دسته‌بندی نشده

گاردریل چیست و انواع آن

گاردریل چیست و انواع آن

انواع ریل های جانبی و استانداردهای فنی

نرده محافظ جانبی انعطاف پذیر چیست؟

گاردریل بزرگراه چیست؟

زیر شیروانی وسط چیست و انواع آن

ریل محافظ سپر چیست؟

از آنجایی که ترافیک جاده ها و وسایل نقلیه همچنان در حال افزایش هستند، یکی از راه های بهبود ایمنی استفاده از محصولات و انواع مختلف مهارها برای پیش بینی شدت و هزینه برخورد است. این پرسنل امنیتی به عنوان امدادگران جاده شناخته می شوند. محفظه ها معمولاً از فولاد ساخته می شوند، اما نوع استاندارد بتن نیوجرسی نامیده می شود. در زیر با انواع حفاظ ها از نظر کاربرد، انعطاف پذیری و تفاوت در قطعات آشنا می شویم.

گاردریل عمدتاً بر اساس محدوده استفاده به سه گروه جانبی، میانی و ضربه ای تقسیم می شود. گاردریل میانی معمولاً در وسط راه برای جداسازی خطوط جلو و جلو قرار می گیرد و گاردریل کناری برای محافظت از تصادف و انحراف از جاده اصلی در کنار جاده قرار می گیرد.

جان پناه چیست؟

همانطور که گفته شد گاردریل ها برای مواردی مانند جلوگیری از سقوط وسیله نقلیه، افزایش سرعت، جداسازی بزرگراه ها یا خطوط ترافیکی، جلوگیری از برخورد اجسام موجود در جاده با وسیله نقلیه، جلوگیری از انحراف وسیله نقلیه و … استفاده می شود. در خیابان نصب می شود و معمولاً از سه قسمت شیلد، پایه و اسپیسر تشکیل شده است. جنس این حفاظ فلزی عموماً از ورق گالوانیزه گرم ساخته شده است، اما در بتن که بیشتر برای نیوجرسی محبوبیت دارد و با توجه به محل استفاده، خواص فیزیکی مهمی مانند صلبیت، آب و هوا و آب و هوا نیز شناخته شده است. (مقاومت در برابر آسیب) و کاربردها به صورت و مواد ذکر شده آورده شده است و در ادامه با انواع این حفاظ آشنا خواهیم شد. نمونه.

انواع گاردریل

گارد راه بر اساس محل استفاده به سه گروه جانبی، میانی و سپر تقسیم می شود و سپس راه میانی که معمولاً در وسط راه برای جداسازی جاده های عقب و جلو و گارد فرعی است. . ریلی که در کنار جاده قرار دارد و آن را از تصادفات و عبور از جاده اصلی که قرار داده شده محافظت می کند، با توجه به میزان انعطاف پذیری به سه گروه تقسیم می شود که به کاربرد برمی گردد. در اطلاعات زیر نمای کلی از انواع حفاظ نشان داده شده است و مشاهده می شود که انواع حفاظ مرکزی و جانبی به سه دسته انعطاف پذیر، صلب و صلب تقسیم می شوند که در مورد کاربرد و دستگاه به طور کامل توضیح داده خواهد شد. . هرکدام.

از نرده برای ایمن سازی جاده استفاده می شود

انواع ریل های جانبی و استانداردهای فنی آنها

ماده محافظ فلز جانبی به کار رفته در سپر یک ورق گالوانیزه به نام حفاظ گالوانیزه گرم می باشد که برای جلوگیری از برخورد یک طرفه در خیابان نصب می شود و هدف آن جلوگیری از تکان دادن خودرو می باشد. مقادیر خواص مکانیکی، از جمله مقاومت در برابر ضربه و مقاومت فشاری، به سه گروه تقسیم می شوند که در داده های زیر نشان داده شده است:

این یک مانع ساده است

نرده محافظ نیمه سخت

یک نگهبان قوی

البته قبلا گفته شد که این تقسیم بندی برای سرپناه های میانی نیز وجود دارد. در ادامه به بررسی انواع این سه حالت می پردازیم.

استاندارد متفاوتی برای هر مدل هندریل تعریف شده است

ریل جانبی انعطاف پذیر چیست؟

همانطور که از نام آن پیداست نوع انعطاف پذیر حفاظ جانبی هنگام برخورد با جسم متحرک خاصیت ارتجاعی از خود نشان می دهد و معمولاً سه نوع معروف به شرح زیر وجود دارد که بیشتر از سایر انواع حفاظ فلزی استفاده می شود:

حفاظت از سه سیم

نوع محافظ کابل سه گانه از سه کابل فولادی در پایه ثابت تشکیل شده و قابلیت پوشش خودروهای 0.8 تا 2 تن را دارد. گلگیر فلزی 75×8.5 شکل S به طور کامل کاروان 1800 کیلوگرمی را پشتیبانی می کند. در صورت استفاده از این نوع محافظ در قوس، طراحان باید تغییر شکل جانبی را بیش از حد معمول در نظر بگیرند. برای مثال می توان از یک سپر سه هادی با پایه های فلزی S شکل 75 در 8.5 و فاصله بین پایه ها 9.4 متر برای قوس با شعاع 135 متر یا بیشتر استفاده کرد.

مزایای محافظ کابل:

هزینه اولیه کم

هدف گیری موثر برای طیف نسبتاً وسیعی از دستگاه ها

نیروی شتاب نسبتا کم و به تدریج در حال کاهش

به دلیل طراحی باز، عملکرد بالا در مناطق برفی یا شنی و عدم امکان تجمع برف یا ماسه

معایب مهم این طرح:

ممکن است بعد از تصادف نیاز به تعویض طول زیاد محافظ باشد

پشت این روکش به دلیل شکل متفاوت فضای زیادی لازم است

در کمان کمتر فعال است

در ضربات با زاویه کم، خرابی معمولاً به تعداد کمی از قطب ها محدود می شود که نیاز به تعویض دارند. خرابی کابل به ندرت اتفاق می افتد مگر اینکه ضربه بسیار شدید باشد. برای این نوع حفاظت، استفاده از مهارهای انتهایی الزامی است، زیرا نه تنها ایمنی کافی را در برخوردهای اولیه و نهایی خودروها ایجاد می کنند، بلکه مقاومت کافی برای اتصال کابل ها به زمین، برای مقاومت در برابر نیروهای کششی ایجاد می کنند.

در این تصویر یکی از مدل های محافظ را مشاهده می کنیم

Garde دو مبهم

نرده محافظ دو موج عملکردی مشابه سیستم کابلی دارد، اما تفاوت مهم آن تغییر شکل جانبی بسیار کوچکتر آن نسبت به نوع کابلی است. بنابراین حداقل فضای خالی در پشت حفاظ مورد نیاز است. این نوع حفاظ همچنین قابلیت پوشش خودروهای با وزن 0.8 تا 1.8 تن را دارد و در برخورد خودروی 1800 کیلوگرمی با زاویه 28 درجه و سرعت 95 کیلومتر بر ساعت، میزان تغییر شکل جانبی را دارد. برابر با 2.2 متر حداکثر سقف سرویس این حفاظ یک خودروی کاروان ون 2100 کیلوگرمی با زاویه برخورد 24 درجه و سرعت 95 کیلومتر بر ساعت می باشد. این سیستم به ارتفاع دستگاه و همچنین ارتفاع کف حساس است، بنابراین در هنگام کار باید ارتفاع دستگاه را به دقت رعایت کرد.

حصار با سه موج

شبیه به سپر دو موجی W شکل است و تفاوت آن با نوع دو موجی آن سپر آن است که می تواند طیف وسیعی از وسایل نقلیه با ارتفاع های مختلف را پوشش دهد. همچنین نسبت به مناطق پست و مرتفع حساسیت کمتری دارد. برای جلوگیری از پیچ خوردن سپر، این سیستم باید به طور متناوب از بالا و پایین به طبقات متصل شود.

ریل جانبی نیمه سخت چیست؟

این حفاظ با انعطاف کمتر از قبل، در چهار نوع ارائه شده است که از نظر استحکام و ظاهر متفاوت هستند:

سپر دو موج دار با پایه محکم: استحکام سپر و پایه در این نوع بسیار مهم است، به همین دلیل برای جلوگیری از انحراف خودرو از جاده، بیتی بین دو قسمت قرار می گیرد و شکل سپر دو موج است.

سپر سه موج با پایه قوی: همانطور که از نامش پیداست مانند نوع قبلی پایه محکمی دارد و شیلد یک موج بیشتر یا واقعا عریض برای محافظت دارد.

Modified Tri-Wave Shield: این در واقع یک نسخه بهبود یافته از Tri-Wave Shield است که در هنگام برخورد با سپر آسیب کمتری می بیند و پایه و دهانه آن در تصادفات آسیب بیشتری می بیند.

سپر قوطی شکل: پایه این نوع نرده نسبت به سه نوع قبلی ضعیف است و دوام آن مربوط به سپر قوطی شکل است.

ریل جانبی جامد چیست؟

یکی از برجسته ترین انواع استاندارد روکش های سخت، نیوجرسی است. با توجه به نامش در اثر برخورد با وسیله نقلیه تغییر شکلی نمی دهد و ثابت می ماند اما در موارد شدید ممکن است بشکند و مهمترین نکته برای جلوگیری از این اتفاق نصب صحیح آن است که به سه روش انجام می شود. با لباس فونداسیون با زیر بنای سه متری و حتی بدون زیربنا ساخته شده است.

گشت بزرگراه چیست؟

گارد راه یکی از مهم ترین راه های ایمنی راه است که به صورت حفاظ های فلزی در حاشیه جاده قرار دارد. مانع جاده برای جلوگیری از سقوط وسایل نقلیه، تثبیت جاده، افتادن وسایل نقلیه در گودال و پوشاندن جاده از دو طرف استفاده می شود.

دیوار میانی چیست و انواع آن

پناهگاه های داخلی معمولاً در وسط بزرگراه قرار می گیرند تا خطوط عبوری را مشخص کنند و از ترافیک جلوگیری کنند و ممکن است در هر طرف با هم برخورد کنند. این روش‌های نظارتی مانند نوع جانبی بر سه نوع انعطاف‌پذیر، نیمه صلب و صلب هستند و همانطور که در بخش اینفوگرافیک نشان داده شده است به چهار مدل معروف هستند.

نوع حفاظ دو موجی با پایه ضعیف که دقیقا مشابه سه سیمه است و فقط از نظر ارتفاع متفاوت است. همانطور که از نام آن پیداست، حصار دو موج دارای سپر دو موجی و نیمه سفت است، بنابراین تخریب آن آسان نیست. سپر سه موج مشابه قبلی و گسترده تر است. آخرین نوع پوشش بتنی نیوجرسی که بسیار مقرون به صرفه بوده و در محل نصب تولید می شود و یا به صورت پیش ساخته استفاده می شود.

نرده های محافظ در جاده ها نقش حفاظتی دارند

سپر خیابانی چیست؟

میل ضد غلتش نوعی میلگرد ضد غلت است که با کاهش سرعت خودرو و جذب انرژی جنبشی معروف به میلگرد ضد رول از برخورد جلوگیری می کند و در هنگام انتخاب باید هزینه را در نظر گرفت. جنس و مدل، آنها اغلب به شکل یک بشکه پلاستیکی پر شده در ناحیه حرکت خودرو هستند.

طراحی و نصب حاشیه ها به عوامل مختلفی از جمله شرایط محیطی، میزان انحراف جاده، طول و فاصله جان پناه بستگی دارد. از آنجایی که نرده ها برای بهبود ایمنی جاده ها نصب می شوند، توجه به کیفیت آن و انتخاب بهترین حفاظ اهمیت ویژه ای دارد. خواص حفاظتی سپر و استاندارد مورد استفاده باید در برابر ضربه ناشی از ضربه مقاومت کند. انتخاب اشتباه می تواند صدمات جبران ناپذیری به بار آورد. برای انتخاب صحیح و اطلاع از قیمت این محصول فولادی و همچنین قیمت میلگرد، تیرآهن و … به سایت های لیست قیمت آهن مراجعه کنید و اطلاعات لازم را کسب کنید.

ریل جانبی انعطاف پذیر چیست؟

نگهبان جاده چیست؟

نرده های میانی چیست و انواع آنها

در حفاظ سپر دایک چیست؟

با توجه به حجم روزافزون تردد و وسایل نقلیه در سطح جاده، یکی از راه های ممکن برای افزایش ایمنی، استفاده از اقلام و تجهیزات حفاظتی مختلف بر اساس شرایط محیطی و پیش بینی شدت و هزینه برخورد است. . این محافظ به عنوان نگهبان یا ناجی جاده شناخته می شود. گاردریل ها معمولا از فولاد ساخته می شوند، اما نوع استاندارد بتن نیوجرسی نامیده می شود. در زیر به انواع موانع با توجه به کاربرد، درجه انعطاف پذیری و تفاوت در اجزاء آنها می پردازیم.

حفاظ ها بسته به محل استفاده به سه گروه جانبی، میانی و ضربه ای تقسیم می شوند. این مرکز معمولاً در وسط جاده برای جداسازی جاده های عقب و جلو قرار می گیرد و واحد کنترل جانبی نیز برای جلوگیری از تصادفات و انحراف از بزرگراه در کنار جاده قرار می گیرد.

آیا برای کار مناسب است؟

همانطور که قبلا ذکر شد، موانع برای اهدافی مانند جلوگیری از سقوط وسیله نقلیه، شتاب گیری، جداسازی بزرگراه ها یا جاده ها، جلوگیری از سقوط اجسام در جاده به داخل وسیله نقلیه، جلوگیری از چرخش وسیله نقلیه به خیابان و غیره استفاده می شود. روی جاده نصب می شود و معمولا از سه قسمت سپر، پایه و اسپیسر تشکیل شده است. تجهیزات حفاظتی فولادی عموماً از ورق گالوانیزه گرم ساخته می‌شوند، اما به بتن نیز معروف است که برای نیوجرسی بسیار آشناست و با توجه به محل استفاده، اهمیت خواص فیزیکی مانند سختی و شرایط آب و هوایی مهم. (مقاومت در برابر خوردگی) و کاربرد فرم های A، محصولات ذکر شده درج شده است و در مقاله بعدی انواع این حفاظ را خواهیم شناخت که ورق گالوانیزه چیست، همچنین می توانید با این محصول فلزی بیشتر آشنا شوید.

نوع نگهبان

گاردریل به طور عمده به سه گروه تقسیم می شود، با توجه به محل استفاده، جانبی، وسط و سپر، دوباره، نرده وسط، به طور کلی در وسط خیابان برای جدا کردن گاردریل جانبی جلو و عقب. ، واقع در کنار خیابان و جاده اصلی محافظت کننده در برابر تصادفات و انحرافات، بسته به درجه انعطاف پذیری به سه گروه تقسیم می شوند که باز هم به کاربرد می رسد. اینفوگرافیک زیر نمای کلی از انواع نرده ها را نشان می دهد و انواع مرکزی و جانبی به سه گروه منعطف، نیمه صلب و صلب تقسیم می شوند که در مورد کاربرد آنها به تفصیل توضیح داده خواهد شد. هر کس.

برای محافظت از جاده از نوارهای محافظ استفاده می شود

انواع ریل های متقاطع و استانداردهای فنی آنها

ماده محافظ فلزی جانبی مورد استفاده در گاردریل یک صفحه گالوانیزه است که معمولاً نرده گالوانیزه گرم نامیده می شود و برای جلوگیری از برخورد یک طرفه در جاده با هدف جلوگیری از چرخش وسیله نقلیه و در نظر گرفتن هزینه استفاده می شود. خواص مکانیکی در نظر گرفته شده از جمله مقاومت در برابر ضربه و مقاومت فشاری را می توان به سه گروه تقسیم کرد که در اینفوگرافیک زیر نشان داده شده است:

گاردریل چیست و انواع آن

گاردریل چیست و انواع آن

ساعت انعطاف پذیر

یک گارد نیمه سخت

ریل های سخت

البته قبلا هم گفته شد که این تقسیم بندی برای واسطه ها هم وجود دارد. در ادامه به بررسی انواع این سه روش می پردازیم.

برای هر مدل ریلی استاندارد متفاوتی تعریف شده است

ریل جانبی انعطاف پذیر چیست؟

همانطور که از نام آن پیداست، یک نوع حفاظت جانبی ساده در هنگام برخورد با یک جسم متحرک جلوه ساده ای را نشان می دهد و به طور کلی دارای سه نوع شناخته شده در زیر است که بیشتر از سایر انواع محافظ فلزی استفاده می شود:

سه روکش کابل

نوع محافظ سه کابلی از سه کابل فولادی بر روی پایه ضعیف تشکیل شده و قادر است خودروهای 0.8 تا 2 تن را پوشش دهد. گلگیر فلزی S شکل 75×8.5 به خوبی کاروان 1800 کیلوگرمی را هدایت می کند. اگر از چنین محافظ هایی در قوس استفاده شود، طراح باید تغییر شکل جانبی بیشتری نسبت به حالت عادی در نظر بگیرد. به عنوان مثال، سه محافظ کابل با پایه های S شکل فلزی 75×8.5 و فاصله پایه ها 9.4 متر را می توان برای کمان هایی با الیاف 135 متر یا بیشتر استفاده کرد.

مزایای امنیت کابل:

هزینه های اولیه کم

هدف گیری موثر طیف نسبتاً گسترده ای از دستگاه ها

از دست دادن تدریجی و کاهش قدرت

طراحی باز و عدم تجمع برف یا شن باعث می شود در مناطق برفی یا شنی عملکرد بالایی داشته باشد.

معایب عمده این طرح:

ممکن است پس از برخورد نیاز به تعویض طول زیاد محافظ باشد

فضای نسبتا بزرگی در پشت این سپر به دلیل تغییر شکل آن مورد نیاز است

به ندرت در آرکید استفاده می شود

در برخورد با زاویه کم، خرابی معمولاً به تعداد کمی از تیرها محدود می شود که نیاز به تعویض دارند. خرابی سیم کشی نادر است مگر اینکه تصادف خیلی جدی باشد. استفاده از تکیه گاه های انتهایی برای این نوع حفاظت الزامی است، زیرا علاوه بر ایجاد ایمنی کافی در هنگام برخورد وسایل نقلیه با شروع و انتهای خود، مقاومت کافی برای اتصال کابل ها به زمین برای مقاومت در برابر نیروهای کششی را نیز ایجاد می کنند.

در این عکس یکی از مدل های ساعت را می بینیم

محافظت مضاعف

پنل دو موجی با سیستم کابلی عملکرد یکسانی دارد اما تفاوت مهم آن در این است که تغییر شکل جانبی آن بسیار کمتر از نوع کابلی است. به همین دلیل است که گارد عقب به کمترین فضا نیاز دارد. این نوع حفاظ قادر است خودروهای با وزن 0.8 تا 1.8 تن را پوشش دهد و در هنگام برخورد خودروی 1800 کیلوگرمی در زاویه 28 درجه و سرعت 95 کیلومتر بر ساعت، میزان تغییر شکل جانبی برابر با 2 بود. 2 متر. حد بالایی سرویس این حفاظ کاروانی به وزن 2100 کیلوگرم با زاویه حمله 24 درجه و سرعت 95 کیلومتر بر ساعت می باشد. این سیستم به ارتفاع نصب و همچنین ارتفاع زمین حساس است، بنابراین ارتفاع نصب باید در حین اجرا به دقت کنترل شود.

نرده محافظ موج I-3

شبیه به سپر دو موجی W شکل است و از نظر محافظت با نوع دو موجی آن متفاوت است که می تواند طیف وسیعی از وسایل نقلیه با ارتفاع های مختلف را پوشش دهد. علاوه بر این، نسبت به زمین های پست و بلند حساسیت کمتری دارد. برای جلوگیری از پیچ خوردن سپر، این سیستم باید به طور متناوب از بالا و پایین لولا شود.

حصار جانبی نیمه سخت چیست؟

انعطاف پذیری کمتری نسبت به نسخه قبلی، این نرده محافظ در چهار نسخه ارائه می شود که از نظر استحکام و ظاهر متفاوت هستند:

سپر دو موج با پایه محکم: استحکام کششی این نوع سپر و پایه بسیار حائز اهمیت است به همین دلیل برای جلوگیری از خم شدن خودرو در جاده و همچنین شکل سپر، قسمتی بین دو عنصر قرار می گیرد. سپر دو موجی است.

سپر سه موجی پایه قوی: همانطور که از نام آن پیداست مانند قبل دارای پایه قوی است، اما سپر دارای یک موج بیشتر یا برای محافظت گسترده تر است.

سپر سه موجی اصلاح شده: در واقع، این یک نسخه بهبود یافته از سپر سه موجی است که در هنگام برخورد سپر آسیب کمتری می‌بیند و پایه و صورت آن در هنگام تصادف به شدت تغییر شکل می‌دهد.

Can Shield: پایه این نوع نرده ها نسبت به سه حالت قبلی ضعیف است و پایداری آن به دلیل محافظ قوطی است.

پنل نیما؟

یکی از برجسته ترین انواع استاندارد پناهگاه های جانبی سفت و سخت، نیوجرسی است. همانطور که از نامش پیداست با برخورد خودرو تغییر شکلی نمی دهد و ثابت می ماند اما در موارد شدیدتر ممکن است بشکند و مهمترین نکته برای جلوگیری از این امر نصب صحیح آن است که به سه روش انجام می شود. با پایه یکنواخت با پایه سه متری و حتی بدون زیرساخت کار می کنیم.

گاردریل بزرگراه چیست؟

حفاظ راه یکی از مهم ترین حفاظ راه است که به صورت حفاظ فلزی در کنار جاده قرار دارد. ایمنی جاده برای جلوگیری از سقوط خودروها، محافظت از جاده برای عبور، خودروها برای سقوط به پرتگاه و تقسیم جاده استفاده می شود.

جان پناه وسط چیست و نوع آن

موانع اغلب در وسط بزرگراه نصب می شوند تا خطوط را مشخص کنند و ترافیک را مسدود کنند. و می تواند از هر دو طرف برخورد کند این هندریل ها مانند ریل های جانبی در سه نوع منعطف، نیمه صلب و صلب هستند و در چهار نسخه همانطور که در تصویر اینفوگرافیک تقسیم بندی شده نشان داده شده است، شناخته می شوند.

یک نوع محافظ دو موج با پایه ضعیف، شبیه به سه کابل است که فقط از نظر ارتفاع متفاوت است. همانطور که از نام آن پیداست، حصار دو موج دارای دو سپر موج است و نیمه سفت است بنابراین به راحتی نمی شکند. سپر موج سه گانه مشابه قبلی و گسترده تر است. این بسیار مقرون به صرفه است و می تواند به عنوان یک نصب در محل یا به عنوان محافظ نهایی بتن یا قالب پیش ساخته در نیوجرسی مورد استفاده قرار گیرد.

نگهبانان نقش امنیتی را در جاده ها انجام می دهند

گاردریل چیست؟

محافظ سپر با انحراف خودرو که نوعی سپر وزنی است یا با کاهش سرعت و گرفتن انرژی جنبشی آن که به سپر جذبی معروف است از برخورد جلوگیری می کند و انتخاب مواد باید هزینه و طراحی را در نظر بگیرد. معمولاً به شکل یک بشکه پلاستیکی پر از ویدیمو در منطقه تردد وسایل نقلیه.

نتیجه

عوامل مختلفی از جمله شرایط محیطی، درجه انحراف جاده، طول رکاب و فواصل در طراحی و نصب رکاب ها دخیل هستند. از آنجایی که موانع برای افزایش ایمنی جاده ها نصب می شوند، توجه به کیفیت آنها و انتخاب بهترین حفاظ ضروری است. مشخصات و استاندارد روکش مورد استفاده باید به گونه ای باشد که در برابر ضربه های ناشی از ضربه مقاومت لازم را داشته باشد. انتخاب اشتباه می تواند صدمات جبران ناپذیری به بار آورد. اگر می خواهید انتخاب درستی داشته باشید و از قیمت این محصول فولادی و هزینه یراق آلات، تیرآهن و … مطلع شوید، صفحات آنلاین لیست قیمت استیل را بررسی کنید و اطلاعات لازم را به دست آورید.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *