دسته‌بندی نشده

چسب کاشت میلگرد چیست و چه کاربردی دارد؟

چسب کاشت میلگرد چیست و چه کاربردی دارد؟

گاهی در حین ساخت سازه به دلیل خطاهای اجرایی و تغییر در برنامه ریزی و طراحی فنی با مشکلاتی مواجه می شویم. گاهی لازم است برای افزایش دوام و آرماتور بتن و جاسازی ساختمان و تغییر کاربری، پیچ و مهره یا آرماتور در بتن پی، دال، تیرها و دیوارها رانده شود. در حال حاضر از محصولی به نام چسب کاشت میلگرد استفاده می کنند. اما چسب کاشت میلگرد چیست؟ چه انواعی موجود است و چگونه می توان از آن استفاده کرد؟ در این مقاله می خواهیم به این سوالات پاسخ دهیم. پس با این مقاله مفید از اصفهان آهن همراه باشید.

چسب کاشت میلگرد چیست؟

این نوع چسب که به آن لنگر شیمیایی نیز می گویند دارای ترکیبات شیمیایی، ویژگی های مکانیکی و عملکردی متفاوتی است و به چند دسته تقسیم می شود که در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم کرد. با توجه به هزینه میلگرد، گاهی اوقات بهتر است در برخی از طرح ها به جای استفاده از میلگرد اضافی، از این چسب ها استفاده شود تا پروژه به صرفه تر شود. این روش یکی از کاربردی ترین روش ها برای افزایش مقاومت سازه های بتنی می باشد.

چسب گیاهی میلگرد

این چسب یک ماده شیمیایی است که بر پایه رزین های اپوکسی، وینیل استر و پلی استر ساخته می شود. موضوعی که در مورد این محصولات باید در نظر گرفت عملکرد آنها در محیط های اسیدی و خورنده است. بنابراین اینکه از چه نوع این چسب ها برای چه منظوری استفاده می کنید، سوال بسیار مهم و خاصی است. ویژگی مهمی که تمامی چسب های فوق باید داشته باشند ویسکوزیته اختلاط و بسته بندی صحیح، زمان صحیح ژل، انتشار قابل قبول، زمان نگهداری و زمان استفاده صحیح می باشد. به یاد داشته باشید که مهمترین نکته در مورد این چسب ها مقاومت آنها در برابر بارهای دینامیکی، استاتیکی و شبه دینامیکی است.

مزایای استفاده از چسب تقویت کننده

اما چنین چیزهایی هنگام ساختن یا ساختن خانه چه مزایایی به ما می دهند؟ در زیر اطلاعات مهمی در مورد محصول آورده شده است.

هیچ حلال مورد نیاز نیست

تاثیر کمتر عوامل محیطی و جوی بر چسب ها

چسب بسیار بالا

عملیات و عملیات ساده، آسان و سریع

کارایی مالی

استفاده از چسب جوش تقویتی

در این قسمت به موارد استفاده از این چسب در ساخت و ساز می پردازیم:

نصب پیچ و مهره بر روی سطوح افقی و عمودی

پر کردن شکاف های سقف، کف و دیوار

قرار دادن صفحات فلزی در حالت عمودی

جابجایی ستون ها، تیرها و دیوارهای برشی

اتصال بتنی قدیمی و جدید به یکدیگر

انواع چسب برای کاشت چوب

در این قسمت به بررسی انواع چسب های تقویت کننده می پردازیم و شرایط استفاده از هر چسب را بررسی می کنیم. این چسب ها معمولا در سه نوع کپسول، فله و کارتریج و توسط سازندگان مختلف تولید و مورد استفاده قرار می گیرند. با دانستن انواع مختلف این محصولات و ویژگی های هر یک از آنها می توانید انتخاب بهتری داشته باشید و محصولی را خریداری و استفاده کنید که با هدف شما مطابقت دارد.

انواع چسب برای اتصالات اتصالات

کپسول میلگرد چسب قابل کاشت

این نوع چسب به صورت دو جزئی (خمیر دو جزئی) تولید می شود و از خانواده پلی استر وینیل استر و اپوکسی می باشد. این نوع محصول برای پیچ و مهره استفاده می شود و روش استفاده از این محصول قرار دادن آن در یک کپسول شفاف و شیشه ای می باشد. این نوع محصول در بطری های شفاف در بازار موجود است و اندازه و حجم کپسول ها متفاوت است. برای استفاده از این محصول، دیوار شیشه ای باید شکسته شود تا از استحکام و مقاومت بالا اطمینان حاصل شود. همچنین این چسب در برابر شرایط اسیدی و خورنده مقاومت بالایی دارد.

چسب کاشت میلگرد حجمی

این نوع محصول در دو یا سه قسمت موجود می باشد. چسب سه جزئی رزین اپوکسی بیسفنول A است. بر پایه پلی آمید و سخت کننده بتن، غیر معدنی شده و برای کاشت میله ها و پیچ های آهنی در بتن مسلح ساخته می شود. این محصول به دلیل استحکام کششی و گشتاور بالا، چسبندگی بالایی با گریدهای مختلف مهندسین بتن و سازه علاقه مند به این چسب ایجاد می کند.

چسب کاشت میلگرد کارتریج

چسب فوق بر روی سطوح بتنی، سنگی و چوبی استفاده می شود و مانند چسب های کپسولی دو جزئی بوده و بر پایه رزین اپوکسی (یا وینیل اتر یا پلی استر) و پلی آمین (به عنوان سخت کننده) می باشد. استفاده از این محصول نسبت به دو نوع دیگر راحت تر است و کیفیت بسیار خوبی دارد.

از چسب دوخت مجدد استفاده کنید

در قسمت های قبل در مورد ویژگی ها و انواع آرماتورها صحبت کردیم. در این بخش به نحوه استفاده از این نوع محصول به روش های مختلف می پردازیم. مراحل زیر برای اعمال آرماتور در بتن استفاده می شود:

نحوه استفاده از چسب میلگرد

ابعاد فضای نصب ساپورت را محاسبه کنید

تعیین محل کاشت و نصب اتصالات

با استفاده از مته یا سایر تجهیزات مناسب، در محل تعیین شده سوراخ کنید

این سطوح را با جاروبرقی و دمنده تمیز کنید.

ناحیه فوق را از تمام روغن، گریس و رطوبت پاک کنید

مواد چسبنده

تزریق 2/3 ایمپلنت چسب در حفره

میلگرد به صورت چرخشی در سوراخ ساخته شده نصب می شود

تمیز کردن مواد اضافی پرتاب شده از دهانه گودال

نصب آرماتور و تاثیر آن بر سازه بتنی پس از مدتی (این زمان بسته به دمای محیط تعیین می شود).

بهترین چسب برای نصب آرماتور

کارخانه های زیادی در زمینه تولید انواع چسب های مشبک فعال هستند. اگر سوالی در مورد محصول تولید کننده برای استفاده دارید و به دنبال پاسخ برای یافتن بهترین چسب بالا هستید، در این بخش بهترین و محبوب ترین چسب های موجود در بازار را معرفی می کنیم. بهترین محصولات باید دارای استانداردهای اتحادیه اروپا و همچنین استانداردهای ایمنی در برابر زلزله و آتش سوزی باشند. یکی دیگر از مزایای یک چسب خوب این است که حداقل طول عمر آن 50 سال است. بر این اساس بهترین استیکرهای موجود در بازار به شرح زیر است:

هیلتی

لیست ورودی

رزین اپوکسی

نشانگر

ماهیگیر

آخرین کلمه

یکی از چالش های همیشگی مهندسین سازه و پیمانکاران، انتخاب بهترین چسب برای نصب میلگردهای تقویت کننده است. این محصول بر پایه رزین اپوکسی ساخته شده و برای استحکام بخشی از مواد افزودنی و پرکننده های شیمیایی در محصول استفاده شده است. این چسب استحکام بتن را به شدت افزایش می دهد و باعث می شود که میلگردهای تقویت کننده به خوبی جاسازی و روی هم قرار گیرند. در مقاله فوق در مورد تعریف و انواع چسب کاشت میلگردهای آرماتور، کاربرد، مزایا و روش های استفاده از آن صحبت کردیم. امیدواریم از این مقاله مفید لذت برده باشید. نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

از بین سه نوع چسب، کپسولی، ولوم و کارتریج، کدام یک گرانتر است؟

در بین این سه محصول چسب کارتریج به دلیل کارایی و ماندگاری بالا از قیمت بالاتری برخوردار است.

چسب و کلاف کاشت شیشه چیست؟

چسب گیاهی کپسولی با نام های کرل و چسب شیشه ای در بازار نیز شناخته می شود.

آیا از افزودنی های بتن در بتن مسلح نیز استفاده می شود؟

بله، از این افزودنی ها برای افزایش انعطاف پذیری چسب ها استفاده می شود

چسب کاشت میلگرد چیست و چه کاربردی دارد؟

چسب کاشت میلگرد چیست و چه کاربردی دارد؟

چسب کاشت میلگرد چیست و چه کاربردی دارد؟

چسب تقویتی

دسترسی سریع به محتوای این مقاله

چسب کاشت میلگرد چیست مزایای چسب کاشت میلگرد نحوه استفاده از چسب کاشت میلگرد انواع چسب کاشت میلگرد چسب کاشت میلگرد بهترین موارد استفاده از چسب کاشت میلگرد

گاهی در حین ساخت تاسیسات به دلیل اشتباهات عملی و تغییر نقشه فنی با مشکل مواجه می شویم. گاهی برای افزایش مقاومت و قدرت بتن و توسعه ساختمان و تغییر کاربری آن نیاز به کاشت پیچ و مهره یا مصالحی در فونداسیون است که دارای فونداسیون، اشکال، تخته و دیوار هستند. این بار از محصولی به نام چسب میلگرد استفاده کردند. اما چسب نصب میلگرد چیست؟ در چه قالب هایی هستند و چگونه می توانیم از آنها استفاده کنیم؟ در این مقاله قصد داریم به این سوالات پاسخ دهیم. پس با مقاله مفیدی از اصفهان آهن همراه باشید.

چسب تغییر موقعیت چیست؟

این نوع چسب که لنگر شیمیایی نیز نامیده می شود، دارای ترکیبات شیمیایی، خواص مکانیکی و عملکردی متفاوتی است و به چند دسته تقسیم می شود که در ادامه به آن ها می پردازیم. با توجه به هزینه میلگرد، گاهی اوقات بهتر است از این چسب ها در برخی سازه ها به جای استفاده از آرماتور بیشتر برای اقتصادی شدن پروژه استفاده شود. این روش یکی از کاربردی ترین روش ها برای افزایش مقاومت سازه های بتنی می باشد.

چسب کاشت میلگرد

این چسب یک ماده شیمیایی است که بر پایه رزین های اپوکسی، وینیل استر و پلی استر ساخته می شود. موضوعی که در مورد این محصولات باید به آن توجه داشته باشید عملکرد آنها در محیط های اسیدی و خورنده است. بنابراین، این یک سوال بسیار مهم و مشخص است که برای چه منظوری از این نوع چسب ها استفاده می کنید. خاصیت مهمی که تمامی چسب های فوق باید داشته باشند ویسکوزیته مناسب در هنگام اختلاط و نصب، زمان مناسب ژل، اشباع قابل قبول، ماندگاری و زمان استفاده مناسب است. توجه داشته باشید که مهمترین نکته در مورد این چسب ها مقاومت آنها در برابر بارهای دینامیکی، استاتیکی و شبه دینامیکی است.

مزایای استفاده از چسب تقویتی

اما این نوع محصولات در حین ساخت یا توسعه ساختمان چه مزایایی به ما ارائه می دهند؟ در زیر به برخی از مزایای مهم این محصول اشاره شده است.

بزرگسالان لازم نیست

تاثیر کمتر عوامل محیطی و جوی بر روی چسب.

چسبندگی بسیار بالا

آسان، آسان ۽ تيز عمل ۽ عمل درآمد

بهره وری اقتصادی

استفاده از چسب برای نصب آرماتور

در این بخش به موارد استفاده از این چسب در ساخت و ساز ساختمان می پردازیم:

نصب پیچ و مهره بر روی سطوح عمودی و افقی

پر کردن سوراخ در سقف، کف و دیوارها

نصب صفحات فلزی بر روی سطوح عمودی

اجرای ستون، تیر و دیوار برشی

اتصال بتن قدیم و جدید

انواع چسب

در این قسمت به بررسی انواع چسب ها می پردازیم و شرایط استفاده از هر کدام را بررسی می کنیم. این چسب ها عمدتاً در سه نوع کپسول، ولوم و کارتریج و در کارخانه های مختلف تولید و مورد استفاده قرار می گیرند. با شناخت انواع مختلف این محصول و ویژگی های هر یک می توانید تصمیم بهتری بگیرید و مناسب ترین محصول را برای هدف خود خریداری و استفاده کنید.

انواع چسب نصب میلگرد

چسب برای کاشت اتصالات کپسول

این نوع چسب به صورت دو جزئی (خمیر گیاهی دو جزئی) تولید می شود و از خانواده پلی استر و اپوکسی وینیل استر می باشد. از این نوع محصول برای پیچ های سر مهره استفاده می شود و روش استفاده از این محصول، اعمال و نگهداری آن در کپسول های شفاف و شیشه ای می باشد. این نوع چسب ها در بطری ها و کپسول های شفاف در اندازه ها و حجم های مختلف در بازار موجود است. برای استفاده از این محصول باید دیواره شیشه ای آن با استحکام و چسبندگی بالا شکسته شود. به علاوه این چسب در محیط های اسیدی و خورنده مقاومت بالایی دارد.

چسب میلگرد حجمی

این نوع محصول در دو یا سه قسمت عرضه می شود. چسب سه جزئی بر پایه رزین اپوکسی بیسفنول A، پلی آمید و سخت کننده بتن است و بدون حلال بوده و برای کاشت میلگرد و پیچ و مهره در بتن مسلح فرموله شده است. این محصول چسبندگی بالایی به سطوح مختلف بتن ایجاد می کند و مهندسین سازه به دلیل مقاومت کششی و خمشی بالا به این چسب علاقه مند هستند.

چسب کاشت میلگرد کارتریج

چسب های فوق روی سطوح بتنی، سنگی و چوبی استفاده می شوند و مانند چسب های کپسولی دو جزئی و بر پایه رزین اپوکسی (یا وینیل استر یا پلی استر) و پلی آمین (سخت کننده) می باشند. استفاده از این محصول آسان و کیفیت بهتری نسبت به دو نوع دیگر دارد.

نحوه استفاده از چسب کاشت میلگرد

در قسمت های قبل در مورد ویژگی ها و انواع چسب های تقویتی صحبت کردیم. در این قسمت به روش استفاده از این نوع محصول در سازه های مختلف می پردازیم. مراحل زیر برای استفاده از چسب های تقویت کننده در بتن استفاده می شود:

نحوه استفاده از چسب گیاهی میلگرد

ابعاد سوراخ برای نصب آرماتور را محاسبه کنید

محل کاشت و نصب دکمه را مشخص کنید

ایجاد سوراخ در محل تعیین شده با استفاده از مته یا ابزار مناسب دیگر

این سطوح را با جاروبرقی و دمنده تمیز کنید

قسمت فوق را از هرگونه مواد چرب و روغنی و رطوبت پاک کنید

اجزای چسب را به هم وصل کنید

2/3 چسب ایمپلنت را به سوراخ تزریق کنید.

میلگرد را به صورت چرخشی در سوراخ تعبیه شده وارد می کند

تمیز کردن مواد اضافی پرتاب شده از گودال باز

آرماتور را پس از گذشت زمان و عملکرد آن در بتن وارد کنید (این زمان بر اساس دما تعیین می شود).

بهترین چسب برای کاشت میلگرد

شرکت های زیادی در زمینه تولید انواع لجن آهن فعالیت دارند. اگر در مورد محصولات این شرکت برای استفاده سوالی دارید و به دنبال پاسخ برای یافتن بهترین نوع چسب روی سطح هستید، در این قسمت بهترین و پرطرفدارترین چسب کاشت درختان فلزی و فروش را ارائه می دهیم. بهترین محصولات باید دارای استانداردهای اتحادیه اروپا و مقاوم در برابر زلزله و آتش باشد. یکی دیگر از امتیازات چسب خوب این است که حداقل 50 سال عمر داشته باشد که با توجه به این نکات بهترین چسب های موجود در بازار به شرح زیر است:

هیلتی

صدای گریان

آی-اپوکسی

فهرست مطالب:

ماهیگیر

کلام پایانی

یکی از مشکلات همیشگی مهندسین سازه و پیمانکاران انتخاب بهترین چسب کاشت میلگرد می باشد. این محصول با استفاده از افزودنی های شیمیایی و پرکننده های تقویت کننده با رزین اپوکسی به عنوان ماده اولیه اصلی تولید می شود. این چسب مقاومت بتن را بسیار افزایش می دهد و کاشت و همپوشانی میلگرد را بسیار آسان می کند. در مقاله بالا در مورد اینکه چسب های گیاهی میلگرد چیست و چه نوع، کاربرد، مزایا و نحوه استفاده از آنها صحبت کردیم. امیدواریم از این مقاله مفید لذت برده باشید. لطفا نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

کدام یک از سه نوع کپسول، اندازه و چسب کارتریج گرانتر است؟

در بین این سه محصول چسب کارتریج به دلیل ویژگی ها و مقاومت بالا بالاترین قیمت را دارد.

چسب لعاب و قالب گیری چیست؟

چسب کاشت کپسولی در بازار به چسب پیچ و تاب و شیشه نیز معروف است.

آیا افزودنی بتن مورد استفاده در تقویت گیاه چسبنده است؟

بله، از این مواد افزودنی برای افزایش خاصیت ارتجاعی چسب استفاده می شود

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *