دسته‌بندی نشده

کابل مفتولی چیست؟

کابل مفتولی چیست؟

کابل سیم نوعی هادی الکتریکی است که به عنوان کابل خشک و کابل زمین نیز شناخته می شود. این کابل ها برخلاف کابل هایی که در ادامه به آنها می پردازیم تک هسته ای هستند. سیم ها به دو صورت خشک و ثابت تولید می شوند.

سیم خشک در مواردی مانند تابلوهای تبلیغاتی و پریزهای برق استفاده می شود زیرا سیم خشک رسانا است و الکتریسیته را به خوبی هدایت می کند، اما سیم استاتیک انعطاف پذیر است و در زیر دیوار خشک و لوله کشی استفاده می شود.

این سیم ها معمولا از فلز مس با عایق پی وی سی ساخته می شوند.قطر سیم از (3.57-1.13) میلی متر متغیر است.در زیر موارد استفاده و مزایای این کابل را توضیح داده ایم. با ملت آهنین بمان

لیست اشیاء پنهان

1 ضخامت انواع سیم بکسل

2 مزیت طناب سیمی

3 کاربرد سیم

4. سیم کشی چیست؟

5 تفاوت بین کابل های رشته ای و کابل های سیمی

6 نحوه اتصال کابل دو سیمه

7 مقایسه انواع اسپرینکلر کابل بر اساس هزینه

شارژ 8 سیمه

ضخامت انواع کابل سیم

کابل های کلاس 10 تقریباً 3 میلی متر ضخامت دارند و بسته بندی آنها 50 کیلوگرم وزن دارد. برای کابل های 2.5 میلی متری، بسته های 25 و 50 کیلوگرمی حاوی شماره تلفن 12 وجود دارد.

کابل گرید 14 دارای ضخامت 2 میلی متر و گرید 16 و 18 به ترتیب دارای ضخامت 1.5 و 1.2 میلی متر می باشد. لازم به ذکر است که سیم گیج 18 برای رباط بسیار مناسب است.

20 شماره 0.9 میلی متر ضخامت. کابل پرکاربردترین گرید سیم است و جدای از کاربرد آن در عایق کاری کاربردهای دیگری مانند گل آرایی در گل فروشی ها و عایق کاری در موتورخانه ها دارد.

کابل کلاس 22 سیم با ضخامت 0.07 میلی متر نامیده می شود. این کابل از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا سیم پیچ خورده و یک طرفه است و ضخامت و یکنواختی آن بسیار مهم است. لازم به ذکر است که کابل های کلاس 23، 24، 25، 26 دارای 0.06، 0.55 تا 0.56، 0.5، 0.48 میلی متر هستند.

برای آشنایی بیشتر با انواع مفتول می توانید به مقاله انواع مفتول از نظر تهیه و کاربرد آنها مراجعه نمایید.

مزایای کابل های سیمی

مزایای سیم طناب به شرح زیر است:

اگر کابل با ورق گالوانیزه گرم تولید شود، برای تمام مناطق آب و هوایی بسیار مناسب است.

در برابر رطوبت هوا و خوردگی بسیار مقاوم است.

مقاوم در برابر ساییدگی و پیچ خوردگی.

در دسترس همه در هر شهر است

مقرون به صرفه و راحت است.

دارای سطح صاف و عمر طولانی است.

برنامه سیم

احتمالاً در اطراف خود کابل های سیم زیادی دیده اید زیرا کابل سیمی به دلیل مزایایی که دارد بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. زمینه های استفاده از برخی از این نوع کابل ها در زیر ذکر شده است:

کابل های ساختمانی و مصارف صنعتی در آجر و بتن کاری

در محیط های مرطوب، خشک و در مناطق باز و بسته

ایجاد رسانه های الکترونیکی

کابل کشی در لوله ها و لوله های ساده

توزیع برق در برق

هنگام عایق کاری و پرچ کاری

عایق RV

امبی نه و بله

استفاده از تلفن

سیم برش چیست؟

کابلی با سطح مقطع بیشتر از 6 میلی متر، با مقاومت بالا و بدون پارگی سیمباندان نامیده می شود. نوع دیگر کابل توزیع شده کابل نیمه توزیع شده است که یک هادی است. اما یک سیم نیست و از سیم هایی تشکیل شده است که به صورت سری به هم متصل شده اند.

این سیم به صورت رشته ای بوده و در سایزهای بزرگ موجود می باشد. ابعاد 10 میلی متر مربع به بالا را شیل یا نیم شیل می گویند.

سیم اسپری بر خلاف سیم که شکل پذیری بسیار کمی دارد و به سیم خشک معروف است شکل پذیری بالایی دارد. واضح است که انعطاف پذیری سیم پخش کن این کابل را به یک کاربرد متنوع تبدیل می کند و می تواند در مکان هایی که نیاز به کابل کشی در حال اجرا یا پیچیده است استفاده شود. برای مثال از پریزهای برق برای سیم پیچی کابل ها استفاده می شود.

مقاومت الکتریکی یک هادی بیشتر از مقاومت یک سیم است. به عنوان مثال، اگر سطح مقطع 1.5 میلی متر مربع دارای مقاومت 1.13 اهم بر کیلومتر و یک سیم تک سیم دارای همان مقدار 1.12 اهم در کیلومتر باشد، تفاوت بین آنها به دلیل وجود مفتول های بافته شده است. کابل. . .

از کابل اسپرینکلر نور در اتصال وسایل برقی (ماشین هایی که دارای دو شاخه هستند و به طور دائم به آنها متصل می شوند)، در کابل های ورودی و … استفاده می شود. کابل های آبپاش پرقدرت برای انرژی بخشیدن به مناطق مختلف مانند فضاهای باز، قطعات واقع در آب، داخل ساختمان ها، در نیروگاه ها و سیم کشی های خاص و کارخانه های صنعتی و غیره استفاده می شود.

کاربرد اصلی کابل های فشان برای مسافت های کوتاه می باشد. به دلیل مقاومت بالا، نیروی مغناطیسی آنها از نیروی کابل های متصل بیشتر است. در این مورد، به طور قابل توجهی بر قیمت آنها تأثیر می گذارد.

تفاوت بین کابل و کابل سیم

کابل و کابل کابل افغانستان از نظر خصوصیات و مشخصات با یکدیگر تفاوت دارند. برخی از آنها به شرح زیر است:

کابل های رسانا نسبت به کابل های سیمی انعطاف پذیرتر هستند.

کابل های سیمی از مقاومت اهمی بالاتری نسبت به کابل های عایق برخوردار هستند.

در مقایسه با کابل های سیمی، کابل های توری سیمی در برابر سایش و خوردگی مقاومت بیشتری دارند.

هزینه کابل سیم کمتر از هزینه کابل آنتن است

لوایح در افغانستان به دلیل نرمی نمی شکند.

نحوه اتصال دو کابل

توصیه می شود برای اتصال دو سیم از متخصص کمک بگیرید زیرا در صورت اتصال نادرست سیم ها به یکدیگر ممکن است دستگاه برق آسیب دیده و بسوزد. اما برای اتصال دو کابل لازم به نکات زیر توجه کنید:

همانطور که می دانید قبل از هر کاری سیم برق را از برق بکشید. پوشش کابل را حدود 2 سانتی متر از محل اتصال کابل جدا کرده و بیرون بکشید. با توجه به شرایط دلخواه، یک قوس 8 سانتی متری برش دهید و پس از آن می توانید سیم ها را از طریق درپوش، رابط لب به لب، اتصال پیچشی و لحیم کاری به هم وصل کنید.

نحوه اتصال دو سیم

نحوه اتصال دو سیم

مقایسه انواع اسپرینکلر کابل بر اساس قیمت

این کابل ها به دو روش مختلف تولید می شوند که این تفاوت در قیمت آنها نیز تاثیرگذار است. در نوع اول، هسته کابل در مرکز قرار دارد و توسط چندین لایه محافظت می شود. در واقع پوشاندن این کابل ها راحت تر است. بنابراین قیمت آن نیز کمتر است.

مقاومت کابل آبپاش نوع دوم بیشتر از نوع اول است زیرا به صورت سیم های بافته ساخته می شوند و کابل ها به راحتی پاره نمی شوند. بنابراین مشاهده می شود که قیمت آن از نوع اول بالاتر است.

قیمت سیم

هنگام خرید کابل، باید به کیفیت، استانداردها و قابلیت اطمینان فروشنده اعتماد کنید. زیرا ممکن است فروشندگان تماس های جعلی را با همین نام بفروشند. این دستورالعمل ها را دنبال کنید مشتریان می توانند هر محصولی را که انتخاب می کنند با بهترین کیفیت و ارزان ترین قیمت خریداری کنند.

ارزش کابل

قیمت کابل

مجموعه آهن ملی مناسب ترین و به روزترین قیمت نخ را برای مشتریان گرامی به شما ارائه می دهد.

همانطور که در این مقاله ذکر شد، کابل سیم نوعی سیم انتقال است که با سیم متفاوت است. این عوامل شامل قیمت و مقاومت بالاتر در مقایسه با سیم است، اما سیم نیز به دلیل ارزان بودن و در دسترس بودن بسیار محبوب است. کابل سیمی به دلیل داشتن پوشش عایق در محیط های سرد و مرطوب قابل استفاده است. لازم به ذکر است که برای خرید این نخ ها باید به کیفیت و استاندارد آنها توجه کرد.

سوالات متداول در مورد کابل

برش سیم آیینی؟

به سیم هایی که سطح مقطع آنها بیشتر از 6 میلی متر است و مقاومت بالایی دارند، سیم افشان می گویند.

کابل فولادی چیست؟

سیم یک سیم رسانا است که از فلزی مانند مس ساخته شده است که روی صورت عایق شده است.

تفاوت سیم و کابل چیست؟

کابل های رسانا نسبت به کابل های سیمی انعطاف پذیرتر هستند. علاوه بر این، هزینه کابل سیم کمتر از کابل هوا است.

کابل سیم چیست؟

مقالات محصولات سیمی

سیم طناب چیست؟

کابل سیمی نوعی سیم است که به کابل خشک و زمین نیز معروف است. این کابل ها بر خلاف کابلی که در ادامه معرفی خواهیم کرد تک هسته ای هستند. سیم ها به دو صورت خشک و ثابت تولید می شوند.

سیم خشک در کاربردهایی مانند تابلوهای تبلیغاتی و توزیع کننده های برق استفاده می شود زیرا این نوع سیم هادی است و جریان الکتریکی را به خوبی هدایت می کند، در حالی که سیم جامد انعطاف ناپذیر است و در زیر ملات و در لوله ها استفاده می شود.

این سیم ها معمولا از فلز مس با عایق پی وی سی ساخته می شوند. قطر کابل سرب از حدود (3.57-1.13) میلی متر متغیر است. در ادامه کاربرد و مزایای این کابل را توضیح داده ایم. در کنار ملل آهنین بایستید.

ضخامت  انواع کابل مفتولی

2 ویژگی کابل سیم

3 کاربرد سیم

4. دسته کابل چیست؟

5 تفاوت بین کابل اسپرینکلر و کابل سیم

6 نحوه اتصال دو سیم

7 مقایسه انواع اسپرینکلر کابلی از نظر قیمت

قیمت 8 نخ

ضخامت انواع سیم

کابل های کلاس 10 تقریباً 3 میلی متر ضخامت دارند و وزن بسته بندی آنها 50 کیلوگرم است. برای کابل های 2.5 میلی متری ضخامت، بسته های 25 و 50 کیلوگرمی حاوی 12 کابل موجود است.

فولاد کلاس 14 دارای ضخامت 2 میلی متر و کلاس 16 و 18 به ترتیب 1.5 و 1.2 میلی متر ضخامت دارند. توجه داشته باشید که سیم گیج 18 بهترین گزینه است.

کابل شماره 20 با ضخامت 0.9 میلی متر پرمصرف ترین گرید سیم می باشد که علاوه بر عایق کاری کاربردهای دیگری مانند گل آرایی در گل فروشی ها و عایق کاری در ماشین آلات را نیز شامل می شود.

سیم 22 درجه را سیم برس دار می نامند و ضخامت آن 0.07 میلی متر است. این کابل از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا این سیم لایه ای و تکی است و ضخامت و یکنواختی آن بسیار مهم است. لازم به ذکر است که کابل ها 23، 24، 25، 26 درجه به ترتیب 0.06، 0.55 و 0.56، 0.5، 0.48 میلی متر می باشند.

برای آشنایی بیشتر با انواع مفتول می توانید مقاله انواع سیم ها با توجه به تهیه و کاربرد آنها را مطالعه نمایید.

مزایای استفاده از طناب سیمی

مزایای کابل های سیمی عبارتند از:

اگر سیم بکسل از ورق گالوانیزه گرم ساخته شده باشد برای همه شرایط آب و هوایی مناسب است.

در برابر حرارت و زنگ زدگی بسیار مقاوم است

در برابر اصطکاک و چرخش مقاومت می کند.

در تمام شهرها برای همه مردم در دسترس است.

مقرون به صرفه و راحت است.

دارای سطح صاف و عمر طولانی است.

استفاده از سیم

ممکن است سیم بکسل های زیادی را در اطراف خود دیده باشید، زیرا سیم بکسل به دلیل مزایایی که دارد بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. در زیر به برخی از کاربردهای این نوع کابل اشاره می کنیم:

کابل کشی ساختمانی و صنعتی برای کارهای بنایی و بتنی

مناطق مرطوب، خشک و باز و بسته

در ایجاد رسانه های الکترونیکی

کابل در یک قلاب و لوله ساده

توزیع برق در نیروگاه ها

در انزوا و در خرگوش

عایق کاری موتورخانه

کاربرد سیم

با استفاده از یک نخ

سیم برش چیست؟

کابل مفتولی چیست؟

کابل مفتولی چیست؟

سیم هایی که بزرگتر از 6 میلیمتر هستند و مقاومت بالایی دارند و در آنها پاره نمی شوند سیمفاسان نامیده می شوند. نوع دیگری از کابل پراکنده، کابل نیمه پراکنده است که یک هادی است اما یک رشته نیست و از مجموعه ای از سیم های متصل به هم تشکیل شده است.

این سیم به صورت رشته ای و فله ای موجود است سایزهای 10 میلی متر مربع به بالا را شیل یا نیمه شیل می گویند

نخ ریسی شده بر خلاف سیم که انعطاف پذیری بسیار کمی دارد و به نخ خشک معروف است انعطاف بیشتری دارد. البته انعطاف پذیری وایر اسپلیتر به این معناست که این سیم کاربردهای متنوعی دارد و در مکان هایی که نیاز به کابل متحرک یا پیچیده دارد می توان از آن استفاده کرد. به عنوان مثال، کابل پریز برق برای سیم پیچی استفاده می شود.

مقاومت الکتریکی هادی ها از سیم ها بیشتر است. به عنوان مثال، اگر یک سیم با سطح مقطع 1.5 میلی متر مربع، دارای ارزش یکسانی 1.13 اهم و 1.12 اهم در هر کیلومتر باشد، تفاوت بین آنها به دلیل وجود الیاف بافته شده در سیم است. .

کابل اسپرینکلر نور برای اتصال لوازم برقی (ماشین های دارای دو شاخه و متصل دائم به آنها)، کابل های ورودی و … استفاده می شود. کابل های اسپرینکلر با کارایی بالا برای تامین برق فضاهای مختلف مانند فضاهای باز، قطعات زیر آب، ساختمان ها، نیروگاه ها، خطوط کابل، کانال های ویژه در کارخانه های صنعتی و غیره استفاده می شود.

کابل های فشان عمدتاً برای مسافت های کوتاه استفاده می شود. به دلیل مقاومت زیاد، میدان مغناطیسی آنها بیشتر از کابل های یکپارچه است که در قیمت آن ها بسیار تاثیرگذار است.

تفاوت بین کابل و کابل

کابل و سیم کابل افشان از نظر مشخصات و امکانات با یکدیگر تفاوت دارند. برخی از آنها به شرح زیر است:

کابل های هادی نسبت به کابل های سیمی انعطاف پذیرتر هستند.

یک سیم در مقایسه با سیم عایق دارای مقاومت اهمی بالاتری است.

در مقایسه با طناب های سیمی، توری سیمی در برابر سایش و خوردگی مقاوم تر است.

هزینه سیم بکسل کمتر از سیم سقفی است

کابل های افشان به دلیل پلاستیکی که دارند پاره نمی شوند.

نحوه اتصال دو سیم

توصیه می شود برای اتصال دو سیم از یک متخصص کمک بگیرید، زیرا اتصال نادرست سیم ها به یکدیگر باعث آسیب رساندن به تجهیزات الکتریکی می شود. با این حال، برای اتصال دو سیم لازم، لطفا به نکات زیر توجه کنید:

می دانید، قبل از هر کاری برق را قطع کنید. غلاف کابل را حدود 2 سانتی متر از محل اتصال کابل جدا کرده و آن را جدا کنید. با توجه به شرایط دلخواه لاک را به طول 8 سانتی متر برش دهید. پس از آن می توانید سیم ها را از طریق اتصال به کمک کلاهک ها، اتصالات لب به لب ترمینال، پیچاندن و لحیم کاری به یکدیگر متصل کنید.

نحوه اتصال دو کابل سیم

نحوه اتصال دو سیم

مقایسه انواع اسپرینکلر کابل بر اساس قیمت

این کابل ها به دو روش مختلف تولید می شوند که این تفاوت در قیمت نیز تاثیرگذار است. در نوع اول، هسته کابل در مرکز قرار می گیرد و توسط چندین لایه محافظت می شود. در واقع پوشاندن این کابل راحت تر است. بنابراین قیمت آنها نیز کمتر است.

در نوع دوم مقاومت آبپاش های کابلی بیشتر از نوع اول است، زیرا به صورت سیم های بافته ساخته می شوند و سیم ها به راحتی پاره نمی شوند. بنابراین می بینید که ارزش بیشتری نسبت به نوع اول دارد.

ارزش سیم

اگر می خواهید کابل سیم بخرید، باید از کیفیت، استاندارد و اعتبار فروشنده اطمینان حاصل کنید، زیرا آنها می توانند کابل های تقلبی را به نام کابل اصلی بفروشند. با توجه به این نکات، مشتریان می توانند محصول مورد نظر خود را با بهترین کیفیت و ارزان ترین قیمت خریداری کنند.

هزینه سیم کابل

هزینه سیم کشی

مجموعه آهان ملی مناسب ترین و امروزی ترین قیمت سیم را به شما مشتریان گرامی ارائه می دهد.

حرف پایانی

همانطور که در این مقاله ذکر شد سیم طناب نوعی سیم رسانا است که با سیم متفاوت است. این عوامل شامل هزینه و مقاومت بالاتر در مقایسه با سیم است، اما سیم نیز به دلیل مقرون به صرفه بودن و در دسترس بودن محبوب است. به لطف پوشش عایق، سیم طناب را می توان در محیط های سرد و مرطوب استفاده کرد. لازم به ذکر است که برای خرید این گونه نخ ها باید به کیفیت و استاندارد آنها توجه کرد.

سوالات متداول USB

سیم برش چیست؟

به سیم هایی که قطعات آنها بیش از 6 میلی متر و مقاومت بالایی دارند وایر افشان می گویند.

کابل سیم چیست؟

کابل سیم سیمی است که رسانا بوده و از فلزی مانند مس ساخته شده است و این سیم ها با عایق روی سطح خود پوشیده شده اند.

تفاوت بین کابل و کابل سیم چیست؟

کابل های رسانا نسبت به کابل های سیمی انعطاف پذیرتر هستند. همچنین قیمت کابل سیم کمتر از کابل آنتن است.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *