دسته‌بندی نشده

کانتینر چیست؟ انواع آن

کانتینر چیست؟ انواع آن

کانتینر یکی از ابزارهایی است که برای حمل و نقل کالا در سیستم حمل و نقل جهانی استفاده می شود. این محصول به دلیل استحکام و مقاومت در برابر آب و رطوبت، عمدتاً برای حمل و نقل و جابجایی به سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. در مطلب بعدی میخواهیم بدانیم کانتیز چیست و انواع ظروف چیست؟ اگر می خواهید بیشتر بدانید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

فایل صوتی این مقاله

این مقاله یک فایل تصویری است.

کانتیز چیست؟

کانتینرها مهمترین بخش صنعت حمل و نقل هستند. زیرا آنها انواع مختلفی از محصولات را که باید از یک مکان به مکان دیگر از طریق کشتی های کانتینری ارسال شوند، حمل می کنند. این مخازن از ورق های گالوانیزه و ورق های رنگی انواع آندازه ها و ابعاد مختلف ساخته می شوند. هزینه ورق تاثیر بسزایی در هزینه تمام شده کانتیز دارد. توجه داشته باشید که اگر برای ساخت این محصولات از ورق مرغوب و با ارزش استفاده شود، کانتینریت و دوام بالایی خواهند داشت.

کانتیز

این کانتینر ضد آب بوده و به دلیل فضای بادوام کانتیزیت زیادی برای حمل کالاهای مختلف دارد. بسته به نوع محصولات حمل شده یا خدمات ویژه مورد نیاز، واحدهای کانتینری ممکن است انواع آندازه، ساختار، مصالح ساختمانی و غیره متفاوت باشند.

مهم ترین ویژگی های یک کانتیز خوب

ویژگی های کلیدی یک کانتیز خوب به شرح زیر است:

این باید دارای استحکام و ویژگی های ایمنی بالا برای کانال حمل و نقل باشد.

کانتیزیت بالایی دارد و می تواند حجم زیادی کالا را به یکباره بارگیری کند.

باید به گونه ای طراحی شود که جمع آوری، بارگیری و تخلیه کالا به سرعت انجام شود.

باید با توجه به محل، نیاز و نوع کالا تولید شود.

در یک کانتینر مناسب می توان بین کانتیزیت کانتینر و میزان بار تعادل ایجاد کرد.

نوع کانتیز

تمام ظروف باید مطابق با قوانین ساخت و ساز بین المللی مانند اندازه، وزن، روش ساخت، نوع آلیاژ مورد استفاده و غیره ساخته شوند. ظروف مختلف در اشکال و اندازه های مختلف ساخته می شوند که هر کدام برای حمل و نقل انواع خاصی از کالاها استفاده می شود. در ادامه به هر یک از این محصولات و کاربرد آن ها می پردازیم.

کانتیز را باز کنید

این کانتیز سقف ندارد. این محصول برای محصولات قد بلند استفاده می شود. پس از قرار دادن محموله در کانتیز باز، روی آن را با پارچه ای بوم می پوشانند تا از آن محافظت شود.

کانتیز را باز کنید

کانتیز یخچال

یخچال دارای یک سیستم خنک کننده قوی است که برای محصولات خوراکی و ظریف مانند مرغ، گوشت، سبزیجات، میوه ها و غیره استفاده می شود. سیستم خنک کننده این محصول با توجه به محصول بارگذاری شده تغییر می کند.

جعبه یخچال

کانتیز 20 فوتی

یکی از انواع ظروف، نوع 20 متری آن است که به آن کانتیز کوچک نیز می گویند. این محصول به دلیل ساخت و ساز به عنوان مسکونی یا مغازه مورد استفاده قرار می گیرد. کانتینر 20 متری معمولاً برای حمل کالا مناسب نیست.

کانتیز 40 فوتی

یک کانتینر 40 فوتی کانتیزیت زیادی دارد و استفاده از آن به کارگران حمل و نقل اجازه می دهد تا محموله های یکپارچه را نگه دارند. استفاده از این محصول برای بازرگانان سودآور بوده و به افزایش سرعت بارگیری نیز کمک می کند. این نوع محصول در تمامی روش های حمل و نقل دریایی، هوایی و زمینی کاربرد دارد.

کانتیز عایق

از کانتینر عایق برای حمل و نقل کالاهای خاص از کشوری به کشور دیگر استفاده می شود.این محصولات مقاومت خاصی در برابر رطوبت یا عایق حرارتی دارند و معمولاً در حمل و نقل دریایی مورد استفاده قرار می گیرند. ظروف مختلف به ویژه اقلام الکترونیکی از رطوبت و آب ذخیره شده در این ظروف محافظت می شوند.

مکعب ذخیره

کانتینرهای حمل و نقل مکعبی از نظر ساختاری شبیه کانتینرهای معمولی هستند، اما طولانی تر. این محصولات دارای سایز 40 و گاهی 45 اینچ بوده و در موقعیت های با کانتیزیت بالا مورد استفاده قرار می گیرند.

کانتیز دو درب

این نوع کانتینر درهای دوبل به «کانتینر تونلی» نیز معروف است. کانتینرهای دو درب برای بارگیری و تخلیه سریع کالا بسیار مفید هستند و فضای بیشتری نسبت به فولاد و آهن برای کالا فراهم می کنند. هر دو درب این کانتینرها بسیار مقاوم در برابر آب و هوا هستند و محموله را از تأثیرات محیطی محافظت می کنند.

کانتیز مخصوص

ظروف مخصوص تقریباً در هر شکل و اندازه ای ساخته می شوند. اکثر شرکت های حمل و نقل تا حد امکان از استفاده از این کانتینرهای خاص خودداری می کنند. زیرا ساخت و حمل و نقل آنها گران است. با این حال، انجام بارهای خاصی ضروری است.

ذخیره سازی ISO

مخازن ISO ظروف ذخیره سازی هستند که برای ذخیره سازی مایعات طراحی شده اند. آنها معمولاً از مواد مقاوم در برابر خوردگی ساخته می شوند. از این مخازن می توان برای نگهداری کالاهای خشک مانند شکر نیز استفاده کرد. اما بیشتر آنها برای انتقال مایع استفاده می شود.

ظروف نیم قد

کانتینرهای نیمه بلند برای حمل و نقل محموله های سنگین و محکم مانند زغال سنگ و سنگ مناسب هستند و بنابراین بهترین انتخاب برای استفاده در صنعت معدن محسوب می شوند.

این محصولات مرکز ثقل پایینی دارند، بنابراین می توانند بارهای سنگین تری را نسبت به ظروف طولانی تحمل کنند و به اندازه کافی بادوام هستند تا در محیط های صنعتی و دمای بالا مقاومت کنند.

مزایای استفاده از ظروف چیست؟

حمل و نقل کانتینری مزایای زیادی نسبت به سایر روش های حمل و نقل دارد. مهمترین مزایای استفاده از این محصول عبارتند از:

برای محافظت از محصول در برابر شکستگی یا سرقت

هزینه کم این روش نسبت به سایر روش های حمل و نقل

بارگیری و تخلیه سریع

ادغام فرآیند دانلود با کانتینرها

کانتیزیت کانتیز بزرگ

امکان بیمه کالای حمل شده

به روز رسانی روش ها و جایگزینی روش های جدید به جای روش های سنتی

حمل و نقل کالا برای کاهش هزینه های حمل و نقل و بسته بندی.

انتقال سفارش و فرآیندهای تحویل به مشتری بدون دخالت واسطه

معایب استفاده از کانتینرهای حمل و نقل چیست؟

اگرچه استفاده از ظروف دارای مزایای بسیاری است. اما این محصولات ایراداتی نیز دارند که در مورد آنها توضیح خواهیم داد.

وزن محصول مورد نظر نباید کمتر از وزن کانتیز باشد در غیر این صورت هزینه زیادی هدر می رود.

ارسال کالا به دو صورت بهتر است؛ زیرا اگر کانتیز پس از بازگشت از مقصد خالی باشد، باید هزینه آن را نیز پرداخت کنید.

برای جابجایی کانتینر باید تجهیزات خاصی مانند جرثقیل وجود داشته باشد.

مراحل ساخت بشکه

کانتیز از فولاد ضد زنگ ساخته شده است. این محصول از ورق فولادی محکم و بادوام ساخته شده است. زیرا باید دوام و استحکام بالایی داشته باشد و ضد آب باشد.

ابتدا باید ورق های فولادی را به شکل های استاندارد برش داد و سپس در پرس های مخصوص پرس کرد تا به شکل دلخواه برسد.

پانل ها باید به صورت کرکره ای ساخته شوند تا مقاومت و استحکام آن دو برابر شود.

سپس باید طبق نقشه استیج اسکلت کانتیز را بسازند و سایر ورق های گالوانیزه را به قاب اصلی جوش دهند. آلیاژهای به کار رفته در تولید این محصول غیر خورنده و مناسب برای حمل و نقل دریایی می باشد.

در این مرحله نواحی جوش و اتصالات با پوشش ضد خوردگی پوشش داده می شود.

در نهایت، ظروف برای اهداف مختلف فروخته می شوند.

بیشتر بدانید: کاربردهای فولاد ضد زنگ در صنایع مختلف

تفاوت بین کانتینر و سایبان چیست؟

از نظر ظاهری این دو محصول شبیه هم هستند اما کانتیز برای حمل اقلام مختلف استفاده می شود و از لایه های کاغذ گالوانیزه رنگی ساخته شده است. اگرچه بیشتر خانه ها برای انسان قابل استفاده هستند. دارای پنجره، تهویه مطبوع، درب ورودی، حمام، اتاق خواب و آشپزخانه. می توان آن را انواع آندازه های مختلف تولید کرد، اما ظروف آن بر اساس استانداردهای بین المللی ساخته می شوند.

آخرین کلمه

همانطور که در این مقاله گفته شد برای حمل کالا از کانتینر استفاده می شود و انواع مختلفی دارد. هر نوع کانتینر به طور متفاوتی تولید می شود و می تواند بارهای مختلفی را حمل کند. بدنه این محصول از لایه ای از فولاد گالوانیزه با مقاومت بالا ساخته شده است. انواع ظروف را می توان به باز، یخچال دار، عایق و … تقسیم کرد. شما در مورد آن چه فکر میکنید؟ اگر ایده یا تجربه ای در این زمینه دارید و یا انواع دیگری از ظروف را می شناسید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

کانتینر چیست؟ انواع آن

کانتینر چیست؟ انواع آن

کانتیز چیست؟

کانتینرها یکی از پرمصرف ترین کالاها برای حمل و نقل جهانی هستند و عمدتاً در صنعت حمل و نقل مورد استفاده قرار می گیرند.

چند نوع ظروف وجود دارد؟

ظروف مخصوص، مکعبی، عایق، 40 فوت، 20 فوت، یخچال دار و روباز از رایج ترین انواع این محصول هستند.

تفاوت بین کانتینر و سوله چیست؟

کامیون ها و شاتل ها در ساخت و ساز مشابه هستند، با این تفاوت که شاتل ها برای استفاده انسان طراحی شده اند، در حالی که شاتل ها برای حمل و نقل کالا استفاده می شوند.

کانتینر چیست؟ انواع آن

کانتینر

دسترسی سریع به محتوای این مقاله

کانتینر چیست مهم ترین جنبه های یک کانتینر خوب انواع ظروف مزایای استفاده از کانتینر چیست؟

جعبه یکی از ابزارهایی است که برای حمل و نقل محصولات در سیستم حمل و نقل جهانی استفاده می شود. این محصول به دلیل استحکام و مقاومت در برابر آب و رطوبت، کاربرد فراوانی برای حمل و نقل آبی و دریایی در سراسر جهان دارد. در مطلب بعدی می خواهیم بررسی کنیم که باکس چیست و انواع جعبه چیست؟ اگر می خواهید در مورد آن بدانید، حتما تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

فایل صوتی این مقاله

فایل تصویری این مقاله

جعبه چیست؟

کانتینرها مهمترین بخش صنعت حمل و نقل هستند. زیرا انواع مختلفی از کالاها را که باید از نقطه ای به نقطه دیگر از طریق کانتینر حمل شوند حمل می کنند. این مخازن از ورق گالوانیزه و ورق رنگی انواع آندازه ها و ابعاد استاندارد ساخته می شوند. قیمت ورق تاثیر بسزایی در قیمت تمام شده کانتینر دارد. به یاد داشته باشید که اگر در ساخت این محصولات از ورق مرغوب و گران قیمت استفاده شود، کانتینریت و دوام بالایی خواهند داشت.

کانتینر

این شناور ضد آب بوده و به دلیل داشتن فضای مستحکم قابلیت حمل و نقل کالاهای مختلف را دارد. بسته به نوع محصول حمل شده یا خدمات خاص مورد نیاز، واحدهای کانتینری در ابعاد، ساختار، مصالح ساختمانی و غیره متفاوت هستند.

مهمترین ویژگی یک تانک خوب

مهم ترین ویژگی های یک کانتینر خوب به شرح زیر است:

باید استحکام و ایمنی بالایی برای کانال حمل و نقل داشته باشد.

قدرت زیادی دارد و قابلیت حمل و نقل بسیاری از محصولات را به طور همزمان ارائه می دهد.

باید طوری طراحی شود که عملیات حمل، بارگیری و تخلیه بار به سرعت انجام شود.

باید با توجه به موقعیت، نیاز و نوع محصول انجام شود.

در یک کانتینر خوب می توان کانتینریت خوبی از کانتینر و بار زیادی ایجاد کرد.

انواع ظروف

تمام جعبه ها باید بر اساس مقررات بین المللی ساخت و ساز از قبیل اندازه، کانتینریت بار، روش ساخت، نوع مواد مصرفی و … ساخته شوند، جعبه های مختلف در اشکال و اندازه های مختلف ساخته می شوند که هر کدام برای تولید نوع خاصی از محصول استفاده می شود. . در ادامه به بررسی هر یک از این محصولات و کاربرد آنها می پردازیم.

کانتینر را باز کنید

این کانتینر سقف ندارد این محصول برای محصولات با ارتفاع استفاده می شود پس از قرار دادن مواد در کانتینر باز، روی آن را با پارچه بوم می پوشانند

کانتینر را باز کنید

کانتینر خنک کننده

این یخچال مجهز به سیستم خنک کننده قدرتمند است و برای مواد غذایی و مواد فاسد شدنی مانند مرغ، گوشت، سبزیجات و میوه جات استفاده می شود. سیستم خنک کننده این محصول بسته به محصول بارگیری شده متفاوت است.

یک کانتینر یخ زده

کانتینر 20 فوتی

نوع دیگر کانتینر، نوع 20 فوتی است که به کانکس نیز معروف است. این محصول با توجه به ساخت آن به عنوان سکونت یا مغازه استفاده می شود. یک کانتینر 20 فوتی معمولاً برای حمل و نقل کالا مفید نیست.

کانتینر 40 فوتی

کانتینر 40 فوتی کانتینریت بالایی دارد و کارکنان حمل و نقل می توانند با استفاده از آن بارگیری کنند. استفاده از این محصول برای صاحبان مشاغل به صرفه بوده و علاوه بر آن سرعت بارگذاری را افزایش می دهد. این نوع محصول در تمامی روش های حمل و نقل دریایی، هوایی و زمینی مورد استفاده قرار می گیرد.

ظروف عایق شدا

ظروف عایق برای حمل و نقل برخی از کالاها از یک کشور به کشور دیگر استفاده می شود، این محصولات به ویژه در برابر رطوبت یا عایق حرارتی مقاوم هستند و معمولاً در حمل و نقل دریایی مورد استفاده قرار می گیرند. ظروف به خصوص ظروف الکترونیکی از رطوبت و آب ذخیره شده انواع آنها محافظت می شوند.

ظروف

کانتینرهای حمل و نقل مکعبی از نظر ساختار مشابه کانتینرهای معمولی هستند، اما بلندتر هستند. این محصولات در سایزهای 40 و گاهی 45 اینچ موجود می باشند و در مواردی که نیاز به کانتینریت بالایی باشد مورد استفاده قرار می گیرند.

کانتینر درب تاشو

به این نوع کانتینر دو درب «کانتینر تونلی» نیز می گویند. کانتینرهای دو درب برای بارگیری و تخلیه سریع کالا بسیار مفید هستند و فضای بیشتری را برای کالاهایی مانند فولاد و آهن فراهم می کنند. دو درب این کانتینرها در برابر آب و هوا بسیار مقاوم بوده و محموله را در برابر عوامل محیطی محافظت می کند.

کانتینر مخصوص

ظروف مخصوص تقریباً در هر شکل و اندازه ای قابل تولید هستند. اکثر شرکت های حمل و نقل از این کانتینرهای خاص استفاده نمی کنند. زیرا تولید و حمل و نقل آنها گران است. با این حال، آنها باید مقداری وزن را تحمل کنند.

مخزن ISO

ظروف ISO ظروفی برای نگهداری مایعات هستند. آنها معمولا از مواد ضد خوردگی ساخته می شوند. از این ظروف می توان برای نگهداری کالاهای خشک مانند شکر نیز استفاده کرد. با این حال، بیشتر آنها برای انتقال مایعات استفاده می شوند.

گلدان های نیم قد

ظروف نیم قد برای حمل و نقل کالاهای سنگین و متراکم مانند زغال سنگ و سنگ مناسب هستند و به همین دلیل بهترین گزینه برای استفاده در صنعت معدن محسوب می شوند.

این محصولات مرکز ثقل پایینی دارند، بنابراین بهتر از ظروف طولانی مدت می توانند بارهای سنگین را تحمل کنند و به اندازه کافی قوی هستند که شرایط صنعتی و دمای بالا را تحمل کنند.

مزایای استفاده از ظروف چیست؟

حمل کالا در کانتینر در مقایسه با سایر روش های حمل کالا از مزایای قابل توجهی برخوردار است. مزایای اصلی استفاده از این محصول عبارتند از:

محافظت از محصولات در برابر خرابکاری یا سرقت

هزینه کم این روش نسبت به سایر روش های حمل و نقل

سرعت بالا در آپلود و دانلود

ادغام فرآیند بارگیری با کانتینر

حداکثر کانتینریت کانتینر

گزینه بیمه باربری

بازنگری رویه ها و جایگزینی روش های سنتی با روش های جدید

کاهش هزینه های مربوط به بارگیری، تخلیه و بسته بندی کالا

انجام این کار بدون دخالت واسطه در مراحل سفارش و تحویل به مشتریان

معایب استفاده از کانتینرهای حمل و نقل چیست؟

اگرچه استفاده از ظروف دارای مزایای بسیاری است. اما این محصول ایراداتی نیز دارد که به توضیح آن ها می پردازیم.

وزن محصول مورد نظر نباید کمتر از وزن کانتینر باشد در غیر این صورت هزینه زیادی صرف می شود.

حمل کالا به دو صورت بهتر است؛ زیرا اگر کانتینر پس از بازگشت از مقصد خالی باشد، باید هزینه آن را نیز پرداخت کنید.

برای جابجایی جعبه باید تجهیزات خاصی مانند جرثقیل داشته باشید.

مراحل ساخت کانتینر

کانتینر از ورق فلزی ساخته شده است. زیره این محصول از فولاد محکم و بادوام ساخته شده است. زیرا باید بسیار محکم و بادوام و مقاوم در برابر آب باشد.

ابتدا باید ورق های فلزی را به اندازه های استاندارد برش داده و در پرس مخصوص پرس کرد تا به شکل دلخواه برسند.

کاغذها باید به صورت کرکره ای ساخته شوند تا بتوان مقاومت و استحکام آنها را چندین برابر کرد.

پس از آن باید طبق نقشه مرحله اسکلت کانتینر را بسازند و ورق فولادی گالوانیزه باقی مانده را به اسکلت اصلی جوش دهند. آلیاژ مورد استفاده در ساخت این محصول ضد زنگ و مناسب برای حمل و نقل دریایی می باشد.

در این مرحله جوش ها و اتصالات با پوشش زنگ زده رنگ می شوند.

در نهایت، ظروف برای اهداف مختلف به فروش می رسد.

بیشتر بدانید: کاربرد فولاد ضد زنگ در صنایع مختلف

تفاوت بین کانتینر و انبار چیست؟

از نظر ظاهری هر دو محصول مشابه هستند. اما ظروف مورد استفاده برای حمل و نقل محصولات متفاوت است. و از ورق گالوانیزه لایه ای طراحی شده است اگرچه آپارتمان بیشتر برای انسان کار می کند. آپارتمان دارای پنجره است. تهویه مطبوع، درب ورودی، حمام، اتاق خواب و آشپزخانه. قابل تولید در سایزهای مختلف اما کانتینرها بر اساس استانداردهای بین المللی ساخته شده اند.

آخرین کلمه

همانطور که در این مقاله گفته شد کانتینر برای حمل کالا استفاده می شود و انواع مختلفی دارد. هر نوع کانتینر به روشی خاص و متفاوت تولید می شود و می تواند کالاهای مختلفی را حمل کند. بدنه این محصولات از لایه ای از ورق فولادی گالوانیزه ساخته شده است و از ویژگی های آن دوام بالایی می باشد. انواع ظروف را می توان به روباز، یخچال دار، عایق و … تقسیم کرد، نظر شما در این مورد چیست؟ اگر نظر یا تجربه ای در این زمینه دارید و یا انواع دیگری از ظروف را می شناسید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

کوزه چیست؟

کانتینرها یکی از رایج ترین محصولات برای حمل و نقل جهانی هستند که بیشتر در صنعت حمل و نقل استفاده می شود.

چند نوع ظروف وجود دارد؟

ظروف مخصوص، مکعبی، عایق، 40 فوت، 20 فوت، یخچال دار و روباز از متداول ترین انواع این محصول هستند.

کانتینر با چادر چه تفاوتی دارد؟

کانتینرها و آلونک ها از نظر روش ساخت شبیه به هم هستند با این تفاوت که کانتینرها برای استفاده انسان طراحی شده اند اما کانتینر برای حمل کالا استفاده می شود.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *