دسته‌بندی نشده

کاربرد فولاد در معماری مدرن چیست؟

کاربرد فولاد در معماری مدرن چیست؟

فولاد ماده انتخابی برای معماری مدرن است و معماران، سازندگان و متخصصان ساخت و ساز امروزی همگی آن را به دلیل بی نظیر بودن، استحکام، تطبیق پذیری و پایداری آن ترجیح می دهند. فولاد معماری – که بیشتر به عنوان فولاد سازه ای شناخته می شود – به اشکال دسته بندی می شود که هر کدام دارای خواص ترکیبی خاص خود هستند که توسط استانداردهایی تنظیم می شوند که بین کشورهای مختلف متفاوت است.

بیایید نگاهی به مزایای استفاده از فولاد برای مقاصد سازه ای و بخش های رایجی که ما به عنوان سازندگان فولاد معماری هر روز با آنها کار می کنیم بیاندازیم. اگر به یک کارخانه فولادسازی در سیدنی نیاز دارید، به دنبال خدمات ساخت فولاد نباشید. برای دریافت قیمت یا صحبت با یکی از کارشناسان فولاد ما امروز با ما تماس بگیرید.

ساختمان های فولادی
اعتبار: Pixabay
فولاد ماده انتخابی برای معماران مدرن امروزی است. بیایید نگاهی به مزایای فولاد معماری بیندازیم.
استحکام – قدرت
فولاد نسبت مقاومت به وزن بسیار بالایی دارد و پرکاربردترین مصالح سازه ای در ساخت و سازهای مدرن است. معماران از آن استقبال می کنند زیرا دارای قابلیت تحمل بار فوق العاده ای است و می تواند در عین حفظ یکپارچگی سازه، طرح های زیبا و خلاقانه را زنده کند.

زیبایی شناسی
روند در ساخت و ساز و معماری در نیم قرن گذشته بیشتر و بیشتر فولاد را مورد توجه قرار داده است. فولاد را می توان به راحتی در هر فضایی ادغام کرد و به خوبی با بسیاری از مواد، شیشه، بتن، آجر و چوب جفت می شود، به این معنی که می توانید کارهای بیشتری با آن انجام دهید.

برخلاف چوب و بتن، فولاد را می توان به راحتی به روش های مختلف شکل داد، خم کرد و شکل داد. طرح های غیر خطی از استفاده از فولاد سازه ای سود زیادی خواهند برد.

پایداری
معماران بیشتر و بیشتری برای کمک به خنثی کردن تأثیر مصرف درخت، طراحی با مواد پایدار را انتخاب می کنند. برخلاف خانه‌های چوبی که می‌توانند به ۵۰ درخت الوار نیاز داشته باشند، در تولید فولاد به چوب نیاز نیست، به این معنی که اکوسیستم‌های حساس ما می‌توانند دست نخورده باقی بمانند.

آسان برای کار با
فولاد کارگر پسند است. سبک و حمل و نقل آن آسان است. نیازی به درمان با آفت کش های مضر، مواد نگهدارنده یا چسب ندارد. و آماده نصب به محل می رسد و تمام برش ها و آماده سازی ها خارج از محل انجام می شود.

مقاومت در برابر خوردگی
فولاد ضد زنگ به دلیل خواص مقاوم در برابر خوردگی آن شناخته شده است. بعید است که فولاد توسط عناصر آسیب ببیند و به دلیل دوام و زیبایی بدون خوردگی آن را برای معماری عالی می کند.

برخی از مقاطع فولادی معماری رایج کدامند؟
کانال های فلنج موازی – این تیرهای کانال دار U شکل با گوشه های زاویه دار هستند. آنها در اندازه های مختلف هستند، با این حال، دو طرف همیشه یک طول و موازی با یکدیگر هستند. آنها همچنین نسبت استحکام به وزن بالایی را ارائه می دهند و کاربردهای مشابهی با مقاطع زاویه دار دارند.

تیرهای فلنج مخروطی – تیرهای فلنج مخروطی مقاطع I شکل هستند و همچنین در اندازه های مختلف موجود هستند. در ساخت و ساز از اینها اغلب برای مقاطع عرضی تیرها استفاده می شود. اگرچه نسبت مقاومت بسیار بالایی دارند، اما معمولاً هنگامی که فشار در طول آنها وجود دارد توصیه نمی شوند زیرا در برابر پیچش (پیچش) مقاوم نیستند.

پرتوهای جهانی – پرتوهای جهانی که به پرتوهای تبلیغاتی I یا H نیز معروف هستند، شبیه به همنام خود هستند: «I» در حالت ایستاده و یک «H» در پهلوی آنها. تیرهای یونیورسال معمولاً از فولاد سازه ای ساخته می شوند و در ساخت و ساز و مهندسی عمران و سایر صنایع مورد استفاده قرار می گیرند.

ستون جهانی – تیرهای جهانی نیز به طور گسترده برای اهداف ساختاری استفاده می شوند. آنها شبیه تیرها هستند و اغلب به آنها تیرهای I یا H-تیر می گویند، با این حال، هر سه بخش از نظر طول برابر هستند. همانطور که از نام آنها پیداست، آنها عمدتا برای ستون ها استفاده می شوند و قابلیت تحمل بار فوق العاده ای دارند.

مقاطع زاویه دار – مقاطع فولادی سازه زاویه دار می توانند مساوی یا نابرابر باشند. هر دو زاویه قائمه دارند، با این حال، بخش های نابرابر دارای اندازه های مختلف محور هستند که آنها را L شکل می کند. این نوع بخش بسیار قوی تر (تا 20٪) با نسبت استحکام به وزن بسیار بالاتر است. بخش زاویه دار در ساخت و سازهای مسکونی، زیرساخت ها، معدن و حمل و نقل استفاده می شود. آنها در طیف گسترده ای از طول ها و اندازه ها موجود هستند.

مقاطع توخالی دایره ای – مقاطع توخالی دایره ای دارای مقاطع لوله ای توخالی هستند و مقاومت بسیار بالاتری در برابر پیچش تیرهای فلنجی مخروطی دارند. ضخامت دیوارها در اطراف کل دایره یکنواخت است که این تیرها را برای استفاده در برنامه های بارگذاری چند محوره عالی می کند.

مقاطع توخالی مستطیلی – مشابه مقاطع توخالی دایره‌ای هستند، اما دارای مقطع مستطیلی هستند. آنها در بسیاری از کاربردهای فولادی مکانیکی و ساختمانی بسیار محبوب هستند. سطوح مسطح آن‌ها آن‌ها را برای استفاده در اتصالات و ساخت فلزات مناسب می‌سازد.

مقاطع توخالی مربع – مانند برادران مقطع توخالی خود اما با مقطع مربعی، در برنامه های کوچکتر مانند ستون ها یا پست ها استفاده می شود. با این حال، آنها برای تیرها نامناسب هستند، زیرا شکل آنها ذاتاً به سختی به اشکال دیگر پیچ می شود. آنها همچنین به عنوان “bo” شناخته می شوند

بخش x.

مقاطع مسطح – پرکاربردترین بخش فولادی است که باید به بخش دیگری متصل شوند. در برخی موارد می توان آنها را به عنوان یک ابزار تقویتی به بخش دیگری متصل کرد. آنها همچنین اغلب به عنوان “صفحه” نامیده می شوند (به عنوان مثال، صفحه شطرنجی)

فولاد معماری سفارشی
ساخت فولاد مدرن از نرم‌افزار رایانه‌ای با فناوری پیشرفته مانند سیستم‌های کنترل عددی رایانه‌ای (CNC) استفاده می‌کند که حرکت ماشین‌هایی مانند روتر، جوشکار و برش لیزری را نظارت و کنترل می‌کند، در حالی که مدل‌سازی سه‌بعدی تجسم پیچیده‌ترین اجزای فولادی سفارشی را آسان کرده است. .

سازندگان از نزدیک با معماران، طراحان فولاد و جزئیات، و مصرف کنندگان همکاری می کنند تا طرح ها را روی یک تکه کاغذ زنده کنند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *