دسته‌بندی نشده

۶ روش شناسایی میلگرد تقلبی از اصل

شناسایی میلگرد تقلبی از اصل

میلگرد یکی از پرمصرف ترین محصولات فولادی در صنعت ساختمان می باشد. جالب است بدانید بازار میلگرد عاری از تقلب نیست و افراد سودجو میلگرد تقلبی خود را به جای میلگرد نام واقعی در بازار می فروشند. البته اگر شما به عنوان یک خریدار میلگرد با مشخصات و جزئیات میلگرد اصلی آشنا باشید، این موضوع چندان نگران کننده نخواهد بود; در این صورت هرگز در دام کلاهبرداری نمی افتید. نحوه تشخیص میلگرد واقعی از میلگرد تقلبی موضوع این مقاله دایره المعارف آهن ملل است. برای آشنایی با روش های تشخیص میلگرد تقلبی از واقعی، مقاله آهن نمل را دنبال کنید.

1 ویدیو برای تشخیص عقب جعلی از اصلی

2 روش استاندارد شناسایی میلگرد

3 روش 1: وزن میلگرد

4 روش 2: شناسه میلگرد (صفحه بندیل)

5 روش 3: مخفف cut into armature

6 روش 4 – برگه آنالیز آرماتورها یا گواهی کنترل کیفیت

7 روش 5- رنگ میلگردهای تقویت کننده

روش 8 6- خرید یراق آلات از یک شرکت معروف

9 نکته برای تشخیص خرید یراق آلات اصل و تقلبی

ویدئویی در مورد تشخیص آرماتور تقلبی از اصلی

میله تقلبی را از نمونه اصلی جدا کنید

روش های استاندارد برای تعیین آرماتور

محصولات فولادی و به ویژه الیاف نقش اساسی در صنعت ساختمان دارند. استفاده گسترده از این محدوده باعث افزایش تعداد کارخانه های کابینت سازی در این صنعت شده است. از طرفی از آنجایی که در این صنعت سود هنگفتی وجود دارد، بسیاری از سودجویان محصولات تقلبی و بی کیفیت خود را در بازار عرضه می کنند. استفاده از الیاف تقلبی در ساخت و ساز می تواند خسارات مالی و جانی جبران ناپذیری به همراه داشته باشد، بنابراین خریداران قبل از سفارش و خرید میلگرد باید از اصل بودن الیاف اطمینان حاصل کنند. میلگرد دارای عناصر و خواص مهمی است، با دانستن اینکه اینها تفاوت بین میلگرد تقلبی و اصلی خواهد بود. در زیر به ارائه این عوامل و روش های مختلف تشخیص کابینت های تقلبی و اصلی می پردازیم.

روش های استاندارد شناسایی میلگردهای تقویت کننده

روش 1: آرمیچر سنگین

وزن میلگرد ارتباط مستقیمی با کیفیت میلگرد دارد. هرچه میله سنگین‌تر باشد، بهتر و گران‌تر خواهد بود. از آنجایی که خریداران معمولاً برای پرداخت کمتر به دنبال میلگرد سبک تر می گردند، سودجویان با ارائه میلگردهای سبک تر و تقلبی که قیمت کمتری دارند، خریدار را فریب می دهند. به همین دلیل شاخص وزن یکی از پارامترهای مهم در تشخیص جعلی بودن زره است که باید به آن توجه شود.

پارامتر اصلی که بر وزن میلگرد تاثیر می گذارد قطر آن است، از دیگر عوامل موثر بر وزن میلگرد می توان به کیفیت میلگرد، استاندارد مورد استفاده در ساخت میلگرد و آلیاژهای میلگرد اشاره کرد. به طور کلی میلگردهای تولیدکنندگان مختلف با ابعاد مشترک و مشخصات مشابه باید نزدیک به هم باشند. مرجع وزن میلگرد استاندارد نیز جدول میلگرد استال است. میلگردهای کاذب نسبت به وزنه های ذکر شده در جدول استال دارای اختلاف وزن زیادی هستند.

نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که پشتی های صنعت فلز نیز تحمل وزن دارند و وزن آنها متفاوت از سایرین است، اما از آنجایی که همه چیز برای اندازه گیری ساخته شده است، تفاوت وزن زیاد نخواهد بود. به عنوان مثال پشت کارخانه ذوب آخان نسبت به عقب دیگر سنگین تر است و عقب کارخانه راد همدان و حدید سیرجان سبک تر است اما وضعیت مشابهی دارند.

به طور کلی می توان بیان کرد که اصالت میله های سبک با اختلاف وزن زیاد باید با جداول وزن استاندارد بررسی شود. علاوه بر مقایسه وزن زره مخصوصاً در مواقعی که اختلاف وزن زیادی وجود ندارد، باید پارامترهای دیگری نیز بررسی شود تا از تقلبی یا اصلی بودن زره مطمئن شوید. این تنظیمات شامل موارد زیر است.

روش 2 – نصب پلاک شناسایی (پلاک بندیل)

پلاک شناسایی میلگرد

تعریف صفحه دیتا میلگرد همان صفحه میلگرد است. وجود صفحات فلزی در قسمت عمده میلگرد و توجه به علامت گذاری یکی از رایج ترین راه های تشخیص میلگرد اصلی از تقلبی است. اطلاعات درج شده در صفحه میلگرد شامل این موارد می شود که در یک نگاه می توانید اطلاعات بیشتری در مورد میلگرد مشاهده کنید.

شماره بسته بندی

نوع اتصال (S 240، AJ 340)

جزئیات میله (قطر اسمی بر حسب میلی متر)

وزن بسته بندی (کیلوتن)

zobs یا اعداد دریا

علامتی که تاییدیه تولیدکننده را برای کنترل کیفیت نشان می دهد

نام سازنده یا علامت تجاری

نشان کیفیت ملی ایران

درباره بندیل میلگرد چه می دانید؟

بسته بندی میلگرد یکی از روش های بسته بندی میلگرد می باشد. در این روش یک ورق فلزی نازک و باریک به دور شاخه های میلگرد پیچیده می شود. استفاده از نوار آهنی برس ارزان ترین و ساده ترین راه برای آب بندی میلگرد است و از امنیت بالایی برخوردار است. برای اطلاعات بیشتر در مورد بندیل میلگرد، تعداد شعبه های هر بندیل، قوانین و مزایای استفاده از باندیل و … مقاله بندیل میلگرد را مطالعه کنید.

برای تشخیص دستگاه اصلی از تقلبی، بررسی اطلاعات روی پلاک کافی نیست، بلکه باید کد حک شده روی بدنه دستگاه را با اطلاعات روی پلاک تطبیق داد. در زیر به معرفی مخفف زره می پردازیم.

پاسپورت فنی

علاوه بر صفحه بندیل، به بسیاری از میلگردهای تولیدی کشور برگه مشخصات محصول داده می شود. (برای بارهای بالای 25000 کیلوگرم) باید گواهی فنی به همراه بار به کاربر ارائه شود. اطلاعات مندرج در کارت مشخصات محصول شامل برند معمولی میلگرد، اندازه و طول میلگرد، ترکیب شیمیایی و آلیاژ میلگرد و … می باشد اما برخی از میلگردها فاقد کارت مشخصات نیز می باشند. در این صورت راهنمای شما فقط حکاکی روی میلگرد یا علامت اختصاری میلگرد خواهد بود.

روش 3: کوتاه کردن حک شده روی میلگرد

حروف اول بر روی میله فولادی حک شده است

اطلاعات حکاکی شده روی میلگرد راه دیگری برای تشخیص میلگرد واقعی از تقلبی است. کارخانه های تولید میلگرد هر کدام مختصات و مشخصات خود را در مورد میلگرد دارند. خلاصه و اطلاعات حک شده بر روی میلگرد شامل اعداد و حروف انگلیسی می باشد که برای جلوگیری از خرید میلگرد تقلبی باید در هنگام خرید میلگرد به آنها توجه کنید. اختصارات میلگرد بر روی آن نقش بسته است. طرح یا سنبه حکاکی شده با دست ثابت می کند که میلگرد آهنگری است.

اختصارات حک شده بر روی آرمیچر نشان دهنده روش ساخت آرمیچر، نوع آرمیچر، اندازه آج، قطر آرمیچر و کارخانه ساخت است. در اینجا چند نمونه از آن آورده شده است:

SA: میلگرد آجدار 500 (نوع آج: آجدار مرکب)، روش تولید: آلیاژی

CT: Armature Ribbed 400 (نوع آج: Ribbed)، روش تولید: Thermox (خنک کننده)

CU: بافت دنده 400 (نوع مقیاس: دوتایی)، روش تولید: آلیاژی

T: تقویت 360 لایه (نوع آج: لایه مارپیچ)، روش تولید ترمکس (خنک کننده)

JU: میلگرد آجدار 340 (نوع ساق: آجدار مارپیچی)، روش تولید: آلیاژی

لازم به ذکر است که اعداد 400، 500، 340 نشان دهنده مقاومت کششی آرماتور در حالت تسلیم است.

عکس یراق آلات کارخانه های فولادی مختلف را به همراه اختصارات آنها می توانید در مطلب زیر مشاهده نمایید.

# باید خوانده شود

آهن ملت ها

نکته تخصصی کارخانه آهن میلز: مخفف یراق آلات کارخانه را مطالعه کنید

خلاصه فیکسچر

روش 4 – برگه آنالیز میلگرد یا گواهی کنترل کیفیت

برگه تحلیل تقویتی یا گواهی کنترل کیفیت

یکی از مهم ترین راه های تشخیص لاستیک تقلبی از اصل استفاده از فایل آنالیز محصول است. تمامی محصولات فولادی استاندارد دارای برگه بازرسی یا گواهی کنترل کیفیت هستند که مشتری هنگام خرید می تواند آن را مشاهده کند. این گواهی شامل یک سری مشخصات فنی و کلی میلگرد و همچنین نتایج آزمایشات انجام شده بر روی این محصول می باشد. مسئولیت تحویل این گواهینامه به مشتری برای هر محموله میلگرد آماده عرضه به بازار بر عهده سازنده میلگرد می باشد.

برگه آنالیز سایت یک برگه آنالیز آزمایشگاهی و یک برگه تایید آزمایشگاهی است که علاوه بر درصد ترکیب و عناصر آفت کش، اطلاعات زیر را نشان می دهد:

نتایج تست مقاومت کششی

نتایج افزایش طول و وزن میلگرد

نتایج آزمایش را رها کنید

نتایج تست جوش پذیری

در این گواهی اطلاعاتی که بیش از سایرین نیاز به توجه دارد شامل نام محصول، شماره گواهی، طول محصول، شماره نوار و خواص شیمیایی و مکانیکی میلگرد می باشد.

روش 5 – میلگرد رنگی

armature رنگ

معمولاً ضایعات اصلی و مرغوب تولید شده توسط کارخانه های فولادسازی به رنگ تیره و مشکی می باشد. با گذشت زمان، رنگ زره ممکن است به دلیل رطوبت و آب باران زرد شود. رنگ زرد در واقع زنگ زدگی است. اگر زنگ زدگی در مدت زمان کوتاهی ایجاد شود و به عمق میلگرد نفوذ نکند، تاثیری بر کیفیت میلگرد نخواهد داشت. در واقع زنگ زدگی را نمی توان نشانه ضایعات کاذب دانست، زیرا فولاد مرغوب نیز در برابر رطوبت زنگ می زند، اما کیفیت زره را می توان با درجه خوردگی زره ​​مشخص کرد.

 شناسایی میلگرد تقلبی از اصل

شناسایی میلگرد تقلبی از اصل

روش 6- خرید یراق آلات از یک شرکت معتبر

نحوه تشخیص میلگرد تقلبی از میلگرد اصلی و نتیجه خرید میلگرد استاندارد، خرید میلگرد از یک شرکت معتبر سخت افزار می باشد. با خرید از فروشگاهی با سابقه و یا از یک شرکت معتبر به راحتی از خرید لاستیک تقلبی جلوگیری می کنید زیرا در یک شرکت معتبر و قابل اعتماد تمامی پارامترها و استانداردهای مشاهده شده در مقاله توسط کارشناسان و کارشناسان بررسی و ارزیابی می شود و در نهایت ، دوباره کیفیت و به صورت پیش فرض در اختیار خریداران قرار می گیرد با خرید میلگرد از آهن ملل یکی از معتبرترین آهن فروشی های کشور نگران دام کلاهبرداران نباشید. برای خرید با کیفیت ترین محصولات لاستیکی و استیل می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید

مشاهده قیمت ها و خرید محصولات

ملی فولاد فروشنده آنلاین و حضوری میلگرد.

یک دستگاه بخرید

نکاتی برای دانستن تفاوت بین خرید لوازم اصلی و تقلبی

علاوه بر موارد فوق، نکات تکمیلی در عیب یابی میلگرد استوک شامل موارد زیر است:

سازه های میله ای مکانیکی و سرد با کیفیت بالا که می توانند تا 90 درجه خم شوند.

خرده فروشی ها نمی توانند اتوهای سنگین تولید کنند و به دلیل حاشیه سود بالا در این بازارها، امکان وجود محصولات بی کیفیت در قفسه ها وجود دارد.

طول میلگرد استاندارد 12 متر می باشد. میلگرد کوتاهتر از 12 متر امکان تقلب را افزایش می دهد.

استفاده از میلگرد تقلبی در قسمت های مختلف سازه به عنوان مثال در ستون های یک ساختمان می تواند در هنگام زلزله سازه را به طور کامل تخریب کرده و باعث تلفات جانی و هزینه های غیر قابل تعویض شود.

نتیجه

یکی از پرمصرف ترین محصولات فولادی در صنعت ساختمان میلگرد می باشد. استفاده گسترده از میلگرد و طمع فروشندگان و تولیدکنندگان سودجو برای افزایش حاشیه سود منجر به تولید میلگرد تقلبی شده است. برای این منظور شناخت و شناخت ویژگی های میلگرد استاندارد و مرغوب می تواند ما را در جلوگیری از خرید میلگرد تقلبی یاری دهد. مواردی که برای تشخیص میلگرد تقلبی از واقعی باید به آنها توجه کرد عبارتند از مخفف میلگرد، پلاک شناسایی، وزن، رنگ و برگه تجزیه و تحلیل منحصر به فرد. همچنین برای اطمینان از خرید خود کافی است اصالت و کیفیت میلگرد را از فروشنده مطمئن آهن چک کنید تا با خیالی آسوده محصولی با کیفیت و اصل به دست آورید.

اغلب سؤالاتی پرسیده می شود که چگونه یک لامپ اصلی را از یک جعلی تشخیص دهیم

پارامترهای موجود در برگه آنالیز فیکسچر چیست؟

برگه آنالیز میلگرد در واقع یک برگه تست کمی و تاییدیه آزمایشگاهی است که حاوی درصد اتصالات میلگرد می باشد. این گواهی همچنین اطلاعاتی در مورد تست استحکام کششی، تست طول و وزن میلگرد، تست تاشو و تست جوش پذیری میلگرد در اختیار خریدار قرار می دهد.

چگونه متوجه شویم که آرمیچر از نظر رنگ تقلبی است؟

لاستیک اصلی که از کارخانه لاستیک خارج می شود مشکی و تیره رنگ است، گاهی اوقات رنگ لاستیک در اثر رطوبت و آب باران زرد می شود. رنگ زرد در واقع زنگ زدگی است. اگر زنگ زدگی در مدت کوتاهی ظاهر شود و به عمق چک نفوذ نکند، تاثیری بر کیفیت آرماتور ندارد، اما کیفیت آرماتور را می توان با درجه خوردگی آرماتور تعیین کرد.

صفحه شناسایی میله شامل چه اطلاعاتی است؟

پلاک شناسایی یا پلاک نواری حاوی اطلاعاتی مانند تاریخ ساخت، شماره شناسایی میلگرد، وزن نوار، عیار، ارزش دریافتی و … می باشد.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *