دسته‌بندی نشده

چقدر با ورق های فولادی آشنایی دارید؟

چقدر با ورق های فولادی آشنایی دارید؟

ورق های فولادی انواع مختلفی دارند و همگی با توجه به ویژگی های فیزیکی و ساختاری در بخش های مختلف صنعت و ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند. افرادی که در زمینه آهن و فولاد فعالیت می کنند با صفحات فولادی آشنایی نسبی دارند. اما شاید خیلی ها این را ندانند. در مطالب قبلی در مورد انواع ورق های فولادی و کاربرد آنها صحبت شد. در این مقاله می خواهیم به معرفی انواع ورق استیل بپردازیم.

برای افزایش یا کاهش صدا از کلیدهای بالا و پایین استفاده کنید.

قبل از آشنایی با انواع ورق های فولادی و کاربرد آنها می توانید با مراجعه به لینک زیر قیمت های به روز انواع ورق را بررسی کنید: ” قیمت ورق ”

انواع ورق استیل

در ادامه به معرفی انواع ورق های فولادی می پردازیم و کاربرد و ویژگی های هر کدام را توضیح می دهیم.

ورق سیاه

ورق سیاه که به ورق نورد گرم معروف است یکی از پرمصرف ترین ورق های فولادی در صنایع مختلف می باشد. این نوع صفحه در دماهای بسیار بالا تولید می شود و به دلیل ظاهر کدر و بافت خشن آن به صفحه سیاه معروف است.

این نوع ورق ها آنالیز شیمیایی و خواص مکانیکی خاص خود را دارند. تخته گچی در کشتی سازی، خودروسازی و انواع ماشین آلات صنعتی کاربرد دارد.

همچنین صنعت پتروشیمی و صنایع وابسته و همچنین ساخت انواع تجهیزات جاده ای مانند تلفن از جمله کاربردهای مهم بلک شیت می باشد.

برزنت مشکی انواع مختلفی دارد: برزنت سیاه صنعتی، برزنت مشکی معمولی، برزنت مشکی رول یا رول و همچنین برزنت یا پارچه.

ببینید: قیمت برگ سیاه

کارخانه های مختلفی در زمینه تولید انواع ورق مشکی فعال هستند که عبارتند از:

کارخانه فولاد مبارکه

کارخانه فولاد کاویان

کارخانه اکسین اهواز

مجتمع فولاد آی صبا

در ادامه به معرفی کارخانه های تولید کننده ورق سیاه می پردازیم:

کارخانه فولاد مبارکه; بهترین کارخانه ورق فلز

مبارک می فرستد کارخانه ها

کارخانه فولاد مبارکه اصفهان به عنوان یکی از تولیدکنندگان اصلی فولاد شناخته می شود. این کارخانه بیش از 30 سال است که به دلیل ساخت قطعات فولادی شناخته شده است و بزرگترین مجتمع صنعتی کشور محسوب می شود. ضخامت روکش مشکی این کارخانه از 1.2-16 میلی متر متغیر است و بیشتر تولید آن 2-5 میلی متر است.

مشکی: ارزش اسمی مشکی فولاد مبارکه

کاویان پولاد زاودو

کارخانه فولاد کیان در زمینه نورد تخصص دارد. این شرکت در 9 کیلومتری جاده اهواز – خرمشهر قرار دارد و بیش از 3 سال است که در این زمینه فعالیت دارد.

ورق های مشکی این شرکت با عرض 1250 تا 1500 میلی متر و ضخامت 8 تا 20 میلی متر و تحت استاندارد DIN17100 تولید می شوند. از ورق سیاه تولید شده در این کارخانه برای ساخت کشتی، مخازن و حتی منسوجات استفاده می شود.

ببینید: قیمت تیغه مشکی کاویان در اهواز

Pabaric Auxin Ing Hows

یکی دیگر از کارخانه های تولید بلک پلاک، شرکت فولاد اکسین اهواز است که در سال 1397 افتتاح شد. هدف از تاسیس این کارخانه ساخت انواع ورق های فولادی و مخازن ذخیره فرآورده های نفتی بوده است. ورق های تولیدی این شرکت از کیفیت خوبی برخوردار بوده و در عرض 2000 میلیمتر و ضخامت 6 میلیمتر به بالا قابل عرضه به بازار فولاد می باشد.

انواع: لیست قیمت OKIIN

مجتمع آهن و فولاد صبا

مجتمع فولاد صبا در شهر اصفهان واقع شده و یکی از شعبه های شرکت فولاد مبارکه اصفهان می باشد. این مجتمع آهنی در سال 1381 ساخته شده است. تولید پارچه مشکی یکی از فعالیت های اصلی این کارخانه می باشد. یکی از مهمترین ویژگی های محصول فولاد صبا قابلیت جوشکاری بالای آن است.

ببینید: قیمت ورق مشکی فولاد صبا

صفحه را چک کنید

بشقاب نمونه

آجدار آجدار نوعی آهن راه راه است که بر روی سطح آن برآمدگی های منظم و یکنواختی دارد. این نوع پانل ها کاربردهای زیادی دارند. آهن راه راه اغلب برای طبقات روگذر یا پله های اضطراری استفاده می شود.

همانطور که می دانید راه رفتن روی سطح فلزی می تواند باعث لیز خوردن و افتادن شما شود. در چنین مواردی از ورق آجدار استفاده می شود. شکل کوه برجسته روی سطح روبان، احتمال لیز خوردن را کاهش می دهد.

خمش، جوش و خمش از مهمترین خواص ورق پوشش داده شده است. به طور کلی پله ها، ماشین ها و کامیون ها، دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان ها از مهمترین کاربردهای ورق روکش دار هستند. یکی از کارخانه های مهم فولادسازی، کارخانه فولاد مبارکه اصفهان است.

هر ورق فولادی با توجه به کاربردها و خواص متفاوت در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. دانستن کاربردها، ویژگی ها و تفاوت های هر یک از این ورق ها به افراد در خرید دقیق ورق فولادی کمک می کند.

ببینید: هزینه های ورق موجدار

فولاد مبارکه اصفهان

یکی از عمده فعالیت های کارخانه فولاد مبارکه اصفهان تولید ورق موجدار می باشد. ورق موجدار تولیدی این کارخانه در بین افرادی که با آهن و فولاد کار می کنند بسیار محبوب است. ضخامت این ورق های آجدار کارخانه ای از 2 تا 10 میلی متر متغیر است.

ببینید: قیمت ورق فلزی در کارخانه فلز مبارکه اصفهان

ورق پرشین نوعی ورق لاستیکی است که روی سطح آن سوراخ هایی حک شده است.پارچه ورق پرسی وزن و کیفیت بهتری نسبت به پارچه ورق دارد. و سختی و استحکام بالاتری دارد.

این نوع ورق معمولا با ضخامت های 2-10 میلی متر و ابعاد 1000-2000 میلی متر در بازار موجود است. یکی از مهمترین ویژگی های این محصول قیمت پایین نسبت به سایر ورقها می باشد.

نگاه کنید به: قیمت پرسی تکان داد

آلیاژ dì

آلیاژ ورق فلز

ورق های آلیاژی عمدتاً به دو روش نورد سرد و نورد گرم تولید می شوند. به طور کلی این نوع کاشی ها جدا از روش تولید، از نظر ظاهر و نحوه ارائه به دو دسته کلی تقسیم می شوند:

رول ورق (فرم رول)

ورق های برش (فرم ورق)

از طرف دیگر، پانل های فلزی نوعی پارچه فلزی هستند که عناصری مانند مولیبدن، منگنز، نیکل، کروم، وانادیم، سیلیکون و بور را ترکیب می کند.

مقاومت در برابر خوردگی، سختی و سایش پذیری از مهمترین خواص ورق های فلزی است. از این نوع ورقها در مناطق با استحکام بالا مانند راهسازی، پل سازی، ساخت قطعات و تجهیزات استفاده می شود.

ورق های آلیاژی به دلیل قیمت ارزان، سهولت پردازش، خواص مکانیکی و استفاده گسترده از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. این ورق ها انواع مختلفی دارند از جمله: ST52، ST44، A283، A36 و…

ببینید: قیمت صفحه آلیاژی

یک ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزه

ورق های فولادی معمولاً با نورد سرد و گرم تولید می شوند. پس از تولید، ورق های نورد گرم طی فرآیند خاصی گالوانیزه می شوند. گالوانیزه باعث افزایش مقاومت در برابر زنگ و خوردگی ورق فلز می شود.

اگر می خواهید این نوع ورق را از روی ظاهر بشناسید باید بگوییم که ورق زینک نسبت به سایر ورق ها ظاهری براق دارد. جوشکاری این نوع ورق ها آسان بوده و هزینه نگهداری آنها نسبت به سایر ورق های فولادی کمتر است.

از این ورق برای ساخت انواع مخازن، انواع تابلو برق، سقف و پوسته سالن های بزرگ و انواع لوازم آشپزخانه مانند ماشین لباسشویی استفاده می شود. استفاده از ورق گالوانیزه مزایای زیادی دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

نگهداری کمتر

طول عمر

آسان بررسی کنید

آسان تمیز میشود

ببینید: قیمت ورق گالوانیزه

ورق رنگی

چقدر با ورق های فولادی آشنایی دارید؟

چقدر با ورق های فولادی آشنایی دارید؟

صفحه رنگ آمیزی

بسیاری از ما ورقه های فلزی رنگی جذاب و زیبایی را در پشت بام خانه ها دیده ایم. صفحه رنگی یکی از انواع ورق های فولادی است که کاربردهای مختلفی در بسیاری از صنایع از تولید لوازم خانگی گرفته تا حمل و نقل و ساختمان دارد.

ورق های رنگی در اشکال مختلف مانند خط کرکره یا سایه، طرح سرامیکی، هلالی، سینوسی و شیروانی عرضه می شود. ورق های رنگی در رنگ های متنوعی از جمله آبی، قرمز، سفید، قهوه ای، سبز، نقره ای، بنفش، صورتی، زرد، کرم و … تولید و به فروش می رسد.

از ورق های رنگی در ساخت کالاهای خانگی، صنعت حمل و نقل، سقف و بدنه انبارها، صنایع فلزی مانند کابینت و کانتینر سازی استفاده می شود. این ورق در دو سایز رولی و ورقی 1000 و 1250 میلی متری موجود می باشد. ضخامت صفحه رنگی بین 0.2 تا 0.7 میلی متر متغیر است.

مهمترین ویژگی های صفحه رنگ آمیزی عبارتند از:

مقاوم در برابر رطوبت و گرما

پلاستیسیته بالا

پوشش صورت

مقاومت در برابر آسیب های مکانیکی

تمپو: قیمت نمودار رنگ

ورق روغنی

روغن گلرنگ

ورق فولادی که به آن ورق سرد نیز گفته می شود، نوعی فولاد است که با تکنیک سرد تولید می شود. به این ترتیب ضخامت صفحات بزرگ کاهش می یابد.

فویل های روغنی در کاربردهایی که ظاهر نهایی محصول حیاتی است استفاده می شود.این فویل ها در برابر فشارهای بالا بسیار مقاوم بوده و در اندازه های مختلف تولید می شوند.

از مهمترین کاربردهای روغن زیتون می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تولید قطعات خودرو

ساخت لوازم خانگی

مبلمان اداری

ساخت پانل های غیر قابل انعطاف

ببینید: قیمت برگ روغن

برد اسید شوی

پارچه شستشو اسیدی

ورق اسید واش یکی از انواع ورق فولادی است که به روش نورد گرم تولید می شود. ساختار خوب، انعطاف پذیری، جوش پذیری خوب و عمر طولانی از مهمترین ویژگی های ورق فلزی برای اسیدشویی است.

برخی از مهمترین کاربردهای ورق اسید واش عبارتند از:

صنعت خودروسازی قطعات بسیار محکمی مانند رینگ، شاسی تولید می کند

در صنعت ساختمان

برای ساخت لوله برای حمل و نقل مایعات مانند گاز، نفت و همچنین برای استفاده به عنوان عایق برق در صنعت نفت و نیروگاه ها.

در صنایع تولیدی انواع مخازن مانند مخازن انتقال مایعات یا مخازن تانکر و کانتینرهای صنعتی و غیر کاربردی.

ببینید: قیمت ورق اسید واش

ورق استیل ضد زنگ

ورق استیل ضد زنگ

ورق استنلس استیل نوعی ورق فولادی است که پایه اصلی آن آهن و کربن کمتر از دو درصد است. از انواع ورق های استنلس استیل می توان به 300 و 400 نوع اشاره کرد.

مهمترین ویژگی فولاد ضد زنگ 300 خاصیت ضد زنگ بودن آن است، ضمن اینکه عیار 400 این صفحه عموماً در برابر خوردگی و سایش مقاوم است و قابلیت پولیش یکی از مهمترین ویژگی های آن است. این نوع ورق به دو صورت ورقی و رولی تولید و به بازار عرضه می شود.

از مهمترین کاربردهای این برگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کارخانه مواد غذایی

صنعت پتروشیمی

ساختار سقف و بدنه آسانسور

انواع وسایل خانه را درست کنید

ببینید: قیمت فولاد ضد زنگ

ورق آلومینیومی

ورق آلومینیومی

ورق آلومینیوم به دلیل کاربردهای فراوان در صنایع مختلف بسیار محبوب است. این نوع ورق ها ظاهری تمیز و زیبا دارند و خاصیت ارتجاعی خوبی دارند. علاوه بر این وزن سبک، قیمت مناسب و رنگ پذیری از مهمترین ویژگی های این نوع ورق است. برخی از مهمترین کاربردهای ورق آلومینیوم عبارتند از:

مخازن سوخت هواپیما

صنعت داروسازی

تولید لوازم خانگی مانند اجاق گاز

صنایع ساختمانی

صنایع نظامی

و…

ببینید: قیمت ورق آلومینیوم

اخرین حرف

در این مقاله، ما به طور گسترده در مورد انواع پوشش های فولادی بحث کرده ایم. همانطور که اشاره شد، هر کدام از این ورقها در شرایط مختلف استفاده می شوند. استفاده از هر قطعه فولاد؛ دانستن علائم و دانش عمومی می تواند به شما کمک کند خرید بهتری داشته باشید و به نوعی از هزینه های اضافی جلوگیری کنید.

انواع ورق استیل، ورق مشکی، ورق روکش دار، ورق آلیاژی، ورق گالوانیزه، ورق رنگ شده، ورق روغنی، ورق اسید واش، ورق استنلس استیل، ورق آلومینیوم.

ورق های فولادی انواع مختلفی دارند و هر کدام بر اساس ویژگی های فیزیکی و ساختاری در زمینه های مختلف صنعت و ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند. افراد فعال در صنعت آهن و فولاد بیشتر با فولاد آشنا هستند. اما ممکن است بسیاری از مردم این را ندانند. در مطالب قبلی در مورد انواع و کاربردهای ورق فولادی صحبت کردیم. در این مقاله می خواهیم به معرفی انواع ورق استیل بپردازیم.

قبل از آشنایی با انواع و مصارف ورق استیل می توانید با کلیک بر روی لینک زیر از قیمت به روز ورق استیل مطلع شوید: «هزینه ورق استیل».

انواع ورق استیل

در ادامه به معرفی انواع ورق های فولادی و توضیح کاربردها و ویژگی های هر نوع می پردازیم.

ورق سیاه

سیاه مثل زمین

ورق سیاه که به ورق نورد گرم معروف است یکی از پرمصرف ترین ورق های فولادی در صنایع مختلف می باشد. این نوع ورق در دماهای بسیار بالا تولید می شود و به دلیل ظاهر کدر و بافت خشن به “ورق سیاه” معروف است.

چنین ورق هایی آنالیز شیمیایی و خواص مکانیکی خاص خود را دارند. ورق سیاه در کشتی سازی، خودروسازی و ساخت انواع ماشین آلات صنعتی کاربرد دارد.

علاوه بر این، تولید صنایع پتروشیمی و تخصصی و همچنین ساخت انواع تجهیزات کنار جاده ای مانند راهبند از جمله کاربردهای مهم ورق سیاه است.

تخته سیاه انواع مختلفی دارد: تخته سیاه صنعتی، تخته سیاه معمولی، تخته سیاه غلتکی یا غلتکی و تخته سیاه یا تخته سیاه کارخانه ای.

ببینید: قیمت تخته سیاه

کارخانه های مختلفی در زمینه تولید انواع ورق مشکی فعال هستند که عبارتند از:

کارخانه فولاد مبارکه

کارخانه فولاد کاویان

باربری اوکسین اهواز

مجتمع فولاد صباح

در ادامه به معرفی کارخانه های تولید چرم مشکی می پردازیم:

کارخانه فولاد مبارکه; بهترین کارخانه پتو تولید می کند

کارخانجات ارسال مبارک

کارخانه فولاد مبارکه اصفهان به عنوان یکی از تولیدکنندگان ورق فولادی شناخته می شود. این کارخانه بیش از 30 سال است که در زمینه برش فولاد شهرت دارد و به عنوان بزرگترین مجتمع صنعتی کشور به شمار می رود. ضخامت ورق مشکی در این کارخانه از 1.2 تا 16 میلی متر متغیر است و بیشتر تولیدات 2 تا 5 میلی متر است.

ببینید: قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه

کارخانه فولاد کاویان

کارخانه فولاد کیان در زمینه نورد تخصص دارد. این شرکت در 9 کیلومتری جاده اهواز – خرمشهر قرار دارد و بیش از 3 سال است که در این زمینه فعالیت می کند.

ورق مشکی این کارخانه بر اساس استاندارد DIN17100 با عرض 1250 تا 1500 میلی متر ضخامت 8 تا 20 میلی متر تولید می شود. از ورق سیاه تولید شده در این کارخانه برای ساخت بدنه کشتی ها، مخازن و پل های آهنی استفاده می شود.

چک: قیمت ورق مشکی استیل کاویان در اهواز

کارخانه اکسین اهواز

یکی دیگر از کارخانه های تولید ورق سیاه شرکت فولاد اکسین اهواز است که در سال 1397 افتتاح شد و هدف از تاسیس این کارخانه تولید انواع ورق های فولادی و مخازن ذخیره فرآورده های نفتی بوده است. صفحات تولیدی این شرکت از کیفیت خوبی برخوردار بوده و با عرض 2000 میلی متر و ضخامت 6 میلی متر به بالا قابل عرضه به بازار فولاد می باشد.

ببینید: قیمت ورق اکسین

مجتمع آهن صبا

یکی از واحدهای کوچکتر کارخانه فولاد مبارکه اصفهان در شهر اصفهان قرار دارد. این مجتمع آهن در سال 1381 ساخته شده است.تولید ورق سیاه یکی از فعالیت های اصلی این کارخانه می باشد. یکی از مهمترین ویژگی های ورق های ساختمانی فولاد صبا قدرت پرکنندگی می باشد.

مشکی: قیمت مشکی فولاد ضد زنگ

برد کنترل

تخته شطرنجی

صفحه آجدار نوعی ورق فولادی است که سطح آن دارای شیارهای منظم و یکنواخت است. این نوع ورق ها کاربردهای زیادی دارند. کاشی های آجدار معمولاً برای کف راهروها یا پله های اضطراری استفاده می شوند.

می‌دانید وقتی روی سطوح فلزی راه می‌روید، می‌لغزید و می‌افتید. در چنین مواردی از ورق های آجدار استفاده می شود. نقش برجسته لوزی روی سطح ورق آجدار، خطر لیز خوردن را کاهش می دهد.

خم شدن یکپارچگی و انعطاف پذیری از مهمترین ویژگی های سمباده است. به طور کلی، پله ها وسایل نقلیه و جرثقیل؛ طراحی داخلی و خارجی ساختمان ها یکی از مهمترین کاربردهای ورق موجدار است. یکی از کارخانه های مهم تولید ورق آجدار، کارخانه فولاد مبارکه اصفهان است.

هر یک از ورق های فولادی بر اساس کاربرد و ویژگی های متفاوت در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. دانستن محدوده، ویژگی ها و تفاوت های هر یک از این ورق ها به افراد کمک می کند تا با دقت بیشتری نسبت به خرید ورق فولادی اقدام کنند.

سیاه: ارزش ورق پوشیده شده

کارخانه فولاد مبارکه اصفهان

یکی از فعالیت های اصلی کارخانه فولاد مبارکه اصفهان تولید تخته های موج دار می باشد. تخته های راه راه تولید شده توسط این کارخانه بسیار مورد توجه افرادی است که در زمینه فولاد کار می کنند. ضخامت ورق های آجدار در این آسیاب از 2 تا 10 میلی متر متغیر است.

ببینید: قیمت ورق آجدار کارخانه فولاد مبارکه اصفهان

ورق کاروگیت پرشین نوعی ورق موجدار با سوراخ هایی بر روی سطح آن است. ورق موجدار پرسی وزن و کیفیت بالاتری نسبت به ورق موجدار پارچه ای دارد و از سختی و استحکام بالایی برخوردار است.

این نوع ورق معمولا در ضخامت های 2-10 میلی متر و ابعاد 1000-2000 میلی متر در بازار موجود است. یکی از مهم ترین ویژگی های این محصول قیمت پایین آن نسبت به سایر ورق ها می باشد.

ببینید: قیمت ورق موجدار در سال گذشته

ورق آلیاژی

آلیاژ صفحه

ورق آلیاژی به دو روش معمول نورد سرد و نورد گرم تولید می شود. به طور کلی این نوع ورق ها بر اساس شکل و شکل ظاهری جدا از نحوه ساخت به دو دسته کلی تقسیم می شوند.

ورق های رول (به صورت رول)

ورق برش (فرم ورق)

به عبارت دیگر ورق های آلیاژی ورق هایی از نوعی فلز هستند که با عناصر مختلفی مانند مولیبدن، منگنز، نیکل، کروم، وانادیم، سیلیکون و بور مخلوط شده اند.

مقاومت در برابر خوردگی، سختی و مقاومت در برابر سایش مهمترین ویژگی ورق آلیاژی است. این نوع ورق ها در مکان هایی که به استحکام بالایی نیاز است مانند راه سازی، پل سازی و ساخت قطعات و ابزار استفاده می شود.

ورق های آلیاژی به دلیل قیمت مقرون به صرفه، سهولت پردازش، خواص مکانیکی و طیف وسیعی از کاربردها بسیار محبوب هستند. این ورق ها انواع مختلفی دارند مانند: ورق های آلیاژی ST52، ST44، A283، A36 و …

نگاه کنید به: هزینه ورق آلیاژی

ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزه

ورق های فولادی عموماً با نورد سرد و نورد گرم تولید می شوند. پس از تولید، ورق های نورد گرم طی فرآیند خاصی گالوانیزه می شوند. گالوانیزه باعث افزایش مقاومت ورق در برابر اکسیداسیون و خوردگی می شود.

اگر می خواهید این نوع ورق را از ظاهر آن بشناسید باید بگوییم که ورق گالوانیزه نسبت به سایر ورق ها ظاهری براق دارد. این نوع ورق ها به راحتی جوش داده می شوند و هزینه نگهداری آن ها نسبت به سایر ورق های فولادی کمتر است.

از این ورق در ساخت انواع مخازن، انواع تابلو برق، سقف و بدنه سالن های بزرگ و انواع لوازم آشپزخانه مانند ماشین لباسشویی استفاده می شود. استفاده از ورق گالوانیزه مزایای زیادی دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت:

هزینه کمتر برای تعمیر

زندگی طولانی

چک ساده

سهولت در تمیز کردن

ببینید: قیمت ورق گالوانیزه

برگ رنگی

برگ گل

بسیاری از ما برگ های جذاب و رنگارنگ زیبایی را در پشت بام خانه ها دیده ایم. صفحه رنگی یکی از انواع ورق های فولادی است که کاربردهای مختلفی در بسیاری از صنایع از تولید لوازم خانگی گرفته تا حمل و نقل و صنایع ساختمانی دارد.

ورق های رنگی در اشکال مختلف از جمله طرح های کرکره ای یا سایه بان، سفالی، هلالی، جیبی و شیروانی ارائه می شود. پانل های رنگی در رنگ های متنوعی از جمله آبی، قرمز، سفید، قهوه ای، سبز، نقره ای، بنفش، صورتی، زرد، کرم و رنگ های دیگر تولید و به بازار عرضه می شوند.

ورق های رنگی در تولید لوازم خانگی، در بخش حمل و نقل، روی پشت بام و بدنه انبارها، در صنایع فلزی مانند کابینت و در ساخت ظروف استفاده می شود. این ورق در اندازه های کویل و ورق 1000 و 1250 میلی متری موجود می باشد. ضخامت ورق رنگ شده بین 0.2 تا 0.7 میلی متر متغیر است.

از جمله کارکردهای مهم صفحات رنگ آمیزی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مقاوم در برابر رطوبت و گرما

پلاستیسیته بالا

پوشش سطح

مقاوم در برابر آسیب های مکانیکی

مرجع: قیمت ورق رنگی

یک ورق پر از روغن

ورق روغن

ورق روغنی که به عنوان ورق سرد نیز شناخته می شود، نوعی ورق فولادی است که با تکنولوژی نورد تولید می شود. در این فرآیند ضخامت ورق ضخیم کاهش می یابد.

از فویل روغنی در پروژه هایی استفاده می شود که ظاهر نهایی محصول بسیار مهم است. این نوع ورق ها مقاومت بسیار خوبی در برابر فشار بالا دارند و در اندازه های مختلف تولید می شوند.

از جمله مهمترین کاربردهای صفحه روغن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تولید قطعات خودرو

لوازم خانگی بسازید

مبلمان اداری

ساخت پانل های انعطاف پذیر

قیمت نفت را ببینید

ورق اسیدشویی

ورق اسید درمانی

ورق اسیدشویی یکی از انواع ورق های آهنی است که به روش نورد گرم تولید می شود. ساخت خوب، انعطاف پذیری، چسبندگی خوب و عمر طولانی از ویژگی های اصلی ورق تمیز کننده اسیدی است.

از مهمترین کاربردهای ورق اسید شوی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

در صنعت خودروسازی برای ساخت قطعات بسیار سخت مانند رینگ، شاسی

در صنعت ساختمان

برای ساخت لوله برای انتقال مایعات مانند گاز، نفت در صنایع پتروشیمی و نیروگاه ها و همچنین برای استفاده به عنوان عایق برق.

در صنایع تولیدی انواع مخازن مانند مخازن انتقال مایعات یا مخازن تانکرها و شناورهای صنعتی و غیر صنعتی.

ببینید: هزینه ورق شستشو با اسید

ورق فولادی ضد زنگ

ورق فولادی ضد زنگ

ورق اینوکس نوعی نوار فولادی است که پایه اصلی آن آهن بوده و کمتر از دو درصد کربن دارد. از انواع فولاد ضد زنگ به انواع 300 و 400 اشاره می کنیم.

مهمترین ویژگی فولاد ضد زنگ 300 خاصیت ضد زنگ بودن آن است، ضمن اینکه عیار 400 این ورق در برابر زنگ زدگی و سایش مقاوم است و قابلیت تمیز کنندگی یکی از مهمترین موارد است. این نوع ورق به دو صورت تولید و به فروش می رسد.

برخی از مهمترین کاربردهای این کتاب عبارتند از:

صنایع غذایی

صنعت پتروشیمی

ساخت سقف و بدنه آسانسور

ساخت انواع لوازم خانگی

ببینید: قیمت فولاد ضد زنگ

ورق آلومینیوم

آلومینیوم فروش

ورق آلومینیوم به دلیل کاربردهای فراوان در صنایع مختلف از محبوبیت بالایی برخوردار است. این نوع ورق دارای کیفیت خوب و انعطاف پذیری خوبی است. در ضمن نور، قیمت مناسب و رنگ از مهمترین ویژگی های این نوع ورق ها می باشد. از مهمترین کاربردهای ورق آلومینیوم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مخزن سوخت فضایی

صنعت داروسازی

تولید لوازم خانگی مانند اجاق گاز

صنعت ساخت و ساز

صنایع نظامی

و…

ببینید: قیمت ورق آلومینیوم

اخرین حرف

در این مقاله به تفصیل در مورد انواع ورق فولادی صحبت کرده ایم. همانطور که گفته شد هر کدام از این فایل ها در موقعیت های مختلفی استفاده می شوند. دانستن کاربردها، ویژگی ها و اطلاعات کلی هر ورق استیل به شما کمک می کند تا خرید بهتری داشته باشید و به نوعی از هزینه های اضافی جلوگیری کنید.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *