفت که درب و پروفیل های آلومینیومی قیمت بالاتری نسبت به پروفیل های درب و پنجره غیرفلزی دارند. پروفیل ها معمولا در شاخه های 12 متری یا 6 متری ساخته و به فروش می رسند. وزن این نوع پروفیل با توجه به طرح و ضخامت آن متفاوت است.

باید بخوانید: همه چیز درباره پروفیل

در تصویر زیر چند نمونه از رایج ترین پروفیل های درب و پنجره را ارائه می دهیم.

مجموعه آهن مال جعبه هایی از کارخانه ها و برندهای مختلف را با بهترین قیمت در اختیار مشتریان گرامی قرار می دهد.

انواع پروفیل در و پنجره با متریال

همانطور که می دانید برای ساخت قاب درب و قاب پنجره از مواد مختلفی استفاده می شود. در اینجا 5 پروفیل که معمولاً در بازار موجود است آورده شده است:

پروفیل چوبی

پروفیل های آلومینیومی

اطلاعات فلزی

پروفیل UPVC

پروفیل ترکیبی

جدول استاندارد پروفیل درب و پنجره

وزن پروفیل بر اساس ضخامت، طول و نوع ساختار محصول محاسبه می شود. برای محاسبه دستی وزن پروفیل از فرمول زیر استفاده می شود:

ضخامت خط (میلی متر) اندازه میدان (میلی متر) وزن (کیلوگرم بر متر)

(تعداد) * (طول استفاده شده بر حسب متر) * (وزن پروفیل مخصوص بر حسب کیلوگرم) = وزن پروفیل (کیلوگرم)

برای اطلاع از روند قیمت روز پروفیل درب و پنجره با کارشناسان آهن آسیاب تماس بگیرید.

انواع پروفیل در و پنجره

پروفیل های درب و پنجره به انواع مختلفی تقسیم می شوند که عبارتند از:

پروفیل قاب

پروفیل مرکزی یا مولیون

نمایه یا باز شدن ارسی

نمایه پنل

پروفیل جوار

نمایه اتصال قاب

پروفیل لوله آداپتور

پروفیل قاب

آیکون قاب به عنوان قاب در قاب پنجره اصلی استفاده می شود. بخش های عمودی بخش های پایین و بالایی پنجره را تشکیل می دهند. در و پنجره ها انواع مختلفی دارند، بنابراین شیشه پروفیل اشکال مختلفی دارد.

Upgrade Mode: همانطور که از نام آن پیداست، از این قابلیت برای ارتقا و ارتقاء ساختمان ها استفاده می شود. لبه این نماد به در و قاب پنجره چسبیده است و نیازی به تخریب قاب پنجره نیست.

چارچوب در و پنجره: از پروفیل در و پنجره برای ساخت پنجره ها و درهای لولایی استفاده می شود.

قاب کشویی: از این نوع جزئیات برای ساخت درب و پنجره کشویی استفاده می شود. در ضمن برند قاب کشویی به دو صورت تک کالسکه و دوریل به بازار عرضه می شود.

پروفیل مرکزی یا مولیون

این فرمت برای حروف بالای پنجره و در پنجره های کشویی به عنوان جداکننده افقی استفاده می شود. همچنین سطح برش آن T شکل است.

باز کردن یک نمایه یا بال

از این پروفیل برای ساخت قسمت بازشو درب یا پنجره استفاده می شود. شکل ظاهری این پروفیل S شکل می باشد این پروفیل ها در پنجره های کشویی دوجداره کاربرد دارند. این پروفیل ها به دسته های مختلفی مانند بازشو پنجره، بازشو درب و بازشو کشویی تقسیم می شوند. تفاوت پروفیل بازشو درب و بازشو در ابعاد است بنابراین پروفیل بازشو در ارتفاع بیشتری دارد.

پنل پروفیل

در ساخت درب و پنجره های پارتیشن به جای شیشه از پروفیل پانل استفاده می شود. پروفیل پانل یک پانل با عرض 10 سانتی متر است که در آن پانل ها به هم قفل می شوند.

پروفیل دو جاور

یکی از انواع پروفیل های جانبی که برای نگهداری شیشه و پانل ها استفاده می شود، پروفیل زوار است. این پروفیل در نسخه های تک جداره و دو جداره موجود می باشد.

نمایه اتصال قاب

برای اتصال دو قسمت در و پنجره با استفاده از پروفیل اتصال قاب استفاده می شود.

پیکربندی لوله های آداپتور

برای اتصال استیک و پنجره ها با زاویه بیش از 90 درجه از آداپتور پروفیل لوله استفاده می شود.

روش ساخت پروفیل درب و پنجره

برای تولید پروفیل های فلزی درب و پنجره ابتدا لازم است ورق های فولادی برش داده شود. این فاز با تجهیزات مخصوص برش داده می شود. سپس ساختار قاب با یک دستگاه پانچ، یک دستگاه پانچ مطابق، یک دستگاه شیار، یک جوشکار پروفیل و یک دستگاه پلیسه تکمیل می شود.

برای بستن پنجره به قسمت میانی پروفیل از جعبه گالوانیزه استفاده می شود و با پیچ و مهره ثابت می شود. سپس پس از گذراندن این مرحله جعبه گالوانیزه تثبیت پنجره را وارد شیار وسط پروفیل کرده و تسمه های داخلی قاب پنجره را با پیچ و مهره محکم می کنند.

ابزار لازم برای ساخت جزییات در و پنجره، دستگاه برش CNC، دستگاه نصب تابلو، نظافت کنج CNC، نصب اطلاعات، نصب اطلاعات uPVC یک سر، دستگاه نصب شیشه یا لوازم جانبی، نظافت داخلی دستگاه تابلو. نصب، دستگاه نصب قاب بلندگو، نصب و راه اندازی و خط شستشو شیشه دوجداره، نصب CNC و عملکرد بلندگو و ….

ماشین های مناسب نیز شامل ماشین های ثابت، ست های پنج تکه معمولی یا دیجیتال تک سر، ست های شش تکه معمولی یا دیجیتال تک سر (تمام اتوماتیک) و ست های دو سر هستند.

نحوه ساخت درب و پنجره دو نفره

تولید درب و پنجره دوجداره بیش از همه به شرح زیر است:

طراحی پروژه با استفاده از برنامه های ویژه درب و پنجره

برش پروفیل درب و پنجره

ایجاد اتاق زهکشی

ایجاد سوراخ برای دستگیره در و پنجره

اعمال گالوانیزه مخصوص روی هر پروفیل و پیچاندن آن به پروفیل

جوش پروفیل

گوشه های تراشه جوشکاری را تمیز کنید و هزینه های اضافی جوشکاری را حذف کنید

نصب براکت اتصال پروفیل نر

نصب مهر و موم پروفیل های لاستیکی

نصب و مونتاژ درب و پنجره

برش و نصب پنجره های دوجداره و سه جداره

تست عملکردی

نتیجه

یکی از محصولات پرکاربرد در ساخت درب و پنجره سازه ای پروفیل درب و پنجره می باشد. برای ساخت پنجره های دوجداره بیشتر از پروفیل های در و پنجره UPVC و آلومینیوم استفاده می شود. از مزایای استفاده از این نوع پروفیل ها می توان به عایق بودن و مقاومت کافی در برابر نفوذ گرد و غبار، عایق حرارتی و الکتریکی مناسب، مقاومت بالا در برابر اشتعال، عدم رنگ آمیزی و راه اندازی مجدد، عایق صوتی و کاهش آلودگی صوتی، صرفه جویی اشاره کرد. در مصرف برق و غیره.

پروفیل درب و پنجره پروفیل فریم، پروفیل میانی یا پست، پروفیل بازشو یا قاب، پروفیل پنل، پروفیل زوار، پروفیل اتصال قاب، پروفیل لوله آداپتور، انواع مختلفی دارد. در این مقاله پروفیل در و پنجره و کاربرد آن به طور کامل توضیح داده شده است. از اینکه تا پایان مقاله همراه ما بودید متشکریم.

سوالات در مورد جزئیات در و پنجره چیست؟

انواع پروفیل برای درب و پنجره چیست؟

پروفیل در و پنجره انواع مختلفی دارد، پروفیل فریم، پروفیل میانی یا مولیون، پروفیل بازشو یا ارسی، پروفیل پانل، پروفیل زوار، پروفیل اتصال قاب، پروفیل لوله آداپتور.

انواع پروفیل درب و پنجره کدامند؟

پروفیل ها قاب ها، دهانه ها، بازشوها، پانل ها، پنجره ها، اتصالات قاب و غیره هستند.

پروفیل در و پنجره چیست؟

پروفیل درب و پنجره

پروفیل درب و پنجره

پروفیل در و پنجره تاثیر مثبتی بر ظاهر و کیفیت ساختمان دارد. در میان انواع مصالح مورد استفاده در صنعت ساختمان، پروفیل در و پنجره یکی از مهم ترین مصالح در این صنعت می باشد.

برای ساخت این محصول از ورق مشکی و ورق روغنی استفاده می شود که به پروفیل های توخالی در و پنجره معروف هستند. برای آشنایی بیشتر با این محصول کاربردی تا پایان مقاله با آهن نامل همراه باشید.

تاریخچه پروفیل درب و پنجره

مشخصات درب و پنجره

انواع پروفیل در و پنجره بر اساس متریال

جدول معمولی پروفیل درب و پنجره

انواع پروفیل برای درب و پنجره

روش ساخت پروفیل درب و پنجره

نحوه ساخت درب و پنجره دوجداره

تاریخچه اشکال در و پنجره

پروفیل درب و پنجره چیست؟

پروفیل درب و پنجره چیست؟

پنجره ها و درهای امروزی راه درازی را برای رسیدن به استانداردی که امروز انتظار داریم طی کرده اند. سرب یکی از اولین فلزاتی بود که در قرن شانزدهم در قاب پنجره ها مورد استفاده قرار گرفت، زیرا نرمی آن باعث می شد به راحتی چکش خوار شود.

در حالی که در قرن هفدهم، قاب های چوبی در بریتانیا بسیار محبوب شد و اغلب از پروفیل های فلزی به همان سبک قدیمی استفاده می شد.

اختراع فولاد مدرن در سال 1855، همراه با پیشرفت گسترده تکنیک های شیشه سازی، پنجره های بزرگتر را امکان پذیر کرد. فولاد به سرعت در حال تبدیل شدن به ماده انتخابی برای بسیاری از ساختمان های تجاری، صنعتی و عمومی است، اگرچه ظاهر ناهموار آن آن را به انتخابی غیرقابل قبول برای دکوراسیون داخلی تبدیل می کند.

بعد از پروفیل های فولادی، قاب پنجره آلومینیومی آمد. در دهه 1940 توسط طراح آمریکایی باکمینستر فولر معرفی شد. این پروفیل ها دارای استحکام بالا و ساختار بسیار سبک بودند. از آن زمان، آلومینیوم محبوبیت بیشتری پیدا کرد و در دسترس افراد بیشتری قرار گرفت.

مشخصات درب و پنجره

امروزه پروفیل های PVC و UPVC برای درب و پنجره ها در صنعت ساختمان سازی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. محصولات UPVC در تولید پروفیل درب و پنجره انتخاب گسترده ای دارند. یکی دیگر از مواد مورد استفاده برای ساخت پروفیل در و پنجره آلومینیوم است. قیمت پروفیل در و پنجره علاوه بر متریال به کار رفته به روش تولید پروفیل نیز بستگی دارد.

امروزه به دلیل صدا و آلودگی از پنجره های دوجداره بیشتر از پنجره های معمولی استفاده می شود. به همین دلیل روش های استفاده از پروفیل در و پنجره رواج بیشتری پیدا می کند. پروفیل های در و پنجره UPVC و آلومینیومی به طور گسترده برای ساخت پنجره های دوجداره استفاده می شود.

به طور کلی می توان گفت که پروفیل های درب و پنجره آلومینیومی قیمت بالاتری نسبت به پروفیل های درب و پنجره غیرفلزی دارند. پروفیل ها عموماً در شاخه های 12 متری یا 6 متری تولید و به بازار عرضه می شوند. وزن این نوع پروفیل با توجه به طرح و ضخامت متفاوت است.

حتما بخوانید: همه چیز درباره پروفیل ها

در عکس زیر چند نمونه از جزئیات در و پنجره را به شما نشان می دهیم.

مجموعه آهن مال بهترین قیمت قوطی با برندها و برندهای مختلف را به مشتریان عزیز ارائه می دهد.

انواع پروفیل در و پنجره از نظر جنس

همانطور که می دانید برای ساخت قاب در و پنجره از مواد مختلفی استفاده می شود. به طور کلی 5 فاکتور موجود در بازار به شرح زیر است:

Holzprofil

پروفیل های آلومینیومی

فولاد.

پروفیل های UPVC

مشخصات

جدول استاندارد پروفیل درب و پنجره

وزن پروفیل بر اساس ضخامت، طول و نوع ساختار محصول محاسبه می شود. برای محاسبه وزن پروفیل به صورت دستی از این فرمول استفاده می شود:

ضخامت خط (mm) ضخامت (mm) وزن (kg/m)

(تعداد) * (طول استفاده شده بر حسب متر) * (وزن پروفیل بر حسب کیلوگرم) = وزن پروفیل (به کیلوگرم)

برای اطلاع از روند قیمت روز پروفیل درب و پنجره با کارشناسان میلز آهن تماس بگیرید.

انواع پروفیل برای درب و پنجره

پروفیل های درب و پنجره به چند نوع تقسیم می شوند که عبارتند از:

پروفیل های رونی

فایل میانی یا مولیون

نمایه یا برگه را باز کنید

مشخصات جدول

باید بکشیش

نمایه اتصال قاب

لوله دپ.

پروفیل قاب

پروفیل قاب به عنوان قاب در قاب اصلی پنجره استفاده می شود. قسمت عمودی قسمت پایین و بالایی پنجره را تشکیل می دهد. پروفیل های در و پنجره انواع مختلفی دارند، بنابراین چارچوب های پروفیل دارای اندازه های مختلفی هستند.

Update Framework: همانطور که از نام آن پیداست، از این نمایه برای ساخت به روز رسانی و به روز رسانی استفاده می شود. لبه این پروفیل روی قاب درب و پنجره قبلی قرار می گیرد و نیازی به تخریب قاب پنجره نیست.

چهارچوب در و پنجره: از چارچوب در و پنجره برای تولید درب و پنجره استفاده می شود.

قاب کشویی: از این نوع پروفیل برای درب و پنجره های کشویی استفاده می شود. همچنین پروفیل قاب کشویی به دو صورت تک ریلی و دوریل در بازار عرضه می شود.

نیمرخ وسط یا مولیون

از این پروفیل برای علامت گذاری بالای پنجره با پنجره های کشویی مانند تقسیم افقی استفاده می شود. همچنین لبه برش آن T شکل است.

نمایه یا ارسی را باز کنید

از این پروفیل برای ساخت قسمت بازشو پنجره استفاده می شود. شکل ظاهری این پروفیل S شکل می باشد این پروفیل ها در پنجره های کشویی دوجداره کاربرد دارند. این پروفیل ها به دسته های مختلفی مانند بازشو پنجره، بازشو درب و بازشو کشویی تقسیم می شوند. تفاوت پروفیل بازشو با بازشوی پنجره در ابعاد است بنابراین پروفیل بازشو از نظر ارتفاع بیشتر است.

نمایه پنل

در ساخت درب و پنجره های پارتیشن به جای شیشه از پروفیل پانل استفاده می شود. پروفیل تخته یک صفحه به عرض 10 سانتی متر است که صفحات آن به هم قفل شده اند.

پروفیل زوار

یکی از پروفیل هایی که برای تثبیت شیشه و ورق استفاده می شود پروفیل زوار می باشد. این پروفیل در نسخه های تک جداره و دو جداره موجود می باشد.

نمایه اتصال کانال

برای اتصال دو واحد در و پنجره از علامت اتصال قاب استفاده می شود.

پروفیل اتوبوس آداپتور

پروفیل لوله آداپتور برای ایجاد چرخشی برای اتصال درها و پنجره ها با زاویه 90 درجه یا بیشتر استفاده می شود.

نحوه ایجاد پروفیل در و پنجره

برای ساخت جزئیات فلزی در و پنجره ابتدا لازم است ورق های فلزی را برش دهید. این مرحله توسط دستگاه های مخصوص برش داده می شود. سپس با کمک دستگاه پانچ، دستگاه تاشو، دستگاه برش، دستگاه علامت گذاری و دستگاه تاشو، ساخت قاب به پایان می رسد.

برای تثبیت پنجره در وسط پروفیل از جعبه گالوانیزه استفاده می شود و با پیچ و پرچ ثابت می شود. سپس ظرف گالوانیزه را پس از گذراندن این مرحله برای فیکس شدن پنجره وارد شیار مرکز پروفیل کرده و نوارهای داخلی قاب پنجره را با پیچ و پرچ محکم می کنند.

تجهیزات لازم برای تولید پروفیل درب و پنجره، دستگاه برش CNC، دستگاه جوش پروفیل چهار سر، گوشه پاک کن CNC، خم کن پروفیل، دستگاه جوش پروفیل پی وی سی تک سر، نصب شیشه یا سخت افزار، جوشکاری برای تمیز کردن سطح داخلی مشخصات دستگاه، دستگاه واشر برای انتقال قاب، خط برش و شستشو شیشه دو جداره، خم شدن و شکل دهی واشر CNC و غیره.

همچنین دستگاه های مورد نیاز دستگاه های رومیزی، ست های پنج تکه جنرال یا دیجیتال تک سر، ست های شش تکه جنرال یا دیجیتال تک سر (تمام اتوماتیک) و ست های دو سر می باشد.

نحوه ساخت درب و پنجره دوجداره

به طور خاص، ساخت درب و پنجره دوجداره شامل موارد زیر است:

پروژکتور درب و پنجره با نرم افزار مخصوص

برش پروفیل درب و پنجره

ایجاد محفظه زهکشی

سوراخ هایی برای دستگیره های در و پنجره ایجاد کنید

اعمال گالوانیزه مخصوص به هر پروفیل و پیچ کردن پروفیل

جوش پروفیل

گوشه تراشه جوش را تمیز کرده و مواد اضافی را جدا کنید

مونتاژ پیچ های اتصال برای پروفیل های ستون

نصب مهر و موم لاستیکی

نصب و راه اندازی قفل درب و پنجره

برش و نصب شیشه های دوجداره و سه جداره

تست عملکردی

راه حل

یکی از پرکاربردترین محصولات در ساخت درب و پنجره پروفیل درب و پنجره می باشد. برای ساخت پنجره های دوجداره معمولا از پروفیل های در و پنجره PVC و آلومینیومی استفاده می شود. از مزایای استفاده از این نوع پروفیل ها می توان به عایق بودن و مقاومت کافی در برابر ورود گرد و غبار، عایق حرارتی و الکتریکی مناسب، مقاومت بالا در برابر روشنایی، عدم نیاز به رنگ آمیزی و بازیافت، عایق صدا و کاهش صدا اشاره کرد، آلودگی صوتی، صرفه جویی شگفت انگیز است. در مصرف انرژی و غیره

انواع پروفیل های در و پنجره عبارتند از: پروفیل قاب، پروفیل میانی یا مولیون، پروفیل بازشو یا ارسی، پروفیل پانل، پروفیل زینتی، پروفیل اتصال قاب، پروفیل لوله آداپتور. در این مقاله پروفیل درب و پنجره و کاربرد آنها به طور کامل توضیح داده شده است. از اینکه تا پایان مقاله همراه ما بودید متشکریم.

سوالات متداول در مورد پروفیل درب و پنجره چیست؟

انواع پروفیل در و پنجره چیست؟

انواع پروفیل درب و پنجره، پروفیل فریم، پروفیل مرکزی یا مولیون، پروفیل بازشو یا ارسی، پروفیل پانل، پروفیل زوار، پروفیل اتصال قاب، پروفیل لوله آداپتور وجود دارد.

انواع پروفیل برای درب و پنجره چیست؟

قاب پروفیل، وسط، بازشو، پنل، پنجره، اتصال قاب و غیره.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *