دسته‌بندی نشده

۷ روش مقاوم سازی ساختمان در برابر زلزله + کاربردها

زلزله یکی از مخرب ترین نیروهای روی زمین است، امواج می توانند بسیاری از ساختمان ها را تخریب کنند، انسان ها را بکشند و هزینه های هنگفتی را به همراه داشته باشند. از این رو مقاوم سازی ساختمان های مقاوم در برابر زلزله بسیار حائز اهمیت است و این موضوع همواره مورد تاکید است. با گذشت زمان، بسیاری از سازه‌ها و شهرها برای مقابله با بلایای طبیعی به‌ویژه زلزله تقویت شده‌اند که اهمیت این موضوع را نشان می‌دهد.

برای بررسی انواع ساختمان های مقاوم در برابر زلزله در این مطلب با آهن ملال همراه باشید.

1. کاهش تلفات ناشی از گسترش ساختمان

2. زلزله چگونه می تواند ساختمان ها را تخریب کند؟

3. چگونه در برابر زلزله مقاوم سازی کنیم؟

4 نوع مقاومت ساختمان در برابر زلزله

کاهش تلفات از طریق مقاوم سازی ساختمان

هر ساله زلزله های زیادی در جهان رخ می دهد که جان افراد زیادی را می گیرد. اما جالب است بدانید که همه این خسارات ناشی از خود زلزله نبوده بلکه بر اثر ریزش ساختمان ها بر روی افراد داخل آن ها بوده است. در اینجا اهمیت مقاوم سازی ساختمان در برابر زلزله مشخص می شود. در دهه‌های اخیر، مهندسان طرح‌ها و مصالح ساختمانی جدیدی را ارائه کرده‌اند تا ساختمان‌های بهتری را برای محافظت از زمین ارائه دهند. اما ابتدا باید بدانید که چگونه یک زلزله می تواند به خانه آسیب برساند!

چگونه زلزله می تواند ساختمان ها را تخریب کند؟

اول، مهم است که بدانیم چگونه زلزله بر سازه های ساخته شده توسط انسان تأثیر می گذارد. هنگامی که یک زلزله رخ می دهد، امواج امواج ضربه ای را در تمام جهات مختلف در فواصل کوتاه و به سرعت در سراسر زمین ارسال می کنند. ساختمان ها معمولاً برای مقاومت در برابر نیروهای عمودی ناشی از وزن و گرانش مجهز هستند، اما نمی توانند در برابر نیروهای جانبی آزاد شده در هنگام وقوع زلزله مقاومت کنند. این بار افقی دیوارها، کف ها، ستون ها، تیرها و اتصالاتی را که آنها را در کنار هم نگه می دارند، به ارتعاش در می آورد. تفاوت حرکت بین قسمت های پایین و بالایی ساختمان ها، فشار شدیدی بر سازه وارد می کند و منجر به فروریختن ساختمان می شود.

ساخت و ساز مقاوم در برابر زلزله چگونه انجام می شود؟

برای مقاوم سازی ساختمان در برابر زلزله، مهندسان باید سازه را تقویت کنند و با نیروهایی که باعث زلزله شده اند مقابله کنند. از آنجایی که زلزله انرژی زیادی را در یک جهت وارد ساختمان می کند، لازم است نیرویی مخالف فشار وارده به ساختمان وارد شود. در این قسمت از مقاله انواع مقاومت ساختمان در برابر زلزله آورده شده است، آن ها را با دقت بخوانید.

انواع مقاومت ساختمان در برابر زلزله

7 راه برای مقاوم سازی ساختمان ها در برابر زلزله

7 راه برای مقاوم سازی ساختمان ها در برابر زلزله

1. ساختمان را با استفاده از دیوارهای بنایی تقویت کنید

دیوارهای برشی یکی از پرکاربردترین روش ها برای مقاوم سازی ساختمان های بلند در برابر زلزله می باشد. برای مقاومت در برابر نیروهای جانبی، دیوارها باید بریده و طراحی شوند. این دیوارها معمولاً توسط دستگاهی ایجاد می شوند که سوراخ هایی در آن ایجاد می شود و به تیرها یا دال های فونداسیون متصل می شود. این روزنه های سوراخ دار، دیوارهای برشی جفتی نامیده می شوند. زیرا مانند یک دیوار پیوسته عمل می کنند. دیوار برشی ساختمان را در برابر نیروهای جانبی نگه می دارد و به عنوان مهاربند عمل می کند. در نتیجه دیوار برشی خسارات ناشی از زلزله را تا حد زیادی کاهش می دهد.

2. مهاربند یا بادگیر، روشی متفاوت برای تقویت سازه

براکت ها یا محافظ باد شبیه به نقوش هندسی هستند و نقش مهمی در نجات جان انسان ها دارند. نقشه های اجرای مهاربندی بخشی از طرح جامع سازه است که برای تعیین محل و میزان بارها و فشارهای باربری ناشی از باد و زلزله طراحی شده است. اگرچه پایداری ساختمان را می توان به طور کلی یا جزئی با ستون های بتنی مسلح تضمین کرد، در این مورد تکیه گاه ها کمک بزرگی هستند. بست باعث تقویت مقاومت ساختمان در برابر باد، زلزله و بارهای ناشی از سایر اجزای سازه می شود. بست ها باید در دو جهت متعامد در طول و عرض ساختمان ها ساخته شوند. معمولاً از طرح دیوار حائل پیروی می کند و بهتر است به موازات دیوارهای خارجی در ساختمان های اسکلت چوبی انجام شود.

برای اجرای مهاربندی در سازه ها باید مجموعه ای از قوانین و اصول را در زمان اجرا به دقت در نظر گرفت و بر اساس آن مهاربندی اعمال شود. اگر هنوز این قوانین را نمی دانید، پیشنهاد می کنیم مقاله زیر را با دقت مطالعه کنید.

# باید خواند شود

آهن ملت ها

توصیه یک کارشناس Iron Nations: کمپرسور یا تسمه فن را بررسی کنید

بند شلوار

3. مقاوم سازی ساختمان در برابر زلزله با دمپر

جاذب های لرزه ای برای کاهش نوسانات ساختمان ها در هنگام زلزله استفاده می شوند. انواع مختلفی از میراگرها در ساختمان ها وجود دارد و میرایی اصطکاکی یکی از موثرترین روش ها برای اتلاف انرژی لرزه ای است. یک دمپر اصطکاکی امکان از دست دادن انرژی جنبشی دریافتی را در اثر اصطکاک فراهم می کند. دمپر به ساختمان اجازه می دهد تا به سرعت حرکت کند و انرژی ناشی از زلزله را دفع کند. با این کار ساختمان قادر است ساختار خود را بدون آسیب دیدن در اثر زلزله حفظ کند.

علاوه بر نکات ذکر شده، دمپر دارای ویژگی ها و مزایای دیگری نیز می باشد. به همین منظور آهن ملل مقاله کاملی در این مورد تهیه کرده است که می توانید با کلیک بر روی لینک زیر آن را مطالعه کنید.

# باید خوانده شود

آهن ملت ها

توصیه تخصصی آهن نمل: بیماری و فواید آن را مطالعه کنید

کاهش

4. متوسط; یک راه آسان و ارزان برای تقویت سازه

یکی دیگر از راه های ساده برای استحکام بخشیدن به خانه، استفاده از قاب میانی است. در واقع، چارچوب میانی به سیستم‌های سازه‌ای اطلاق می‌شود که با مصالحی مانند آجر پر شده و در نهایت دیواری را تشکیل می‌دهند که وزن ساختمان را تحمل می‌کند. در حال حاضر استفاده از سازه های میانی در ساختمان ها باعث افزایش مقاومت سازه در برابر نیروهای جانبی شده است. یکپارچه سازی سیستم با استفاده از سیستم مرکزی که به دلایلی مانند هزینه کم و سرعت اجرا و در عین حال استفاده از تکنولوژی ساده نسبت به سایر روش های یکپارچه سازی بهتر است، در شهرها و شهرک ها رواج بیشتری یافته است.

برای استفاده از مدل میانی باید یک سری شرایط را بررسی کرد و سپس از این روش برای تقویت سازه استفاده کرد. بنابراین توصیه می کنیم مقاله زیر را مطالعه کنید.

# باید خواند شود

آهن ملل

مشاوره تخصصی میلز آهن: بررسی مقاله کراس فریم و کارکرد آن در ساختار

قاب متوسط

5. افزایش مقاومت ساختمان با بتن یکپارچه

تقویت دیوارهای ساختمان های در معرض اثرات ارتعاشات یا زلزله با شاتکریت توصیه می شود. در این روش برای ساخت سازه باید از ابزارهای خاصی استفاده کرد که هزینه های جانبی زیادی را به همراه دارد. بنابراین برای اعمال این روش علاوه بر تجهیزات شاتکریت باید از شبکه ای از میله ها برای نصب سطحی استفاده کرد تا لایه ای متراکم، بادوام و باربر روی دیوار ایجاد شود. روش مقاوم سازی ساختمان با شاتکریت در مواردی استفاده می شود که سازه دارای ساختمان پیچیده باشد و یا قالب بندی آن مشکل ساز و یا گران باشد به ویژه در بهسازی ساختمان ها و پل ها.

بتن خام انواع مختلفی دارد و قبل از استفاده از این روش، بسته به نیاز ساختمان و هزینه های اضافی مربوط به آن، باید یکی از انواع آن را انتخاب و شروع به استفاده از آن کنید. بنابراین مقاله زیر می تواند در این راه به شما کمک کند.

# باید خواند شود

آهن ملت

راهنمای تخصصی ملت آهن: بررسی شاتکریت و انواع آن

بتن

6 عایق لرزه ای، راه حلی جدید برای بهبود مقاومت ساختمان

برای کاهش خسارات ناشی از زلزله می توان با افزودن دیوارهای برشی یا قاب های مسلح، مقاومت ساختمان ها را افزایش داد. اما «عایق های لرزه ای» روشی انعطاف پذیر برای جداسازی ساختمان از زمین برای کاهش انتقال زلزله به سازه است. این روش علاوه بر کاهش آسیب به خود سازه، آسیب های ثانویه به تجهیزات موجود در ساختمان مانند رایانه، ابزار، تجهیزات پزشکی و سیستم های ارتباطی را نیز کاهش می دهد.

در این روش یک جداکننده لرزه ای بین زمین و روبنا قرار می گیرد. یاتاقان چند لاستیکی یک یاتاقان لاستیکی مخصوص است که بر اساس تحقیقات و آزمایشات، ابزاری ایده آل برای جداسازی پی های لرزه ای است.

جداکننده ها بر اساس نیاز ساخت و کاربردشان تقسیم بندی می شوند که از این میان می توان غلتک گیرهای پایه نواری، غلتک گیرهای هسته ای، غلتک های لاستیکی و غیره را نام برد. برای آشنایی با انواع جداکننده ها می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

#باید خواند شود

فلز غیر آهنی

نظر کارشناس میلز آچان: مقاله مطالعاتی جداگرهای لرزه ای و انواع آنها

جدا کننده لرزه ای

7. مقاوم سازی سازه ها با FRP

سیستم‌های پلیمری تقویت‌شده با الیاف (FRP) یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای مقاوم‌سازی ساختمان‌ها با استحکام و وزن سبک محسوب می‌شوند. از زمان های قدیم تا به امروز، FRP در صنایع ساختمانی، هوافضا و خودروسازی و در کاربردهایی که نیاز به استحکام بالا و وزن کم دارند استفاده می شده است.

اخیراً ویژگی های عملکردی FRP در صنعت ساخت و ساز و نوسازی به ویژه در سازه های بتنی قدیمی و بسیار آسیب دیده رایج شده است، این روش یکی از بهترین روش ها برای مقاوم سازی به ویژه مقاوم سازی ستون ها و تیرها، مقاوم سازی دال ها و اتصالات می باشد. دیوارهای برشی بتنی، دیوارهای آجری و غیره در نظر گرفته خواهد شد.

خانه سازی، راه حلی ساده اما مطمئن!

با توجه به موقعیت جغرافیایی ایران، تعمیر ساختمان ها را باید به عنوان یکی از قوانین و الزامات خانه سازی برای پیشگیری و کاهش خسارات ناشی از بلایای طبیعی به ویژه زلزله دانست.

سوالات متداول

بازسازی ساختمان چگونه است؟

زلزله انرژی زیادی را در یک جهت به ساختمان تزریق می کند و ساختمان باید با نیرویی به نام براکت فشار در مقابل ساختمان مقاومت کرد.

رایج ترین انواع ساخت و ساز چیست؟

برخی از متداول‌ترین روش‌های مقاوم‌سازی ساختمان‌ها عبارتند از: دیوارهای خطی، کرکره‌ها، قاب‌های اسپیسر، اسپلش‌بک، جداکننده‌های لرزه‌ای و FRP.

بازسازی ساختمان ها

زلزله یکی از مخرب ترین نیروهای روی زمین است که امواج آن می تواند ساختمان ها را تخریب کند، انسان را بکشد و هزینه های هنگفتی را به همراه داشته باشد. بنابراین مقاوم سازی ساختمان در برابر زلزله بسیار حائز اهمیت است و این موضوع همواره مورد تاکید است. با گذشت زمان بسیاری از سازه ها و شهرها برای مقاومت در برابر بلایای طبیعی به ویژه زلزله مقاوم شده اند که نشان از اهمیت این موضوع دارد.

برای بررسی انواع ساختمان های مقاوم در برابر زلزله در این مطلب با آهن ملال همراه باشید.

1. کاهش آسیب از طریق توانبخشی

2. زلزله چگونه می تواند ساختمان ها را تخریب کند؟

3. مقاومت ساختمان در برابر زلزله چگونه انجام می شود؟

4 نوع مقاومت ساختمان در برابر زلزله

مقاوم سازی ساختمان در برابر زلزله

مقاوم سازی ساختمان در برابر زلزله

با حفظ اموال ضرر و زیان را به حداقل برسانید
هر ساله زلزله های زیادی در جهان رخ می دهد که جان افراد زیادی را به خطر می اندازد. اما جای تعجب است که این همه خسارات ناشی از خود زلزله نبوده بلکه فروریختن ساختمان ها و افراد داخل آن ها بوده است. در اینجا اهمیت مقاوم سازی ساختمان در برابر زلزله آشکار می شود. در چند دهه گذشته، مهندسان طرح‌ها و مصالح ساختمانی جدیدی را برای تثبیت بهتر ساختمان‌ها ایجاد کرده‌اند تا آنها را در برابر زلزله مقاوم کنند. اما ابتدا باید دانست که زلزله چگونه می تواند به ساختمان آسیب برساند!

چگونه زلزله می تواند ساختمان ها را تخریب کند؟

اول، مهم است که بدانیم چگونه زلزله بر سازه های ساخته شده توسط انسان تأثیر می گذارد. هنگامی که یک زلزله رخ می دهد، امواج امواج ضربه ای را در تمام جهات در فواصل کوتاه و به سرعت در سراسر زمین ارسال می کنند. اگرچه ساختمان ها معمولاً برای مقاومت در برابر نیروهای عمودی ناشی از وزن و گرانش مجهز هستند، اما هنگام وقوع زلزله نمی توانند در برابر نیروهای جانبی ناشی از آن مقاومت کنند. این بار افقی دیوارها، کف ها، ستون ها، تیرها و رابط هایی را که آنها را در کنار هم نگه می دارند، به لرزش در می آورد. تفاوت حرکت بین پایین و بالای ساختمان ها باعث وارد آمدن فشار شدید به سازه و در نتیجه ریزش ساختمان می شود.

حفاظت در برابر زلزله چگونه انجام می شود؟

برای مقاوم سازی ساختمان در برابر زلزله، مهندسان باید سازه را تقویت کرده و در برابر نیروهای ناشی از زلزله مقاومت کنند. از آنجایی که زلزله انرژی زیادی را در یک جهت وارد ساختمان می کند، لازم است نیرویی مخالف فشار وارد شده به ساختمان وارد شود. در این قسمت از مقاله انواع مقاومت ساختمان ها در برابر زلزله آورده شده است، با دقت مطالعه کنید.

نوعی ساختمان مقاوم در برابر زلزله

7 راه برای مقاوم سازی ساختمان ها در برابر زلزله

7 راه برای مقاوم سازی ساختمان ها در برابر زلزله

1. مقاوم سازی ساختمان با استفاده از دیوارهای برشی

دیوارهای برشی یکی از پرکاربردترین روش های مقاوم سازی ساختمان های بلندمرتبه در برابر زلزله می باشد. برای مقاومت در برابر نیروی جانبی، دیوارهای برشی باید مهاربندی شوند. این دیوارها معمولاً با ابزارهایی تشکیل می شوند که در سوراخ ها سوراخ می شوند و به تیرها یا دال هایی در فونداسیون متصل می شوند. این سوراخ سوراخ شده دیوار برشی جفت نامیده می شود. زیرا مانند یک دیوار پیوسته عمل می کنند. دیوارهای برشی ساختمان در برابر نیروی جانبی حمایت می کنند و به عنوان مهاربند عمل می کنند. در نتیجه دیوارهای برشی خسارات ناشی از زلزله را تا حد زیادی کاهش می دهد.

2. مهاربند یا بادگیر، روش دیگری برای تقویت سازه

کمربندها یا بادشکن ها مانند نقش های هندسی هستند و نقش مهمی در نجات جان انسان ها دارند. پلان های لنگر بخشی از یک طرح سازه بزرگتر هستند و برای تعیین مکان و بزرگی بارها و تنش های ناشی از باد و زلزله ایجاد می شوند. اگرچه پایداری ساختمان را می توان به طور کلی یا جزئی توسط ستون های بتنی آرمه تامین کرد، بادبندها می توانند در این زمینه کمک شایانی کنند. برانکاردها استحکام ساختمان را در برابر بارهای ناشی از باد، زلزله و سایر اجزای سازه تقویت می کنند. کشش باید در دو جهت متعامد در طول و عرض ساختمان ها انجام شود. به عنوان یک قاعده، اسپیسر با ساختار دیوار مطابقت دارد و به بهترین وجه موازی با دیوارهای بیرونی در ساختمان‌های اسکلت چوبی قرار می‌گیرد.

برای چسباندن آن به سازه ها، در زمان اجرا باید تعدادی از قوانین و اصول را به دقت بررسی کرد و کنسول را بر اساس آنها پیاده سازی کرد. اگر هنوز از این قوانین اطلاعی ندارید، توصیه می کنیم مقاله زیر را با دقت مطالعه کنید.

# باید خوانده شود

آهن ملت ها

نکته تخصصی ملل آهنین: مقاله لنگر یا گروه باد را بخوانید

یک گیره

3. مقاوم سازی ساختمان ها در برابر زلزله با دمپر

از کمک فنرها برای کاهش لرزش ساختمان ها در هنگام زلزله استفاده می شود. انواع مختلفی از دمپرها برای ساختمان ها وجود دارد و فشرده سازی یکی از بهترین راه ها برای جذب انرژی ناشی از زلزله است. یک دمپر اصطکاکی عامل از دست دادن انرژی جنبشی آینده به دلیل اصطکاک است. با کمک دمپر، ساختمان به آرامی حرکت می کند و نیروی زلزله را از بین می برد. به این ترتیب ساختمان می تواند سازه خود را بدون آسیب دیدن در اثر زلزله حفظ کند.

صدا خفه کن علاوه بر نکات ذکر شده دارای ویژگی ها و مزایای دیگری نیز می باشد. به همین منظور آهن ملل مقاله کاملی در مورد آن تهیه کرده است که می توانید با کلیک بر روی لینک زیر آن را مطالعه کنید.

4. متوسط; روشی آسان و ارزان برای تقویت سازه

یکی دیگر از راه های ساده برای مقاوم سازی ساختمان استفاده از قاب های میانی است. در واقع مید فریم به قاب های سازه ای گفته می شود که با مصالحی مانند آجر پر شده و در نهایت دیوارهای تحمل کننده وزن ساختمان را تشکیل می دهند. استفاده کنونی از قاب های میانی در ساختمان ها باعث افزایش مقاومت سازه در برابر نیروهای جانبی شده است. آرماتور سازه با قاب میانی که به دلیل هزینه کمتر و اجرای سریع و همچنین تکنولوژی ساده نسبت به سایر روش های مقاوم سازی ارجحیت دارد، در شهرها و شهرها رواج بیشتری یافته است.

برای استفاده از قاب میانی باید یک سری شرایط را رعایت کرد و سپس با استفاده از این روش سازه را تقویت کرد. بنابراین توصیه می کنیم مقالات زیر را مطالعه کنید:

# باید بخونی

آهن ملت ها

پیشنهاد کارشناسی آهن میلز: بررسی مقاله حقوقی میانی و کارکرد آن در قانون اساسی

فریم متوسط

5. افزایش مقاومت سازه با بتن پاشیده شده

دیوارهای ساختمان هایی که در معرض ارتعاش یا زلزله هستند بهتر است با بتن مستحکم شوند. این روش برای ساخت سازه نیازمند استفاده از ابزارهای خاص است که می تواند هزینه های جانبی زیادی را به همراه داشته باشد. بنابراین برای اجرای این روش علاوه بر تجهیزات تیراندازی بتن، استفاده از شبکه کابینت روی سطح برای ایجاد لایه ای متراکم، مقاوم و باربر روی دیوار ضروری است. روش مقاوم سازی ساختمان با بتن ریخته گری در مواردی استفاده می شود که سازه دارای سازه پیچیده ای باشد و یا چیدمان آن مشکل ساز و یا گران باشد به ویژه در بهسازی ساختمان ها و پل ها.

شاتکریت انواع مختلفی دارد و قبل از استفاده از این روش بسته به نیاز ساختمان و سایر هزینه ها باید یکی از انواع آن را انتخاب کرده و شروع به استفاده از آن کنید. بنابراین مقاله زیر می تواند در این راه به شما کمک کند.

#باید خواند شود

آهن مردم

پیشنهاد کارشناس ملل آهنین: مطالعه مقاله شاتکریت و انواع آن

شاتکریت

6. مقره های لرزه ای، راهکاری جدید برای افزایش مقاومت ساختمان ها

برای کاهش آسیب های احتمالی ناشی از زلزله می توان با افزودن دیوارهای برشی یا قاب های مهاربندی، دوام ساختمان ها را افزایش داد. با این حال، “عایق لرزه ای” یک رویکرد انعطاف پذیر است که ساختمان را از زمین جدا می کند تا انتقال لرزه به سازه را کاهش دهد. این روش علاوه بر کاهش احتمال آسیب به خود سازه، آسیب ثانویه به تجهیزات داخل ساختمان مانند کامپیوتر، ابزار، تجهیزات پزشکی و سیستم های ارتباطی را نیز به حداقل می رساند.

در این روش جداکننده های لرزه ای بین زمین و سازه فوقانی قرار می گیرند. یاتاقان چند لاستیکی یک یاتاقان لاستیکی عایق است که بر اساس تحقیقات و آزمایشات، ابزاری ایده آل برای استفاده در جداسازی پی لرزه ای است.

جداکننده ها بر اساس نیاز ساخت و کاربردشان از هم جدا می شوند که برخی از آنها شامل جداکننده ارتعاش پایه لغزشی، جداکننده ارتعاش پایه سربی، جداکننده ارتعاش الاستومری و غیره است. برای آشنایی با انواع جداکننده می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

نکته تخصصی آسیاب آهن: این مقاله در مورد جداول زلزله و انواع آنها را بخوانید

جدا کننده لرزه ای

7. یکپارچه سازی سازه ها با FRP

سیستم های پلیمری تقویت شده با الیاف (FRP) یکی از ساده ترین راه ها برای تقویت ساختمان ها با استحکام و وزن سبک در نظر گرفته می شود. از گذشته تا به امروز، FRP در ساخت و ساز، هوافضا، صنایع خودروسازی و کاربردهایی که به استحکام بالا و در عین حال وزن کم نیاز دارند، استفاده شده است.

اخیراً ویژگی های عملکردی FRP در صنعت ساختمان و نوسازی به ویژه در سازه های بتنی قدیمی و بیش از حد آسیب دیده رایج شده است و این روش را به یکی از بهترین روش های نوسازی در ساخت و ساز به ویژه برای تقویت ستون ها و تیرها، دال ها و مهاربندی ها تبدیل کرده است. اتصالات، دیوارهای برشی بتنی، دیوارهای آجری و غیره. به حساب آوردن.

ساخت و ساز، یک راه حل ساده اما محدود کننده!

با توجه به موقعیت جغرافیایی ایران، مقاوم سازی ساختمان ها باید به عنوان یکی از قوانین و الزامات ساخت و ساز ساختمان برای پیشگیری و کاهش خسارات ناشی از بلایای طبیعی به ویژه زلزله مورد توجه قرار گیرد.

سوالات متداول

ساختمان ها چگونه بازسازی می شوند؟

زلزله انرژی زیادی را در یک جهت به ساختمان تزریق می کند، لازم است نیرویی در برابر فشار وارده به ساختمان وارد شود که به آن آرماتور می گویند.

رایج ترین انواع بازسازی خانه چیست؟

دیوار برشی، دمپر، قاب میانی، بتن، جداکننده لرزه ای و FRP از رایج ترین روش های فرآوری هستند.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *