دسته‌بندی نشده

کوپلر میلگرد چیست و چند نوع دارد؟

کوپلر میلگرد چیست و چند نوع دارد؟

در گذشته از روش های مختلفی برای اتصال آرماتور در سازه های بتنی استفاده می شد. امروزه برای این منظور معمولا از دستگاهی به نام کانکتور میلگرد استفاده می شود. کوپلینگ ها اجزای مکانیکی با مقاومت بالا هستند که دو اتصالات را به هم متصل می کنند. در این مقاله در مورد کانکتور میلگرد صحبت می کنیم، با مزایا و معایب آن آشنا می شویم و در نهایت کاربرد این محصول را بررسی می کنیم.

اگرچه روش های مختلفی برای اتصال میلگرد در نظر گرفته شده است، اما با توجه به قیمت تمام شده میلگرد، کوپلر میلگرد روشی مناسب و ارزان است.

سپر عقب چیه؟

میلگردهای آجدار در شاخه های 12 متری تولید می شوند و برای استفاده در بتن مسلح باید به یکدیگر متصل شوند. همانطور که در ابتدای مقاله اشاره شد، کوپلر آرمیچر یکی از روش های اتصال آرمیچرها به یکدیگر است.

زوج میلگرد

کوپلر میلگرد قطعه ای از فولاد است که می توان از آن برای اتصال میلگردهای تقویت کننده به یکدیگر استفاده کرد. اتصال دو سر آرماتور با دوشاخه را اتصال مکانیکی میلگردها یا دوشاخه نیز می گویند.

مطلب پیشنهادی: وصله جوش میلگرد چیست؟ انواع پیچ میلگرد

انواع کانکتورهای عقب

نکته مهم این است که کانکتورها انواع مختلفی دارند که برخی از آنها در همه جای سازه وجود ندارد. در زیر به انواع کانکتورهای عقب می پردازیم و ویژگی های هر کدام را توضیح می دهیم.

جفت استاندارد

اتصالات رزوه ای چپ و راست

جفت تبدیل

کوپلینگ پیچ

ادغام نهایی

جوشکاری

مفصل برای اتصالات تحت فشار

مفاصل گروت دار

کوپلینگ استاندارد

ابزارهای استاندارد برای استفاده در تمام قسمت های سازه طراحی شده اند. البته ماهیت استفاده از این محصول این است که یکی از قابل بازیافت های موجود در بتن با قابلیت چرخش در بتن می باشد.

مفصل بتونه

در یک سیستم از پیش تنظیم شده، عموماً از این نوع کوپلر استفاده می شود. در این سازه ها در قسمت اول قسمت بیرونی میلگرد رزوه می شود. در قسمت دوم آرماتورها در تعادل قرار می گیرند و بتن باید درزها را بپوشاند.

اتصالات دارای رشته های چپ و راست هستند

این محصول در تمامی قسمت های سازه قابل استفاده است. اگر هیچ یک از میله ها قادر به چرخش نباشند، تأثیر این محصول بیشتر است.

کانکتور نهایی

آستین انتهایی برای ساخت ستون ها و تیرها در سازه استفاده می شود. استفاده از این آستین فضای بتن ریزی را باز می کند و امکان استفاده از میلگردهای تقویت کننده بیشتری را فراهم می کند.

کوپلینگ پیچ

در برخی موارد به کوپلینگ پیچی کوپلینگ قفلی می گویند. استفاده از این محصول دارای قسمت کاربردی خاصی می باشد و زمانی که حداکثر طول میلگرد 20 سانتی متر باشد قابل استفاده می باشد. عموماً از این نوع اتصال برای تقویت سقف بتنی و همچنین میلگردهای انتظار استفاده می شود.

پلاگین تبدیل

این محصول قابلیت اتصال دو یراق در سایزهای مختلف را به کمک خود دارد. فقط یک چیز مهم این است که باید یک میلگرد سایز بزرگ داخل آن وصل کنید.

اتصال جوش

این نوع اتصال به گونه ای استفاده می شود که دیگر نیازی به جوش میلگرد نیست و در عوض به سازه فولادی جوش داده می شود.

کوپلر برای آرمیچرهای تحت فشار

اگر اندازه میلگردها 20 میلی متر یا بیشتر و تحت کشش باشد، معمولاً از این نوع کوپلر استفاده می شود. استفاده از این محصول باعث می شود که بار فشاری بین میلگردها تقسیم شود. عموماً از این نوع اتصال برای ایجاد شبکه های مش میلگرد استفاده می شود.

مزایای استفاده از کوپلینگ آرمیچر

استفاده از زره در ساخت ساختمان ضروری است. استفاده از این محصول مزایای زیادی دارد از جمله:

استفاده از این لینک در ساختمان های بلند باعث صرفه جویی در هزینه پروژه می شود.

کوپلرها انواع مختلفی دارند و معمولا هر کدام را می توان برای قسمت های مختلف سازه استفاده کرد.

برخی از اتصالات، مانند اتصالات لبه، باعث کمانش آرماتور در ناحیه خمشی می شوند. در عین حال از مسدود شدن صفحات کابل در محل اتصال جلوگیری می کند.

استفاده از این نوع رابط باعث انسجام بیشتر سازه می شود

استفاده از این محصول باعث می شود که ساختار مورد نظر در آن گنجانده شود.

استفاده از این نوع اتصال باعث کاهش تعداد آرماتورهای مورد استفاده در ساخت و ساز و سبکتر شدن سازه می شود.

استفاده از این نوع اتصالات ساختمان را در برابر بارهای وارده و حوادث طبیعی مقاوم می کند.

با عدم نیاز به تعداد زیادی میلگرد، فرآیند کوپلینگ، قرار دادن میلگردها در شبکه را آسان می کند.

جزر و مد برای چه استفاده می شود؟

از مهمترین کاربردهای شاتون می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دیوار دیافراگم

دیوارهای دیافراگم معمولاً بسیار بلند و گاهی تا 40 متر می رسد. به همین دلیل برای اتصالات پایه و سقف از کوپلر استفاده می شود.

استفاده در تونل ها

برای اینکه تونل ها عمر طولانی و پایداری بالایی داشته باشند از کوپلینگ ساخته می شوند.

می توان از آن در صنایع مختلف مانند پتروشیمی استفاده کرد.

در برخی از صنایع حساس مانند پالایشگاه ها، پتروشیمی ها و صنعت نفت و گاز مقاومت بتن از اهمیت بالایی برخوردار است به همین دلیل از اتصالات مفصلی استفاده می شود.

می توان از آن برای ساخت پل استفاده کرد

همانطور که می دانید پل ها به استحکام بالایی نیاز دارند. بنابراین استفاده از مفاصل کراواتی می تواند این استحکام را برای پل ها ایجاد کند. به طور کلی برای ساخت هر سازه بتنی که نیاز به دوام و استحکام بالایی دارد از بست ها استفاده می شود.

آخرین کلمه

در اتصالات ساختمان استفاده از بست همیشه ضروری است و می تواند به کاهش نصب میلگرد کمک کند. زوج ها در شکل ها و اندازه های مختلف تولید می شوند. اینکه از چه نوع مصالحی برای سازه خود استفاده می کنید به نظر مهندس سازه بستگی دارد. اگر تجربه ای در این زمینه دارید برای ما بنویسید تا مطالعه کنیم.

سوالات متداول

لینک آرمیچر چیست؟

کوپلر میلگرد یکی از روش های اتصال میلگردها به یکدیگر است.

چند نوع اتصال میلگرد؟

انواع مختلف این محصول شامل کانکتور جوشی، کوپلینگ گرومت، کانکتور استاندارد، کانکتور تفنگ فشاری و … می باشد. مشمول.

آرمیچر آرمیچر معمولا در چه شرایطی استفاده می شود؟

این محصول در زمینه هایی مانند تونل سازی قابل استفاده است. ساخت پل، پتروشیمی از جمله دیوارهای دیافراگمی.

کانکتور میلگرد چیست و چند نوع است؟

کوپلر میلگرد چیست؟

گیج میلگرد چیست نوع دستگاه میلگرد مزیت استفاده از کوپلر میلگرد دستگاه میلگرد چه کاربردی دارد؟

در گذشته از روش های مختلفی برای اتصال آرماتور در سازه های بتنی استفاده می شد. امروزه معمولاً برای این منظور از دستگاهی به نام کوپلینگ میلگرد استفاده می شود. کوپلینگ یک قطعه مکانیکی برای اتصال دو آرماتور به یکدیگر است که مقاومت بالایی دارد. در این مقاله می خواهیم در مورد کوپلر میلگرد صحبت کنیم و با مزایا و معایب آن آشنا شویم و در نهایت نگاهی به کاربرد این محصول داشته باشیم.

اگرچه راه های مختلفی برای اتصال میلگرد وجود دارد، اما با توجه به قیمت تمام شده میلگرد، کوپلر میلگرد روشی مناسب و اقتصادی است.

کانکتور میلگرد چیست؟

آرماتورهای آجدار در شاخه های 12 متری تولید می شوند و برای استفاده در بتن مسلح نیاز به اتصال دارند. همانطور که در ابتدای مقاله اشاره شد، کوپلینگ میلگرد یکی از راه های اتصال میلگرد به یکدیگر است.

کوپلینگ تقویتی

اتصال دهنده میلگرد قطعه ای از فولاد است که می توان از آن برای اتصال میلگردها به یکدیگر استفاده کرد. به اتصال دو سر موتور به کمک المنت کوپلینگ، اتصال مکانیکی یا کوپلینگ میله ای نیز می گویند.

مطلب پیشنهادی: میلگرد پچ جوش چیست؟ انواع وصله های تقویتی

انواع کوپلینگ میلگرد

نکته مهم این است که کوپلینگ ها انواع مختلفی دارند و نمی توان از برخی از آنها در تمام قسمت های سازه استفاده کرد در ادامه به انواع کوپلینگ میلگرد و بیان خواص هر کدام می پردازیم

گشتاور استاندارد

کوپلر با رزوه های چپ و راست

هماهنگ کننده انتقال

کوپلینگ پیچ

اتصال پایانی

اتصال دهنده جوش

برای میله های فشرده سازی

اتصالات گروتی

I-coupler evamile

کوپلینگ استاندارد به گونه ای طراحی شده است که می توان از آن برای تمامی قسمت های سازه استفاده کرد. البته شرط استفاده از این محصول این است که یکی از میلگردهای استفاده شده در بتن قابلیت پیچ خوردگی در بتن را داشته باشد.

گروتینگ akoplagailaua

در سازه های پیشوندی اغلب از این نوع کوپلینگ استفاده می شود در چنین سازه هایی در سر، انتهای آرماتورهای خارجی رزوه می شوند در قسمت دوم، میلگردهای تقویت کننده در داخل درزها قرار می گیرند و بتن باید درزها را بپوشاند.

کوپلر با سیم چپ و راست

می توان از آن در تمام قسمت های ساختار تولید استفاده کرد. با این تفاوت که این محصول در صورت عدم امکان چرخش میله کارایی بیشتری دارد.

کوپلر نهایی

از جفت های انتهایی برای ساخت ستون ها و تیرهای سازه ای استفاده می شود. استفاده از کوپلینگ فضای تولید را باز می گذارد و امکان استفاده از میلگرد اضافی را فراهم می کند.

اتصال پیچ

در برخی موارد، کوپلر پیچ به عنوان کوپلر قفلی شناخته می شود. استفاده از این محصول کاربرد ویژه ای دارد و معمولا زمانی قابل استفاده است که حداکثر طول میلگردها 20 سانتی متر باشد. معمولاً از این نوع اتصال برای تقویت بالای بتن و همچنین میله های انتظار استفاده می شود.

کوپلر میلگرد چیست و چند نوع دارد؟

کوپلر میلگرد چیست و چند نوع دارد؟

تبدیل لینک

این محصول قابلیت اتصال دو میلگرد در اندازه های مختلف را به کمک خود دارد. تنها نکته مهم این است که باید مقدار زیادی میلگرد داخل آن وصل کنید.

کوپلر جوشکاری

از این نوع اتصال به گونه ای استفاده می شود که دیگر نیازی به جوش آرماتور نیست، بلکه کوپلینگ به سازه فولادی جوش داده می شود.

اتصال دهنده برای لنگرهای فشار

در صورتی که میلگردها 20 میلی متر یا بیشتر بوده و در حالت کشش قرار داشته باشند، معمولاً از این نوع کوپلر استفاده می شود. استفاده از این محصول باعث توزیع بار تنش بین میلگردها می شود. اغلب از این نوع اتصال برای ایجاد شبکه استفاده می شود.

مزایای استفاده از کوپلر میلگرد

در ساخت و ساز ساختمان ها باید از گریتینگ استفاده کرد و استفاده از این محصول مزایای زیادی دارد از جمله:

استفاده از این کانکتور در طراحی های پیشرفته باعث صرفه جویی در هزینه های پروژه می شود.

کانکتورها انواع مختلفی دارند و اغلب می توان از هر کدام برای قسمت های مختلف سازه استفاده کرد.

برخی از اتصالات مانند B. Consolidate باعث قفل شدن میلگرد در نقطه خم می شود. در عین حال، شرکا از قطع شدن میلگردهای تقویت کننده در ناحیه اتصال جلوگیری می کنند.

استفاده از این نوع اتصالات باعث سازگاری بیشتر ساختار می شود.

هنگام استفاده از این محصول، ساختمان لازم یکپارچه شده است.

استفاده از این نوع اتصال باعث کاهش میلگردهای تقویت کننده به کار رفته در سازه و سبک شدن سازه می شود.

استفاده از این گونه اتصالات ساختمان را در برابر بارهای آتی و بلایای طبیعی مقاوم می کند.

از آنجایی که به میلگرد زیادی نیاز ندارد، فرآیند کوپلر، قرار دادن میلگردها را در جعبه آسان می کند.

میله های کوپلر چیست؟

برخی از مهمترین کاربردهای میله های اتصال عبارتند از:

دیوارهای دیافراگم

دیواره دیافراگم معمولاً بسیار بلند است. و گاهی تا 40 متر; به همین دلیل از اتصالات برای اتصال فونداسیون ها و سازه های سقف استفاده می شود.

از آن در تونل استفاده کنید

برای اینکه کانال ها عمر طولانی و ماندگاری بالایی داشته باشند با کوپلر ساخته می شوند.

قابل استفاده در زمینه های مختلف از جمله پتروشیمی

در برخی از صنایع حساس مانند پالایشگاه های نفت، پتروشیمی و صنعت نفت و گاز مقاومت بتن بسیار مهم است به همین دلیل از اتصالات دوقلو استفاده می شود.

قابل استفاده در ساخت پل

همانطور که می دانید، پل ها به استحکام بالایی نیاز دارند. به همین دلیل استفاده از اتصالات کوپلینگ می تواند این مقاومت پل ها را ایجاد کند. به طور کلی برای ساخت هر سازه بتنی که نیاز به دوام و استحکام بالایی دارد از کوپلرها استفاده می شود.

آخرین کلمه

استفاده از کوپلرها در اتصالات ساختمانی همیشه مهم است و به کاهش فشردگی آرماتور کمک می کند. جفت ها در اندازه ها و انواع مختلف تولید می شوند. اینکه از کدام زوج برای سازه خود استفاده کنید بستگی به نظر مهندس سازه دارد. اگر تجربه ای در این زمینه دارید برای ما بنویسید.

سوالات متداول

کوپلینگ میلگرد چیست؟

کانکتور فولادی برس یکی از روش های اتصال میلگردها به یکدیگر است.

چند نوع کوپلینگ میلگرد وجود دارد؟

در دسته بندی های مختلف از این محصول می توان گفت اتصالات جوشی، اتصالات گروتی، اتصالات استاندارد، اتصالات آرمیچر فشاری و غیره.

معمولاً در چه شرایطی از کوپلینگ میلگرد استفاده می شود؟

از این محصول می توان در ساخت تونل، پل، صنایع مختلف از جمله پتروشیمی و همچنین دیوارهای دیافراگمی استفاده کرد.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *